Uncategorized

رواية عشق المراد 2 الفصل الثالث عشر 13 بقلم فاطمة جودة

        رواية عشق المراد 2 الفصل الثالث عشر 13 بقلم فاطمة جودة

رواية عشق المراد 2 الفصل الثالث عشر 13 بقلم فاطمة جودة

رواية عشق المراد 2 الفصل الثالث عشر 13 بقلم فاطمة جودة

عهد .. بتعمل اي
عاصم .. لا انا بحب اشم ريحة الشعر 
عهد ضحكت .. يلا ننام عشان شغلك الصبح 
عاصم .. هتبني هرم المخدات اللي بتعمليه كل يوم 
عهد .. اه هو بيضايقك 
عاصم .. مش لازم تعمليه 
عهد بخوف .. لا لا 
عاصم .. بس في اي 
عهد .. يعني خليني براحتي 
عاصم .. عهد بلاش والنبي المخدات دي لو مش عايزه انام جمبك خلاص بس المخدات بتزهقني 
عهد حست أنو اضايق .. لا خلاص مش هحطهم 
عاصم .. ماشي 
عهد نامت وهي في وضع الجنين 
عاصم بصلها .. للدراجادي خايفه مني 
عهد .. لا 
عاصم شال شعرها من علي عيونها .. اومال 
عهد … عاصم انا متوتره وخايفه 
عاصم ضمها ليه .. طب وكده
عهد ضحكت 
عاصم .. بتضحكي لي 
عهد .. انت بتستغل الموقف 
عاصم .. مش اوي 
عهد .. انا عارفه أن إحنا مش بتحب بعض بس في راحه في حضنك حسا بإحساس حلو دفا محستوش قبل كده 
عاصم حرك ايديه علي شعرها .. تعرفي حضنك حلو اوي وكمل بضحك اول مره احضن واحده في الحلال 
عهد ضربته في كتفه بخفه .. انت بارد والله طب احكيلي 
عاصم .. احكيلك عليهم يعني 
عهد .. اه 
عاصم .. بصي هما عمتا معروفين أنهم شمال يعني وقت تسليه مش اكتر يمكن معظمهم قالولي بنحبك بجد بس انا عارف اللي في دماغهم انا مينفعش اصلا اتكلم معاكي عن كده بس بفضفض عشان مرتاح مش عايزك تزعلي 
عهد .. مش زعلانه بس انت مش هتعمل كده تاني صح 
عاصم ابتسم  .. صح 
عهد .. انت عندك شغل بكره 
عاصم .. عندي بس عادي انا حابب افضل صاحي 
عهد ضحكت 
********
ليليان .. قومي يا ليان بقي 
ليان .. هنام معاكو 
عز .. قومي يا حبيبتي اتخمدي في اوضتك 
ليان .. نام يا زيزو مش هقوم 
*****
ميرا لما دخلت اوضتها ابتسمت ولقت حد بيفتح الباب فتحت لقته ادم 
ميرا .. خضتني 
ادم .. جريتي لي 
ميرا .. ادم هو انت مجنون 
ادم .. اه 
ميرا ضحكت .. روح نام يا ابني 
ادم قفل الباب وشدها ونفسهم بقي قريب اوي .. بتجري مني يا تافهه 
ميرا .. ادم .. ادم أخرج لو سمحت 
ادم .. عيون ادم 
ميرا .. انت كده بتخون ساره ومش بتحترمني 
ادم .. ملكيش دعوه 
ميرا .. عشان خاطري أخرج برا 
ادم مسك ايديها لقها متلجه .. بس يخربيتك اهدي مش هعمل حاجه والله 
ميرا دمعت .. اونكل عز و لي لي هيقولو اي أخرج بقي 
ادم .. طيب انا هخرج اهدي بس ايديك متجله 
ميرا بدأت تهدي
ادم .. بس انا برزل عليكي والله بهزر 
ميرا .. انت مجنون روح هزر مع خطيبتك 
ادم ضحك ببرود .. انا مش خاطب  
ميرا .. انت رزل لي 
ادم .. عادي 
ميرا ضحكت .. طب يلا برا 
ادم .. الحقي
ميرا بصت علي المكان اللي شاور عليه وهو طبع قبله علي خدها وجري 
ميرا ضحكت .. مجنون والله مجنون 
عقلها .. فوقي يا ميرا ادم هيخطب ساره 
قلبها .. لو بيحبها مكنش هيعمل كده معايا 
عقلها .. بيتسلي عادي جدا وانتي السبب 
قلبها .. انا مش عارف حبيتو والا اي 
ميرا .. ممكن تخرسو 
****
Fatma goda 
 في صباح يوم جديد 
عز صحي لقي ليان نايمه وحاطه أيديها علي نفس  ليليان  .. يخربيتك هتموتي امك 
ليان نايمه زي الجثه 
عز ضحك .. ليليان قومي يلا 
ليليان بنعاس .. مش عارفه يا عز نفسي كان مكتوم طويل الليل 
عز فضل يضحك 
ليليان .. انت اتجننت يا حبيبي 
عز .. لا أصل ليان كان كاتمه نفسك ب ايديها 
ليليان .. نومها تقيل اوي 
عز .. سيبها نايمه هي وراها حاجه ولما تصحي تبقي تفطر 
ليليان .. ماشي 
عز .. انتي نسياني خالص 
ليليان ضحكت بدلع .. وانا اقدر 
عز .. قدرتي يا قادره 
ليليان .. البت  يا عز اتلم 
عز .. دي قتيله قدامك 
ليليان .. وحشتني وقبلته قبله طويله 
عز همس .. بحبك 
ليليان .. دا انت كداب 
عز .. لي بقي 
ليليان .. لسه بتحبني 
عز .. بعشقك مش بحبك 
ليليان .. وانا كمان قوم البس عقبال ما احضر الفطار 
********
Fatma goda
داليدا .. مراد .. مراد اصحي 
مراد بنعاس .. صباح الخير 
داليدا .. صباح النور قوم يلا 
مراد .. خدي بس 
داليدا .. نعم 
مراد قبلها بحب 
داليدا ضحكت وبدلته نفس الشعور 
*****
نانسي .. عمر فين النوتيلا 
عمر .. يا حبيبتي بطلي النوتيلا اللي شويه وهتبعيني عشانها 
هيدي .. يعني انت يرضيك اجيب امبارح النوتيلا أخرج من الاوضه الاقي ماما كلتها 
عمر ضحك .. انا زهقت دا بتحب الشيكولاته اكتر مني 
نانسي .. لا طبعا مقدرش وانت جاي هات معاك 
عمر .. صبرني يارب 
هيدي .. وانا يا بابا 
*******
عهد صحيت لقت نفسها في حضن عاصم 
عهد هزته برقه  .. عاصم قوم هتتأخر 
عاصم .. خمسه 
عهد فضلت تتأمل فيه وسرحت يا تري هيحبني بجد 
قلبها .. اصبري عليه اكيد هيحبك 
عقلها .. ايوه اصبري عليه  
عهد .. عاصم هتتأخر 
عاصم صحي .. صباح الخير  
عهد .. صباح النور عرفت تنام 
عاصم .. جدا يمكن اول مره انام بالراحه دي 
عهد .. امم .
عاصم بتريقه .. امم 
عهد .. حاسب عشان اقوم 
عاصم .. هتروحي فين 
عهد .. مش انت هتنزل تفطر عشان تروح الشركه هنزل معاك 
عاصم .. ماشي 
عهد .. ماشي اي اوعي عشان اقوم انت ماسكني كده لي 
عاصم .. مش هبعد ادفعي الاول 
عهد .. ادفع اي 
عاصم غمز .. اي حاجه 
عهد .. ها لا مش هدفع 
عاصم .. ماشي قومي 
عهد قامت وهي بتضحك 
******
ادم .. صباح الخير 
ليليان .. صباح النور يا حبيبي 
ميرا .. صباح النور 
عز .. انت صحيت لوحدك دي معجزه 
ادم ضحك .. اصل انا طول الليل بفكر
ليليان بضيق .. انت هتخطب عروسة المولد اللي جبتها هنا 
ادم .. ساره .. اه 
ليليان .. لا يا ادم انا مش موافقه 
ادم ضحك .. لي 
ميرا .. عن اذنكم 
عز .. كملي فطارك 
ميرا .. الحمدلله كلت 
ميرا طلعت فوق وفضلت تعيط 
عقلها .. انا قولت من الاول انو بيتسلي بيكي انتي مهما كان ضيفه هنا 
ميرا مسكت الموبايل وشغلت اغنيه 
انا كنت اي بالنسبه ليك ؟ معقوله انا موهومه بيك .. خلصت دورك وانتهي ؛ وطلعت انا مخدوعه فيك 
انا كنت اي بالنسبه ليك .
معقوله انا موهومه بيك 
خلصت دورك وانتهى
وطلعت انا مخدوعه فيك 
.. يعني انت مكنتش بتحبني والا كنت حتي بتخاف عليا 
.. اومااااال كان اي اللي انا حسيته  و شوفته بقلبي قبل عينيا ..
يعني انت مكنتش بتحبني والا كنت حتي بتخاف عليا..
 اومااااال كان اي اللي انا حسيته و شوفته بقلبي قبل عينيا 
خدعتني ….
مع اني كنت مسلمه وانا بين ايديك 
الحب لاحظه وراح اوام والا انا عايشه في اوهام حبك اه متقالش كلام بس كفايه اتقال بعينيك 
الحب لاحظه وراح اوام والا انا عايشه في اوهام حبك اه متقالش كلام بس كفايه اتقال بعينيك 
يعني انت مكنتش بتحبني والا كنت حتي بتخاف عليا اومااااال كان اي اللي حسيته  وشوفته بقلبي قبل عينيا 
يعني انت مكنتش بتحبني والا كنت حتي بتخاف عليا اومااااال كان اي اللي انا حسيته و شوفته بقلبي قبل عينيا 
خدعتني ….. مع اني كنت مسلمه وانا بين ايديك 
Fatma goda 
عز دخل .. حبتيه 
ميرا بصتله وعيونها مليانه حزن .. للأسف 
عز حضنها .. مش هو ابني بس يستاهل اللي هيحصل فيه عشان انتي كمان بنتي 
ميرا .. ااااه يا اونكل هو السبب هو اللي خلاني احبه وانا من اول ما جيت هنا كنت بتجنبه 
عز .. بس يا حبيبتي انا عايزك تلمي هدومك وتيجي معايا وتعرفي أن الحب ملوش وقت معين انا ممكن اشوف شخص قلبي يدقله هو بسببي بسبب قلبي انتي حبتيه في وقت قصير 
ميرا ..  خلاص يا اونكل انا هحاول اسافر برا عشان ابعد عن هنا وكمان ابعد عن ابويا 
عز .. لا يا حبيبتي انتي مش هتسافري بس ابني حيوان هقول اي اختياره غلط وهيندم لو خطب ساره دلوقتي انا عايزك تلمي هدومك من غير نقاش ومتقوليش لحد هنعمل اي 
ميرا .. حاضر يا اونكل 
عز .. ماشي يا حبيبتي انا هروح الشركه ولما ارجع هفهمك هنعمل اي 
******
زين .. يوسف فين ملف القضيه 
يوسف .. رقمها كام 
زين .. 107 
 يوسف .. اه هتلاقيه هناك 
زين .. القضيه دي مهمه اوي 
يوسف .. فكرك بعد الهري دا هنوصل لحاجه 
زين .. يخربيت التفاؤل 
*****
الساعه 12 الظهر 
عز .. تعالي يا عمر 
عمر راح لعز المكتب .. خير 
عز .. عايز ميرا تقعد عندك بس فتره 
عمر .. انت بتستأذن تنور طبعا 
عز .. معلش يا عمر بس القرار دا مهم وياريت متقولش لأي حد من العيله أنها عندك والا حتي عيالي 
عمر .. حاضر هتجيبها امته 
عز .. بليل 
عمر .. ماشي واهي تقعد مع هيدي ومرام 
*******
ليليان .. عامله اي يا عهد 
عهد ابتسمت .. الحمدلله يا لي لي 
ليليان .. عاصم لسه بيضايقك 
عهد اتنهدت .. لا الحمدلله احنا حاولنا ناخد فرصه احنا الاتنين 
ليليان .. ربنا يعدل الحال يا حبيبتي .. مالك يا ميرا 
ميرا سرحانه .. ها بتكلميني يا لي لي 
ليليان زعلت علي حالها .. مالك يا حبيبتي 
ميرا بصت علي الارض  .. انا كويسه يا حبيبتي 
ليليان .. هي ليان لسه مصحيتش 
عهد .. دي قتيله 
ليان من وراهم .. اتلمو 
ميرا .. سلام قولا من رب رحيم 
ليليان .. مال شعرك انتي اتكهربتي 
ليان .. اصلو اتفك وانا نايمه 
عهد ضحكت .. دا مش اتفك دا بقي اريال 
ليان .. اي العسل دا هو شعري لما يتفك وانا نايمه بيعمل كده مع انو ناعم 
ميرا .. روحي سرحي شعرك 
عهد وليليان ضحكو 
ليان .. ماما سرحيني 
ليليان .. حسبي الله اقعدي 
*******
في شركة عاصم الألفي 
هدير .. كده الاجتماع خلص 
عاصم .. ايوه اتفضلو 
هدير .. حضرتك عايز حاجه 
عاصم .. ابقي راجعي ملف الصفقه بتاعت الاجتماع عشان لو في اي حاجه غلط 
هدير .. حاضر 
*******
Fatma goda 
اليوم عدي والليل جه والساعه بقت 12 بليل 
عز .. تعالي اتسحبي عشان محدش يصحي 
ميرا راحت معاه و وصلو عند عمر 
عمر .. نورتي يا ميرا 
عز .. عمر تحطها في عينيك 
عمر .. متخافش يا عز 
عز .. انا همشي بقي عايزه حاجه يا حبيبتي 
ميرا .. شكرا يا اونكل 
عز مشي وميرا قعدت مع هيدي في اوضتها 
هيدي .. احلي حاجه كده بقي عندي اخت بنت اخيرا 
ميرا ابتسمت 
يتبع…..
لقراءة الفصل الرابع عشر : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!