روايات

رواية أمل عشق الزين الفصل الحادي عشر 11 بقلم أمل السيد

  رواية أمل عشق الزين الفصل الحادي عشر 11 بقلم أمل السيد

رواية أمل عشق الزين البارت الحادي عشر

رواية أمل عشق الزين الجزء الحادي عشر

رواية أمل عشق الزين الحلقة الحادية عشر

زين كان خارج بس جاله تليفون بعد ما رد انصدم مين اللي بيتكلم
زين: الو
شخص: ازيك يا زين باشا
زين: حضرتك مين
شخص: مش مهم تعرفني
زين: وحضرتك عايز مني ايه
شخص: 7 مليون
زين : نعم 7 مليون ايه
شخص: 7 مليون جنيه
زين: نعم حد قال لك ان انا فاتح جمعيه خيريه
شخص: لا بس ممكن تفتحها عن قريب
زين: لو كنت متصل تهزر او تعمل مقلب انا مش فاضي وشوف حد غيري تعمل معاه كده
شخص: هو في حد يقدر يهزر مع زين باشا
زين : كويس انك عارف ان ما حدش يقدر يهزر معايا  وحضرتك عايز مني ايه طالما مش بتهزر معايا
شخص: بدأنا نتكلم جد
زين: اخلص عايز ايه
شخص : اسمعني من غير ما تقاطعنى
زين: اتفضل انا سامعك ومش هقاطعك
شخص: انا معايا معلومات عنك وما حدش يعرفها غيري واذا حد عرف المعلومات دي يا زين باشا كل الناس راح هتتكلم عنك وخاصه الجرائد راح هيقولوا………………………….)
زين بنرفزه: والله العظيم اذا حد عرف اللي انت قولته دلوقتي  لكون خافيك من على وش الارض وما حدش هيعرفلك طريق
شخص: اهدى على نفسك شويه يا زين باشا ما حدش هيعرف لو انت راح ادتني السبعه مليون
زين: وانا ايه يضمنلي لو اديتك السبعه مليون ما تلعبش بديلك من الناحيه التانيه
شخص: عيب يا باشا انا لو كنت عاوز العب بديلي ما كنتش اتصلت بك اصلا ورحت للصحافه وعطيتهم  كل المعلومات اللي عندي وساعتها كنت عرفت من التليفزيون والجرائد
زين: انا هاديك السبعه مليون بس تسكت خالص واذا عرفت انك لعبت بديلك ما حدش هيعرف لك طريق جره
شخص: تمام يا زين باشا هتديني الفلوس امتى
زين: اسبوعين كده انت عارف ما عملت بنك
شخص: ماشي يا باشا سلام
زين: سلام؟ وديني ما انا سايبك
عمر: شكلك متضايق كده لي
زين : ما فيش هتقعد هنا ولا هتيجي معايا
فرح: خليه قاعد معايا لغايه ما تيجوا
عمر: اهم حاجه في اكل
زين: يا نهارك اسود مش انت لسه واكل
عمر: ما انت عارف اني انا عامل  رجيم قاسي
زين: يا راجل قول كلام  غير كده الله يخرب بيتك انا ماشي رايح ادور على الزفت التاني انا لو قعدت كمان شويه مش عارف هعمل ايه
فرح: مش انت عارف مراد فين
زين: ايوه عارف هو فين سلام واكلي المفجوع ده
فرح: هه حاضر سلام
عمر: بذمتك يا فرح انا مفجوع
فرح: لا خالص مين اكل كل  ده انت خلصت الثلاجه وتقول لي مفجوع استغفر الله العظيم يا رب
عمر: سيبك من الكلام ده كله ما فيش نونه جايه في السكه
فرح: وانت مالك يا رخم
عمر: مش اطمن على اختي حبيبتي
فرح: والله دلوقتي بقيت حبيبتك انا فاهماك يا عمر
عمر: انتي اختي وبطمن عليك عاوز ابقى خال
فرح: عليا  الكلام ده برده انا فاهمه قصدك ايه
عمر: هاكون قصدي يعني
فرح: هاقول لك قصدك ايه عاوز تنتقم من مراد صح بس احب اطمنك بيجيبلي  بيتزا وشيكولاته وشيبسي
عمر: طالما فيها بيتزا يبقى الموضوع باظ
فرح: ههههه طالعه لك طفسه هههه
عمر: دمك تقيل اوعى اما اروح اشوف حاجه كلها
زين كان بيلف على مراد وفي الاخر لقيه كان قاعد حزين زين قاله لا امتي هتفضل  كده
مراد: انت عايز مني ايه
زين: عاوز صاحبي بتاع زمان
مراد ابتسامه صفراء: بتاع زمان
زين: اه بتاع  زمان
مراد: وانت ايه اللي جابك هنا
زين: اسف اسف
مراد: عايزني اعمل ايه يعني بقى اسف كده
زين: على فكره انت بارد
مراد: ما انا عارف
زين: انا اسف والله ما كانش قصدي اجرحك انا عارف انك بتحب فرح وتحاول تحميها من اي احد بس مش بالطريقه دي في طرق تانيه
مراد : وايه هي الطرق التانيه
زين: انك تنسى كل حاجه
مراد: انت عارف ان انا ما بحبش حد يتدخل في حياتي
زين: فاكر لما كنت صغير فاكر يا مراد لما كنت جاي عندنا وكان في ولد كان بيعاكس فرح انت عملت ايه
مراد: مش فاكر
زين: تعال افكرك
                          فلاش بااااااااك
زين: ايه المفاجاه الحلوه دي يا مراد تعال
مراد: وحشتيني جاي اشوفك
زين: مش كنا مع بعض من شويه
مراد: بتوحشني اعمل ايه. ازيك يا فرح
فرح: فرح بصت له  بخوف وما ردتش عليه مشيت
مراد: هي ما لها دي
زين: معلش مش واخده عليك
مراد: بكره تاخد
زين: قصدك ايه مش فاهم
مراد: بكره تفهم
زين: تعال نخش جوه
مراد: لا استني مين الولد ده
زين: انهي ولد
مراد: اللي قاعد مع فرح ده وعمالين يضحكوا
زين: قصدك الولد ده صاحب فرح بيلعب معه
مراد: قصدك يعني بيلعب معه
زين: قصدي يعني يا مراد اطفال بيلعبوا مع بعض
مراد: لا يمكن يحصل الولد ده لازم يمشي فورا
زين: نعم يا اخويا
مراد: انت مش شايف ده بيبوسها انا لا يمكن اسكت على المهزله دي
زين: استنى بس
مراد جاب حبل وكتفه وبعدين ضربه علشان باس فرح كان هيموته بس زين لحقوا وقفوا
                  بااااااااك
زين: افتكرت
مراد: ايوه الزفت افتكرت كان يوم منيل
زين : ما كنتش فاهم قصدك يومها بس دلوقتيت فهمت
مراد: وفهمت ايه
زين : فهمت ان فرح بالنسبه لك حاجه كبيره ده مش حب ده امتلاك  يا مراد
مراد: اهم حاجه ان هي معايا مش مهم هي ايه
زين: ماشي يا عم
مراد: ايه اخبار عروستك
زين: تصدق ان انا نسيتها خالص
مراد: حد ينسى عروسته
زين: انا بقى نسيتها اعمل ايه يعني الشغل في راسي
مراد: طب اوع تنسى ليله الدخله
زين: هههههههه
مراد: قم يلا نروح لها
زين: نروح فين
مراد: نروح للعروسه اللي خطفت قلبك
زين: انت عارف الساعه كم دلوقت
مراد: الساعه لسه سبعه يلا قوم بلاش كسل هتستنى لما تضيع منك
زين: ماشي علشان خاطرك بس
في شقه مراد السيوفي????
فرح: يا نهارك اسود ومنيل انت عملت ايه في البيت
عمر: يخرب بيتك خضتيني هكون عملت ايه يعني ما عملتش حاجه
فرح: حد بيتف لب على الارض مين هيلمه دلوقتي
عمر: اكيد انتي طبعا يا فرحتي مين غيرك هيلمه
فرح: نعم يا اخويا مين دي اللي تلموا
عمر: مش انتي ست وانا الراجل ينفع المو
فرح: عندك حق
عمر: شفتي بقى
فرح: جابت المقشه وطلعت تجري وراها
عمر: يا بنت المجنونه هتعملي ايه
فرح: هاعرفك مين الست ومين الراجل
مراد وزين وصلوا بيت امل يا ترى ايه اللي هيحصل هناك
يتبع…..
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية أمل عشق الزين)

اترك رد