Uncategorized

رواية انتقام يولد الحب الفصل الثامن 8 بقلم إيمان

  رواية انتقام يولد الحب الفصل الثامن 8 بقلم إيمان

رواية انتقام يولد الحب الفصل الثامن 8 بقلم إيمان

رواية انتقام يولد الحب الفصل الثامن 8 بقلم إيمان

بيرن تليفون ماجد 
ملاك تليفونك بيرن يا ماجد
ماجد سيبك منه مش وقته خالص
ملاك بس ممكن يكون فيه حاجة مهمة رد شوف فيه إيه
ماجد بتأفف حاضر يا ستي هرد 
وبيمسك التليفون ويرد
مرام ساعة عشان ترد 
ماجد  بقلق  بترني ليه ف الوقت ده فيه حاجة ولا ايه انتي كويسة حد زعلك ف حاجة 
مرام أهدي أهدي ايه كل ده أنا كويسة أنزل تحت وأنت هتشوف بنفسك
وينزل ماجد ويتفاجئ بوجود مرام وأول ما يشوفها بيجري عليها ويحضنها تحت أنظار ملاك المصدومة بتنزل ملاك وبتروح ناحيتهم وبتشد ماجد منها 
ملاك بعصبيه ممكن افهم ايه الى بيحصل دا ومين دي وازاى تحضنها كدا قدامي
مرام بخبث ايه دا هو مقلكيش انا مين
ملاك لا انتى مين بقا
مرام انا مراته ياحببتي
ملاك بصدمه بتقولى ايه ازاى انتى مراته وبتبص لماجد زتقوله انت لتجوزت عليا ياماجد
ماجد اهدي ياحبيبتي وانا هفهمك 
ملاك بعصبيه اهدي ايه انتي لسه بتقولى اهدي انا هسيبلك البيت وامشي واشبع بيه انت والسنيوره
مرام بضحك انتى بتغيري يابطه 
ماجد منك لله ياشيخه انتى جايه توقعي بينا 
ملاك ممكن اعرف بتضحكي على ايه 
مرام انا اخته مش مراته وكنت بغلس عليكي
ملاك بضحك اي دا بجد يعني انتى بتهزري
مرام ايوا ياستي بهزر يعني بزمتك حد يبقا معاه القمر دا ويتجوز عليها بردوا
ملاك بضحك والنبي انتى الى قمر ياعسليه يلا اطلعي ارتاحي انتى دلوقتي ونكمل كلام بكرا 
مرام اوك يلا انا هطلع اوضتي وبتبص لماجد وبتقوله خلى بالك منها تصبحوا على خير
ملاك وماجد ف نفس الوقت وانتى من اهل الخير
ماجد لملاك حبيبتي اطلعي فوق وانا هعمل مكالمه وهاجي وراكي 
ملاك ماشي وبتطلع ملاك الاوضه وبعد شويه بيجي ماجد بيبص يلاقي ملاك نايمه فبينام هو كمان
 ف مساء اليوم التالي
عند عدي 
بيروح هو وامه عند ماجي 
عدي اكيد طبعا انتوا عارفين انا جاي ليه
معتز والد ماجي طبعا عارفين ويشرفنا اننا نناسبك
عدي ببرود تمام كده الخطوبة بعد أسبوعين ده لو الميعاد مش هيتعارض معاكوا 
ماجي بفرحة لا طبعا مش هيتعارض احنا مواققين 
سالي ام ماجي تمام كده اتفقنا نسيب العرسان يقعدوا مع بعض شويه 
عدي مرة تانية عشان دلوقتى مستعجل وبيمشي عدي 
حنان وهي بتحاول تلم الموضوع معلش ياجماعه انتوا عارفين ان رجال الاعمال وقتهم ديق وكمان هو عنده اجتماع مهم دلوقتي ومينفعش يتاجل والايام جايه كتير ويبقا يقعدوا مع بعض ويتعرفوا على بعض اكتر 
معتز حصل خير واحنا دلوقتي بقينا اهل ومفيش داعي للكلام دا ولا اي
حنان اكيد طبعا طييب استاذن انا 
سالى خليكي قاعده ياحبيتبتي 
حنان لا معلش اجيلكوا ف وقت تانى يلا مع السلامه 
وتسلم عليهم وتمشي هي كمان
عند ملاك وماجد
تروح ملاك عند مرام الاوضه وتخبط ع الباب ممكن ادخل
مرام اه طبعا اتفضلي انا لو قولتلك حاجة غير كده ماجد يولع فيا 
ملاك بتضحك مش اوي كده
مرام لا اكتر من كده كمان انتي متعرفيش ماجد بيحبك قد ايه 
ملاك وانا كمان بحبه اوي انا مليش ف الدنيا غيره
هو انتي تعرفي انا وماجد عرفنا بعض ازاي وحبينا بعض امتي 
مرام هتحبيها من ماجد اكتر اسأليه وهو يقولك
ملاك طيب ماشي
مرام متقومي نلعب بدل الزهق دا
ملا هنلعب اي 
مرام اي حاجه 
بيخبط عليهم ماجد 
مرام اتفضل
ماجد بتعملوا اي ياحبايبي 
مرام لسه هنعمل 
ماجد هتعملوا اي 
ملاك ومرام بحماس ف نفس الوقت هنلعب 
ماجد وياترا هتلعبوا اي 
ملاك نلعب الغميضة 
مرام اشطا وماجد هو الي يدور علينا
ماجد ايه الهبل ده انسوا
ملاك ومرام وهما بيبصولوا باستعطاف والنبي وافق????????
ماجد مش هقدر اقول لأ للنظرة دي يلا هنبدأ هعد لغاية عشرة يلا انتشروا
وتستخبي مرام وملاك لسه محتارة تروح فين 
ملاك بس لقيتها هروح استخبي ف المكتب  اكيد مش هيجي ف باله اني هناك وبتروح للمكتب وبتسند ضهرها ع وبتبص للاوضه علشان تشوف هتستخبي فين وفجاؤه المكتب بيرجع لورا بتنصدم ملاك وبتدخل والباب بيقفل وراها وتكمل مشي  وتلاقي اوضه كبيره
 وواسعه مليانه صور ليها مع واحد متعرفهوش وتفضل تبص للصور بتركيز وفجاءه بتفتكر ان الشخص دا هو ال رسمته قبل كدا وبعدين بتقول ف سرها طالما فيه صله بينا انا والشخص دا ليه ماجد انكر انى اعرفه وليه قطع الصور واتعصب ليه وايه الصله الى بيني وبين الشخص دا وليه متصوره وانا ف حضنه وانا مبسوطه ومين الست الى معانا ف الصوره دي  معقول يكون ماجد مخبي عليا حاجه ويكون الشخص دا ليه علاقه
 بالماضي بتاعي لازم اخلى بالى من ماجد كويس لحد معرف ايه الحقيقه ومش لازم اواجهه بالى عرفته لاني لو واجهته اكيد هينكر وبتطلع من المكتب خالص وبتروح اوضه تانيه وتستخبي فيها وتحاول انها تبان طبيعيه علشان ميشكش فيها وبعدين تسمع ماجد ومرام بينادوا عليها 
اطلعي يلا اللعبة خلصت انتي كسبتي وتطلع ملاك وتقولهم كفاية كده انا تعبانة هروح انام وتروح اوضتها ويستغرب ماجد انها رايحة تنام ف اوضتها مش اوضته ويروح وراها 
ماجد مالك يا حبيبتي وايه الي جابك هنا مروحتيش اوضتنا ليه
ملاك معلش يا حبيبي بس مصدعة شوية 
ماجد ده اكيد عشان مشربتيش الدوا بتاعك ويروح يجبلها البرشام وكوباية الماية ويديها برشامة وتاخدها منه ملاك وتحطها تحت لسانها واول ما ماجد يطلع تتفها ع طول وتاخدها ترميها ف الحمام 
ملاك انا لازم اخد بالي بعد كده ومش هشرب البرشام ده تاني لو حصل ايه وبعدين بتنام…… 
بعد مرور اسبوع 
ماجد يطلع لملاك الاوضه 
حبيبتي عندنا حفلة بالليل وعايزك تكوني موجودة معايا 
ملاك حفلة ايه دي
ماجد عيد ميلاد بنت راجل اعمال مهم ولازم اروح عشان اخلص صفقة مهمة ف الحفلة دي
ملاك بس دي حفلة رجال اعمال انا هروح اعمل ايه فيها
ماجد عشان عايزك تكوني جنبي وجبتلك الفستان الي هتلبسيه وكمان شوية هتجيلك هجيلك البنات يساعدوكي ف الميكب واللبس
ملاك ماشي يا حبيبي 
ف المساء 
تنتهي ملاك من اللبس وينبهر ماجد اول ما يشوفها 
قمر يا حبيبتي بس ناقصك حاجه 
ملاك حاجة ايه
ماجد وهو بيطلع سلسلة الماس من جيبه السلسلة دي هتبقا حلوه اوي عليكي ويقرب منها عشان يلبسهالها
ملاك بتوتر سيبها هلبسها انا 
ماجد بس خلصت اهي ويبوسها ف رقبتها وتتوتر ملاك وتقوله يلا بينا عشان منتأخرش
ماجد يلا ويمسك ايديها ويروحوا يركبوا العربية 
ف الحفلة 
بتزهق ملاك وبتروح تجيب عصير وهي راجعة بتخبط ف واحد من غير ما تاخد بالها 
الشخص انتي غبية مش تفتحي
وترفع وشها ملاك ولسه هتتكلم بتنصدم منه
الشخص رهف…. 
يتبع ……
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد