Uncategorized

رواية انتقام يولد الحب الفصل الخامس 5 بقلم إيمان

 رواية انتقام يولد الحب الفصل الخامس 5 بقلم إيمان
رواية انتقام يولد الحب الفصل الخامس 5 بقلم إيمان

رواية انتقام يولد الحب الفصل الخامس 5 بقلم إيمان

ف صباح اليوم التالي 
تتطلع رهف من المستشفي وتروح مع ماجد البيت 
ماجد ده يا ستي بيتنا ايه رأيك فيه
ملاك حلو اوي بس كبير انا خايفة اتوه فيه 
يضحك ماجد عاليا لا اطمني انا موجود معاكي ولو حصل وطلعت هيكون فيه خدم هيساعدوكي تعالي بقا افرجك ع اوضتك هتكون جنب اوضتي ع طول
تبصلها ملاك باستغراب 
ويفهم ماجد استغرابها
ماجد انا عارف انتي بتفكري ف ايه دلوقتي بس انا مش عايز اقرب منك غير لما تفتكريني واوضتي هتكون جنب اوضتك ع طول عشان لو احتجتيني ف اي وقت تعالي بقا اطلعك اوضتك عشان تستريحي شويه وأنا هروح المكتب اخلص شوية شغل 
ملاك بحزن يعني هتسيبني لوحدي????
ماجد لا يا روحي هرجع ع طول تدخلي تريحي ساعتين وتصحي هتلاقيني ف وشك مش هتحسي بغيابي اصلا 
ملاك ومتقدرش تمسك نفسها وتعيط متبعدش عني 
ماجد بحنان ليه الدموع دي ياحببتي دموعك غاليه عليا ويمسحلها دموعها وبعدين يبسوس خدها اوعدك مش هتاخر عليكي
ملاك بخجل تروح وترجع بالسلامه
ماجد بنظره عابثه طيب مش هتودعيني 
ملاك ببرائه طيب منا قولتلك تروح وترجع بالسلامه 
ماجد وهو بيشاور على خده ودعيني زي ما ودعتك 
ملاك بخجل تروح وتبوسه ف خده
ماجد ايوا كدا الواحد يروح الشغل وهو مبسوط ويغمزلها ويمشي
وتدخل ملاك اوضتها وتحط ايديها على خدها وتبتسم بخجل ويعدين بتروح ف النوم… 
عند نيرة 
لسه هتتجنن ع رهف وتكلم ام رهف عشان تطمن عليها
نيرة اذيك يا طنط عاملة ايه
منال الحمد لله يا بنتي 
نيرة مفيش اي اخبار عن غرام
منال ادعيلها يا بنتي ربنا يرجعهالنا بالسلامه قلبي واجعني اوي عليها وملهاش حد غيري يا تري هتكون راحت فين دلوقتي 
نيرة هترجع يا طنط إن شاءلله بس انتي ادعيلها
منال ان شاء الله ياحببتي مع السلامه
عند رهف وماجد
بيخلص ماجد الشغل وبيرجع البيت وبيسال الخدم على ملاك 
ماجد لاحد الخدم مدام ملاك نزلت ولا لسه نايمه
الخادمه لا لسه نايمه يابيه
وبيرح عند ملاك وبيدخل الاوضه يلاقيها لسه نايمه وبيقرب منها وبجيب ورده وبيلمس بيها علي وشها 
تتحرك ملاك ف نومها وبتفتح عينها بتلاقي ماجد ف وشها وبتحضنه وبتقوله اتاخرت عليا ليه وبتطلع من حضنه وبتقوله انا زعلانه منك وبتزم شفايفها زي الاطفال 
ماجد حقك عليا ياروحي بس كان عندي ضغط شغل بس شوفي جبتلك معايا اي وبيطلع شوكلاته من جيبه
ملاك بطفوله الله دي ليا انا 
ماجد مش هتاخديها غير لما تقولى انك مش زعلانه
ملاك خلاص مش زعلانه 
ماجد لا مش مصدق وبيشاور على خده وبيقولها بوسيني هنا وانا اصدقك
ملاك وبتبوس خده اهو هات الشوكلاته بقا
ماجد بضحك على منظرها خدي ياستي 
وبتاكل ملاك الشوكلاته 
ماجد يلا غير هدومك وتعالى علشان ناكل 
ملاك حاضر شويه وجايه وبتنزل ملاك وبيتعشوا سوا وسط هزار وضحك بينهم وبيطلعوا على اوضهم علشان يناموا 
بعد مرور شهر بيزداد تعلق ملاك وماجد ببعض ويستمر بحث عدي ونيره ومنال على رهف ولسه مش لاقين حاجه 
ف الصباح يستعد ماجد للذهاب للشركة وتدخل ملاك الاوضة بابتسامة
صباح الخير يا قلبي وتقرب منه وتبوسه ف خده وبعدين تربطله الكارفتة
ماجد المعاملة دي اكيد وراها حاجة عايزة ايه يا ملاك
ملاك مفيش يا حبيبي بس زهقانه من قعدت البيت بقالي شهر مطلعتش خالص وعايزة اجي معاك الشركة 
ماجد مش فاضي النهارده عندي ضغط شغل هعوضهالك ف يوم تاني ويبوسها ف خدها ويمشي 
وبعد ساعتين متقدرش ملاك تقعد وتقرر تلبس وتروح لماجد الشركة 
وبعد شوية بتنزل وبتطلب من السواق يوديها الشركه 
في الشركه بتوصل رهف الشركه وبتدخل وبتروح تسال على مكتب ماجد وبتلاقي السكرتيره 
ملاك ماجد موجود ف مكتبه 
السكرتيره حضرتك تبقا مين اسمه الاستاذ ماجد
ملاك انتى مالك انتى انا بقوله ماجد جوزي وانا حره اناديه زي م احب
السكرتيره جوزك انتى اكيد مجنونه استاذ ماجد مش متجوز اصلا امشي اطلعي برا بدل م انادي الامن
ملاك باستحقار انتى مين اصلا علشان تمنيعيني ولا تكلميني بالطريقه دي انا هخليه يطردك من هنا وبتسيبها وتدخل 
وف نفس الوقت يكون ماجد عنده اجتماع مع احد العملاء 
ماهي ودي اوراق الصفقة وبعدين بتقرب جامد منه وتقوله مكتوب فيها كل التفاصيل وتتعمد اغرائه ف 
الوقت ده تدخل ملاك وبتتفاجئ من المنظر ده 
وتروح عند ماهي وتسحبها من شعرها 
ماهي اااااه سيبي شعري يا مجنونة 
ملاك انتي لسه مشوفتيش الجنان مش هخلي فيكي حتة سليمة عشان متفكريش تلزقي ف جوزي تاني بعد كده وتبدأ تضربها وتعضها 
ماجد بزعيق ملاااااااااك ابعدي عنها ايه الي بتعمليه ده انتي اتجننتي
ملاك بصدمة ودموع ف نفس الوقت بتعلي صوتك عليا عشان دي قول بقا انك مكنتش عايزني اجي عشان دي
وتسيبه وتمشي بتوهان ف الشوارع
وبعد ما تمشي بيعتذر ماجد لماهي ويطلع ورا ملاك بس يلاقيها اختفت ويتصل ع البيت وبردو متكونش رجعت 
يعني هتكون راحت فين دي ويدور عليها ف الشوارع ومش هيلاقيها وبعد كام ساعه بيتعب من اللف ويقف يستريح ع البحر ويلمحها واقفة وبتعيط يقرب منها ويحضنها بس ملاك بتبعده عنها 
ماجد حقك عليا انا عارف انك زعلانه منى بس يا حبيبتى غلط الي انتي عملتيه ده مكنش ينفعي تهجمي ع البت كده 
ملاك يا سلام يعني انت عايزني اشوفها بتقرب منك كده واقف اتفرج
ماجد بس مكنش لازم تضربيها بالطريقه دي
ملاك بغيره كمان مش عايزني اضربها ليه خايفه عليها اوي كدا
ماجد بضحكة تخطف القلب احنا بنغير بقا
ملاك انا اغير من دي ده حتي مسلوعة ومش حلوة خالص 
ماجد بضحك طبعا تيجي ايه جنبك دي
ملاك بغرور كويس انك عارف
ماجد بضحك مجنونة والله يلا قدامي ع البيت 
ملاك مش هروح غير لما تصالحني
ماجد بس كده من عنيا بكرة هعوضك بخروجة جامدة اخر حاجة 
ملاك هتوديني فين 
ماجد اي مكان انتي عيزاه يا قلبي
ملاك بعد تفكير عايزة اروح الملاهي وبعدين تجبلي شيكولاتات كتيرة وكمان عاوزه شيبسي 
ماجد بضحك تحت امرك بينا ع البيت بقا 
ملاك يلا. 
يتبع ……
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!