Uncategorized

رواية انتقام يولد الحب الفصل التاسع 9 بقلم إيمان

   رواية انتقام يولد الحب الفصل التاسع 9 بقلم إيمان

رواية انتقام يولد الحب الفصل التاسع 9 بقلم إيمان

رواية انتقام يولد الحب الفصل التاسع 9 بقلم إيمان

عدي بصدمة رهف 
تبصله رهف ولسه هتتكلم بيجيلها ماجد
فيه ايه يا ملاك واقفة ليه هنا ومين ده 
عدي ملاك مين دي رهف خطيبتي
ماجد انت شكلك مجنون دي ملاك مراتي 
تقف ملاك بينهم تايهة وبعدين تبتدأ تفتكر حجات مش واضحة وبتقول بهمس عدي بس محدش بيسمعها وبعدين بيغمي عليها
ماجد وعدي بقلق  ف نفس الوقت رهف انتى كويسه ملاك انتى كويسه ولسه ماجد هيشيلها 
عدي ابعد عنها انت مين اصلا رهف خطيبتي وانا هخدها معايا
ماجد انت اتجننت ولا اي اولا دي مش رهف دي ملاك وثانيا دي مراتي انا انت فاهم ولا اي وياخدها ويمشي
عدي مش بعد ما لقيتها هخليها تضيع مني تاني انا متأكد ان دي رهف بس ليه ده بيقول انها ملاك مش رهف معقولة رهف غيرت اسمها عشان تهرب من الي كانت عملاه ومش قادره تواجه حقيقتها الوسخه انا هروح وراهم ولو طلعتي رهف انا هندمك على اليوم الى فكرتي تخدعيني فيه وبيروح وبيروح وراهم ويعرف هما ساكنين فين
عند زين ونيرة
نيرة بتكلم ابوها 
والد نيرة اخوكي عرف مكانك وكلها كام ساعة وهيكون عندك 
نيرة بخوف يعني اعمل ايه دلوقتى اهرب من هنا ولا اعمل ايه
والد نيرة اديني عمك فؤاد وانا هقولك تعملي ايه
وتدي نيرة التليفون لفؤاد
والد نيرة انا لما بعت نيرة عندك كنت عارف انك هتقدر تحميها دلوقتي اخوها عرف مكانها ولو وصلها هيقتلها او يجوزها لابن عمها عافيه 
فؤاد اطمن يا فؤاد بنتك ف حمايتك واخوها مش هيقدر يطلعها من هنا
والد نيرة ازاي بس يا فؤاد 
فؤاد هجوزها ل زين وكده محدش هيقدر يطلعها من هنا 
والد نيرة تفتكر الولاد هيوافقوا ع كده
فؤاد معندهمش حل غير كده هيوافقوا اطمن يلا انا هروح اكلم زين الاول 
والد نيره فؤاد بنتي امانه عندك وانا واثق فيك اجميها من اخوها
فؤاد متقلقش عليها بنتك هنشيلها ف عنينا يلا سلام وبيقفل معاه وبيروح عندهم وبيقول ل زين عاوزك ضروري بيروح معاه زين
فؤاد زين يابني انا عاوزك ف خدمه وعارف انك راجل وقدها
زين انا تحت امرك يابابا 
فؤاد دا الى اتوقعه منك بص ياحبيبي اناوعاوزك تتجوز نيره
زين بصدمه اييييه لا مستحيل
فؤاد يابني اسنعني حياتها ف خطر ولازم تتجوزوا النهارده اخوها عرف مكانها ولو وصلها هيقتلها
زين خلاص يابابا انا موافق بس نيره مش هتوافق
فؤاد سيب نيره عليا وروح هات الماذون
زين حاضر يابابا الي تشوفه وبيروح زين للماذون
فؤاد بيطلع لنيره تعالى يوحبيبيت عاوزك بصي ياحببتي انا بالنسبالك اي
نيره حضرتك ف مقام ابويا
فؤاد طيب لو طلبت منك طلب هتوافقي ولا هتكسفيني
نيره انا عنيا ليك ياعمي
فؤاد انا عاوزك تتجوزي زين
نيره بصدمه ايييه
فؤاد زين راح يجيب الماذون وهتتجوزوا دلوقتي لان اخوكي على وصول 
نيره بس ياعمي 
فؤاد مفيش بس يابنتي دا انسب حل ودا قراري انا وابوكي 
نيره بكسره الى تشوفوه مناسب اعملوه 
فؤاد يلا روحي جهزي نفسك 
بعد ساعه بيجي الماذون وبيكتب عليهم 
الماذون بارك الله لكما وبارك عليكم وجمع بينكم في خير
فؤاد الف مبروك ياحبايبي
نيره الله يبارك فيك ياعمي
زين الله يبارك فيك يابابا 
وبعد ساعتين بيوصل احمد ومعاه حسين عريس نيرة 
بيكسروا الباب ويدخلوا
زين انتوا مين وازاي تدخلوا كده وايه 
احمد من غير لف ودوران انا عارف اني اختي هنا ف طلعها احسنلك 
زين ولو مطلعتهاش هتعمل ايه 
احمد اسهل حاجة هعملها هقول انك خطفت اختي وهلبسك كام سنة سجن
زين ببرود بس مفيش حد بيخطف مراته صح
احمد بصدمة انت بتقول ايه 
زين الي سمعته انا ونيرة اتجوزنا ونيرة مش طالعة من هنا والي عندك اعمله 
احمد وانا ايه الي يخليني اصدق انك بتقول الحقيقة ومش بتكدب عليا
زين دي نسخة من ورقة جوازنا ودلوقتي اطلع برا ومش عايز اشوفك هنا تاني
حسين لو فاكر انك هتفلت بالي عملته ده ف انت غلطان انا هندمك وهندمها ومش هخليكوا تتهنوا يوم واحد
زين ببرود الي عندك اعمله ودلوقتي اطلعوا برا 
عند ملاك وماجد
ملاك وهي نايمة بتشوف شريط حياتها كل الي حصل معاها لغاية ما شافت عدي 
تصحي من النوم مفزوعة 
ماجد بقلق مالك يا حبيبتي انتي كويسة
ملاك انا كويسة يا حبيبي طول ما انت معايا كان كابوس وخلاص فوقت منه
ماجد حمدالله على سلامتك ياقلبي يلا فوقي كده عشان ننزل ناكل سوا
ملاك معلش يا حبيبي بس تعبانة ومليش نفس دلوقتى 
ماجد الي يريحك بس خدي الدوا بتاعك ويديها برشامة وكوباية الماية وبتمثل ملاك انها شربتها وبعد ما يطلع ماجد تبتدي تفكر 
يا تري انت مين وبتعمل معايا كده ليه وليه غيرت اسمي وفهمتني اننا متجوزين معقول يكون ليك ايد ف الي حصلي انا وعدي مش هقدر اواجهك دلوقتى عشان ممكن تأذيني وانا هعرف الحقيقة لوحدي وقبل ما اواجهك انا هقابل عدي وهخليه يصدقني وبعد تفكير كتير بتنام ملاك
عند ماجد يبتدي يشك ف ملاك 
هي ليه اغمي عليها اول ما شافت عدي ممكن تكون افتكرت حاجه بس لأ لو افتكرت كانت هتواجهني وبعدين مستحيل الذاكرة ترجعلها وانا بشربها البرشام ده كل يوم 
الي حصل النهارده بسبب غبائي مكنتش عايزة تيجي معايا انا الي اصريت عليها انها تيجي معايا 
وهعمل ايه مع عدي دلوقتى اكيد مش هيسكت وهيفضل يدور لغاية ما يوصلها تاني 
وبينام وهو غرقان ف تفكيره 
عند عدي
انا دلوقتي لازم اراقب ال اسمه ماجد دا كويس لازم اعرف كل تفصيله عن حياته وياتري هو السبب ف الى حصل بينا انا ورهف ورهف مكنتش بتكدب عليا ولا بتمثل عليه الحب زيي ما مثلت علياا وليه غيرت اسمها لملاك وليه اغمي عليها لما شافتني انا لازم اعرف تحركاتهم هما الاتنين واراقبهم كويس بس عاوز حد اثق فيه كويس علشان يشوفلى الموضوع دا بس لو طلع هو السبب ف كل الى حصلي انا ورهف هندمه على اليوم الى فكر يعمل فينا كدا
لازم افكر كويس علشان اعرف اوصل للحقيقه  يااااارب خليك معايا وساعدني اوصل للحقيقه ف اسرع وقت
يتبع ……
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!