Uncategorized

رواية حبي وعشقي وغرامي الفصل السادس 6 بقلم كاريمان باسم

  رواية حبي وعشقي وغرامي الفصل السادس 6 بقلم كاريمان باسم

رواية حبي وعشقي وغرامي الفصل السادس 6 بقلم كاريمان باسم

رواية حبي وعشقي وغرامي الفصل السادس 6 بقلم كاريمان باسم

-غزل.. غزل اصحى انتى كويسه. 
غزل بوهن/ أوس.. احنا فين. 
أوس /احنا فى المستشفى يا قلبى علشان عملنا حادثة بالموتسيكل بس الحمدلله انا لحقت الوضع.. اخدتك و نطيت من على الموتسيكل قبل ما العربية تخطبنا. 
غزل /الحمدلله.. طب انت كويس دلوقتي. 
أوس /انا الحمدلله يا قلبى متقلقيش.. انتى بس اتعورتى فى دماغك بس الحمدلله بسيطة جرح سطحى. 
غزل بخوف/ الحمدلله انا كويسة.. بس انت متعور كتير فى وشك. 
أوس /متقلقيش دى شويه كدمات.. يلا بس قومى نروح نشترى بدلة ليا و فستان ليكى لحسن اتأخرنا جدا و المعازيم بدات تيجى ده غير ماما كلمتنى وقغدت تزعق جامد. 
غزل بتعب / تمام يلا بينا.
أوس و هو يساعدها على النهوض/يلا يا قلبى…….. 
______________________
– لا لا وحش جدا.. غيريه. 
غزل / يا أوس ده خامس فستان و برضو مش عاجبك.
أوس/ مش عاجبنى الفساتين.. عريانة جدا. 
غزل / نعم ده سادس محل ندخله و مش عاجبك برضو و بعدين فين العريان هاا ده ما هو و طويل. 
أوس / لا لا ضيق و بحملات غيريه يلا. 
غزل / لا بقى ده عاجبنى جداً و مش هغيره. 
أوس /غزل يلا غيريه و بلاش تعصبينى. 
غزل بتحدي /مش هغيره عاجبنى جداً و عايزة احضر بيه الخطوبة بتاعتى الانا حاسة ان خلاص شويه كمان و مش هحضرها خالص. 
أوس بعصبية/ غزل هتغيريه دلوقتي حالا و هنشوف واحد تانى و هنروح الخطوبة متقلقيش لسة قدامنا نص ساعه. 
غزل بعند و هى تخرج لسانها لأوس / مش هغيره ورينى بقى هتعمل ايه. 
أوس / يعنى قررتى خلاص. 
غزل بعند/ اه. 
أوس / تمام استحمل بقى انتى القررتى. 
ثم حملها أوس و دلف بها لغرفة تغير الملابس.. اخذت غزل تقول له/ أوس نزلنى بسرعة. 
انزلها أوس و حاصرها بيده و قال/ هتغيريه دلوقتي حالا ولا لأ. 
غزل / خلاص خلاص هغيره اخرج بقى. 
أوس / ايوة كده تعجبينى يا حبى و عشقي و غرامى. 
و خرج من الغرفة و هو يضحك على خجلها ام غزل فاخذت تقول بعصبية و بصوت عالى بعض الشئ سمعه أوس من الخارج / شايفنى البيه طفلة عمال يهددنى كل شويه.. و اخذت تقلد صوته/غيريه مش عاجبنى ضيق.. والله مش الفستان الضيق ده خلقه هو الضيق.. طلعت عينى يا أوس اومال لما نتجوز هتعمل ايه فيا تانى. 
سمعت صوته من الخارج يقول/ هبوسك كتير طبعا. 
تثمرت غزل مكانها لفترة و بعد ذلك سمعته يقول لها/ صوتك كان عالى يا طفلتى بصراحه.. بس حبيت اعرفك هعمل فيكي ايه.. واخذ يضحك. 
غزل من الداخل و وجهها اصبح كالطماطم/
أوس عيييب كده. 
أوس/ لا يا عشق مفيش عيب بين الاحباب. 
غزل بخجل/اللهم طولك ياروح.. ارحمنى يارب. 
أوس /يارب ياحبى.
فجأة اتت فتاة تقول لأوس بدلع / هاى. 
أوس/ هاى.
الفتاة بدلع/ انا بس كنت بشترى فستان علشان خارجة بي مع صحابي وكنت عايزة اخد رأيك فيه بما انك مع اختك و كدة هنا فاكيد بتفهم. 
غزل و قد سمعت الفتاة التى بالخارج و قد نست ان تقفل سحاب الفستان الذى لبسته و خرجت لها بسرعة وقالت برقة و هى تحاوط أوس من رقبته / ايه رأيك يا أوس يا حبيبى.. الفستان حلو على مراتك صح. 
ابتسم أوس وقد فهم انها غارت فحاوطها هو ايضا من خصرها وقال/ ايوة جامد عليكى يا مراتى و حبى و عشقي و غرامى انتى اصلا بتحلى اى حاجة.
فنظرت الفتاة لغزل بغل و غيظ فقالت لأوس بدلع/ طب مقولتليش الفستان حلو عليا ولا ايه.
رد عليها أوس و هو يغمز لغزل / والله مش بفهم فى الأمور دى الا مع مراتى بس. 
ابتسمت غزل للفتاة بانتصار و اخذ قلبها يرقص من الفرحة من رد أوس على هذه الفتاة اللئيمة. 
فاكمل أوس حديثه / فخدى رأى مراتى احسن هى بتفهم اكتر منى. 
غزل بهمس لأوس /تسلملى يا غالى. 
أوس بهمس / سلمتهالك تسليمة اهالى اهو اى خدمة. 
غزل / ميرسى يا قلبى.. سيبنى بقى اشوف شغلى. 
أوس / حاضر و ربنا يستر. 
ابتعدت غزل عن أوس و اقتربت من الفتاة و اخذت تنظر لها من تحتها لفوقها و قالت / بصراحه يعنى من غير زعل.. الفستان وحش عليكى اوى.. اصل انتى زى السوستة او الخلة كده فطبيعى مش هيبقى حلو و كمان رجلك زى الجمل كدة لا لا مش حلو غيريه. 
نظرت لها الفتاة بغل وقالت/ ده انا اجمل منك بمليون مرة يا اوزعة انتى.. يعنى اصلا مفيش مقارنة مش عارفه جوزك اتجوزك ازاى و انتى اصلا عاملة زى الاطفال مش لايقين على بعض خالص. 
صمتت غزل و لم ترد و عينيها بدأت تدمع و دموعها تنزل بصمت و قالت لها بصوت مبوح/ اتجوزنى علشان بيعشقنى وانا كمان بحبه جداً.. امسك أوس يد غزل بحنية و قال للفتاة بغضب / اتجوزتها علشان بحبها و بعشقها و بغرم فيها كمان اما بقى عن الجمال فهو فعلا مفيش مقارنة لان هى احلى منك بمراحل و كمان دى اكتر بنت لايقة عليا و هتفضل كدة لآخر العمر لان مفيش اى واحدة تانية تقدر تملى عينى غيرها هى وبس..بس كدة فرصة سعيدة انى قابلتك..وقال لغزل واخذها لغرفة تغير الملابس/ تعالى يا قلبى. 
اخذت تنظر الفتاة عليهم بغل و ردت على هاتفها /
الووو يا يوسف………..
…….
أوس و قد عانق غزل من ظهرها و اخذ يقفل لها سحاب الفستان و يقول / على الفكره الفستان ده حلو اوى عليكى و المشكله انه حلو مفيهوش عيب بس مخليكى قمر زيادة على جمالك فممكن النهارده اقتل اى حد خدى بالك.
نظرت له غزل بخجل و قالت / واخيرا عجبك حاجة.
أوس و هو يمسح دموعها بحنية / كلهم كانوا حلوين عليكى فعلشان كدة كنت برفض و انتى بتحلى اى حاجة فمش هنلاقى حاجة تانية للاسف. 
ابتسمت غزل وقالت / طب الحمدلله هحط بقى شوية ميك اب و نتحرك. 
أوس / لأ انتى احلى كده. 
غزل / طب احط روج بس يا أوس علشان خاطري و ماسكرا. 
أوس / ما انتى كده كدة شفايفك كريز و رموشك طويلة و خدك علطول احمر لا لا مش لازم. 
غزل ببرائة / بليييييز. 
أوس / طيب يا غزل بس بسرعه و متكتريش و الا همسحهولك. 
غزل / حاضر والله.. أوس هو انت ممكن فى يوم من الأيام تزهق منى؟! 
أوس بحب/
ازهق ازاي و انا المجنون ب حبك.. ازهق ازاي و انا العاشق ليكي.. ازهق ازاي و انا اللي غرقان في غرام عنيكي.. ازهق و الزعل يخافوا حتي يقربوا اصلا مننا لان حبي و عشقي و غرامي فيكي هينصفهم في غمضت عين????❤
غزل بحب وخجل / انا بحبك اوى اوى يا أوس والله و بعشقك كمان. 
أوس و عانقها بحب /وانا اكتر يا قلبى. 
ثم وضعت غزل بعض مستحضرات التجميل بسيط جدا ثم ذهبوا للمكان الذى سيقيموا فيه الخطوبه…….. 
___________________
أدهم لشهد / متقلقيش يا شهد دلوقتي يوصلوا ان شاءلله. 
شهد/ ان شاءلله لحسن اتأخروا اوى خايفة يكون حصل ليهم حاجة. 
أدهم/ لا بعد الشر دلوقتي تلاقيهم هنا و يخطبوا بقى و يقرفونا بمحنهم زى ما بتقولى. 
ضحكت شهد وقالت /ايوة فعلا يا أدهم. 
شرد أدهم فى عنيها بحب فلاحظت شهد فخجلت جداً واخذت تعض على شفتها.. فقال لها أدهم بحب/ انتى جميله اوى. 
شهد بخجل/ شكرا يا أدهم. 
أدهم باندفاع وشرود بملامحها الجميلة / انا بحبك اوى يا شهد.
شهد/ ايييييه؟! 
يتبع…
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!