Uncategorized

رواية عشق المراد 2 الفصل الرابع عشر 14 بقلم فاطمة جودة

         رواية عشق المراد 2 الفصل الرابع عشر 14 بقلم فاطمة جودة

رواية عشق المراد 2 الفصل الرابع عشر 14 بقلم فاطمة جودة

رواية عشق المراد 2 الفصل الرابع عشر 14 بقلم فاطمة جودة

في صباح يوم جديد ملئ بالاحداث
نانسي .. هو اي اللي حصل يا عمر انا سامعه ميرا طول الليل بتعيط في البلكونه 
عمر .. مش عارف بس محبتش أسأل عز 
نانسي .. البنت قطعت قلبي والله 
عمر .. مش مضايقه من وجودها 
نانسي .. هضايق لي ميرا يتيمه الام وبعدين انا عندي قلب وكمان هتملي البيت علينا 
عمر ابتسم بحب علي حبيبته 
هيدي صحيت .. ميرا انتي منمتيش 
ميرا .. لا كنت زهقانه شويه 
هيدي قربت منها وحضنتها وميرا عيطت 
هيدي فضلت تطبطب عليها لحد ما هديت 
ميرا .. انا اسفه علي النكد ده 
هيدي .. بتتأسفي علي اي ؟ بطلي عبط تعالي نفطر معاهم وبعدين تحكيلي مالك 
ميرا .. ماشي 
********
Fatma goda 
ليان .. ماما هي ميرا فين 
ليليان .. يعني اي شوفيها في اوضتها 
ليان طلعت وصوتت .. ماااااااااما باااااابا 
كل اللي في البيت جم علي صوتها 
عاصم .. في اي 
ليان وهي بتعيط .. مين فيكو اللي ضايقها ميرا سابت البيت 
ادم حس أن في جردل ميه ساقعه وقع عليه 
عز .. انطقو مين اللي ضايقها 
ليليان عيطت .. يا حسرة قلبي عليكي 
عز .. اهي سابت البيت افرحو بقي 
ليان .. والله ما هسامح اللي خلاها تسيب البيت ابوها هيجوزها غصب لو شافها انتو اي 
عاصم .. انا مشوفتهاش من امبارح 
عز .. انت اخرسيت يا ادم 
ادم .. هو انا عملت اي 
عز .. لا وحياة امك عليا 
ادم .. اعمل اي يعني مش عارف مش عارف القرار صعب 
عز بعصبيه .. غور من وشي 
كل واحد راح أوضته 
عاصم .. مالك 
عهد عيطت .. ميرا صعبانه عليا 
عاصم حضنها .. متعيطيش بس دموعك غاليه اوي عندي 
عهد .. انت سخن والا اي 
عاصم ضحك .. لي عشان بقولك دموعك غاليه اوي عندي 
عهد .. اه 
عاصم .. مش احنا صحاب عادي اقولك كده 
عهد .. يعني احنا صحاب وحاضني بعد اذنك انا بنت ناس 
عاصم .. هتجيبي فستانك امته 
عهد .. احنا هنعمل فرح بردو 
عاصم .. الفرح ملوش علاقه بعلاقتنا مع بعض بس انتي لازم تفرحي وفي اقرب وقت عشان الناس والعيله انتي اكيد فاهمه 
عهد .. فاهمه هو انا هجيبه لوحدي 
عاصم .. انا هجيبه معاكي 
عهد .. ماشي 
عاصم .. تحبي نروح امته 
عهد .. عادي اما تخلص شغل 
عاصم .. عمتا انا هخلص الساعه اربعه وهجيلك 
عهد .. ماشي 
Fatma goda 
********
سليم اتصل بوعد 
وعد .. ازيك يا دكتور 
سليم .. اي مش احنا اتفقنا نكون صحاب 
وعد .. انا قولت انت نسيت 
سليم .. لا منستش تحبي نخرج انهارده 
وعد .. انت بتتكلم بجد 
سليم .. ايوه 
وعد .. موافقه 
سليم .. ماشي انا انهارده معنديش شغل نتقابل الساعه خمسه كويس
وعد .. ماشي نتقابل فين 
سليم .. في *****
وعد .. ماشي سلام 
سليم .. سلام 
*********
ساره راحت لأدم الشركه 
ادم .. اي اللي جابك 
ساره .. اي بحبك وجيت اشوفك 
ادم .. تعرفي تبعدي عني انا مش طايق نفسي 
ساره قعدت علي رجله .. تؤتؤ مش هبعد 
ادم .. نفسي افهم هو انت مش بتتكسفي
ساره .. اتكسف لو مش عارفاك 
ادم .. قومي يا ساره لو حد دخل هيقول اي وبعدين بابا هنا 
ساره لفت ايديها حولين رقبته وقبلت رقبته برقه 
ادم .. عايزه اي 
ساره ومازالت قعده علي رجله وبتقبل رقبته .. عايزاك يا حبيبي 
ادم زقها .. امشي يا ساره بدل ما اموتك وابقي احترمي نفسك شويه انتي اي 
السكرتيره .. خالد بيه برا 
ساره اتوترت جدا وادم لاحظ 
ادم .. خليه يدخل 
ساره .. انا هدخل ال Toilet يا بيبي 
خالد دخل .. ازيك يا ادم باشا 
ادم .. تعالي يا خالد اتفضل اقعد 
خالد .. بصراحه انا جيت اقولك علي حاجه عشان انت طلعت جدع معايا من ناحية الشغل 
ادم .. في اي 
خالد .. ساره اللي انت مرتبط بيها وهتتجوزها ساره شمال ابعد عنها 
ادم .. شمال ازي 
خالد طلع صور من معاه و فرجها لأدم 
ادم .. يا بنت الك***
خالد .. انا حبيت اقولك عشان حرام تاخد بنت زيها وهي اصلا تعتبر مدام ساره 
ادم .. كمان 
خالد .. ايوه انا عارفها يعني للسهر مش اكتر 
ادم .. شكرا يا خالد انك عرفتني حقيقة الزباله دي 
خالد .. الشكر لله 
ادم فتح باب الحمام لقها واقفه تتسنط .. تعالي تعالي اوعي تكوني مكسوفه ومسكها من شعرها وخرجها برا 
ساره .. عملتها يا خالد 
خالد .. انتي اللي زباله وكده كده كان هيعرف
Fatma goda
ساره .. ادم 
ادم ضربها بالقلم .. انتي تخرسي خالص بتستغفليني  انا خسرت البنت الوحيدة اللي حبيتها بسببك  
ساره .. ست ميرا الطاهره الشريفه 
ادم ضربها لتاني مره بالقلم .. ميرا دي انتي متساويش شعره منها اتفو غوري وعلي الله المحك في مكان واقسملك بالله هسجنك واقول انك بتشتغلي في الدعاره يا زباله 
ساره خرجت جري 
خالد .. استأذن انا 
ادم .. اتفضل 
ادم قعد يفكر 
قلبه .. يعني اعترفت انك بتحب ميرا 
عقله .. اومال كنت متمسك بساره لي 
قلبه .. كنت فاكر انو اعجاب 
عقله .. ولما بوستها كان إعجاب برده
ادم .. كان حب والله وبعدين انا بوستها في خدها 
عقله .. اهي سابت البيت بسبب انك قولت أنك هتخطب ساره 
ادم .. انا قولت كده عشان اشوف رد فعلها ويارتني ما قولت 
******
Fatma goda 
عاصم خلص شغل وراح لعهد وراحو يجيبو الفستان 
عهد .. اي رأيك 
عاصم .. عريان 
عهد .. هو انا مش هقلع الحجاب في الفرح 
عاصم .. لا والنبي .. لا مش هتقلعيه 
عهد ضحكت .. اعتبرها غيره 
عاصم .. بس بس انا مبغيرش 
عهد .. امم طب اي رأيك في دا 
عاصم .. حلو جدا شوفيه كده 
عهد لبست الفستان وكانت شبه الملايكه 
عاصم صفر .. اي القمر دا 
****
سليم و وعد اتقابلو 
وعد .. عامل اي يا دكتور 
سليم .. الحمدلله وبعدين اسمي سليم من غير دكتور 
وعد .. ماشي يا سليم 
فضلو يتكلمو شويه وبعدين روحو 
*****
اليوم عدي بفرحة عهد بالفستان وتغيير عاصم اللي علي الاقل بقي بيحترمها صحيح محبهاش والا اعترف بحبه لكن هي مبسوطه انهم بقو صحاب 
وعد اتعرفت علي سليم  وانبسطت أنها خرجت من اكتأبها والعقده النفسيه 
أما ميرا فهي طول اليوم سرحانه 
وادم بيندم كل ثانيه اني فكر يقول كده عشان يشوف مشاعرها 
أما الباقي كل واحد يومه كان عادي 
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس عشر : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!