Uncategorized

رواية أنتي نوري الفصل التاسع عشر 19 بقلم سارة أبوسليم

     رواية أنتي نوري الفصل التاسع عشر 19 بقلم سارة أبوسليم

 رواية أنتي نوري الفصل التاسع عشر 19 بقلم سارة أبوسليم

 رواية أنتي نوري الفصل التاسع عشر 19 بقلم سارة أبوسليم

نورا : تفتكري يا فاطمه شاف كريم وهو بيكلمني 
فاطمه بصدمه : هو كريم كان لسه قاعد 
نورا : ايوه وقرب مني كمان وسألني مالم زعقتلو وقولتلو بعد ازنك امشي 
فاطمه : وسليم خرج ومكانش مظبوط 
الاتنين : بالهوي اكيد فهم غلط 
نورا : يارب طب العمل اي 
فاطمه : لزم تقوليلو 
نورا : لا ممكن ربنا عمل كده عشان يبعدنا عن بعض احسن 
فاطمه : اي الهبل ده سليم بيحبك 
نورا : سليم قافل قلبه يا فاطمه حتي لو حبني هيعمل بيا اي مش هيجوزني سليم مش عايز يجوز 
فاطمه : ما ممكن يغير رأيه 
نورا : وممكن لا 
فاطمه : سليم مسافر يا نورا بلاش تكوني انتي والشغل عليه فهمي 
نورا : مش عارفه بقي علاقه متعبه من قبل ما تبدا 
فاطمه : بس انتو الاتنين حلوين مع بعض 
نورا : بس يا فاطمه اسكتي يلا ندخل 
فاطمه : يلا 
كريم : نوري يلا 
نورا : امشي يا كريم امششششي 
كريم : حاضر ماشي ماشي 
نورا ماشيه بتتخانق مع نفسها
يعني اي بيحبني وهو مش عايز يحب يعني اي بيحبني وهو بيقول مش هتجوز يعني اي بيحبني ويسبني اتعذب ازاي أهون عليه ولا لما يجي الكليه يلاقي سي زفت مقرب يعني انت سايب طول السنين دي كلها وجاي تقرب انهارده تتششششسل 
فاطمة :  بس بس فضحتينا 
نورا : لا وهو مش بيجي جاي يجي انهارده يا تري جاي ليه يالهوي ليكون جاي يقولي بحبك وشاف كريم بالهوي بالهوي
 فاطمه : بس بس يلا ندخل اتاخرنا 
المعيد : الساعه كام معاكم 
فاطمه ١٠ ونص 
المعيد بزعيق : والمحاضره ١٠ 
فاطمه : احنا اسفين جدا 
العميد : مفيش حاجه اسمها زفت 
نورا : بس بس انت بتزعق ليه احنا اصلا مش عايزين ندخل يلا يا بت 
العميد : محرومه من دخول المحاضرات لاخر السنه 
نورا : ومين قالك اني هاجي عندكم تاني اصلا انت وسليم في ساعه واحده اوف منكم اوووف 
عند سليم 
مازن : ها قولتلها 
سليم : ….. 
مازن : اي يا معلم مالك قولتلها 
سليم : لا ومش هقول 
مازن : ليه 
سليم : انسي الموضوع 
مازن : في اي 
سليم : كان هيحكي بس بعدين سكت وقال مينفعش ممكن مازن يفهمها غلط 
سليم : لا مفيش حاجه انسي الموضوع 
مازن : ماشي هسيبك براحتك بس لما تحب تحكي انا موجود 
سليم : ماشي اجمعلي الرجاله 
مازن : حاضر 
سليم :طبعا انتو عارف احنا رايحين فين بس ممنوع أننا نعرف اي معلومات عن المهمه دي لانها سريه جدا  وطبعا مش عايز افكركم انتم هنا ليه وربنا اختياركم في المكان ده ليه ربنا لما بيكتب لحد حاجه بيكتبها عشان هو قدها وعشان ربنا عارف أنه قدها قدها ولا لا يا رجاااله 
قدها يا فندم 
سليم : هنروح المأمورية دي وهنفذ هدفنا وهنرجع كلنا ومش هنستسلم ومش هنسمح لحد يهزمنا ولا يضيع حد فينا صح يا رجاله 
صح يا فندم 
سليم : يلا اتفضلو ارتاحو وأجهزه للمهمه 
تمام يا فندم 
عند نورا 
فاطمه : اي بقي مش هتهدي 
نورا : ماشي 
فاطمه : قولت اهدي 
نورا : حاضر 
فاطمه : سليم ماشي بكره الصبح 
نورا : اااي مش قال مش دلوقتي 
فاطمه : مأمورية سريه جدا مينفعش حد يعرف عنها حاجه 
نورا : ازاي يعني مش هشوفه
فاطمه : مش انتي مش عايزه تشوفي 
نورا : لا يا فاطمه لزم اشوفه انا هموت 
فاطمه بخبث : طيب عموما هو ماشي بكره الصبح ع الساعه ٦ 
نورا : والعمل 
فاطمه : امممم انا هقولك تعملي اي 
نورا : قولي 
فاطمه :………. 
تاني يوم الصبح 
صباح الخير يا رجاله جاهزين
جاهزينيا فندم 
سليم : ع الله خير ان شاء الله هنجهز كلنا في العربيات بعدين. هتنزل الإسماعيلية نغير العربيات هناك 
تمام يا فندم 
اتحركو ووصلوا الاسماعيليه راح سليم يغير العربية  
سليم : اي ده محمد 
محمد : في حد عايز يشوفك قبل ما تمشي 
سليم : مين 
محمد : شوف بنفسك 
سليم : ماشي ثواني 
سليم : انتباه ا رجاله راحه خمس دقايق وبعدين ع العربيات 
تمام يا فندم 
بصوت انوثي تمام يا فندم 
سليم بيلف وراه 
اي عايز تمشي من غير ما تسلم عليا ولا اي 
سليم بزهول نور 
نورا : ايوه نور عايز تمشي من غير ما اشوفك 
سليم : واقف مصدوم 
نورا : مش احنا صحاب ولا اي 
سليم : مش مصدق انك جيتي يا نورا 
نورا : مكنش ينفع مش اشوفك يا سليم وأسلم عليك 
سليم : مكانش ينفع فعلا كان لزم اشوفك 
نورا بلا وعي : هترجعلي. يا سليم 
سليم : هرجعلك يا نوري 
نورا بعياط : اوعي توجع قلبي انت جي صح 
سليم : جاي أن شاءالله جاي 
نورا : احلف 
سليم : وحيات نوري هاجي 
نورا : خلي بالك من نفسك
سليم حاضر 
نورا فضلت تبص ليه وكنها بتحفظ ملامحه عشان تفضل شايفه قدمها وعشان هيوحشها 
سليم : نورا عايز اقولك حاجه 
نورا بتشوق : قول يا سليم قول 
سليم : عايز اقولك ع حاجه هقولك عليها لما ارجع يا نورا ومتخافيش انا هرجع 
نورا : هترجع انا متاكده 
سليم : متخافيش ومش تفكري 
نورا : حاضر سليم انا مش بحب كريم كريم بيحاول يقرب والله بس انا ببعد هو بيقولي مالك وبيقرب عني زعقتله وبعدت عنه 
سليم : وانا واثق في نوري 
مازن : يلا يا سليم لزم نمشي 
نورا : مش شايفني بكلمه 
مازن : والله يا حضرت الكونتيسه شايف بس هو مش رايح  اكوي بارك ده رايح سيناء وفي أوامر 
نورا : والله الاوامر مش هتبوظ لو سبتهولي خمس دقايق 
مازن : لا والله مفيش عندنا الكلام ده وبعدين مقعدتيش معاه الخمس دقائق دول في يوم تاني ليه احلو دلوقتي وهو في سيناء 
نورا : يا عم انت مالك انت دلوقتي 
سليم : ببببببببس 
نورا : مش شايف 
مازن : مش شايف خطيبتك يا عم انا مش موافق ع الجوازه دي 
نورا : بصدمه خطيبتك 
مازن : اي ده انت لسه مقولتلهاش 
سليم : امشي يا مازن امشي 
مازن : سوري يا سطا 
سليم : امشي 
نورا : اي 
سليم : اي 
نورا : اي 
سليم : لزم امشي عشان القياده 
نورا : خلاص ماشي 
نورا : خلي بالك من نفسك
سليم : وانتي كمان 
نورا : هستناك تقولي 
سليم : وانا مش هتاخر عليكي باي يا نوري 
نورا : باي يا سليم 
وتعدي الأيام ونورا ضايعه وتايهه من غير سليم ومش عارفه تاكل او تشرب ازاي هتعيش وهو بعيد عنها ازاي هتعرف تاكل وهي مش عارفه هو بياكل اي ازاي هتنام وهي مش عارفه هو نايم ولا في مهمه خطيره ازاي هتعرف تعيش وهي مش عارفه هو عايش ولا لا هو كويس هو متصاب ومتابعه الاخبار والنت خايفه تشوف في اي خبر تايهه في وسط صحابها في الجامعه وكل ما تفتكر تعيط وحست اني عقلها غايب لحد ما جي الوقت اللي المفروض يوصل في خرجت هي وفاطمه جابت فستان جديد وجريت ع المكان اللي هيجي منه 
نورا : هو مش قالك هيجي هنا يا محمد 
محمد : ايوه ايوه قال هيجي هنا 
نورا : امال في اي اتاخر ليه ومجاش 
محمد : مش عارف ربنا يستر 
فاطمه : اهدو يا جماعه أن شاءالله جي 
نورا : اتاخر اوي ومفيش اي اشارة أنه جي 
فاطمه : خير والله سليم وعدك 
نورا : مفيش حاجه بعيد عن ربنا 
محمد : روحت للقياده وقال إني في قلق حصل وقدرت القياده ترصد اني كان في تكفيريين عاملين كمين بمكان رجوعهم 
نورا : نعم وبعدين وبعدين 
يتبع…
لقراءة الفصل العشرون والأخير : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد