Uncategorized

رواية صعيدي احتل قلبي الفصل العشرون 20 بقلم حنان احمد

          رواية صعيدي احتل قلبي الفصل العشرون 20 بقلم حنان احمد

رواية صعيدي احتل قلبي الفصل العشرون 20 بقلم حنان احمد

رواية صعيدي احتل قلبي الفصل العشرون 20 بقلم حنان احمد

بعد شويه صحيت فرح 
زين اي يا حبيبتي 
فرح اي ده في اي مش شايفه قدامي خالص وديخه اوي ودماغي وجعاني اوي وبدأت تعيط من كتر الصداع ووجع دماغها 
زين بحزن طب دقيقه كده وطلع جاب الدكتور 
الدكتور كشف معلش يا جماعه اكيد تبقا تعبانه وخده غرز كتير اوي جمب المخ خير ان شاء الله تاخد البرشام ده حد يجيبه وتبقا كويسه هيخفف الصداع والتعب شويه 
زين تمام والدكتور مشي 
زين جاب البرشام وجاب اكل ياله ناكل بقا 
فرح فين البرشام مش عايزه اكل حاجه خالص هات البرشام 
زين بزعل طيب ومفيش برشام 
فرح عشان خاطري والله تعبانه اوي 
زين طب تأكلي 
فرح حاضر 
زين ماشي وبدأ يديها العلاج والبرشام وبعدها اكلها 
فرح انا عايزه امشي من هنا ونبي 
زين لسه يومين 
فرح لا عشان خاطري نبقا في البيت ونجيب ممرضه 
زين طب هنشوف كده 
فرح ياريت 
زين وحشتيني اوي كده تقلقيني وتوجعي قلبي عليكي كان هيحصالي حاجه 
فرح بعد الشر عليك بس انا اللي فكراه كونا مشغلين اغاني وبنضحك وبعدها مش عارفه 
زين العربيه اتقلبت 
فرح لما افتكرت زعلت 
زين خلاص بقا فكي 
فرح حاضر 
زين راح للدكتور وقاله انهم هيمشوا 
الدكتور تمام وهبعت معاكوا احسن ممرضه 
زين تمام شكرا جدا يا دكتور 
زين خلاص يا فرحتي هنمشي 
فرح بجد 
زين اه والله وبدأ يغيرلها هدومها براحه وجهزها ونده زينب وكريمه يجهزوا كل حاجه عشان يمشوا 
بعد شويه وصلوا البيت 
زين وهو شايل فرح هطلعها واخد دوش واجي 
محمد لا يا ابني نام بقا وبليل او بكره نقعد مع بعض ارتاحوا بس 
زين حاضر يا عمي وطلع 
حط فرح علي السرير وبدأ يغيرلها وخلاها ترتاح ودخل خد دوش وطلع 
فرح بابا 
زين قلب بابا منمتيش لي 
فرح مش جايلي نوم 
زين طب هقعد معاكي عشان وحشتيني اوي وبدأ يقبلها براحه 
فرح وانت وحشتني يا بابا 
وبدأ يهزر معاها عشان متتعبش وتفكر في حاجه وتزعل 
شاكر عامل اي يا خوي دلوقتي 
محمد الحمدالله يا خوي 
شاكر طب الحمدلله تعاله ناكل وبعدين ننام 
كلوا وكل واحد راح ينام 
كريمه وأحمد وعمر طب نستاذن احنا عشان نروح نرتاح 
شاكر ماشي يا حبايبي 
عمر قبل ميمشي زينب
زينب نعم ندهتلي 
عمر اه 
زينب نعم 
عمر خالي باليك من نفسك كويس سمعا وادخلي ارتاحي ولما تصحي تكالميني عشان اطمن عليكي 
زينب حاضر 
عمر ماشي يا حبيبتي عايزه حاجه 
احمد ياله يا عم مش وقته 
عمر امشي ياه 
احمد ضحك ومشي 
زينب متحرمش منك لا مش عايزه حاجه 
عمر ماشي يا حبيبتي باي ومشي 
ومشيوا وكلهم راحوا يناموا لأنهم تعبوا اوي 
فرح انا زهقانه 
زين نعم وحده تعبانه وتقوالي زهقانه لما تخفي افسحك 
فرح لا ماليش دعوه 
زين طب اعمل اي 
فرح عايزه اتفرج علي كارتون وعايزه شيكولاته وشيبسي وبيبسي وحلويات وحاجات كتير اوي 
زين لا والله اه يا عم ما انتي تعبانه بقا نتدلع بس مش مهم اجبلك برضو  
فرح ماشي ياله 
زين ماشي ونزل 
زين اي يا زينب لسه صاحيا 
زينب اه محتاج حاجه رايح فين دلوقتي 
زين هجيب شويه حاجات لي فرح بتدلع عليا يا ستي ????
زينب ربنا يديمها في حياتك وتدلع عليك 
زين طب رواحي اقعدي معاها عقبال ما اجي 
زينب حاضر 
دق دق دق 
فرح مين 
فتحت زينب ودخلت 
فرح زوزه وحشتيني اوي 
زينب كده تقلقيني عليكي 
فرح نعمل اي طيب الحمدلله انها جت لحد كده 
زينب الحمدلله عامله اي دلوقتي 
فرح اه الحمدلله كويسه 
زينب شكلك زهقانه 
فرح اوي 
زينب طب عايزه اي 
فرح عايزه اتفرج علي كارتون
زينب والله ????
فرح اه 
زينب طب استني اجيب الشاشه من تحت ونزلت تشيلها 
محمد بتعملي اي 
زينب اي يا عمي لسه صاحي 
محمد قومت اشرب لقيتك هنا 
زينب اه هطلع الشاشه لي فرح عشان زهقانه 
محمد هي فرح لسه صاحيا ؟
زينب اه يا عمي 
محمد طب عنك انتي وشال الشاشه وطلع 
فرح بابا حبيبي لسه صاحي 
محمد لا نمت شويه وصحيت 
فرح اه طب تعاله اقعد معايا وحشتني خالص 
محمد حبيبت بابا عامله اي دلوقتي 
فرح اه كويسه الحمدلله يا بابا 
محمد طب الحمدلله معلش بقا هنزل انام عشان فاصل خالص 
فرح ماشي يا بابا 
بعد شويه 
زين انا جيت 
فرح بزعل كل ده 
زين اعمل اي طيب مفيش حد فاتح دلوقتي طلعت بره البلد خالص عشان اجيب 
فرح معلش تعبتك 
زين مفيش تعب ولا حاجه التعب اللي بجد انك تبعدي عني 
فرح مقدرش يا بابا 
زين قلب بابا خدي اهو الحاجات 
فرح بتبصله ببرائه 
زين اممم مش عارفه تأكلي 
فرح اه 
زين طب تعالي وابدا يفتحلها الحاجه وجبلها كارتون تتفرج????
بعد شويه زين بدأ ينام وهو قاعد 
فرح فضلت تبصله قد اي هو كان تعبان اوي وقلقان عشانها ومفروض ينام 
فرح بابا 
زين اي يا حبيبتي عايزه حاجه 
فرح لا لا اهدي بس اي رايك تيجي فحضني وتنام 
زين تعالي وخدها فحضنه ونام 
تاني يوم ..
فرح بتعب زين بابا اصحا رد 
زين قام مخضوض اي يا حبيبتي مالك 
فرح تعبانه اوي وماسكه دماغها 
قام زين يبص في الساعه يالهوي معاد الحقنه استني 
وجري جاب الحقنه وجاب الممرضه 
ادتها الحقنه وخلصت 
الممرضه مفروض ترتاح شويه عشان متتعبش اكتر خالي باليك من نفسك يا انسه فرح 
زين انسه انا جوزها 
الممرضه باحراج اه اسفه عند ازنكوا ومشيت 
فرح عيب كده كسفت البت 
زين يعني ينفع تقول انسه امال انا بعمل اي هنا 
فرح ماشي بس مش كده 
زين بيقرب منها 
فرح اي 
زين اي وحشتيني 
فرح ما انت وحشتني برضو 
زين امم وبعد كده 
فرح بالله عليك سبني عايزه انام 
زين ماشي ماشي بكره تخفي ومحدش هيعرف يسيبك من ايديا وضحك وطلع 
فرح مجنون 
زين بس بحبك 
فرح انت سمعت ازاي 
زين مش اقواليك ????????
فرح ماشي ماشي 
زين خليكي قاعده شويه 
فرح لا همشي 
زين رجع تاني وبيقرب علي فين يا قمر 
فرح لا لا خلاص قاعده وخطت وشها 
زين شال المفرش من علي وشها وقبلها ونزل 
فرح هنام انا بقا 
زين ماشي وشويه وجاي اخلص شويه ورق بتاع الشغل 
فرح ماشي يا بابا ونامت وزين مشي 
بعد 5 ساعات 
زين فرح قومي جبتلك حتت خبر يجنن 
زين فرح قومي يا فرحتي 
زين فرح فرح 
مفيش رد 
زين بصدمه ????????????????‍♂️..
يتبع….
لقراءة الفصل الحادي والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!