Uncategorized

رواية حياة فهد الفصل العاشر 10 بقلم نسمة سيد

 رواية حياة فهد الفصل العاشر 10 بقلم نسمة سيد
رواية حياة فهد الفصل العاشر 10 بقلم نسمة سيد

رواية حياة فهد الفصل العاشر 10 بقلم نسمة سيد

دخل فهد عليها وشفها وقعه في الارض جري عليها
فهد: ایه الي حصل بس يا حياه
حياه بعياط: رجلی یا فهد مش قدرة بتوجعني اوووي
شلها بسرعه وقال: انا هخدها بسرعة على المستشفي
وبعدين الفيلا هبقي ابعت حد ياخد الحاجه بتاعتها
ونزل فتح العربيه ودخلها وجري على المستشفي جيه
الدكتور عشان يشوفها
فهد بحده: حالا تجيب دكتوره
الدكتور: بس يا فندم
فهد قطعه واتكلم بنفس الحده: لو عايز تبقي عاطل
ومفيش مشتشفي تقبل بيك فكر متسمعش كلامي يلا
بسرعه
الدكتور بخوف: حالا دكتوره تبقي هنا
وخرج بسرعه
حياه: فيها ايه يا فهد يعني م دا شغله وبعدين انا رجلی
بتوجعني لسه هستني يجيب دكتوره
فهد: مفيش راجل يشوف رمش من مراتي
حياه سكتت عشان الدكتوره دخلت
بعد ما الدكتوره خلصت وربطتت رجليها فهد خدها
وراحو العربيه
فهد: عايز اعرف حصل ايه خالكي توقعي
حياه: كنت بجيب حاجه من فوق الدولاب
فهد: طلما انتي قصيره خالی حد طويل يجبهالك وغمزلها
حياه اتكسفت وقررت تغير الموضوع
حياه: انا مش عارفه اشكرك ازاي انك وقفت جمبي
فهد: متشکرینش انتي كمان وقفتي جمبي ولا نسيتي
حياه: بس الخطوبه غير الجواز
فهد: الاتنين واحد کده کده انتي ليا
حياه استغربت فهد توتر وقال: اقصد يعني قدام الناس
بتاعتي مخطوبين او متجوزين
حياه سكتت و ابتسمت
بعد فتره وصلو فيلا فهد
مي اوي ما شافت حياه جريت عليها
مي: اخيرا جيتي
حياه: وهقعد على قلبك
فهد بصوت و ابتسامه خفيفه: وقلبي
مي: تعالی اوریکي اوضتك
سماح: بابت سبيني اسلم عليها طيب
مي: يا ماما بعدين دلوقتي هتستريح لحد وقت الغدا
حياه: انا عايزه شنطتي فيها الموبيل
فهد: وعايزه التلفون ليه
حياه: هكلمهم في البيت اطمنهم عليا
فهد: انا كلمتهم في المستشفى متقلقيش اطلعي ارتاحي
وانتي يا مي خاالي بالك. منها
حياه جت تمشي كانت هتقع عشان مش قدرة تمشي فهد
جري عليها مسكها
مي: يابنتي قولتلك براحه
فهد فجاه شال حياه و طلع بيها على السلم
مي و سماح مصدومین بس ضحكو جامد
حياه اتصدمت جامد وكانت مكسوفه ومش عايزه تبصله
قالت وهي بصه بعید: ممكن تنزلني مكنش ليه داعي للي
عملته
فهد ببتسامه: ياشيخه. اسكتي دا انتي اخف من الريشه
هو في حد كده وبعدين انتي من امتي بتكلميني من غير
ما تبصيلي
حياه بتوتر: نزلني خلاص بقينا في الاوضه
مي من وراهم: احم احم اخويا البطل
فهد: مسيرك تيجي تحت ايدي
مي بهمس: هو انا جيت في وقت غلط
فهد:انا همشي عشان هقتلك لو فضلت معاكي
فضلت تضحك و حياه قعده مكسوفه
في حته تانيه
نانی: متقلقش الورق هيبقى عندك خلاص
مجهول: متاكده
ناني: اكيد متاكده
دي
خطه کبیره وهتشوف
مجهول: ما أنا عارف دماغك
نانی: ولسه لما انفذها
يلا اشوفك بعدين ورايا شغل بای
المجهول: بای نانی
[]
فهد خبط على باب حياه
حياه: ادخل
فهد: أنا رايح الشغل عايزه حاجه قبل ما امشي
حياه: آنا ااساسا جاهزه انا هاجي معاك
فهد: تروحي فين انتي رجلك وجعاكي
حياه: فهد انا رجلى بقت احسن و بعدين انا بفضل قعده
على المكتب قليل اوي لما اتحرك
فهد: طيب يا أخرت صبري
مي من وراهم: ايه دا خيانه انا الى اخرت صبرك ولا
نسيت دلوقتي
فهد ضربها بهزار على راسها: دا انا هنفخك بس استنيني
بس
مي: دا انا حبيبتك
فهد: يلا يابت عايز امشي
مي: امشي ياعم
حياه ضحكت جامد على منظرهم
فهد بصلها وسرح في جمال ضحكتها
مي: احم احم نحن هنا
فهد: أنا همشي بس مش هسيبك
وقال لحياه يلا بينا
وبعد فتره وصلو الشرکه حياه كانت ماشيه ورا فهد واول
ما فهد شاف اياد مسك ايد حياه
حياه استغربت وحست برعشه في جسمها
ایاد راحلهم وقال: اهلا مستر فهد وبص لحياه حياه
عامله ایه وحشتيني
حياه: اما بخير شكرا ليك يا اياد وبصت لفهد وقالت: انا
هروح المكتب يا حبيبي باي
فهد بحب: باي
وبص بعدها لحياه ودخل لمكتبه
وبعد وقت كتير. في الشغل
فهد اتصل بناني
فهد: تعالى على مكتبي
ناني خبطتت الباب
فهد: ادخل
ناني: نعم يامستر فهد
فهد: عايزك تجيبي حد بعمل مكتب صغير كده هنا في
الاوضه دي
ناني: بس د مکتب حضرتك ازاي هدخل في حد. تاني
فهد: مش شغلك يلا اعملى الى قولتلك عليه.
ناني: حاضر
فهد راح اخد حياه عشان يروحو
وعدي اليوم عادي وكل الي في الفيلا نايمين
وفجاه صوت صريخ عالي في القصر…. 
يتبع ……
لقراءة الفصل الحادى عشر : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!