Uncategorized

رواية الفهد والفاتنة الفصل التاسع عشر 19 بقلم آية هاني

 رواية الفهد والفاتنة الفصل التاسع عشر 19 بقلم آية هاني

رواية الفهد والفاتنة الفصل التاسع عشر 19 بقلم آية هاني

رواية الفهد والفاتنة الفصل التاسع عشر 19 بقلم آية هاني

بعد مرور يومين من الخطوبه لم يحدث جديد سوا ان سليم ورانسي يتقربون من بعضهم لبعض… أما مراد فهو كان يراقب كيان في كل مكان واحضر حارس شخصي لها ليحميها من دون معرفتها…. أما رائف فهو في حاله من الحيره لا يعرف لما ولكن قلبه يدق بسرعه كبيره جدا عندما يرا ليان ولما يغير عليها من اخوها حتى ولكن عقله له رأي آخر فهو يرفض فكره انه يحبها وان جميع النساء مثل بعض لا يهمهم سوا المال والخيانه تجري بدمهم…. أما عند بطلتنا فهي  لا تكف عن جنانها فكل يوم تيقظ أدهم بطريقه تجعله يكاد أن يجن منها… أدهم فهو دائم التفكير في لوجي  فهو خلال اليومين اعترف لنفسه انه يحبها وبشده وقد قرر في نفسه قرار سنعلمه فيما بعد 
في يوم الأحد وهو يوم طلب مراد لكيان 
في يوم جديد ملئ بالأحداث  في غرفه بطلتنا نائمه تسقط
اشعه الشمس التي تخللت خصلات شعرها الأشقر و أخذت تداعب عيناها الزرقاء مثل زرقه الماء تململ في فراشها بأنوثه طاغيه لا تتصنعها وكانت ترتدي قميص نوم من اللون الاسود الذي يناهي لون بشرتها فجعل شكلها جذاب جدا وثوان وقد استيقظت وهي تفرك في عيناها بطريقه طفوليه  وذهبت إلى الحمام لتأخذ شاور  دافئ يريح جسدها ومن بعدها أدت فرضتها وارتدت  درس من اللون الطوبي وفوقه نقاب من نفس اللون وجذمه سوداء وشنطه صغيره من اللون الاسود ونزلت إلى الأسفل لتقابل والدها وهو يجلس على مائده الطعام لترفع نقابها ومن ثم تقول لوالدها
ليان بمشاكسه  : ازيك يا روفا عامل ايه يابا
روؤف :كويس يا وردتي وبعدين هو في حد بيقول لابوه يا روفا 
ليان بلا مبالاه :مش انا قولت 
روؤف ببلاه : اه 
ليان : يبقا في  
وبغمزه وبعدين انا اسمي ليان مش ورده مين ورده دي ها 
وبصدمه مصطنعه .. ايه دا انتي تعرف واحده على الست الوالده اسمها ورده مكنش العشم يا حج برعي والله 
روؤف بصدمه من كميه الكلام الي قلته : يخربيتك ايه كل دا  وبعدين انا بقولك انتي يا وردتي مش معناه اني اعرف  واحده اسمها ورده يالهوي وهو يضرب كف على كف  .. انتي الي هيجي يتجوزك همضيه على عقد بيقول ان البضاعه المبيعه لا ترد ولا تستبدل عشان انتي واحده مجنونه وانا اخاف يرجعك 
ليان بصدمه مزيفه : ايه دا يا حج يتابعني مكنش العشم ياولدي ولا الاندومي وساندوتش الكبدة إلى بينا… ولم تمر  ثوانى لتسمع صوت ضحكات والدها وادهم عليها فكان أدهم يستمع إليها من بادئ الأمر 
أدهم بضحك : مش قادر هههههه اندومي… ههه وساندوتش كبده هههه تصدق يا ولدي طلعت بتترشي بحاجه تافه  ههههههه 
روؤف بضحكة  وهو يمسكها من اذنها : أنا اعمل فيكي ايه يا ام لسانين انطقي انا حاسس فيوم هيجيلي جلطه من هبلك وجنونك 
ليان بحده ودموع  : مسمعكش تقول كدا تاني يابابا انا كفاية خسرت اتنين ماما إلى من ساعه ما وعيت على الدنيا مشفتهاش وعز انا مش هتحمل اخسر حد فيكم تاني 
أدهم وهو يمسح دموعها : خلاص ياليو ماتزعليش يا قلبي 
روؤف وهو يحتضنها ويقبل رأسها : خلاص يا وردتي ماتزعليش ماشي امسحي دموعك يالا 
ليان وهي تمسك دموعها : الله ياباشا منا قولت اسمي ليان.. لييييااااااان.. مش ورده وبحمده مزيفه انا هعرف مين ورده إلى معلقه معاك كده وهشوف هعمل فيها ايه 
ليضحك والدها واخوها عليها فهي في كل حالاتها لا تكف عن الضحك 
روؤف : يالا يا ولاد على السفره عشان ناكل 
أدهم لليان : يالا عشان اديكي الجامعة معايا في الطريق واكسب حسنات  فيكي 
ليان وهي تخرج لسانها : لا انا عيزاك تاخد سيئات هه 
وجرت على السفره لتاكل 
ليذهب أدهم لياكل هو الآخر وهو يضرب كف على مف من اخته المجنونه 
********************* 
في فيلا المنصوري
في الطابق الأخير الخاص برائف 
استيقظ رائف وادي فريضته وذهب إلى صاله التدريب  الخاصه به  فهو هكذا كل يوم يؤدي الفريضه ويأتي لكي يتمرن… رائف كان يتذكر الماضي السئ وما حدث له وكل ما يزداد تفكيره في الماضي يزداد غضبه ويلكم كيس الملاكمه بقوه وقسوه ومن كتر ضربه في  الكيس بعنف وقسوه أصبحت يده تنزف  الدماءبغزاره و انفتح كيس الملاكمه واصبح  ينزل منه الرمال الموجوده به ولكنه لم يهتم بجرح يده ومن ثم جلس على مقعد موجود في الصاله وهو يلهث بشده من كتر عنفه وقسوتة في الملاكمه دقائق ورنين الهاتف يرتفع معلن عن اتصال ليجده من المدريه 
راذف بجمود : ايوا يا سياده اللوا 
اللواء : تيجي دلوقتي انت وسليم ومراد المدريه عشان في قرار من القاده العليا 
رائف وهو بنفس الجمود : تمام ومن ثم يغلق الهاتف بعد كلمته 
اللوا بصدمه وغيظ : دا قفل في وشي اه يا ابن ال *** بقا بتقفل 
في وشي  دا انا هربيك لما تيجي 
بعد إغلاق رائف الهاتف ذهب إلى الاستحمام وخرج لبس بدله
من اللون الكحلي وجذمه سوداء وساعه من ماركه  
Greubel Forsey Art Piece
وهذه من أغلى ساعات العالم
ويرش من عطره المفضل ومن ثم ينزل من على الدرج إلى الصاله ليجد جده منصور جالس ومعه والدته ووالده 
رائف  بثبات : صباح الخير 
الجد منصور بحب : صباح النور يا رائف 
لطيفه :صباح الخير يا حبيبي 
حسين بهدوء : صباح الخير يا رائف قولي عملت ايه في صفقه الشركه الكوريه 
رائف : هعرض الخطط النهارده ولو وافقوا هنوقع العقود معاهم وتتوثق 
حسين : تمام كدا وتبقى بلغني بأي حاجه جديده 
رائف: تمام وبتسأول.. امال فين محمد وكيان مش باينين ليه 
لطيفه : كيان راحت الجامعه بدري عشان عندها سيكشن ومحمد راح الشركه النهارده بدري هو كمان عشان مفيش محاضرات 
رائف وهو ينهض من السفره : تمام كدا انا ورايا مشوار هعمله وبعدين هروح الشركه 
لينظر له الجد منصور بمعنى.. مشوار ايه.. ليرد عليه رائف بنفس النظرات انه سوف يخبره عندما يعود 
لايغادر رائف إلى المدريه
*******************
مجهول 1 بصراخ : ايه هنفضل واقفين كدا انا عاوز المناقصة دي اتصرفوا 
جومانة دي كانت المجهول 3 : اهدي كدا بس انا هحضر النهارده الاجتماع معاهم نسيت اني شغاله  مديره الاداره الماليه  وبغرور وميقدروش يستغنوا عني 
معتز بزعيق  دا المجهول رقم 1 عدو رائف : اه وهتعملي ايه ان شاء الله انا مش عارف شغلتكوا لحسابي ليه وانتوا شويه بقر 
سهاببرود  ودي هجهول 3 حبيبه رائف القديمه : ما براحه كدا عشان أعصابك وبعدين مش هيا قالت إنها مديره الماليه كدا هتسهل الشغل علينا هي هتحضر الاجتماع وتحاول تلعب في الأرقام بحيث تكون صفقه مضروبه وهما يرفضها انتي خدها 
معتز بخبث : صدقي صح عجبتني الفكره ويوجه كلامه لجومانه..عرفتي هتعملي ايه ويا ويلك لو حصل غلطه واحده فاهمه 
جومانه بحده : أنا مش بشتغل عندك انا بشتغل معاك انت عاوز الصفقه وانا عاوزه رائف والأخت دي عاوزه تنتقم منه احنا كدا واحد انتو تنتقموا وانا أقف معاه هيكون كدا ليا 
معتز : تمام يالا شوفي إلى هتعمليه لتذهب جومانه ويتبقا سها مع معتز لوحدهم 
معتز بخبث وقذاره : ما تيجي جوا في الاوضه دي 
سها بضحكه خليعه : هيهيه هو انت مش بتشبع ما انا كنت لسه معاك من شويه قبل البومه دي ما تقول انها جايه 
معتز بنظرات شهوانيه : لا مشبعتش ويالا قدامي.. لتذهب سها معه ليغاصوا في شهوتهم القذره ويفعلون ما حرمه الله 
            ************************
في فيلا الهاشمي 
عند مراد فهو استيقظ واستحمي وادي فريضته وحضر الفطور له ولاخته و ثم لبس بدله من اللون الكافيه مع جذمه من اللون البني وذهب إلى غرفه لوجي لكي يقظها 
في غرفه لوجي فكانت تنام بعمق شديد ولا تدري لما حولها من أشياء ليدخل مراد إلى الغرفه ليجدها مثل  حديقه الحيوانات ففي كل مكان يوجد ورق وقطع وورق سليم وقشر لب على الأرض والمكتب واكياس شيبسي فارغه مرميه على الأرض وعلى السرير 
مراد بصريخ : لوجينااااااا 
لوجي بعدن وعي : الحقوني بولع بولع 
مراد بغضب : بتولعي دا انا هولع فيكي بس استنى عليا 
لوجي بغباء:
مارو ايه دا انت بتعمل ايه في اوضتي 
مراد بغضب : ايه يا هانم إلى حصل في الاوضه دي هاا  دي منظر اوضه بنت دي عامله شبه  مكب الزباله والله مكب الزباله انضف من كدا ايه ياماما إلى انتي عملاه في الاوضه دي ربع ساعه فاهمه ربع ساعه وتقوم ترتبي الاوضه والله العظيم لو معملتهاش هكون معلقكك على مسمار في الحيطه يالا 
لوجي بغيظ : يعني انتي مصحيني عشان كدا يا أخي ارحم امي وتكمل برزاله وانت مالك هي كانت اوضك ولا اضتي 
مراد ببرود : طالما هي اوضتك خلاص قومي بقا  انتي الي هتنضفي الشقه كلها والنهارده ومفيش حد من العمال هيساعدك 
يالا نفذي 
لوجي بصراخ : حرام انا مش هعمل حاجه هه 
مراد ببرود : خلاص زي ما تحبي بس هتكوني ممنوعه من أي حاجه بتحبيها 
لوجي بسرعه : لااا لااا خلاص هعملها بسرعه اهو وتقوم بسرعه من السرير وتذهب لتتوضي ومن ثم تنظف الغرفه 
********************
فيلا الحسيني 
والدت سليم  : يا سليم… يا تيا  ما تيالا بقا اصحوا جتكوا الارف 
في غرفه سليم كان ينام بعمق وهو يحلم برانسي
رانسي وهي تميل عليه تقبله من خده لكي يستيقظ : سليم… سليم حبيبي يالا قوم بقا كفايه نوم يا كسول 
ليفتح سليم عينيه البنيه  التي تشبه الشوكولاته 
سليم وهو يقبلها : صباح الفل على عيونك يا قلبي 
رانسي بدلال : انت كل دا نايم وسايبني لوحدي قوم بقا يالا 
ليستيقظ سليم مفزوع بسبب كوب الماء البارد من والدته 
سليم يفزع : ايه في ايه يالا بسرعه الشقه بتولع الحقونا   الحقونا الشقه بتولع هنولع معاها 
والدت سليم : هتولع ايه يا تافه الشقه سليمه وانت تستاهل انا من الصبح عماله انادي عليك وانت نايملي في شهر العسل جتك هم وانت عيل تافه
سليم بهيام : شهر عسل يالهووي كان حته حلم ولا في الأحلام هيييح وانت فوقتيني منه بقولك ايه ما تخدي كدا الباب في ايدك عشان اكمل الحلم بتاعي
والدته :  عايز تنام قوم يا بغل مش وراك شغل وشركه قوم يا تافه
سليم يتذمر : كل شويه تافه.. تافه ايه الحكايه ياست الكل عندك اتفاق مع الكلمه دي عشان كل شويه تقوليلي يا تافه ايه انا اسمي سليم مش تافه اوك
والدته : قوم يا اخويا عشان الشركه قال اوك قال الله يرحم جدك كان بشرب العصير بالخرطوم يا زفت
سليم بفزع : يالهوي الشركه… رائف.. الصفقه.. رائف هيشويني زي الفرخه وسعيلي يا حجه كدا بسرعه احسن ما تلقيني في القبر كمان شويه
والدتة بكف على كف : عوض عليا عوض الصابرين يارب.. أما اروح اصحى البت الهبله التانيه انا مش عارفه ليه يارب عطتني البلوتين دول يالا اما اصحيها عشان الجامعه
في غرفه تيا كانت استيقظت وأدت فريضتها ولبست جيب طويله وواسعه من اللون الاسود فوقها بلوزه من اللون الأبيض مع كتش من اللون الاسود.. دقائق وينفتح باب غرفتها 
والدتها : تيا حبيبتي يالا اصحى 
تيا من ورائها : أنا صحيت ياماما اهو ولبست كمان 
امينه والدتها بستغراب :
ايه دا مش من عادتك انك تصحى بدري كدا صحيح سبحان من مغير الاحوال 
تيا : الله ياماما صحيت مش عاجب مصحتش مش عاجب وغير كدا انا عندي محاضره عشان كدا قمت 
امينه :ماشي يا حبيبت ماما انا مقولتش حاجه طب يالا عشان تفطري وتروحي الجامعة 
ليخرجوا من الغرفه بيروت سليم قاعد على السفره ويأكل. بشراهه 
امينه : براحه يابني الكل مش هيطير 
سليم وهو ياكل : لا انا باكل بسرعه عشان ماشي انا اصلا شبعت يالا سلام ليقبل جبين أمه واخته ويذهب مسرعا إلى الشركه 
******************
في الجامعه.. خاصا في الكافتريا 
كانت تجلس ليان وكيان ورانسي ولوجي فهم خرجوا وذهبوا إلى الجامعه والتقوا في الكافتريا 
جالسين منتظرين تيا أن تأتي  حتى مرت ربع ساعه وأتت تيا وهي تلهث بشده 
تيا بلهاث : مايه عاوزه اشرب بسرعه 
لتقوم كيان بعطائها الماء 
تيا وهي تتنهد : يالهوي كنت هموت واشرب 
رانسي بفضول : ليه ايه الي خلاكي تجري كدا 
تيا وهي تأخذ أنفاسها : مفيش ماما جت تصحيني زي العاده لقتني صاحيه قمت فطرت وكدا ولما خلصت لقيت الساعه تسعه قمت بسرعه واخدت اوبر بس عشان الطريق زحمه اتأخرت ولقيت الساعه 9:55 قمت بسرعه جريت عشان الحق المحاضره وانا بعدي لقتكم قاعدين جيتلكم بس.. بس انتوا قاعدين ليه مش المحاضره الساعه 10 والمفروض كانت بدأت 
لوجي وهي تاكل ساندوتش من البرجر : لا المحاضره اتلغت اصل الدكتور أبو كرش مجاش بيقولوا كدا الظاهر تعبان فقمنا جبنا اكل وبناكل 
تيا بغيظ : نعم يعني اسيب الاكل  واخبط المشوار وأجرى واتعب وميجيش أن شاء الله يجيله شكه في معميعه البعيد اللهي يجيبوا البواسير يا منتي كريم يارب 
ليان بضحكه من تحت النقاب : حرام عليكي الراجل عملك ايه سيبيه في حاله احسن يموت من كتر دعاكي عليه 
رانسي بمرح : سيبكم من الدكتور الرزل ابو كرش دا خلينا مع كينو والأستاذ مراد بتاعها 
كيان بخجل : اسكتي يارانسي احسن ماجي اكل دراعك دلوقتي 
وبغمزه وانتي خليكي مع سي سليم 
تيا بمرح : الله هالله جينا نرزل عليها رزلت علينا 
ليان بمرح : اسكتي يالي تنشكي منك ليها سيبوا البنات فحلهم مع البشوات تبعهم 
لتضحك كيان ورانسي بخجل ويشاركهم لوجي وتيا وليان 
رانسي : طب يالا يا جماعه نروح عند كينو عشان سي مراد جاي باليل واحنا عاوزين عروستنا قمر يالا عشان نجهزوها 
ليقوم الجميع متجه إلى فيلا المنصوري 
********************** 
في الشركه
وصل رائف ومعه مراد وسليم يمشون في الممر تحت همسات من النساء من مدحهم لجمالهم وكم هم وسيمين ويتمنون قضاء ليله واحده معهم ولكن هم لايسمحون اما الرجال فهم حاقدين عليهم لأنهم يمتلكون المال والجمال وترتمي تحت ارجلهم الناس وهم لا يبالون لهم 
أمام مكتب رائف كانت تقف مني سكرتيرتة وهي ترتدي عفوا هل قلت ترتدي فكانت تلبس  فستان شبيه جدا بقميص النوم من اللون الأحمر وتضع ميك أب صارخ يبرز شفتاها فكان شكلها مثل عروس المولد 
مني بدلع ودلال : ازيك يا رائف باشا تامر بحاجه 
رائف بقرف : هاتيلي صفقه الشركه الكوريه ولما يجي المعاد بلغيني وهاتي تلاته قهوه ساده على مكتبي 
مني بدلال  وهي تعض على شفتيها بطريقه قذره : تامر بحاجه تاني اجبها 
مراد بنظرات كلها قرف وحقاره : مهو قالك هو عاوز ايه ولا هو كلام على الفاضي امشي شوفي إلى هتعمليه  غوري حتك الارف وانتي شبه البهلوان كدا 
رائف بحده : بعد كدا الهدوم دي لو جيتي بيها تاني ملكيش  مكان عندي ويكمل بغضب مفهووم ولا لا انطقي مفهووم  انصرفي غوري من وشي عالم هم جتكم الارف 
مني بخوف : مفهوم مفهوم 
لتذهب مني لتأتي بورق الصفقه 
في داخل المكتب 
يجلس على كرسي المكتب رائف وأمامه كل من سليم ومراد 
مراد بتساؤل : انت ليه مخلتناش نروح للمدريه انا عرفت ان اللوا كان عيزنا وانت مقولتناش 
رائف ببرود : عادي محبتش اقول انا روحت وخلصت الموضوع 
سليم بفضول : طب كان عاوز ايه 
رائف : كام بيقول حاجات عن مهمه إلى هنروحها كمان شهرين الا اسبوع 
Flash back 
يدق رائف على باب مكتب اللوا ليسمح له اللوا بالدخول.. رائف وهو يادي التحيه ومن ثم يعتدل في وقفته 
اللوا بتساؤل : امال فين مراد وسليم مجوش ليه معاك 
رائف ببرود وثبات : أنا مقولتلهمش انهم يجوا انا جيت هعرف في ايه واقولهم مش مستاهلة اننا نيجي كلنا 
اللوا بغيظ من بروده : ماشي يابارد سيبك من الموضوع دا الحاجه الي كنت جايبكم عشانها أن انا عاوز اعرف الراجل قالك ايه ساعه الاعتراف انت مشيت ومقولتش وعليها هقول قرارات القاده 
رائف بجمود : اسمه على سنه 36 سنه دراع اليمين لمجدي السويفي شغال معاه في المافيا وزي محنا عارفين ان صفقه الاسلحه والبنات إلى بيتاجروا فيها  هتتم بعد شهرين  بس هتكون في اول شهر 3 الجاي بالظبط يوم ٥ في الشهر هيهربوا الاسلحه عن طريق المحيط الأطلسي ومن المحيط الأطلسي هينطلق لمصر علطول عن طريق المينا فهنحط قوات عند المينا وهنكون احنا هناك قبل منها بكام يوم وان شاء الله نقدر نوقف الصفقه قبل ما تتم وتمشي في المحيط 
اللوا بنبهار : برافو فعلا انا عرفت اختار تستاهل لقب الفهد 
رائف بثبات : شكرا ايه هيا قرارات القاده 
اللوا : القرار انكم هيتنزلوا في نص شهر 2 عشان توقفوا الصفقه وهتقعدوا في شقه القاده مجهزنها من كل الحاجات الي هتستخدموها 
رائف : تمام سلام عشان رايح الشركه ويذهب من أمام اللوا 
اللوا بغيظ وقهره من تصرفاته : واحد بارد وغتت إلهي تيجي إلى تخليك عامل زي القطه السيامي معاها 
End flash back 
رائف بهدوء : بس كدا كل الي حصل 
سليم بزهول : كل دا قدرت تجيبه من مره احده بصراحه ارفعلك القبعه بجد شابوا 
رائف بستهزاء وغرور  : اكيد يا بابا دا انا الفهد إلى الكل بيسمع اسمه بيتكهرب مش زيك واحد خرع كدا معرفش دخلت ازاي  عمليات خاصه وبقيت رائد فيها امشي العب بعيد يابابا 
مراد بصراخ : بس في ايه هو انا قاعد مع شويه أطفال اسكتوا… ثوانى وانفتح باب المكتب ويدخل شخص ولم يكن ذلك غير محمد اخو رائف
محمد بمزاح : صبح صبح يا عم الحج عاملين ايه يا شوباب.
مراد بمرح وصوت انوثي : وحشه من غيرك يا سي محمد بقا يراجل اقولك انا مجهزه نفسي تيجي عندي تبات معايا الليله دي تقوم سايبني ورايح لضرتي
سليم بمرح هو الآخر وصوت انوثي : احسن انا عارفه اني فرساكي من ساعه سي محمد ما جه عندي وسابك وقضى الليله دي معايا انا لوحدي
محمد بمرح : خلاص يا وليه منك ليها انا راجل وحش متاخذونيش الليله هتكون ليليتك يا ام صلاح وانتي يا ام برعي الليله إلى بعديها
رائف بصراخ وغضب: بس يا حيوان منك ليه بقى انتوا رجاله اسفخس عليكم رجاله عره ومعفنة مش عاوز اسمع صوت واحد فيكم… وينادي بصوت عالي منييييييي.. انتي يا زفته يالي اسمك منييي فين أوراق الصقفه يالا انجزي ايه بتخترعي الذره
مني بلهاث من الجري : اسفه  اسفه كنت بجبهم وبجبلكم القهوه عشان عم عبده مش هنا عشان يحبلكم القهوة 
رائف بحده : طيب اسكتي خلاص العملاء زمانهم نص ساعه وعلى وصول أول ما يجوا شوفي طلبتهم يشربوا ايه ولو سألوا عليا قولي لهم جاي يالا نفذي…. لتفر من أمامه بسبب غضبه الذي يكاد يحرق الأخضر واليابس 
محمد بتمهل : رائف اهد وروق كدا ماشي 
رائف بهدوء مزيف : أنا هادي اهو شايفني بشد في شعري ولا حاجه 
سليم بخوف من تحوله مره اخري : لا العفو مين قال كدا 
رائف بهدوء وحده : ممكن بقا تسكوتوا عشان اقرا الزفت الصفقه مش عاوز نفس حيوان فيكوا ليسكت الكل ولا يسمع لهم صوت
***********************
في مستشفى الخاصه بعائله الصاوي
كان يجلس أدهم في مكتبه يتابع حاله مريضه بالقلب وتحتاج عمليه ليسمع صوت شجار من الخارج ليخرج ليرا رجل الاستقبال وهو يزعق لامراه كبيره في السن ليذهب إليهم
أدهم بحده : في ايه وايه الدوشه دي
رجل الاستقبال : يا دكتور أدهم هي عاوزه تكشف على ابن حضرتها كشفت وابنها محتاج عمليه زراعه قلب بقولها انها مكلفه 500الف جنيه بتقولي مش معايا فلوس العمليه يبقا ادخلها ليه تعملها لازم تدفع الفلوس وتدخل العمليه
ليذهب أدهم إليها
أدهم وهو يقبل يد المراءه  بحنان : مالك يا أمي بس قولي في ايه وانا هتصرف 
المراءه بدموع وحسره : ابني هيروح مني كشفت عليه و.. قااا.. قالوا انه عاوزه زراعه قلب والعملية مكلفه قلت لراجل الاستقبال انهم يعملوا العملية وهتصرف اجيب الفلوس بس.. بس هو.. مر.. مرضاش وقالي انها مستشفى خاصه لازم ادفع الفلوس
أدهم بحده لراجل الاستقبال : احجز لها اوضه وجهز ابنها للعمليات انا هعملهالوا
رجل الاستقبال بتردد: بس يافندم النظام
أدهم بصراخ وغضب : يولع السيستم والنظام قولت جهز العمليات دلوقتي حالا وانا بأمرك بصفتي مالك المستشفى والمدير وماسمعش نفس كلي فيكم يعترض
أدهم بحنان للمراءه : خلاص يا أمي ابنك هيعمل العمليه على حساب المستشفى وانا الي هعملهالوا تعالى معايا على مكتبي لحد ما يجهزوا ابن حضرتك عشان يعمل العمليه
المراءه بدعاء : ربنا يحميك ويحرصك لشبابك يابني ويرزقك بالوجه الصالحه والأولاد الصالحين ويفرحك زي ما فرحت قلب أم كانت زعلانه على ابنها
أدهم بدعاء : يارب يا أمي يالا عشان نروح المكتب ويأخذ المراءه معه ويذهب بتجاه المكتب وفي داخله يتوعد بالكثير لرجل الاستقبال هذا
********************
في الشركه
بعد مرور نصف ساعه من مراجعه رائف للملف الصفقه ومراد وسليم ومحمد يلعبون بلاي ستيشن في المكتب.. يسمع رائف دق الباب ليسمح للطارق بالدخول
مني : رائف باشا عملاء الشركه الكوريه جم ومستنين حضرتك في اوضه الاجتماعات    ليومئ رائف برأسه ثم يقوم وهو يمسك ملف الصفقه بيده
رائف بسخريه لهم وهم يلعبون : ايه مفيش شغل ولا حاجه قوم يا زباله منك ليه الوفد جه
ليقوم كل من مراد وسليم ومحمد بسرعه متجهين وراء رائف إلى غرفه الاجتماعات
في غرفه الاجتماعات كان يجلس وفد شركه
Hyundai Mobis
الخاصه بالحديد والصلب ليدخل رائف من الباب
( 안녕하세요, 어떻게 지내세요) :رائف وهو يحيهم
الترجمه (مرحبا كيف حالكم)
:جونق هون 
(우리는 괜찮습니다, Mr.rWaif, 당신과 당신의 친구들      은 어떻습니까?)
(نحن بخير سيد رائف كيف حالك انت واصدقائق) 
رائف :
(난 괜찮아, 거래에 대해 논의하기 시작하자) 
(نحن بخير هيا نبدأ مناقشه الصفقه) 
جونق هون :
(그래 미스터 레이프먼저 그들을 소개하겠습니다) 
(حسنا سيد رائف دعني اولا اعرفك عليهم)
هترجم دا عربي
هذا مين جون…. وهذه يونق جا
ليومئ رائف راسه ومن ثم يجلسون حتى يناقشون الصفقه كان على يمين رائف سليم ومراد وعلى يساره يونق جا ومين جون وجونق هون
ليحس رائف بيد تتسلل على قدمه وتلمسها فعرف هو يد من هذه وازالاها دون انتباه من أحد ولكن عادت اليد مره اخرى تلمسه لينظر لها بحده وغضب ليراها تنظر له بهيام وشهوه   لينتفض رائف من مكانه كمن لدغه عقرب
رائف بالغه الكوريه 
(죄송합니다만 이 거래를 수락하지 않겠습니다) 
(نحن نتاسف ولكن لن أقبل هذه الصفقه)
يتبع…
لقراءة الفصل العشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد