Uncategorized

رواية عشق المراد 2 الفصل الثامن 8 بقلم فاطمة جودة

   رواية عشق المراد 2 الفصل الثامن 8 بقلم فاطمة جودة

رواية عشق المراد 2 الفصل الثامن 8 بقلم فاطمة جودة

رواية عشق المراد 2 الفصل الثامن 8 بقلم فاطمة جودة

عاصم .. هتنامي علي الكنبه
عهد .. اظن انك قولت مش هتقربلي وانا مش عايزاك تقرب مني .. اتفضل نام 
عاصم مسك معصمها بحده .. تتكلمي معايا عدل انتي فكراني اي عاشقك والا بموت فيكي 
عهد بوجع من ايده .. سيب ايدي يا  متخلف انت اكيد مجنون 
عاصم ضغط علي معصمها .. اقسم بالله العظيم كلمه كمان وهنسي انك بنت 
عاصم ساب ايديها وراح نام 
عهد دموعها كانت بتنزل علي حالها  و نامت بحجابها 
اليوم عدي وليليان عرفت العيله اللي حصل لأن بكره الجمعه وكلهم هيتجمعو عند ليليان وعز 
في صباح مشرق بالاحداث 
********
Fatma goda 
كريم .. سليم انت مجتش لي 
سليم .. خلي حد يشيل مكاني لأني مش قادر انهارده وبعدين انهارده الجمعه مفيش شغل كتير 
كريم .. انت كويس طيب 
سليم .. اه شوية إرهاق خلي بالك من المستشفى  
كريم .. متقلقش يا صاحبي
********
عز بيخبط علي الباب .. عاصم .. عهد اصحو صلاة الجمعة 
عهد صحيت وراحت تصحي عاصم كان ملاك وهو نايم وشعره نازل علي عنيه 
عهد .. عاصم يلا صلاة الجمعة اونكل بينادي 
عاصم صحي وهو بيلعب في شعره  .. صباح الخير
عهد مردتش وراحت تفتح لعز 
عز .. صباح الخير يا عروسه 
عهد .. صباح النور يا اونكل 
عز .. صحي عاصم عشان الفطار ونروح نصلي 
عهد .. حاضر 
عز مشي 
عهد .. سمعت اونكل 
عاصم .. سمعت يا اختي 
عهد دخلت الحمام 
عاصم بيكلم سهر علي الواتساب 
سهر .. اي يا بيبي من اخر مره مجتش والا اتصلت 
عاصم .. مشغول 
سهر .. في اي 
عاصم .. ميخصكيش يا سهر 
سهر .. خلاص يا حبيبي براحتك 
عاصم سجل فويس 
سهر قولتلك ميت مره أنا مش حبيبك وبطلي الشغل دا  
عهد سمعته وحست أنها اطعنت بسكينه بارده في قلبها 
عهد خرجت من الحمام وبصتلو 
عاصم .. مالك 
عهد .. لو سمحت عايزه اتكلم معاك 
عاصم .. تعالي اتكلمي معايا 
عهد قعدت قدامه .. انا عارفه انك مبتحبنيش بس كلو الا كرامتي انت بتخوني عيني عينك بكل بجاحه انا عارفه اني مش من حقي أتدخل بينك وبينها بس معلش تحترم وجودي علي الاقل لحد ما نطلق 
عاصم زعل من نفسو جدا لأنو قل منها ومن كرامتها وكونها انثي 
عاصم .. حاضر مكنش قصدي 
عهد قاطعته .. مش عايزاك تبرر حاجه انا عارفه انك من حقك تحب وتعمل اللي انت عايزه بس دلوقتي انت متجوز صحيح جواز علي ورق بس انا مش في ايدي حاجه اعملها كفايه تجريح وانا اهم حاجه كرامتي 
عاصم قرب عليها  بحنيه ومسك ايديها .. انا اسف متزعليش مني انا مش متعود اني اتأسف لحد اخري بقول متزعلش 
عهد بعدت ايديها .. ماشي انزل والا هتنزل معايا 
عاصم .. اصبري هننزل مع بعض بصي قدامهم ياريت نمثل أن إحنا مبسوطين وأسعد زوجين انا مش عايز كلام من حد 
عهد .. انت هتطلقني صح 
عاصم اتنهد .. اكيد بس مش دلوقتي مش اقل من سنه ولو فضل في خطر علي حياتك هتفضلي مراتي 
عهد .. ماشي 
عاصم دخل الحمام وبدل ملابسه 
عهد .. يلا 
عاصم .. عرفتي هنعمل اي 
عهد .. حاضر همثل 
عاصم .. هاتي ايديك 
عهد مدت ايديها وهو مسكها ونزلو 
ليليان بفرحه .. صباح الخير يا حبايبي 
عاصم .. صباح الخير يا ماما 
ليليان .. عهد  احنا كل جمعه بنتجمع عند حد من العيله وانا هعرفك عليهم انهارده هيجو هما هنا 
عهد .. ماشي يا طنط 
ليليان .. قوليلي لي لي زي العيال دي 
عهد ضحكت .. ماشي يا لي لي 
عز .. فين ادم 
ليان .. لسه نايم ومش قادره اطلع تاني 
عز .. معلش يا ميرا اطلعي انتي 
ميرا بحرج .. حاضر هي اوضته فين 
عز .. الاوضه اللي جمب اوضتك 
ميرا .. ماشي 
ميرا طلعت وخبطت لما مردش دخلت لقيته نايم عاري الصدر 
ميرا هزته .. ادم .. ادم اصحي عشان الصلاه 
ادم بنعاس .. صباح الخير 
ميرا .. صباح الخير اونكل بيقولك قوم يلا 
ادم .. اقعدي ثانيه 
ميرا .. نعم 
ادم شدها .. مش هموتك 
ميرا .. عايز اي 
ادم .. انتي زعلانه و واخده موقف لي 
ميرا .. استغفر الله العظيم من كل ذنب عظيم مش انت مش سألت قبل كده وقولت مش زعلانه 
ادم .. متأكده 
ميرا بجمود .. ملكش دعوه بيا ممكن تسيبني في حالي 
ادم .. بس بس لي انا عملت حاجه ضايقتك 
ميرا جت تقوم شدها وقعت علي رجله .. اوعي انت مجنون 
ادم .. اهدي كده بدل ما اضربك 
ميرا بحرج .. يا عم اوعي 
ادم بعدها عنه .. ما تقولي لو زعلانه مني في حاجه 
ميرا .. اقسم بالله انت مختل عقليا 
ادم .. طب يلا ننزل 
*********
Fatma goda 
نزلو وفطرو مع بعض والكل فاكر أن عاصم وعهد مبسوطين مع بعض 
ادم .. ساره هتيجي انهارده 
ليليان .. ماشي يا ابني دا مبقاش يوم عيله 
ادم .. هي هتبقي مراتي وهتكون من العيله 
عز .. هنروح نصلي ونيجي 
ليليان .. ماشي 
عهد .. اساعدك في اي يا لي لي 
ليليان .. بتعرفي تطبخي 
عهد .. ايوه وشاطره فيه 
ليليان .. احمدك يا رب احسن من بلوتين مش بيعرفو يعملو اي حاجه 
ليان .. لا كده تجريح في كرامتي وانا لا أسمح انا خارجه التراث 
ميرا .. وانا كمان انسحب 
عهد ضحكت .. انا هساعدك يا لي لي 
*******
العيله اتجمعت واتعرفو علي عهد 
عز .. ها يا ولاد عاملين اي في شغلكو 
يوسف .. انا وزين بنتنفخ 
عز .. ربنا معاكو يا حبايبي 
وليد ضحك .. اظن شغلي باين 
كيان .. باين باين مش لازم تقول 
حازم .. الحمدلله انا شغلي بعيد عنكو والحمد لله تمام 
عز .. وانت يا سليم 
سليم .. الحمدلله المستشفى ماشيه كويس 
ليليان .. الغدا جاهز 
كلهم قعدو 
عاصم .. ماما مين اللي عامل الاكل 
ليليان .. حلو والا وحش 
عاصم .. تحفه  
ليليان .. والنبي يعني اكلي وحش
حازم .. لي هو دا مش اكلك 
ليليان .. لا دا طبيخ عهد 
الجميع .. اكلك تحفه 
عهد .. شكرا 
حازم .. اكلك حلو اوي 
عاصم بحده .. كل يا حازم بالهنا والشفا 
خلصو اكل والكل كان مبهور بأكل عهد 
عز .. شوفي مين بيخبط يا ليان 
ليان .. مين حضرتك 
ابو ميرا .. اوعي انتي فين يا ميرا 
ميرا بخوف .. ب . بابا 
ابو ميرا .. اه يا اختي بابا مالك بتهربي مني 
ميرا .. انا . انا 
ابو ميرا ضربها بالقلم 
زين شد ميرا وراه .. انت مجنون والا اي 
ابو ميرا .. وانت مين يا حيلتها 
زين .. حيلتها ماشي انا الرائد زين 
اسر .. حيلتها وضربوا بالقلم 
عز .. بس يا اسر من الاخر ميرا مش هتمشي ولو عايز تبلغ بلغ واحنا كمان هنبلغ باللي حصل فيها وانك عايز تجوزها إجباري 
ابو ميرا .. لا وعلي اي خلوها معاكو مهي تربيه شمال 
زين ضربه .. احترم نفسك بدل ما اسجنك 
ابو ميرا مشي من البيت 
ميرا بعياط .. زين انت كويس 
زين .. انتي فاهمه غلط انا اللي ضربته 
ميرا ابتسمت 
زين .. وشك ورم من القلم 
ميرا بآلم .. عادي انا متعوده انا اسفه يا جماعه ليكو كلكو 
فريده .. تعالي يا حبيبتي 
طبطبت عليها 
زين .. حطولها تلج علي وشها 
عهد جابت التلج .. خد حط انت 
زين ضحك .. اي انا اللي هحطلها 
ليليان  .. اه 
ميرا بحرج .. خلاص شكرا انا هحطو 
زين .. خلاص خلاص 
اسر بهمس .. هو في اي 
عز .. بيقولك يا بخت من وفق راسين في الحلال 
ادهم .. طب تعالو نقعد في التراث 
سابوهم وراحو كلهم في التراث بس ادم كان قاعد معاهم 
زين .. انتي كويسه 
ميرا .. اه بس وشي وجعني شويه 
زين .. بصي في خدش اهو قبل الطرحه 
ميرا .. ايده تقيله اوي 
زين .. بصي دخلي الطرحه شويه عشان احط التلج 
ادم بحده .. اي يا زين هي محجبه بردو 
زين .. وانا مقولتش اكشفي شعرك قدامي عشان طرحتها متتبلش من التلج 
ادم .. انا نازل اجيب ساره 
زين .. ماشي 
ميرا .. شكرا يا زين علي وقفتك معايا 
زين .. انتي زي اختي 
ميرا .. دا العشم والله 
زين .. بصي دا رقمي لو عوزتي اي حاجه تكلميني 
******
ساره .. ادم هي العيله متجمعه 
ادم .. اه ودا كويس عشان يتعرفو عليكي
ساره .. ماشي
ادم خدها وطلعو فوق ولقو ميرا وزين بيضحكو 
ادم .. دا زين ودي ميرا 
ساره .. اه مفضياها مع كل واحد 
ادم بحده .. ساره 
زين .. اهلا بيكي وبعدين مسمحلكيش تتكلمي عليها كده 
ساره بتوهان .. حاضر انت زين صح 
زين باستغراب .. لاء عماد 
ميرا ضحكت 
ادم .. مش هتقعدو معاهم 
زين .. ماشي يلا يا ميرا 
زين همس لميرا .. باين عليها مجنونه 
ليليان .. اهلا يا حبيبتي 
ساره بتناكه .. اهلا يا طنط 
فريده همست .. مالها عروسة المولد دي 
ليليان و داليدا ضحكو  بصوت عالي 
حازم .. مالك يا ماما مالك يا لي لي 
عز .. بس بتضحكو علي اي .. اهلا يا حبيبتي 
الكل رحب بيها 
وليد بعت مسدج لكارمن تعالي نقعد في الجنينه 
كارمن .. اقوم عادي يعني 
وليد .. مش عارف 
كارمن .. اقعد مينفعش 
مراد .. تعالو نقعد احنا مع بعض 
عمر .. ماشي 
الكبار دخلو مع بعض الصالون 
وليليان وفرح ونانسي وداليدا وفريده ومرام بينمو علي ساره 
*********
سليم .. الفرح امته
عاصم .. الخميس الجاي ولازم تحضر 
سليم .. اكيد 
ليان .. لولولولولولولي عندنا فرح 
ساره بغل .. وعلي كدا مبسوطين في الجواز 
عاصم حط ايدو علي كتف عهد .. جدا 
ساره .. انتو تعرفو بعض من زمان 
عاصم .. لا بس حبيتها اول ما شوفتها 
ادم .. خلاص يا ساره 
هيدي .. جبتي الطبله يا حور 
حور .. عيب انا اقدر انساها 
هيدي .. التحفيل  علي مين  
عاصم .. خلوها أسأله عادي 
حور .. ماشي 
حازم .. حاسس ان وليد متغير في حاجه ؟
وليد .. اه حاجه حلوه دخلت حياتي 
حازم .. اي هي 
وليد .. هتعرفو بس مش دلوقت 
هيدي .. حساك تعبان يا سليم ؟
سليم .. عشان كنت في المستشفى بقالي يومين إرهاق بس 
وليد .. انت مبسوط بعهد يا عاصم بجد ؟
عاصم .. جدا هي الحاجه الحلوه اللي بقت في حياتي 
عهد ابتسمت رغم أنها عارفه انو بيمثل 
ساره .. مرتبط يا زين ؟
زين ضحك .. الله الله في اي 
ساره .. مش كل واحد لي سؤال 
زين .. مش مرتبط 
ادم ..  حور في ملل في عيونك من اي ؟ 
حور .. حسا اني مش مرتاحه في حياتي 
ميرا .. يوسف مضايق لي ؟ 
يوسف بكدب  .. بصي تقدري تقولي تغييرات في حياتي 
كارمن .. ميرا حسا بأي دلوقتي ؟ 
ميرا .. بشعور غريب هو طمأنينه علي خوف 
زين ضحك .. طب وانا فين 
ميرا .. وزين اول حاجه اتطمنت بيها انهارده
Fatma goda 
اليوم عدي بين هزارهم وبين صراع كل واحد مع نفسه 
توتر ميرا وخوفها من ابوها 
وقلق عهد علي مامتها اللي لسه مطمنتش عليها 
وساره وخوفها من آدم لو عرف حقيقتها 
وادم ومشاعرو المتلخبطه وشكه في ساره وتصرفاتها 
وعاصم اللي اول مره في حياته يكون مش عارف يحدد يعامل عهد كويس والا يتعامل وحش والا يحميها والا يطلقها 
ويوسف اللي حاسس ان في حاجه ضاعت منو 
*******
بعد ما الكل مشي 
عز .. المحامي بيرن 
عهد .. ماما 
عز .. الو 
هاني .. الو يا عز باشا بطمنك روان هانم عملت العمليه ونجحت بس لسه هتاخد جلسات تاني لمدة شهرين 
و الورث كلها كام يوم ويكون في حساب حضرتك والقسيمه هتطلع بكره 
عز .. ربنا يطمن قلبك سلام 
عهد بدموع  .. ماما كويسه يا اونكل حصلها اي 
عز حضنها .. العمليه نجحت يا حبيبتي 
عهد بفرحه .. الحمدلله يا رب 
عز .. هتاخد بس جلسات تاني لمدة شهرين وبعد كدا هتيجي بألف سلامة 
عهد .. يارب يا اونكل 
يتبع…..
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!