Uncategorized

رواية عوضني بالأجمل الفصل التاسع 9 بقلم حبيبة محمد

   رواية عوضني بالأجمل الفصل التاسع 9 بقلم حبيبة محمد

 رواية عوضني بالأجمل الفصل التاسع 9 بقلم حبيبة محمد

 رواية عوضني بالأجمل الفصل التاسع 9 بقلم حبيبة محمد

جاسم:تقبلي تتجوزيني
يارا بصدمة:اي ده حساام
جاسم بعدم فهم:حسام مين
اسماء اتصدمت…..
حسام:اي في اي مالكوا اتصدمتوا كده لي
يارا:انتي عايز اي
حسام:عايزك انتيي ياحبيبتي ومش هسيبك ابدا
جاسم:حبيبتك مين ياشاطر روح العب بعيد
طبعا حسام بالنسبة لجاسم نسمة ولو نفخ فيها يطيرها..
حسام بشر:اي يروحي انتي مقولتيلوش اننا بنحب بعض
يارا بصدمة:هو انت عميت مش شايفوا بيتقدملي ابقا بحبك ازاي انا عمري ماحبيتك
جاسم:اطلع برا بدل مااطلب الامن يطلعوك وتتهان هاا
حسام ببرود:مش هطلع غير لما اخد حبيبتي معايا
جاسم:صدقني لو قولت حبيبتك تاني هقتلك
حسام:طب واهون عليكي يا يارا
يارا بقوى:تهون عليا عادي حبيبي وبيدافع عني مش حبيبي كمان
وشدت الخاتم من ايد جاسم ولبستوا
واكملت:وخطيبي كمان
حسام اتعصب:لا ازاي انتي بتحبيني اناا انا وبس
ادخلت اسماء في الموضوع….
اسماء:بقولك اي لم الليلة دي وبعدين انت فاكر لما كانت بتحبك ده حب ده كان مجرد اعجاب لم نفسك ياشاطر وامشي
جاسم:امن تعالوا خدوا المجنون ده طلعوه براا
حسام مستناش الامن وخرج وسط صدمة الجميع بس قبل مايمشي قال ……
حسام:افرح بيها الحبة دول يادكتور عشان يارا دي ليا انا وبس فاهم ولا لا
جاسم ضحكة ضحكة استهزاء:قصدك بتاعتي انا
يارا فضلت تعيط وحضنت اسماء…
اسماء:اهدي ياحبيبتي اهدي بس
يارا:انا معرفش هو في اي مش عارفه افرح حبة
جاسم شد يارا من حضن اسماء وركبوا العربية……
جاسم بضيق خلق:مين ده
يارا بتعيط:……..
جاسم بزعيق:مين الزفت دهه انطقي
يارا:انت صدمتني انت بتتكلم بجد
جاسم وحاول يهدأ من نفسوا…
جاسم:طب اهدي وينفع تقولي مين ده
يارا:ده اسموا حسام قريبنا من بعيد وكنت معجبة بيه زمان بس هو لا ودلوقتي لما شافني بتخطب مش راضي بس صدقني انت قدرت تنسيهولي والله
جاسم حضنهاا:خلاص انا اسف
يارا:انا اللي اسفة اني مقولتلكش عن الموضوع ده بس انت مش هتسبني صح
جاسم:عمري مااسيبك بس استني خدي بقا لبسيني دبلتي انا كمان
يارا:لا استنى
جاسم:في اي
ونروح عند چاسمين واسماء…..
چاسمين:يعني ده اللي هيا كانت بتحبوا زمان
اسماء:اهه وجايلها بعد ماخلاص مابقاش في حاجة بنسبالها اسمها حسام اصلاا
چاسمين:بس انا خوفت من تهديداتوا
اسماء:متخفيش مادام جاسم معاها هيحميها
چاسمين:معاكي حق
ونرجع لابطال حكايتنا……
جاسم:في اي
يارا قلعت الدبلة…
يارا:لبسهالي انت عشان انا اللي لبستها لنفسي
جاسم:ماشي ياست خضتيني اصلا
يارا:بجد بس انا عمري ماهقلعها من ايدي ابدا عشان انت حبي الابدي
ولبسوا لبعض الدبل….
جاسم:تعالي بقا عشان اروح اجيب چاسيمين واسماء من الكافيه واوصلكوا
وذهب اللى الكافيه…
اسماء:اي اللي حصل
يارا:قولتلوا كل حاجه ولبسنا الدبل لبعض
چاسمين:ابغى ازغرط بس استحي مبروك يعيوني
يارا:الله يبارك فيكي ياحبيبتي عقبالك
اسماء:مبروك يااختاايي فرحتلك وربنا
يارا:الله يبارك فيكي يحياتي وعقبالك
واوصلهم جاسم اللي بيتهم …..
طبعاا جاسم اتقدملها رسمي من اهلها ….
يوم الاتفاق????????….
محمد ابو يارا:اللي عرفوا يابني انت دكتور في الجامعة اللي فيها يارا
جاسم:اه ياعمي وانا والله مشوفتش في ادب يارا ولا احترامها واكمل في سره (ولا جمال يارا ياعمي)
محمد:احنا عندنا يابني بناتنا كلهم متربين احسن تربية
جاسم:اكيد ياعمي وانا اتشرف اني اناسب عيلة زي حضرتكم واطلب اي يارا بنت حضرتك
محمد:بص يابني انا معنديش اغلى من يارا من بعد مامتها الله يرحمها يعني لازم تخلي بالك منها كويس
جاسم ونظراته على يارا…
جاسم:وانا مقدرش ازعلها ابدا ياعمي
{يارا كانت لابسة دريس منفوش من تحت ورقيق خالص بيبي بلوو طرحة نفس اللون وميكب هادي)
جاسم:بص ياعمي احنا نقرأ الفاتحة دلوقتي والبسها الدبلة وفي يوم الفرح البسها الدهب بس بلاش شبكة وانشاء الله الفرح بعد شهر ده طبعا بعد موافقت حضرتك
محمد:مش بالدهب يابني والله كفاية احترامك ليها ثدام الناس وورا الناس وخلاص يبقا الفرح بعد شهر……
وطبعا القرار ده كان وسط فرحة الجميع…..
نفس اليوم بليل????….
جاسم:كنتي شبه الاميرات انهارده يارورو
يارا:لا وانت كنت شياكة في نفسك وفي كل الاوقات والله بعدين انا اختياراتي عمرها ماتبقى غلط ابدا
جاسم:ياواثقة من نفسك انتي
يارا:اومال ياحبيبي
جاسم:احلى كلمة حبيبي منك ياحياتي
يارا:متكسفنيش بقاا يسطا
جاسم:هيا اللي تقول يسطا تتكسف
يارا:الله يسمحك مش هرد عليك اصلاا
بعد مرور شهر……
يوم الفرح…
كانت يارا في البيوتي سنتر وكانت بتعمل الميكب….
وفجأة لقت اللي بتخنقها من ورا…..
يارا فكت منها …
يارا:انتي مين
ليلان بضحك:اهدي ده مقلب
يارا:وانا اعرفك منين عشان تعملي فيا مقلب
ليلان:هو كمان مش حكالك عني
يارا:هو مين
ليلان:حسام
يارا:ايي
ليلان:جاسم اي يابنتي بقولك جاسم انا دكتورة ليلان صحبة جاسم…
يارا:اهه اتشرفت بمعرفتك
ليلان:وانا كمان
ليلان كانت ماسكة بيبسي في ايديها…
وفجأة….
يتبع…..
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد