Uncategorized

رواية حياة فهد الفصل الثامن 8 بقلم نسمة سيد

 رواية حياة فهد الفصل الثامن 8 بقلم نسمة سيد
رواية حياة فهد الفصل الثامن 8 بقلم نسمة سيد

رواية حياة فهد الفصل الثامن 8 بقلم نسمة سيد

فهد شاف حياه وهي واقفه مع واحد اضايق ودخل
مکتبه تاني
…: انسه حياه لوسمحتي ممكن كلمه
حياه: ايوا مين حضرتك
اياد: أنا ایاد زميلك هنا في الشرکه بس حبيت اجي
اتعرف عليكي ونبقي اصدقاء لو مش هيضيقك
حياه بابتسامه: لا ابدا هضايق ليه انا بحب اكون اصدقاء
في شغلی
اشرفت بحضرتك يا استاذ اياد
اياد: هو في حد يقول لصحبه استاذ
حياه ضحكت وقالت: طيب انا لازم امشي بقي عن اذنك
باي
ایاد بحب: باي
راحت حياه لمكتب فهد
حياه: انا خلصت يا استاذ فهد
فهد بغضب مكتوم: ماشي يلا
وصلو البيت وسماح سلمت على حياه كويس اوي وكانت
فرحانه بيها وحاسه انها الست الى هتشيل مسؤليه ابنها
كويس وحياه حست معاها بلامان وانها زي مامتها التانيه
جت مي واتكلم معاهم شويه وفهد كان مبسوط ببيهم
سوا وكان الييت مليان ضحك وهزار
مي: فهد تعالي عايزاك ثواني
فهد: عن اذنكم
دخلو اوضه مي
فهد: في ايه يا مي هو دا وقته
مي: اسمع بس انت لازم تنهي اللعبه بتاعت حياه الاسبوع
دا
فهد بصدمه: نعم ياختي!!! ليه يعني
مي بخبث: اصل بابها رجع من السفر وهيجوزها لراجل
غني
جدا اخر الاسبوع فحبيت اقولك عشان ميبقاش
شكلك وحش قدام ماما
فهد بحزن بس بیکلم ببرود: وهي موافقه على العريس
طبعا
مي: لا هو هيجوزها غصب عنها عشان الفلوس اساسا في
مشاكل كبيره بنهم بعدين ابقي احكيلك
المهم بقي شوف طريقة تنهي اللعبه دي
فهد بتفكير: ماشي هفكر واخر الاسبوع هيبقي كل حاجه
انتهت
ونزلو تاني لحياه و سماح
حياه بحب: انا همشي بقي يا طنط
سماح بحنان: ياريتك تفضلي حبه كمان مشبعتش منك
مي
لا لا انا كده هغیر ایه یاست حياه هتاخدي الجو مني
اخويا وكمان امي
كلهم ضحكو جامد عليها
فهد: يلا يا حياه هوصلك
حياه: لا لا انا هروح لوحدي
فهد: لا يلا انتي سبتي عربيتك عند الشرکه
حياه: ماشي يلا سلام
وهما في العربيه
فهد: انتي في حاجه مضایقه منها ؟؟
حياه بتوتر: لا ابدا مفيش حاجه
فهد: احنا صحاب لو عايزه تحكي
حياه: مفيش حاجه مجرد مشاكل في البيت
فهد: تمام لو حبيتي تحكي اعرفي اني موجود
حياه ابتسمت وسكتت
فهد: يلا وصلتي
حياه: شكرا تعبتك معايا
فهد: تعبك راحه
باي
فهد حس انه مضایق وقرر انه بكلم صحابه يخرجو سوا
کلم عمر و انس واتفقو هيتقبلو بره
عند حياه هدير و شهد شافوها زعلانه فخدوها يتمشو
شويه 
وهما مشين كان في شباب بيعكسوهم
هدير: مخلاص ياض انت و هو مالك فرفور كده ليه روح
يلا عند ماما تعملك تغيرلك
واحد من الشباب: معنديش ماما ممكن تيجي انتي
هدير ضربته برجليها
كان في عربية معديه شافت شباب بترخم على بنات نزلو
3 ضربوهم
حياه بصدمه: ايه دا انتو!!!
هدير و شهد: فهد!!
فهد: انتو بتعملو ايه هنا
حياه: کنا بنتمشي شويه
عمر: بس مكنش ينفع تتمشو لوحدكم يعني
انس: لحظه بس لحظه حياه مش هتعرفينا
حياه ضحكت وكلهم اتعرفو
انس لهدير: بس كنتي وحش وانتي بتضربي الواد
هدير: واضرب عشره زایه
شهد: خلاص يا هدير بقي
عمر: انتي مع مي اخت فهد في الكليه صح یا شهد
حياه و فهد بصو لعمر بضحك مكتوب
عمر بخجل: اقصد انتي و هدير يعني مع مي
شهد وهي مكسوفه من نظرته ليها: اه معاها
انس: طب يلا نشرب حاجه كلنا بقي
هدير: وانت مين بقي عشان تشربنا حاجه
انس: انا زميل اختك في الشغل ع فكره
هدير: يبقي تعزم اختي بس وجوا الشغل مش بره یا
استان
وبصت لعمر و فهد وقالت شكرا جدا ليكم
انس بغضب خفيف: ع فكره انا ضربت معاهم
هدير مردتش علیه وحياه ضحكت ضحكه خفيفه
وهنا سرح فهد في ضحكتها
حياه: شكرا يا انس انك ضربت معاهم
انس: بتضحكي ماشي هوريكي بكره في الشغل
حياه: لا خلاص ياعم قلبك طيب
شهد: يلا يا حياه نمشي احنا اتاخرنا وماما هتزعل
عمر بلهفه: مش هشوفك تاني
شهد اتكسفت وسكتت
فهد عشان يلم الموضوع قال: لازم نخرج كلنا سوا
واجيب مي كمان
حياه: فكره تحفه انا هعمل جروب ونتكلم فيه
فهد: ماشي وانا هدخل عمر و انس
حياه: لا ما انا معايا رقم انس وعمر كده كده كلمني من
رقمه قبل كده فمعايا
فهد اتعصب وعمر خد باله
عمر: طب انا هجبلكم تاكسي عشان تروحو
وفعلا كل واحد روح بيته
بس حياه جتلها رساله
فتحتها ولقيت…. 
يتبع ……
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!