Uncategorized

رواية صعيدي عايز يتجوزني الفصل الرابع 4 بقلم أية رمضان

 رواية صعيدي عايز يتجوزني الفصل الرابع 4 بقلم أية رمضان
رواية صعيدي عايز يتجوزني الفصل الرابع 4 بقلم أية رمضان

رواية صعيدي عايز يتجوزني الفصل الرابع 4 بقلم أية رمضان

سلمي راحت جابت واحدة لفاطمة تظبطلها شعرها وعملتلهولها وبقت قمر وهي قصاه 
سلمي : يخربيتك يابت مشاء الله عليكي وهو طويل قمر وهو قصير قمرين 
فاطمة : بجد حلو وهو قصير 
سلمي : مشاء الله اللهم لا حسد جمر 
فاطمة : هقوم اشوفه استني 
فاطمة راحت بصت لنفسها في المراية لقت شعرها حلو اكتر من الاول وافتكرت شعرها اللي اتقص وراحت لمحمد قوضته 
فاطمة بغضب منهوهي بتزعق فيه  : فين شعري 
محمد باسف: فاطمة 
فاطمة : بقولك فين شعررررري 
محمد راح جاب شعرها اللي قصه واداهولها 
فاطمة : هاات …خدت شعرها ومشيت وسابته 
محمد بنبرة ندم وزعل  : فاطمة 
فاطمة مردتش عليه وسابته ومشيت 
فاطمة في نفسها : انا هوريك يامحمد ازاي فاطمة اللي تعمل معاها كدة (ان كيدهن عظيم )
فاطمة راحت قوضتها وطلعت لبسها المكون من بنطلون ديق شوية وبلوزه قصيرة وواسعه ولبستهم وكانت طويلة شبه الاميرات وخاصه انها رفيعه وحطت مكياجها وخرجت علي الغدا مع الكل 
ابراهيم: برضه عاوزة تروحي بلدك يابتي 
فاطمة : لا ياجدي انا هفضل هنا هاكل واخرج ظا بعد ازنك ياجدي 
الحاج ابراهيم كان لسة هيتكلم محمد قام واتكلم بسرعه 
محمد: مافيش خروج 
فاطمة : ها ياجدي اي رايك 
ابراهيم: ماشي يابنتي بس خدي سلمي معتكي وخلي بالك من نفسك 
محمد: وهترج اكدة ياجدي 
ابراهيم: يلا يابنتي روحي 
فاطمة : ماشي ياجدي قومي ياسلمي 
فاطمة اخدت سلمي وخرجو مع بعض 
محمد: انت ازاي تعمل اكدة ياجدي انت عارف ان اهنا نافيش خروج للبنت بشعرها 
ابراهيم: ملكش صالح واصل كمل وكلك وشوف وراك اي 
محمد: بس ياج…
ابراهيم: مبسش انا قولتلك ملكش صالح واصل 
فاطمة: بقولك اي ياسلمي تعالي اما نروح المكان الي اتصورت فيه ونتصور انا وانتي 
سلمي : يلا واللي يحصل يحصل 
فاطمة : اشطا يلا 
فاطمة اخدتها ودخلو قابلهم عم حسين الجنانيني 
عم حسين: اهلا يانسه فاطمة اتفضلي 
فاطمة : مش قولتلك تعالي 
عم حسين: انتي بس لكن البنت دي لا 
فاطمة : ملكش دعوة انت ياعم حسين هندخل انا وهي دي اختي 
عم حسين: اختك طب انا اسف اتفضلو هروح انده للبيه 
فاطمة : اوكي ياباشا  
دخل عليهم عمر وهم بيتكلمو وسلمي تعرفه كاسما عمرالسيوفي اول مرة تشوفه علي الطبيعه 
سلمي : هو ده االي كان بيصورك 
فاطمة : يابت ركزي الواد جاي علينا سيبك من التوهان ده ابقي توهي بعدين 
سلمي : احم ماشي 
عمر : اهلا بيكي يافاطمة عاملة اي 
فاطمة : انا الحمد لله 
عمر :  تعالو اتفضلو 
فاطمة بهزار  : لا شكرا احنا جايين نعمل سيشن تاااني عشان التاني كآبة وده اكيد هفرح ???? يلا ياسلمي 
سلمي : ……………
فاطمة : سلمي بت وراحت بصلها لقتها متنحه لعمر راحت مايلة علي ودنها وهمست فيها 
فاطمة : شكل فيه ناس بتكراش ولا اي 
سلمي : ها احم احم 
فاطمة : ركزي ياختي وابقي بحلقي بعدين 
سلمي : ماشي ياختي ماشي 
عمر : اصوركو بكمرتي تاني ولا اي 
فاطمة : اه ياريت 
سلمي : لا ياختي انتي عايزة اخويا يعمل فيا زي ما عمل فيكي اتصوري انتي علي راحتك 
فاطمة : عيلة فقرية 
عمر : اخوكي عملها اي 
سلمي : دا قص شعرها وحبسها في قوضه ضل….مكملتش جملتها لقت فاطمة بتحط ايديها علي بقها 
عمر: عمل اي اخوكي قولي سيبك منيها 
فاطمة : مش مهم تعرف هنجيب كامرتك ولا لا 
عمر : ماشي هجيبها 
عمر راح جاب الكاميرا وصورهم واخدو الصور 
سلمي : متوريش لمحمد صوري 
فاطمة : هو انا هعبره اساسا وبعدين ميعرفش يعمل حاجة ليكي 
سلمي: حاسة ان نهايتي علي ايدك يادكتورة 
فاطمة : اشكريني بقا 
سلمي : ادخلي بقا استلقي وعدك من محمد 
فاطمة : ههه محمد ولا يشغلني تعالي بس متخافيش 
فاطمة : ياجدييييي ياجديييييي جدو ياجدو ياحته سكرة تعالا هوريك حاجة 
ابراهيم: وه في اي يابت حد يخض حد اكدة 
فاطمة : انا ياجدو خد اتفرج علي الصور 
ابراهيم: جمر ياحبيبتي انتي واختك 
فاطمة : مش قولتلك ماحدش هيكلمك 
جه الليل علي الكل ولقو الباب بيخبط فاطمة راجت فتحت لقته عمر 
فاطمة : اهلا اهلا اهلا وسهلا منور تعالا اتفضل هندهلك جدي …وطلعت لجدها في قوضته وخدته ونزلت وقعدو 
عمر : احم احم انا جاي النهاردة عشان عايز اطلب ايد الانسه……مكملش جملته ولقي فاطمة بتزغرط
فاطمة : لولولولولولولولي الف مبروووك ياستاذ عمر الف مبروك ياسلمي
عمر: بس انا مش…..
فاطمة : عارفة عارفة خدت بالي ياخلبوصين انتو…. ها ياجدي دا عريس لقطة ميتعوضش هتصور كل يوم في ببت اختي هييييي
ابراهيم: بطلي هبل يافاطمة واقعدي 
فاطمة : ماشي 
ابراهيم: الراي مش راي يابني الراي للعروسة 
عمر قاعد ومذهول من اللي بيحصل ومش عارف يتكلم 
فاطمة : وانا هسال العروسة 
يتبع ……
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد