Uncategorized

رواية أريج الآدم الفصل السادس 6 بقلم ندى

   رواية أريج الآدم الفصل السادس 6 بقلم ندى

رواية أريج الآدم الفصل السادس 6 بقلم ندى

رواية أريج الآدم الفصل السادس 6 بقلم ندى

ادهم.. بصدمه..لا طبعااا…
هيام..بخبث..ليه بس ياحبيبي مالها هايدي…
ادهم…بضيق..ماما اقفلي علي الموضوع ده انا مبحبهاش ولا بطيقها من الأصل…..
وطلع بضيق علي اوضته….
هيام..في نفسها..ماشي ياادهم..بس ابقي قابلني لو اتجوزت بنت الشوارع دي….
,,,,,,
اريج.وقفت قدام ادم..بحزن ورأسها في الارض انااا خلصت…
ادم..كان باصص في تليفونه..رفع راسه اول ما شفهاا….
انبهر من جمال اريج…
اريج كان شعرها مفرود…ولونه بني فاتح..وعينيها..لونها زي لون السماء…وبشرتها بيضه علي حمراا…والفستان لونه ازرق…زي لون عينيها.. كان جمالها طبيعي…
ادم..فضل باصص لها ثواني باعجاب….
وفجاءه..اتحول..لنظرة.. سخريه…. وكره….
ادم ببرود…امشي قدامي…
اريج..مشت بهدوء… وفجاءه الكعب بتاع الشوز اتكسرر..اريج كانت هتقع لولا ايد مسكتها قبل ماتقع…
ادم…فضل يبصلها لثواني…وهي كمان…لغيط..ماساب ايده..ووقعت اريج علي الارض….
اريج..بصريخ…عاااااااه
_____
صحت نادين بتعب..وقعدت نص قاعده عالسرير….
وقعدت تفتكر الي حصل معاها..ودموعها بدات تنزل…..
قامت من عالسرير وفتحت الباب ببطيء…لقت نفسها في بيت بسيط..عباره عن صاله صغيره واوضتين..وحمام ومطبخ…
فضلت تتمشي في البيت لغيط ملفتت نظرها اوضه.. خارج منها ضوء بسيط..فتحت الباب بهدوء.. لقت ست كبيره..نايمه علي السرير.. وعينيها..بتنزل دموع….
نادين قربت منها…وحطت ايديها علي ايدهاا..
نادين… بهدوء..انتي كويسه….
…………..
نادين…بحزن..طب انتي بتعيطي ليه….
………
كريم..من وراها..
متتعبيش نفسك مش هترد..عليكي…
نادين بصت وراها بسررعه لقت كريم واقف ومعاه صنيه اكل…
شاورلها بايده انها تبعد…
نادين.قامت وقفت بهدوء.وكريم قعد مكانها وبدا ياكل مامته بهدوء….
نادين كانت بدور في عقلها اسئله كتييير.. وكانت حزينه علي حالتها….
كريم خلص اكل..وبدا يديها الدواء بهدوء..شاور لنادين..انها تيجي وراه….
في الصاله……
كريم…انتي ميين…وايه حكايتك….وفين اهلك..
نادين بحزن…انا اسمي نادين
اهلي ماليش أهل…..
كريم…يعني ايه……
نادين.. مردتش…وبدات دموعها تنزل….
كريم..بحزن ورفع راسه لفوق…لو مش عاوزه تحكي خلاص بالمناسبة..اسمي كريم…ودي امي….
نادين..بحزن..شكراا..علي الي عملته معاياا…عن اذنك….
كريم…انتي رايحه فين
نادين…هروح.
كريم بشك…ازاي وانتي قلتي انك مالكيش اهل…
نادين…اصل…..
————
بصريخ… يعني ايه مالقتهاش.
شخص… صدقني ياعمار..بيه دورت عليها في كل مكان…..
مالهاش اثر….
عمار..بغضب….اما وريتك يانادين…..
_______
عند كيارا….
كانت قاعده بحزن وتفتكر…..
Flash back…………
كيار..بتساؤل… فيه حاجه ياطنط
هيام..بضيق واشمئزاز.. طنط
اسمعي يابت انتي تبعدي عن ابني ادهم..هو اصلا بيلعب بيكي عشان ينسي…حبيبته…
كيارا.. بصدمه..انتي بتقولي ايه ياطنط
هيام…بمكر..هو ادهم مقالكيش انو بيحب واحده تانيه….. وبنت ناس…. وعيله بس هي سافرت….وقريب اووي هترجع فبعده عنه احسنلك…
back…..
كيار مسحت دموعها بسررعه…وقالت ادخل..
ادهم…بهدوء..قرارك ايه
كيارا..بعدم اهتمام…قرار ايه
ادهم..بنفاذ..صبر..ال قولتهولك امبارح…
كيارا…اه افتكرت
ادهم..وقرارك ايه
كيارا…اناا……..
(تفتكرو هتوافق ولا لا
___&&&
اريج..ااااه وحطت ايديها علي ضهرها مكان الوجع……اااه حرااام عليك….
ادم…شدها بقوه ليه ومسكها من ايديها.ونزل بيها من عالسلم..كان بينزل بسررعه…لدرجه انو اريج…كانت هتقع علي وشها…..
ورماها في العربيه…كانها لعبه في ايده….
واتجه الي القصر…وهي طول الطريق… دموعها بتنزل….
_______&__
وصل ادم واريج…الي القصر..اريج… كانت منبهره من جمال القصر…. وكانت بتبصله بدهشه..
فاقت علي صوت ادم..او علي صوت الشيطان..الي لقبته فييه…
دخل ادم القصر ووراه اريج الي كانت خايفه ومتوتره…ادم لاحظ..كده بدون حركه إراديا منه مسك ايديها برفق…كانه بيقولها متخافيش…
اريج فتحت بقها من كتر الصدمه…….
يتبع…..
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد