Uncategorized

رواية أصبحت ملكة الكينج الفصل الثامن عشر 18 بقلم سلمى عاطف

      رواية أصبحت ملكة الكينج الفصل الثامن عشر 18 بقلم سلمى عاطف

رواية أصبحت ملكة الكينج الفصل الثامن عشر 18 بقلم سلمى عاطف

رواية أصبحت ملكة الكينج الفصل الثامن عشر 18 بقلم سلمى عاطف

مر اربعة ايام علي هذه الاحداث ومازال كل شيئ يسير علي مايرام حمزه وجنه بدأت علاقتهم تتحسن اكثر ويقتربون اكثر مت بعضهم اما يائيل وأشرقت فمازالت علاقتهم متوتره فيائيل مازال غامض بالنسبه لها مازالت تخاف منه ف يائيل ليس بالشخصية التي تتغير بين ليلي وضحاها الرجل الذي ينتظر انتقامه عدة سنوات من المستحيل ان يتغير هكذا فجأه بالتأكيد هناك شيئ هي لا تعرفه لذلك تحاول ان تقترب منه وتفهمه وفي  ذات الوقت بحذر حتي تبعد عن غضبه اما عدي ومريم فهولاء في عالم  وحدهم فكانت مريم لم تستوعب بعد كل هذا ولكن قلبها سعيد لا تعرف كيف ومتي امتلك قلبها هذا الغريب الذي جاء فجأه  واختطفها لعالم لاتفهمه ولكن يروق لقلبها ويجعل ابتسامتها علي وجهها دون وعي ولا يختلف الحال معه فهو عشق هدوئها الممزوج بالقوه اشياء كثيره بها انها عالم له ويحتاج اكتشافه….. 
في منزل الاسيوطي 
كان حمزه جالس علي مكتبه ويظهر عليه الحزن وشارد في شيئ 
دخلت عليه جنه فجأه وقالت: انت هنا وانا بدور عليك ياحمزه  
لم يرد عليها ومازال شارد  
اتجهت اليه ووضعت يديها علي كتفيه وقالت: حمزه 
انتبه لها ونظر وقال : ها مفيش انا كويس روحي انتي ذاكري متشغليش نفسك بيا
امسكت يديه وجلست بجانبه وقالت : مالك احكيلي  اي الي مضايقك انا عارفه انك زعلان علي أشرقت بس صدقني كل حاجه هتكون بخير 
حمزه بأسي: انا تعبان اووي حاسس اني مكنتش اخ كويس ليها مقدرتش احميها  
جنه : مين قال كده انت احسن اخ انت ال اعتنيت بيها واستحملت كتير عشانها بعد نااهلك ماتو اتحملت كتير عشان تسعدها انت اخ عظيم ياحمزه صدقني كل حاجه هتبقي بخير وأشرقت هترجع  وانا متأكده ان يائيل مش هيأذيها من كلامك عنه رغم كل ال حصل هو اكيد لسه فاكر صداقتكم  متقلقش ربنا مش بيجيب حاجه وحشه اكيد فيه خير
امسك يديها بحنان وقبلها وقال: ربنا يخليكي ليا 
سحبت يديها سريعا من بين يديه بخجل وقالت بتعثلم: اي… قوم يلا تعالي نحرج نتمشي شويه عشان ترتاح قوووم يلا 
حمزه :لا مليش مزاج 
جنه : طب تعالي نعمل بسكوت العشر دقايق مع كوباية شاي شوكولاته ونقعد في التراس انما اي عظنه يلا يلا 
حمزه :انتي بتعرفي تعمليه. 
ضحكت ببلاهه : هه لا بس تعالي نعك مش هنخسر حاجه يلا يلا 
لم تنتظر رده وذهبوا للمطبخ وفتحت الهاتف وجاءت بطريقته وبدأو بعمله…. 
