Uncategorized

رواية عشق المراد 2 الفصل العشرون 20 بقلم فاطمة جودة

    رواية عشق المراد 2 الفصل العشرون 20 بقلم فاطمة جودة

رواية عشق المراد 2 الفصل العشرون 20 بقلم فاطمة جودة

رواية عشق المراد 2 الفصل العشرون 20 بقلم فاطمة جودة

في صباح يوم جديد 
عاصم .. هتفضلي زعلانه 
عهد انفجرت في العياط .. انت بجد كده عايزني اشوف واحده بترن علي جوزي من الناس الزباله اللي انت تعرفهم وعايزني ابقي فرحانه (اتنهدت وقعدت علي الارض) انا تعبت يا عاصم انا من ساعة موت بابا وعمي بيحارب عشان يجوزني لأبنه عشان يقتلني وياخد الورث امي تعبت وبعدت عني وانت جاي بتكمل علي اللي باقي سليم مني انا بحاول ارضي نفسي إن الحياه حلوه وامبارح انت ناسيني ومبسوط مع ضيوفك وأهلك مبسوطين بالخطوبه وانا واقفه لوحدي عشان محدش مهتم بوجودي مفيش غير طنط فرح اللي جت حضنتني عشان واقفه لوحدي انا عايزه ارتاح هو مش من حقي ارتاح هو انا مش بني ادمه 
عاصم شدها بحنيه من علي الارض .. انا مجاش في بالي كل الحاجات دي وانتي لو كنتي سمعتي انا بقول اي لسهر مكنتيش هتقولي كده عهد انا اوقات كتير ببقي عايز احضنك عايز اخليكي ترتاحي مش عارف دا حب والا اي ممكن عشان مرتاحلك انا اسف 
عاصم حضنها بشده وكأنه بيعوضها 
عهد .. احنا هنفضل كده 
عاصم .. كده ازي 
عهد .. انا عايزه اروح لدكتور نفسي عشان اشوف انا بخاف منك لي أو افهم حقيقة مشاعري 
عاصم بخبث .. طب لو طلعتي بتحبيني 
عهد اتنهدت .. مش عارفه مش في ايدي حاجه انت مش فاهم فكرة ان انت مش مرتاح معايا دي محسساني اني عاجزه عشان عارفه اني مش مخلياك تبقي براحتك والا هينفع تطلقني 
عاصم كان مركز علي شفاتيها 
عهد .. عاصم انت سامعني 
عاصم قبلها لأول مره ولأول مره عهد تستسلم 
عاصم بعد عنها وهي حضنته عشان تهرب من نظرة عيونه 
عاصم .. مكسوفه لي كده 
عهد وما زالت حاطه رأسها في حضنه .. عشان .. عشان 
عاصم ضحك .. خلاص .. تحبي احنا الاتنين نروح لدكتور نفسي 
عهد .. ايوه .. هو انت لو حبيتني وبعد كدا عمي مشكلته اتحلت هتطلقني 
عاصم .. يعني هحبك وبعدين اطلقك 
عهد .. ماشي هنروح امته 
عاصم .. سليم دكتور امراض نفسيه وعندو مستشفى خاصه بيه اونكل كيان هو اللي ساعده فيها هكلمه ونروحله 
عهد .. ماشي 
عاصم .. هتفضلي مداريه وشك !
عهد ضحكت  .. ايوه 
عاصم .. بصيلي طيب .. يا بنتي بصيلي .
عهد بصتله كان وشها احمر جدا 
عاصم .. لا اله الا الله اول مره اشوف واحده بتتكسف اوي كده وكمان من جوزها 
عهد حطت رأسها في أحضانه وكأنها بتهرب من صراعات داخلية وبتهرب من كل حاجه في دفي أحضانه 
*****
Fatma goda 
في مستشفى سليم الجوهري 
في التليفون 
سليم .. انتي مجتيش لي 
وعد .. كنت مشغوله اليومين  دول 
سليم .. بقالي اسبوع معرفش عنك حاجة وبكلمك مش بتردي 
وعد .. والله كنت مشغوله 
سليم ولأول مره قلبه يدق بالطريقه دي لحد 
سليم .. عايز اشوفك بكره 
وعد .. ماشي 
سليم .. هكلمك بليل 
وعد. .. ماشي 
*****
عهد نامت في حضن عاصم وهو قاعد يتأمل فيها ومراحش الشركه  واتصل على سليم 
سليم .. حبيبي عامل اي 
عاصم .. الحمدلله كنت عايزك في حاجه 
سليم .. انت تؤمر 
عاصم .. انا وعهد عايزين نجيلك المستشفى .. انا وهي محتاجين نتكلم ونفهم بعض اكتر 
سليم فهم عاصم بيتكلم في اي .. اكيد يا عاصم تعالو بليل الساعه سبعه 
عاصم .. ماشي سليم مش عايز اي حد يعرف 
سليم .. هو انت بتكلم عيل متقلقش 
عاصم .. هعتمد عليك 
*****
Fatma goda
(في بيت ادهم )
فريده .. مبسوط يا حبيبي 
يوسف .. جدا يا فيري 
فريده .. ربنا يفرح قلبك يا حبيبي 
يوسف .. وأبو الاداهيم عامل اي معاكي 
ادهم .. اتلم يا يلا هو انا في زيي 
فريده حضنت ادهم .. ربنا يخليك ليا 
يوسف .. انا هروح الشغل سلام 
فريده .. انت وراك شغل انهارده يا ادهم 
ادهم .. اه يا حبيبتي هنزل دلوقتي 
*****
زين .. انت اتأخرت لي 
يوسف .. معلش 
زين .. قضيه المخدرات 
يوسف .. حصل اي 
 زين .. في شاهده  ظهرت بس دي كانت سكرتيره الباشا 
يوسف .. انت شوفتها 
زين .. لسه 
يوسف .. طيب يا عسكري دخل الشاهده الجديدة
يارا دخلت وكانت قمر 
(شعرها متوسط  23 سنه كانت سكرتيره الباشا اكبر تجار المخدرات في البلد بس مكانتش تعرف هي قمر جدا وجسمها متناسق وعيونها بني فاتح ) 
يوسف .. اقعدي 
يارا قعدت .. حضرتك أنا هقول كل اللي حصل بس انا ميكونش ليا دخل في حاجه انا مش قد اي حد منهم 
زين .. اتكلمي 
يارا .. تمام .. انا يارا رشدي عندي 23 سنه   اشتغلت سنه واحده عند الباشا في شركته الخاصه  سكرتيره  عادي جدا انا خريجة ألسن ايطالي الباشا كان محتاج مترجم وسكرتيره شغلي كان ماشي عادي جدا والشركه كمان   كان في صفقات كتير اوي مكنش بيرضي اني أحضرها لحد ما شوفت ورق علي مكتبه أن في صفقه هتوصل الاسبوع الجاي وان بعد ما البضاعه توصل هيهرب بعدها بيومين بس الباشا عرف اني شوفت الورق وحاليا في خطر عليا 
هو بيستغل شركته عشان يكون في السليم وكمان يعرف يخرج البضاعه من الجمارك  مع منتجات التغذيه بتاعت الشركه والمصنع 
(الباشا اكبر تجار المخدرات في البلد عندو مصانع وشركات تغذيه وبيستغل دا في انو يخرج البضاعه من الجمارك مع تعامل مع ناس بالفلوس ) 
زين .. التسليم فين 
يارا .. في المخازن بتاعت الباشا ودي موجوده في ****
يوسف .. بعيد 
زين .. هنهزر 
يوسف .. خلاص خلاص 
يارا .. اظن انا قولت كل حاجه محتاجه تحموني لحد ما يتقبض عليهم 
زين .. متقلقيش في حراسه عليكي بس مش هتظهر 
يارا .. ماشي في حاجه تاني 
زين  .. هنحتاجك وقت ما نروح نقبض عليهم وهتكوني معانا من بكره عشان انتي عارفه الاشخاص اللي هيتم القبض عليهم غير الباشا 
يارا .. حاضر 
******
Fatma goda 
ليليان .. عز عاصم مراحش شركته ولسه منزلوش من فوق 
عز .. سبيهم بس دا كلو احنا روحنا الشركه وجينا 
ليليان .. انا طلعتلهم الفطار فوق 
عز .. كويس 
ليان .. وانا شوفت انا شاطره ازي روحت الجامعه وجيت انا وميرا 
ميرا .. انا زهقت من الجامعه 
ادم .. تعالي عشان عايزك 
عز .. في حاجه حصلت 
ادم .. لا يا بابا 
ميرا طلعت مع آدم .. خير يا حبيبي في حاجه 
ادم .. من ساعة ما الجامعه بدأت وانتي في دنيا تانيه 
ميرا .. معلش 
ادم .. موحشتكيش
ميرا .. وحشتني 
ادم قرب منها .. علي فكره البنطلون اللي انتي لابساه ملفت 
ميرا .. مهو حلو اهو 
ادم قعد وهي قعدت جمبو .. ميرا حبيبتي البنطلون ملفت انتي مش هتفهمي مهو انا لو واحد ماشي في الشارع ولقيت واحده ماشيه كده هقول بطل وكده وانا مش عايز حد يبص اصلا 
ميرا حست أنو مضايق .. خلاص مش هلبسو تاني متزعلش 
ادم اتنهد .. ماشي 
ميرا .. مالك 
ادم .. ضغط في الشغل 
ميرا .. ادم متحملش نفسك اكتر من طاقتك 
ادم .. اللي مضايقني أن حاسس اني مش عارف اقعد معاكي شويه 
ميرا .. خلاص نسهر انا وانت بليل في البلاكونه عندي 
ادم ابتسم .. ماشي 
*****
Fatma goda
عاصم .. عهد يلا قومي بقي
عهد .. انا صاحيه 
عاصم بخبث .. امم يعني كنتي بتمثلي 
عهد .. لا انا لسه صاحيه 
عاصم قبل رأسها .. هنروح لسليم الساعه سبعه يلا ننزل نتغدي 
عهد .. ماشي 
****
في شات علي الواتساب 
حازم .. علي فكره انا مش عارف اركز في الجامعه منك 
ليان .. انا عملت اي 
حازم .. بركز معاكي اكتر ما بركز في الشرح 
ليان .. زومه 
حازم .. قلبه 
ليان .. انا عايزه أخرج 
حازم .. هعدي عليكي الساعه سبعه كده بس نستأذن من باباكي 
ليان .. انا هقنعه 
حازم .. ماشي يا روحي 
*****
في شات اخر علي الواتساب 
كارمن .. والا انت يا زفت مش انا قولتلك تيجي عشان نخرج 
وليد .. زفت انت لسانك عايز قطعه جايلك بليل 
كارمن .. زعلت 
وليد .. ملكيش دعوه مش انتي عايزه تخرجي هتنيل اخرجك عشان اخلص من الزن دا 
يتبع…..
لقراءة الفصل الحادي والعشرون : اضغط هنا

اترك رد