Uncategorized

رواية عشق المراد 2 الفصل الثامن عشر 18 بقلم فاطمة جودة

            رواية عشق المراد 2 الفصل الثامن عشر 18 بقلم فاطمة جودة

رواية عشق المراد 2 الفصل الثامن عشر 18 بقلم فاطمة جودة

رواية عشق المراد 2 الفصل الثامن عشر 18 بقلم فاطمة جودة

في صباح يوم جديد يوم البطوله 
عهد .. عاصم عايزه اقولك ..
عاصم .. قولي 
عهد .. والنبي خلي بالك من نفسك انت مهم عندنا كلنا 
عاصم ابتسم .. تصدقي بالله اول مره ادخل بطوله وانا خايف بسببك 
ادهم .. يلا يا عاصم كلنا معاك يا بطل 
عاصم .. يارب 
عاصم نزل الحلبه (مكان الماتش ) 
الحكم صفر  … والماتش بدأ 
ليليان .. عز انا خايفه 
عز .. الصبر يا رب مهو بيلعب حلو اصبري بقي 
فريده .. اهدي يا حبيبتي 
عاصم كان بيضرب بكل قوته بس للأسف خد بوكس في وشه جامد وبقت كادمه جامده 
عهد .. يلا يا عاصم 
الجميع .. عااااااصم .. عااااااصم 
عاصم كان بيقاوم لأن الضربه قويه وضرب الملاكم التاني في جنبه بإيده الاتنين 
الملاكم ضرب عاصم بالبوكس في جنبه أثرت علي عاصم و وقع والحكم بدأ يعد الوقت عشان لو هينسحب 
عهد عيطت .. يا اونكل خليه ينسحب 
عز .. بس يا عهد 
عهد .. يا اونكل والنبي هو مش قادر يقف 
عمر ..هيقوم والله هيقوم 
الكل بقي بيشجع بحماس وخوف عليه الضربه مش بسيطه 
عاصم قام في اخر رقم قاله الحكم وكمل المباراه لحد ما كسب 
الحكم .. Stop 
عهد جريت علي عاصم .. انت كويس 
عاصم حرك رأسه بمعني اه 
عهد ضمته ليها وهو استغرب أنها عملت كده من نفسها فكر أنها بتمثل قدامهم 
ليليان .. مبروك يا حبيبي 
الجميع .. مبروك يا بطل 
عاصم .. الله يبارك فيكم 
عز .. يلا يا بطل قوم استلم الميدالية  عشان تتصور 
عاصم قام واستلم الميداليه وهو فرحان اتصور مع الكابتن  ومع وزير الشباب والرياضة وبعدين شد عهد وحضنها واتصوره 
عهد بهمس .. عاصم 
عاصم .. بمثل يا بنتي الكاميرات بتصور 
عهد .. اه فهمت 
عاصم عمل كده فعلا لأن الكاميرات كانت بتصور البطل مع مراته بس عاصم كان مبسوط انها كانت خايفه عليه 
Fatma goda
مذيع .. عاصم باشا حضرتك اتجوزك امته 
عاصم .. الفرح كان الاسبوع اللي فات 
المذيع .. لي حضرتك مأعلنتش 
عاصم .. عادي بس الفرح كامل  نزل علي السوشيال ميديا والناس باركت انا معزمتش مصورين والا حد من الصحفيين بس في ناس جت وصورت والصور نزلت في الجرايد 
المذيع .. ألف مبروك مدام عهد 
عهد. .. الله يبارك فيك 
المذيع .. في اشاعات انكم مش بتحبو بعض انتو متجوزين عن حب؟ 
عاصم .. والله دي إشاعات ملناش علاقه بيها انا وعهد بنحب بعض جدا واظن دي حياتنا الشخصيه كفايه الصور والجرايد اللي نزلت كل حاجه في الفرح 
المذيع .. شكرا 
سليم .. يا واد يا جامد اي الكلام دا 
عاصم .. مهي مراتي لو واخد بالك 
كلهم روحو علي بيت عز 
عز .. انهارده هنقضيه مع بعض وبكره نعمل  الحفله 
ليليان .. انا هدخل اعمل الغدا تعالو معايا يا بنات 
عاصم .. تعالي يا عهد عايزك 
طلعو اوضتهم 
عهد .. شكرا لكل الكلام اللي قولته 
عاصم ضحك .. والله مكنش ينفع اقول غير كده 
عهد .. عارفه ممكن تقعد عشان اعملك الكدمات اللي في وشك وفي جنبك 
عاصم .. براحه 
عهد ضحكت  .. دا انا نسمه مش هوجعك والله وبعدين كل العضلات دي شكلها نفخ
عاصم .. دا انا اللي هنفخك والله 
عهد .. خلاص بهزر اقعد بقي 
عاصم .. مورمه اوي والا عادي 
عهد .. بتوجعك صح 
عاصم .. اه 
عهد مسكت ايده عشان تلهيه عن الوجع وبتعمل بالإيد التانيه
عاصم .. كنتي خايفه عليا
عهد .. اكيد مش صاحبي 
Fatma goda 
عاصم .. عهد يخربيتك براحه 
عهد .. والله انا بعمل براحه هي اللي بتلسع 
عاصم .. مش واخده بالك من حاجه 
عهد .. بقيت بتقعد و بتنام بالتيشرت غير اول يوم 
عاصم .. ايوه عشان حسيتك بتضايقي
عهد وهي بتقوم عشان تنزل تحت .. كده وشك خلاص عايز حاجه تاني 
عاصم شدها .. اعملي جنبي يا قطه 
عهد بتوتر .. مهو انت هتعمل اللي انا عملته في وشك شوفت سهله ازي 
عاصم .. عهد اقعدي يا ماما مش هعرف 
عهد .. ارفع التيشرت منك لله 
عاصم قلع التيشرت 
عهد اتوترت شويه من شكله لانه لما كان في الماتش الكل كان شايفه من غير تيشرت بس دلوقتي هي معاه لوحدها 
*****
Fatma goda 
حازم .. اونكل حبيبي 
عز .. عايز اي يا بكاش 
حازم .. شايف بنتك اللي هناك دي بحبها وعايز اتجوزها 
عز .. يا راجل احلف 
حازم .. أه والله 
عز .. وانتي يا ست ليان 
ليان .. اللي تشوفه يا بابا 
عز .. موافق يا حازم بس تحطها في عينيك 
حازم .. في قلبي مش في عيني
مراد .. احترم وجودنا طيب 
ادم .. يا جماعه عايز اتجوز عايز اتنيل اتجوز 
عز حط ايدو علي كتف ميرا .. موافقه 
ميرا .. لا 
عز .. معنديش بنات للجواز 
ادم .. هنهزر بتكلم بجد 
عز .. موافقه يا حبيبتي 
ميرا .. اللي تشوفه يا اونكل 
عز .. علي بركة الله نعمل بكره حفلة البطوله بتاعت عاصم وخطوبة حازم وليان وانت يا ادم 
ادم .. ماشي 
*****
Fatma goda
(في المطبخ ) 
نانسي .. ما خلاص بقو كويسين متوتره لي وموتره اللي جابونا معاكي 
ليليان .. حسا أن اللي الاتنين كدابين
فريده .. مسيرهم هيحبو بعض اصبري شويه عليهم 
داليدا .. ايوه يا ليليان اصبري دول لسه متجوزين بردو 
فرح .. علي فكره عهد في مشاعر ناحيته 
ليليان .. احلفي 
فرح .. اه والله بس هما الاتنين في صراع مع نفسهم محدش بس يتدخل بينهم عشان يكونو مرتاحين 
ليليان .. مفيش حد بيتدخل بينهم خالص 
هيدي .. اومال مالك بقي ما تسيبيهم 
ليليان .. عندك حق 
******
Fatma goda 
وليد سحب كارمن للبلاكونه 
كارمن .. اي يا ابني 
وليد .. وحشتيني 
كارمن .. اتلم يا ابني كلهم برا 
وليد .. عادي بتوحشيني وانتي معايا 
كارمن .. انت عايز تضرب انهارده 
وليد .. امم 
كارمن .. وليد عايزك تجيلي يوم الأحد عند الجامعه 
وليد .. اشمعنا 
كارمن .. عشان هنخرج يا حبيبي عشان زهقانه بدل ما اولع فيك 
******
Fatma goda
 ليان طلعت اوضتها وحازم طلع وراها من غير ما حد يشوفه 
ليان .. يخربيتك طالع لي 
حازم .. عايز اشوف شكل اوضتك 
ليان .. حازم بابا هيزعق 
حازم .. هنزل علي طول 
ليان .. خش ربنا يستر 
حازم دخل الاوضه .. حلوه اوي 
ليان .. زي اوضتك انا غيرتها لما شوفت اوضتك 
حازم .. بتقلديني حتي في الديكور 
ليان بطفوله .. ايوه  
حازم .. كنت عايز اقولك حاجه 
ليان .. قول 
حازم بحده .. الزفت اللي اسمو مؤنس كان عايز اي منك 
ليان .. مؤنس .. مؤنس اللي في الجامعه 
حازم .. اه 
ليان .. كان عايز المحاضره 
حازم .. اقسم بالله لو الكلام دا حصل تاني هتزعلي مني 
ليان .. متزعقش يلا 
حازم بصدمه .. يلا 
ليان ضحكت .. ايوه 
حازم قرب منها .. هنهزر 
ليان .. انا اعمل اللي انا عايزاه 
حازم حط ايده علي خصرها وهي اترعشت رعشه خفيفه وهمس .. طبعا تعملي اللي انتي عايزاه بس معايا انا بس 
ليان بتوتر .. يعني اي 
حازم .. هقولك 
حازم رفعها من علي الارض لأنها اقصر منه و قبلها بحب 
ليان .. حازم  لو حد شافنا 
حازم .. انا معاكي 
ليان فقدت السيطرة على نفسها وحست أنها في لاحظه هتندم علي ده 
ليان زقته .. خلاص انزل 
حازم .. انتي زعلتي 
ليان دمعت .. انزل انا مش هستفيد حاجه لما اخسر ثقت أهلي فيا 
حازم نزل وهي غسلت وشها وادتت فرضها ونزلت 
*****
Fatma goda
عاصم .. كده تمام شكرا 
عهد .. مفيش شكر بينا وانت اللي قولت كده .. عايزه اتصل ب ماما وحشيتني 
عاصم .. اتصلي بيها من علي النت
عهد .. اوف فكره كانت تايهه عني ازي 
رنت علي مامتها 
روان .. عهد حبيبتي عامله اي 
عهد عيطت .. ماما انتي كويسه 
روان .. ايوه يا حبيبتي الحمدلله العمليه نجحت ودلوقتي باخد جلسات وشهر ونص وهكون عندك 
عهد .. حمد الله على سلامتك يا حبيبتي 
روان .. مين اللي جمبك 
عهد .. دا عاصم يا ماما جوزي ..
روان بصدمه .. انتي اتجوزتي !!
عهد .. ايوه عاصم اتجوزني عشان عمي جه هنا وكان هياخدني و مكنش في حل تاني واونكل عز نقل فلوسي لحساب عاصم  عشان يكونو في الآمان 
روان .. شكرا يا عاصم ربنا يحفظك يا ابني 
عاصم .. ربنا يخليكي يا طنط 
عهد .. باركيله يا ماما عاصم كسب بطوله الجمهوريه في الملاكمه انهارده 
روان .. ألف مبروك يا حبيبي 
عاصم .. الله يبارك فيكي 
روان .. لو عملتو فرح ابقو ابعتولي الصور 
عاصم .. حضرتك شوفيه علي النت اكتبي فرح عاصم عز الألفي 
روان .. ماشي يا حبيبي انا هقفل دلوقتي عشان عندي جلسه 
عهد .. سلام يا حبيبتي 
يتبع…..
لقراءة الفصل التاسع عشر : اضغط هنا

اترك رد