وبعد وقت 
جنه :هييييه خلصصص يلا نطلعه 
حمزه : دوقي انتي الأول  العمر مش بعزقه 
جنه : اكيد حلو يعني اوعي اما ادوق 
اخذت واحده وقضمت منها وفجأه قامت بإلقائها
جنه : اععععع ميتكلششش وكمان طري مستواش  
حمزه : انا كنت عارف  
جنه بعياط مصطنع: والله تعبت فيه حرام 
حمزه : معلش حصل خير معتيش تدخلي المطبخ تاني عشان البسكوت بيقول اغيثوني دلوقتي 
جنه :اتريق اتريق بس عادي اتس اوكاي مش هيأثر فيا هات النوتيلا دي كده وهات الفينو ال جنبك ده  احلي سندوتش نوتيلا مع كوباية شاي يلا  
الشعب قالك اتصرف 
حمزه : لا جدعه اياكي اشوفك بتلمحي المطبخ تاني 
جنه :  يتحطم مواهبي كدهوت 
حمزه: هي فين دي اطلعي ياجنه خودي شايك وسندوتشك واطلعي ذاكري وانا هخرج اروح مشوار واجي 
جنه : هتسبني لوحدي 
حمزه : انتي مش لوحدك الخدم والحرس هنا  
جنه : طيب متتاخرش لاني بخاف 
قبل جبينها وقال : مش هتأخر ياقلبي ساعه بالكتير يلا انتي اطلعي ذاكري وانا مش هتأخر 
جنه : حاضر 
صعدت لاعلي لتتابع مذاكرتها بينما هو ذهب لقصي  
اما عند يائيل واشرقت 
أشرقت: يائيل 
يائيل: نعم 
أشرقت: احنا هنرجع مصر الاسبوع الجاي صح 
يائيل: انا اسف يااشرقت بس مضطرين نقعد اسبوعين كمان لقيت صديق ليا وهيتجوز بعد اسبوعين ومصمم اني احضر وانا مرضتش احرجه ف هنقعد الأسبوعين دول بس 
أشرقت: موافقه بس انت مش بتكذب عليا صح 
يائيل: انا وعدتك واول ماننزل مصر واعرف كل حاجه هحررك مني وكل واحد يروح لحاله 
أشرقت : ط.. طيب 
يائيل: طب يلا عشان احنا خارجين صاحبي عازمنا علي العشا 
أشرقت : طيب هروح اجهز نفسي 
ذهبت وتجهزوت وارتدت دريس لونه ابيض ومنقوش عليه زهور حمراء وترتدي حجاب يناسبه  كانت في غاية الجمال 
اماهو فكان برتدي قميص ابيض علي بنطلون اسود وكان جذاب 
وضع البرفيوم على السراحه والتفتت حينما احس بوجودها فأنبهر بجمالها ولكن تنصع الجمود وقال : يلا بينا 
اومأت له وانطلقوا للمطعم  
وصلوا بعد قليل ودلفوا للمطعم ووجد صديقه بانتظارهم ويشير لهم فاتجهوا له وجلسوا 
عمار: بقي تيجي هنا ومتقوليش ياجدع  لا وكمان اتجوزت 
يائيل: معلش جات فجأه بقه  
عمار: سماح المره دي اعرفك دي خطيبتي سلوي 
يائيل: اهلا مبرووك 
عمار : مش تعرفنا بقه بمراتك 
قربها يائيل منه وقال: اه طبعا أشرقت 
عمار وسلوي : تشرفنا بيكي يااشرقت 
أشرقت بإبتسامه : ده الشرف ليه انا والله 
جلسوا بعد السلامات وبعض الكلام وبعد قليل قدم الطعام وبدأو يأكلون وبعدما وانتهوا بعد قليل وجلسوا يتبادلون الحديث
وفجأه بدات الاغاني تصدح في المكان وكل واحد يأخذ شريكته ليرقصوا
عمار: الله الاغنيه دي انا بحبها يلا قوم خود مراتك وارقصوا 
أشرقت :ها لالا مفيش داعي انا انا مش بعرف وتعبانه اصلا 
عمار : وده وقت تعب يامدام أشرقت سلا ياايائيل اتلحلح قوم يلا 
قام يائيل من مكانه ومد يديه لها وقال : قومي نرقص 
أشرقت : ب… بس 
لم يعطيها فرصه للتكمله لانه جذبها فجأه لساحة الرقص وبدات تتحرك معه بحريه  
رفعت عينيها ونظرت له وجدت عينيه تحتضن عينيها فتاهت في سواد عيناه وكأنها تريد ان تكتشف أخره اما الحال فلا يختلف عنده فهو  الان يرفرف بين رومادية عينيها  
يائيل: ازاي عنيكي فيها البراءه دي كلها 
أشرقت: ها 
يائيل: انا اتسجنت في شفرات عنيكي  
ظلوا يرقصون وعينايهم متعلقه ببعضهم  ويتحركون دون وعي لم يفيقوا الا علي تصفيق الناس علي رقصهم الذي ابهر الجميع من انسجامهم 
تداركوا ماكانوا به وابتعدوا فورا وكل تصنع انه لم يهتم وذهبوا لمكانهم مره اخري 
عمار بتصفير: اي الجمدان ده ياعم يائيل اي مكنتش اعرف انك رومانسي اووي كده مين كان يصدق انك تحب بعد سهر انا عايز اعتذر متك اني مجتس عزيتك بس امت عارف شغلي هنا دايما ولسه عارف منك امبارح انك اتجوزت واتفاجئت 
عند سماع اسمعا شدد علي فبضتيه واغمض عينيه ولم يرد عليه 
عمار: انا اسف يايائيل مقصدش انا… 
يائيل : مفيش حاجه حصل خير  
شعرت اشرقت ان الجو متوتر فقالت: طب عن اذنكم هروح اغسل ايدي  
ذهبت للمرحاض ونظرت في المرآه وحدثت نفسها وقالت : اي ال حصلي ليه اضايقت لما جاب سيرة سهر وليه  ضربات قلبي عاليه لالا أشرقت اهدي اهدي 
غسلت وجهها وخرجت للخارج ورحلت للجرسون وقالت: من فضلك اريد اي شيئ للشرب 
اخذت منه ماقدمه وتجرعته دفعه واحده ثم اشمئز وجهها وقالت: اي ده  هو طعمه وحش ليه العصير ده   
بعدما انهته ذهبت لهم ولكن احست بدوار شديد برأسها  
جلست بجانب يائيل ونظرت له وابتسمت وقالت: مالك حلو النهارده ليه كده 
يائيل : أشرقت انتي كويسه  
فجأه قامت ووقفت على الكرسي وقالت : ااااه كويسه هههههه كويساااه ااااه 
يائيل بعصبيه : انتي بتعملي اي 
أشرقت : يووووه كل شويه تزعقلي تزعقلي انا بكرهك  
يائيل: انزلي يااشرقت الناس بتفرج علينا 
أشرقت : ههه لا استني هغني مش ده برنامج الغني اي داااه 
فجأه جرت علي احد ومسكته وقالت: تعالي هنا انا عارفاك انتي حرامي الحلل صح مش هسيبك ياخ امي وفجأه عضت الرجل 
ابعدها يائيل عنه بمعجزه واعتذر من الرجل كثيرا  وحملها واعتذر من الجميع وخرج  
أشرقت :الله انا بطيرررر 
وفجأه انزلها علي الارض ونظر لها بعصبيه 
أشرقت : طيرني تاااني 
يائيل: قدامي 
جذبها الي السياره  وادخلها ولكنها اخرجت رأسها من الشباك وقالت:الحقووني خاطفني 
يائيل : بس اسكتي بقه فضحتنيا 
أشرقت : هاتلى مصاصه وانا هسكت 
يائيل بصراخ :اسكتي بقااااا 
انتفض من صوته وبكت كالاطفال وقالت انت وحش وهقول لعمو ده عليك ونادت علي رجل في الشارع وقالت : ياعمووو ياعمووو تعالي اضرب ابو طويله ده مش راضي يجبلي مصاصه 
ولانها تتكلم مصري لم يفهم الرجل وتركها وذهب 
يائيل:عارفه لو مسكتيش هقتلك 
أشرقت : بالسكينه ولا مسدس 
ضرب علي وجهه بنفاذ صبر  ثم ساق السياره واغلق شبابيكها حتي لاتخرج وتظل تصرخ  ظلت طوال الطريق تغني  تاره وتضربه تاره اخري حتي وصلوا وحملها الي اعلي 
أشرقت : هييييي طرت تاااني 
وصل الي الجناح  وادخلها تحت الماء حتى تفيق ولكن لا فائده  
يائيل:انتي شربتي اي سطلك كده 
أشرقت : شربت الوجعععع ااااااه ال…. 
وفجأه صرخت وابتعدت عن الماء لانها فجأه تغيرت حرارتها واصبحت ساخنه 
يائيل بقلق: حصلك حاجه  
أشرقت ببكاء : الميه سخنه اوووي
احتضنها يائيل لاول مره وقال بحنان:معلش انا اسف 
رفعت وجهها وقالت ببراءه: هتجبلي مصاصه 
لم يستطع تمالك نفسه وضحك عليها وظلت تنظر له ببلاهه وقالت: ضحكتك حلوه اوووي 
رد عليها الاخر دون وعي وقال: انتي ال قمر اووووي 
أشرقت : انا مضايقه منك اوووي 
يائيل دون وعي: ليه ياقلب يائيل 
أشرقت : عشان انت بتزعق دايما وبتخوفني منك  
يائيل: حقك علي قلبي  معدتش هتتكرر 
اقترب منها وكاد ان يكسر كل الحواجز وينسي كل شيئ ويأخذها لعالمه الخاص ولكنه ابتعد فجأه عنها كالذي قرصته حيه  وتذكر كل شيئ  ولعن نفسه كيف كان يفكر
نظر لها وقال: يلا عشان تنامي 
أشرقت : لااا عايزه العب 
اخذها عنوه ومددها علي الفراش وماان وضعت رأسها حتى تاهت في النوم وهي تهلوس بأشياء غريبه 
وجلس هو يأنب نفسه ماالذي حدث معه ماهذه المشاعر الذي يشعر بها حينما يراها نفض كل شيئ من فكره ونام من كثرة التفكير وهو جالس 
كان حمزه طوال الطريق يفكر ماالذي سيفعله مع مروه وتذكر ماقاله قصي وبدأ يقلق علي جنه من فكرة ان يصيبها اي شيئ 
فلاش باك 
حمزه : عملت اي ياقصي وصلت لحاجه 
قصي : مروه مهربتش من نفسها في حد هربها وليه  كمان ولازم اعرفه 
حمزه : وهتكتشفوا ازاي 
قصي: بنتحري عن الموضوع ومسكنا الراجل ال كان زياره عندها اخر مره واكيد هيعترف عليها  ربك يسهل المهم انت متقلقش انا خليت واحد زميلي يوصيلك علي طقم حراسه موثوق فيه وهيبقي عندك النهارده متقلقش انت  اما سهر ف خلي معاها الحرس القديم هي في مكان امن الخوف كله علي جنه خود بالك كويس وبالنسبه ليائيل بدأنا قربنا خلاص احنا شاكين في مكان لكن لما نتأكد الاول وكب حاجه هتمشي تمام ياصاحبي المهم خلي بالك وانا معاك في اي وقت 
حمزه :تمام ياقصي شكرا جداا  همشي اما بقه عشام معطلكش واي جديد قولي 
قصي: ان شاء الله
وعاد من كل هذا وهو يعزم ان ينتقم من مروه ويريها  … 
اما عند مروه 
سامي:مبروك جالنا فرصه بمليون جنيه وهنقدر نخلص ع مراته ف دقيقه قصي طلب مني اعين حرس لحمزه ومن هنا هنبدا اللعب 
مروه بشر: واخيرااا اما نشوف انا ولا انت ياحمزه 
وابتسمت بخبث وانتظرت الاتي وهي تتخيل شكله وهو يترجاها ان يتركها .. 
اما عند حمزه 
عاد للمنزل وصعد للاعلي واثناء صعوده سمع جنه تبكي وتقول : سيب شعري ااااه 
وهرول لغرفتها وتصنم مكانه من ما رأه 
يتبع ……
لقراءة الفصل التاسع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد