Uncategorized

رواية أسرتني فتاتي المشاغبة 2 الفصل الثامن 8 بقلم شهد علاء

 رواية أسرتني فتاتي المشاغبة 2 الفصل الثامن 8 بقلم شهد علاء

رواية أسرتني فتاتي المشاغبة 2 الفصل الثامن 8 بقلم شهد علاء

رواية أسرتني فتاتي المشاغبة 2 الفصل الثامن 8 بقلم شهد علاء

الباب خبط قامت لارا فتحت الباب
لارا بابتسامه:نعم مين حضرتك
البنت بخبث:انا مرات كريم انتي بقا لارا
لارا بصدمه????
و هوب طخ لارا تضرب البت و طنط فقيها و هاتك ي ضرب 
لارا و هي بتضربها:مرات مين ي بومه ي يبت ال**** دا انا عربكي من جديد 
العيال طلعه ع صوت الدوشه 
مراد:ف اي …اي ظا قومي ي ماما ملها دي
ميرا و جريت تضرب مع امها :ايوه ي ماما قطعلها شعرها 
اسر بحزن طفولي:حرام سبوها دي جميله اوي ..انا عيز اتجوزها 
بعد وقت
ميرا و لارا كتفه البت ع المرسي و لزقلها لزقه ع بقها عشان متتكلمش 
لارا بولوله :اااااه مكنش يومي ااااااه بقا دي عمله ي كريم تتجوز علياا بعد العمر دا كله اخ ياني ياني ي صغيره ي حلوه 
مراد:اي الهبل دا يماما فكي البت خلينا نفهم
لارا:مسمعش صوتك يواد انت ..ميرا قومي هاتي تلفوني 
ميرا قامت بسرعه و جت:اتفضلي
لارا رنت ع كريم و اتكلمت ب تمثل:احم الو ي كوكي
العيال:????
كريم:الو ي قلبي 
لارا بدلع:عيزاك تجي حالا حالا 
كريم :لي ف حاجه ولي اي
لارا:لا ي روحي بس انت وحشتني ..بصت للبت و اتكلت و هي جزه ع سننها..و انا محضرالك مفجاه ي روحي 
كريم:طيب ي حبي هاجي حالا باي
لارا:باي
لارا للعيال:الي هقوله دلوقت يتنفذ ب الحرف و الي مش هينفذ يتزفت يقعد ف اوضته ملهوش دعوه بيه
العيال بضحك:معاك ي كبير 
بعد شويه
كريم دخل مكنش ف حد قدامه غير البت الي مربطه
كريم بصدمه: ندي اي دا مين عمل فكي كدا
و هوب طخ تاني????لارا ب الطاسه و ع ضهر كريم اصل هي قصيره ف مطلتش دماغه 
كريم بالم:ااااه اي دا 
و لف بص لقي لارا و مسكه طاسه ف اديها و جنبها اليمين ميرا و الشمال مراد و قدمهم اسر و كل واحد ماسك طاسه 
كريم بخضه:ف ف اي 
لارا:مين دي ي كريم 
كريم باندفاع:دي ولا اعرفها
ندي بصتله????و بتحاول تتكلم بس متكممه:اممممم 
كريم ببساطه:ا اقصد دي ندي 
ميرا :ندي مين ي بابتي هااااا
مراد:اه ي بوب ي عفريت ????
كريم:انتم فهمين غلط فكي البت ي لارا و هفهمك
لارا: ااااااعااااااااا ياني ع وكستي السوده بقا بعد العمر دا كله تتجوز عليا ي واطي ي ندل ي 
كريم:يبنتي اتهدي بقا و اسمعني ..اتكلم بسرعه.. دي بنت خالتي ولله و متجوزه و عندها عيال اصلا و عيشه ف امريكا و مبتحيش غير عشان تزور قبر امها فهمتي اوووووف
لارا ????:هاا بنت خالتك مين ازاي
كريم:ندي بنت خالتي
لارا:قول ولله 
كريم:ولله انتي مجنونه و تعبتني 
و راح يفكها
لارا بزعق:اسبت مكانك لتولع و انت واقف 
كريم:ف اي 
لارا:انا هفكهاا اوعي 
و فكوها 
بعد شويه
لارا باسف:احم اسفه ي ندي بس انتي الي هزارك بايخ انا ذنبي اي 
ندى:دا ع كدا الواحد ميهزرش 
كريم:قلتلك ي ندي دي ميتهزرش معاها 
لارا بشرشحه:مخلاص خلصنا الله مقلت اسفه 
اسر:بس انتي موزه اوي ي طنط
ندي بستغراب:موزه !! انت متاكد ان دول عيالك ي كريم 
كريم : للاسف عيالي بس تربيه لارا هانم 
لارا: ملها تربتي بقا أنشأ الله 
كريم باس ع دمغها:ملهاش ي روحي ملهاش
……………………………………….
عند ايمان 
ايمان:سجده  بت ي سجدااااه
سجده: اي ي ماما 
ايمان:بتعملي اي 
سجده:كنت ببحث ع النت ع هديه تكون حلوه عشان عيد ملاد اسر كمان يومين 
ايمان:اخ تصدقي كنت ناسيه ..طب تعالي دلوقت سعدني و عد كدا نفكر و ندور ع الهديه
……………………………………….
بليل ف بيت لارا 
كريم كان نايم و لارا صحيه جنبه 
لارا: كريم كريييم قوم
كريم بنوم:اممم
لارا:قوم ي كريم
كريم:ف اي ي لارا
لارا:انت لسه بتحبني
كريم بصلها بقرف :بعني مصحياني من عز النوم عشان كدا ..
و ادها ضهرو و نام
لارا :كريم انت ليه مبقتش تهتم بيه
كريم بنوم: عشان انا زوج فاشل
لارا:ليه مبقتش تقلي كلام حلو 
كريم:نفس الاجابه السابقه 
لارا عيطت: ااااااعااااااااا طيب اتخمد اهئ اهئ
كريم صحي و حضنها:امممم بصي ي حببتي انا عمري ما اهملتك و ع طول بقول كلام حلو بس انتي الي هبت منك دلوقت صح 
لارا بتفكير:تصدق صح
كريم بسفاله:بقلك اي 
لارا باهتمام:امممم
كريم:متجي نجيب اخت ل اسر????
لارا بغباء:نجيب منين 
كريم بضحك:تعالي و انا اقولك 
لارا فهمت: ااااااعااااااااا ي متحرش ي موكوس عايز تخدش حيائي دا بعينك 
كريم:اخدش حيائ اي ي هبله انتي مراتي و عندنا 3عيال
لارا:ولو بردو تحترم نفسك ولي هو عشان مراتك و 3عيال تتعدي حدودك اتخمد يلا 
و ادته ضهرها 
كريم بعند:طب تصدقي بقا ب العند فكي هجيب نونو تعالي يبت 
“نسبهم بقا عشان عيب”????????
……………………………………….
*اذكر الله ????️♥️*
ف صباح يوم جديد
ميرا بتخبط ع لارا و كريم
ميرا:بابي بابي ي ماميييي يلا اصحه بقا
كريم فتح:ف اي 
ميرا:يلا ي بابي عيزان نجهز للعيد ميلاد بكرا 
كريم:بكرا ي ميرا هنجهز من دلوقت ليه
ميرا:ي بابي ف حجات كتير عيزان نشتريها و نعلقها و نروق و كدا يلا قوم و صحي مامي ..اوعي عدني
كريم منعها من الدخول:لي ريحه فين
ميرا:دخله اصحي مامي
كريم: امشي يبت و احنا هننزل وراكي 
ميرا:اوكي 
و نزلت 
و كريم دخل لي لارا
كريم بحب بيملس ع وش لارا:لولي يلا ي حبيبي اصحي
لارا بتصحي:اممم صباح الخير
كريم:صباح الحب و الدلع اي الجمال دا
لارا بحب و مرح:صباح الروقان 
و بسته من خده
كريم:نمتي كويس
لارا :اكيد و انا معاك هنام كويس جدا 
كريم:طب يلا ي حبيبي العيال عاملين دوشه تحت 
لارا :يلا ي حبيبي 
(جماعه انا مررتي ع قدها اي مشهد الرخم دا ????????????)
تحت 
كان مراد بيتكلم ف الفون و قفل
كريم:كنت بتكلم مين
مراد:كنت بكلم طنط ايمان عشان يجوه دلوقت و كلمت انكل احمد من شويه عشان يجي هو كمان و ميرا كلمت انكل فارس
كريم بعدم فهم:و يجه ليه
مراد:عشان نرتب البيت و الزينه كلنا سوي 
بعد شويه جم 
و بعد الترحيب و الحجات دي
قعدين ع السفره بيفتاره
تمارا بحب:كل سنه و انت طيب ي اسر
اسر:و انتي طيبه ي تمايا (تمار)
عز ل ميرا:كلي ي ميرا مش بتكلي ليه
ميرا بابتسامه: باكل اهو يبني كل انت
عدي عم سندوتش مربه:سما خدي السندوتش دا كليه انتي بتحبي المربه
سما ابتسمت و اخدته 
سجده عملت سندوتش شكولاته و ادته ل اسر: خد ي اسر كل 
مراد بغيره:ولله طب اعمليلي انا طيب 
سجده بمشكسه:لم تتشل هبقا اعملك
مراد بغيظ:شكرا يختي 
عدي الوقت و اليوم عدي ف هزار ولعب و ترويق و تجهيز للعيد ميلاد 
و كل واحد روح ع بيته 
ف بيت تمارا
كانت نايمه ع السرير و فارس بيلبس بيجامه 
تمارا:فارس 
فارس:عيونه ..نعم يقلبي
تمارا بتفكير:تفتكر عيلنا هيتجوزه بعض لم يكبره 
فارس بضحك:لا بقلك اي انا عيالي رجاله اوي ازاي عز يتجوز عدي لا يجوز 
تمارا بضحك:ي عم مش قصدي كدا اي الغباء دا…انت ملحظتش ان عز مندمج اوي مع ميرا و عدي مع سما 
فارس بدون تركيز:امممم
تمارا :نفسي يكونه من نصيب بعض لم يكبره
فارس:الكلام دا بدري عليه جدا دول لسه اطفال 
تمارا:بس جلهم غير جلنا يعني انا عن نفسي معرفتش النت و لا الحب ولا اي حاجه غير ف اعدادي لكن العيال دي من اول ما اتولده و هم كل حاجه متوفره ف اكيد فهمين كويس أنهم بيحبه بعض 
فارس ضحك جامد
تمارا بعدم فهم:بتضحك ع اي
فارس قعد جنبها و اتكلم بضحك:اصل انا مكنتش طفل انا كنت كيوت اوي و انا صغير خلتني افتكر اول مره حد حبني ف ابتدائي
تمارا:احكلي 
فارس بضحك:بصي ي ستي كنت ف سته ابتدائي و كنت ف البريك لقيت بنت طخينه و اطول مني جت و قلتلي بحبك انا صوت و قعدت اعيط كريم و احمد حكتلهم و بعد المدرسه وقفنا للبت قدام المدرسه قبل ما تمشي قعدنا نحدف عليها طوب 
تمارا ماتت ضحك:يلهوي ع الجنان دا انت كنت كيوت خالص
فارس:ايوه بظبط كدا ????
……………………………………….
عند كريم
لارا كانت نايمه ف حضن كريم
لارا: كريم
كريم بيلعب ف شعرها و بحب :اممم
لارا:بفكر كدا نعمل مفجاه بكرا ل اسر عشان عيد ميلاده و كدا
كريم:استر ي رب .. قولي
لارا:اي رايك نجيب……………..
كريم بصدمه:اييييييييه
يتبع….
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!