Uncategorized

رواية ليالي الرعد الفصل الثالث عشر 13 بقلم رودينة

            رواية ليالي الرعد الفصل الثالث عشر 13 بقلم رودينة

رواية ليالي الرعد الفصل الثالث عشر 13 بقلم رودينة

رواية ليالي الرعد الفصل الثالث عشر 13 بقلم رودينة

ريهام: الو
رعد بجمود: اهلا ريهام هانم
ريهام: ولسه ليك عين تتكلم بعد اللي عملته
رعد ببرود: منغير كلام كتير بكره هنتقابل الساعه عشره الصبح في ******( اعتبروا اي مكان عادي)
وقفل الفون في وش ريهام ودخل نام
تاني يوم الصبح صحي رعد خد شاور وخرج ملقتش ليالي خرج بره الاوضه علشان يشوفها لا قالها في المطبخ بتعمل الفطار حضنها من ضهرها وقال: حبيبي بيعمل ايه
ليالي: انت شايف ايه بعمل الاكل
رعد: وانا قولتلك متعمليش اكل علشان لسه عيانه
ليالي: يا رعد انا خفيت خلاص
رعد: لا لسه مخفتيش وكفايه بقي انتي ليه مصممه تتعبي نفسك
ليالي: يا رعد فين التعب بس انا اهو كويسه وده فطار مش حاجه يعني
رعد: طيب وامبارح عملتي اكله متعبه اصلا
ليالي: مش عجبك؟
رعد: ايوا والله تسلم ايدك بس انتي لسه تعبانه
ليالي: يووووه مش تعبانه خلاص بقى اتطمن
رعد باستسلام: ماشي يا ليالي
( عجبكوا الخناقه اللي حصلت ديه????)
ليالي حطت الفطار علي السفره و نادت رعد
ليالي: يوووه شوف برضو قاعد في البيت وبيشتغل اوووف
رعد: في ايه بس مالك مدايقه ليه
ليالي: والله يعني انت بقيت تنزل الشركه وتسيبني لوحدي وكمان وانت قاعد في البيت تشتغل من علي اللاب توب هو انت خلاص نسيتني ( يا بنتي اهدي بقي حرام عليكي انتوا لسه شدين مع بعض من شويه ودلوقتي عايزه تشدوا تاني اهدي علي نفسك شويه يا لولو????)
رعد: حقك علي خلاص 
ليالي: …………
رعد: وبعدين لا يا ستي منستكيش هو حد يقدر ينسي القمر ده
ليالي: كل بعقلي حلاوه 
رعد ضحك وقال: خلاص مش هاكل بعقلك حلاوه حقك عليا
ليالي: ????????????????????????????????????
رعد: خلاص بقي خلي قلبك ابيض
ليالي: انا قلبي ابيض علي طول الحمدلله 
رعد: طيب يا ام قلب ابيض كنت عايزه حاجه
ليالي: كنت هايزالك تيجي تفطر
رعد: طيب يلا تعالي
رعد وليالي خرجوا فطروا ورعد قالي لليالي انوا رايح الشركه ونزل راح ****** اللي هيقابل فيه ريهام وصل وبعديه وصلت ريهام 
ريهام: عايز ايه يا رعد
رعد بجمود: بيه رعد بيه 
ريهام: انت اتهبلت ولا ايه مين ده اللي بيه انت وبتشاور عليه بصباعها من فوق لتحت وبتبصله بقرف
رعد مسك صباعها اللي كانت بتشاور بيه جامد وقال: انتي تتكلمي معايا عدل شكلك كده ناسيه انا ابقي مين وانتي تبقي مين
ريهام بوجع: اخلص كنت عايز ايه 
رعد وهو ماسكها من ايديها جامد: انتي اللي حطيتي القن*بله في الطياره صح
ريهام: لا مش انا اوعي ابعد عنييي
رعد: قسما عظما لو عرفت أن انتي اللي حطيتي القن*بله في الطياره ما هيحصلك كويس اوعدك
ريهام ابتدت تخاف لأنها عارفه أن رعد بينفذ كلامه بعيدا عن الاتفاق اللي خلفه معاها إلا أنه بينفذ كلامه
ريهام: ااااااااااااا وخلفت الاتفاق ليه ها
رعد: اتفاق ايه
ريهام: انت هتستعبط اتفاق انك تزل ليالي و تسود عيشيتها
رعد ببرود: انا قولتلك اتفقنا
ريهام: لا
رعد بنفس البرود: قولتلك وعد
ريهام: لا
رعد بنفس البرود: يبقي متفقناش
ريهام: هو لعب عيال ولا ايه
رعد: ???????????????????????? انا قولت اللي عندي انا ماشي منغير سلام
رعد مشي راح الشركه و دخل المكتب وهو متعصب جدا وقعد يفكر ممكن حد تاني غير ريهام ممكن يعمل كده ولا لا
وبعد وقت دخلت السكرتيره وقالت: رعد بيه حضرتك عندك اجتماع بعد نص ساعه
رعد ببرود: الغيه
السكرتيره: تمام يا فندم.     وخرجت
السكرتيره: الو
ريهام: الو
السكرتيره: ……………..
ريهام: ايه طيب خليكي مراقباه اوعي يغيب عن نظرك
ايه ده بقي ايه اللي جمع سكرتيره رعد بريهام؟!!
وايه اللي السكرتيره قالته خلي ريهام تنفعل كده؟!!
يتبع ……
لقراءة الفصل الرابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد