Uncategorized

رواية عشق المراد 2 الفصل الحادي عشر 11 بقلم فاطمة جودة

      رواية عشق المراد 2 الفصل الحادي عشر 11 بقلم فاطمة جودة

رواية عشق المراد 2 الفصل الحادي عشر 11 بقلم فاطمة جودة

رواية عشق المراد 2 الفصل الحادي عشر 11 بقلم فاطمة جودة

في صباح يوم جديد 
حازم .. صباح الخير 
مراد .. صباح النور 
حازم .. اي ماما فين 
داليدا .. انا اهو 
حازم قبل جبينها .. صباح الخير يا حبيبتي 
داليدا .. صباح النور دقايق والفطار هيكون جاهز 
في اوضة كارمن علي التليفون 
وليد .. هتعملي اي انهارده 
كارمن .. اي العسل دا منا فاضيه طول النهارده 
وليد .. انا كلمت بابا في موضوعنا 
كارمن .. احنا لينا موضوع 
وليد .. اي هنقضيها مكالمات وعلاقتنا في السر زي الحراميه مش نتجوز 
كارمن .. انت بتتكلم بجد 
وليد .. اومال بحبك وبعشقك اكمل نص ديني بقي اتجوزك 
كارمن .. طب والنص الاولاني 
وليد. .. الحمدلله بصلي وبصوم وعارف ربنا وناجح في شغلي 
كارمن .. امم طب اونكل قالك اي 
وليد .. بعد فرح عاصم 
كارمن .. ماشي 
حازم .. كملي . كملي اكني مدخلتش 
كارمن واقفه متنحه 
وليد .. كوكي مالك .. كارمن ردي 
كارمن .. ح ..حازم 
وليد .. هاتي اكلمه 
حازم خد الموبايل .. اي يا وليد
وليد .. ملكش دعوه بيها انا اللي كلمتها عشان اسألها علي حاجه 
حازم .. يا راجل 
وليد .. انت مضايق لي 
حازم .. وليد متنرفزنيش مش معني أن هي معاها رقمك تتكلمو سبعه الصبح اي دا وبعدين انت مش وراك شغل 
وليد .. لو مضايق اني كلمتها انا اسف مش هكلمها 
حازم .. انت ابن عمنا عادي انا مستغرب بس بتتكلمو سبعه الصبح 
وليد .. يا عم انا رايح الشركه كلمتها اسألها علي حاجه 
*******
عاصم صحي .. الصبر يا رب .. عهد انا رايح الشركه 
عهد بنعاس .. طيب 
عاصم .. انزلي افطري واطلعي كملي نوم 
عهد .. ماشي .. اي دا انت رايح تشتغل والا رايح تتمرقع 
عاصم .. اتمرقع 
عهد .. اقفل زراير القميص احترم نفسك كده انت المفروض رجل اعمال. كبير مش عيب تبقي فاتح الزراير كده 
عاصم .. اوعي كده اقفل اي ملكيش دعوه اصلا هو انا خدت رأيك 
عهد .. خلاص يا عسل يكش تولع انا مالي 
عاصم بضيق .. عهد لو لطشك بالقلم متلوميش غير نفسك 
عهد ضحكت .. اجري اعمل راجل علي واحده غيري 
عاصم ضربها بالقلم .. انا راجل غصب عنك وعلي اي حد 
عهد بجمود .. تمام 
عاصم سابها ونزل وهي سمحت لدموعها تنزل 
عهد في نفسها .. يارب قويني انا تعبت والله تعبت 
وبدلت ملابسها ونزلت 
عز .. صباح الخير يا حبيبتي 
عهد بإبتسامه .. صباح النور يا اونكل 
عز .. اي اللي في وشك 
عهد .. اسكت يا اونكل اتخبط جامد من شويه بس مش مشكله فدايه 
الجميع ضحك 
Fatma goda 
ليان .. بابا 
عز .. اي يا حبيبتي 
ليان .. عايزه فلوس عشان انزل اجيب لبس للجامعه هتبدأ الاسبوع الجاي 
عز .. حاضر يا ليان هفطر واجبلك الفلوس بس تجيبي لميرا وعهد 
عاصم .. عهد مراتي يا بابا مسؤله مني 
عز .. ملكش دعوه 
عاصم .. مبهزرش يا بابا انا هسيبلها فلوس اومال انا بتعب في شركتي لي 
ليليان .. ربنا معاك يا حبيبي .
عز .. خلاص يا ليان تجيبي ليكي ولميرا 
ميرا .. انا فلوسي في البنك يا اونكل 
عز .. اسكتي  يا ميرا انتي دلوقتي بنتي  
ميرا .. ربنا يخليكم ليا 
عاصم .. تعالي يا عهد 
عهد طلعت  معاه .. خير هتضربني تاني 
عاصم .. اتلمي وعدي يومك 
عهد .. اخلص عايز اي 
عاصم رمي الفلوس في وشها .. متخديش حاجه من حد 
عهد بصتلو بكره .. شكرا يا عاصم انا معايا فلوسي لم فلوسك تاني 
عاصم .. مبخدش رأيك 
عهد .. والا انا عايزه فلوسك كفايه هتبقي انت وفلوسك  عليا كفايه اني مستحملاك وسابته وراحت تنام 
عاصم .. المفروض لما اكلمك تتكلمي عدل 
عهد .. اطلع عشان عايزه انام 
********
زين .. اي فرحان انهارده 
يوسف .. امم جدا 
زين .. من اي
يوسف .. هتكلم معاك بصراحه ومتتعصبش عشان احنا في الشغل 
زين .. ما تنطق يا ابني 
يوسف .. بحب حور 
زين .. امم منا عارف 
يوسف بصدمه .. هي لحقت تقولك 
زين .. هي مقالتش حاجه انا عارف من نظراتكم لبعض والا انت ناسي أن إحنا ظباط 
يوسف .. مجاش في بالي انك هتركز 
زين .. كنت مضايق اليومين اللي فاتو لي 
يوسف .. عادي عايز منك طلب 
زين .. انت تؤمر 
يوسف .. عايز نخرج انا وهي 
زين .. اي التناحه دي هو انت خطيبها 
يوسف .. زين عشان خاطري 
زين .. مينفعش يا يوسف 
يوسف .. عشان خاطري وافق 
زين بضيق .. دا انت زنان موافق بس قول لبابا 
يوسف .. انت جدع 
زين .. ركز في شغلك يا زفت 
*******
كريم .. يا ابني ارتاح 
سليم .. مالك يا عم انا لسه جاي 
كريم .. انت بتعمل مجهود كتير اوي عايزك تهدي علي نفسك 
ممرضه بسهوكه .. ايوه يا دكتور متعرفش صحتك عندنا بالدنيا 
سليم وكريم بصولها بإستغراب 
كريم .. اتكلمي عدل 
الممرضه دمعت .. يرضيك يا دكتور سليم .. دكتور كريم علي طول بيجرحني بكلامه وقاسي عليا وهو مش صاحب المستشفي في
سليم كتم ضحكه .. مبدأيا كريم صاحبي من زمان ودايما حريص أن المستشفى تكبر وكمان هو ماسك اقسام كتير ومتنسيش المستشفى بتاعتي اه بس انا دكتور امراض نفسيه بس .. وبعدين لي يا كريم بتاعملها وحش 
كريم .. لا اله الا الله بتتسهوك يا سليم مبتعملش احترام لحد 
الممرضه .. لو معجب بيا قول يا دكتور متتكسفش 
في اللحظه دي سليم وكريم انفجرو في الضحك 
كريم .. بقي انا كريم الشرقاوي هعجب بواحده كل ما تشوف راجل تتدلع عليه روحي شوفي شغلك 
(كريم الشرقاوي طويل وجسمه رياضي وعيونه سوده بشرته قمحاويه وبيشتغل مع سليم وصاحبو من زمان ) 
الممرضه .. حاضر 
سليم .. معلش استحمل شويه 
كريم .. دي بتجبلي شلل 
سليم ضحك .. انا طالع مكتبي 
*******
عز .. عمر عايز ملف الصفقه الجديده 
عمر .. حاضر ادم كان بيخلص اوراق فيه هجبهولك
عز ضغط علي زرار السكرتيره .. ابعتيلي ادم 
السكرتيره .. حاضر يا فندم .. يا بشمهندس المدير عايزك 
ادم .. حاضر 
ادم راح ودخل المكتب 
عز .. خلصت ملف الصفقه الجديده والا لا
ادم .. اه اتفضل 
عمر .. عاصم هيفضل في شركته مش هيجي 
عز .. سيبك منه 
*******
عاصم .. متقلقش يا احمد  .. تمام الاجتماع بكره الساعه 3 
احمد .. تمام يا عاصم باشا 
عاصم .. هدير تعالي حالا
هدير السكرتيره دخلت .. نعم يا فندم
عاصم .. حالا تعمليلي نسخه من الأوراق دي 
هدير .. دا ملف شركة المهندس احمد 
عاصم .. اه انا عايز نسخ كتير عندنا بكره اجتماع الساعه 3 
هدير .. حاضر يا فندم 
******
Fatma goda 
ليان .. عهد فين يا ماما 
ليليان .. عاصم نزل وهي كانت فوق تقريبا نامت انتو هتنزلو دلوقتي 
ليان .. هي الساعه كام 
ليليان .. 2
ليان .. اه هنلبس وننزل 
ليليان .. ماشي 
ميرا .. هنصحي عهد 
ليان .. صحيها وانا هروح البس
ميرا راحت لعهد 
عهد .. تعالي انا صاحيه 
ميرا .. مالك عينيكي 
عهد عيطت .. انا اتخنقت يا ميرا 
ميرا حضنتها .. بس يا حبيبتي اهدي 
عهد .. بيعاملني وحش اوي انا عملت  اي هو اتجبر علي الجواز وانا كمان اتجبرت مش عارفه اعمل اي 
ميرا .. اهدي الاول  اكيد هتحبو بعض مع الوقت 
عهد .. وقت اي احنا كل ما نتكلم كلمتين لازم نتخانق ضربني بالقلم انا زهقت 
ميرا .. يا حبيبتي اهدي انتو فرحكو يوم الخميس 
عهد .. هو مش مرتاح معايا والا انا بس لازم افضل متجوزاه عشان اهلي 
ميرا طبطبت عليها .. بس عشان خاطري مبحبش حد يعيط قدامي يلا قومي البسي 
عهد .. مش عايزه أخرج روحي انتي وليان 
ميرا .. لا هتيجي معايا ولما نرجع نشوف هتعملي اي 
*******
في شات علي الواتساب
سهر ..اي انت وحشتني مش ناوي تيجي 
عاصم .. جاي انهارده 
سهر .. بجد مستنياك يا حبيبي 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني عشر : اضغط هنا

اترك رد