Uncategorized

رواية إنتقام عاشق الفصل الرابع 4 بقلم حبيبة الشاهد

 رواية إنتقام عاشق الفصل الرابع 4 بقلم حبيبة الشاهد
رواية إنتقام عاشق الفصل الرابع 4 بقلم حبيبة الشاهد

رواية إنتقام عاشق الفصل الرابع 4 بقلم حبيبة الشاهد

وجأء يوم الحف ارتادات مريم فستان من اللون الفضي وطرحه من نفس الون وجذمه فضي كان عباره عن صك  واستعملت مسحيل التجميل التي كانت عباره عن ملمع شفايف نبيتي وايلينر 
مريم:  يالهووي ايه القمر ده امووو موزه 
اما مراد ف ارتداء بدله من الون الجملي الغامق وقميص ابيض وساعته وحذاء من الون الاسود واستعمل عطره المفضل لديه وذهب الي الخرج 
نزلت مريم من علي السلم 
مراد ببتسامه :  جاهزة 
مريم بنفس الابيتسامه :  جاهزه 
وذهب كل من مريم ومراد الي السياره لينتطلق بالسياره الي حيث توجد الحافله 
كان يقف امام المرايا ينصر عطره المفضل ويصفف شعريه الاسود كا سواد اليل كان يرتادي بدله من الون الرصاصي وحذاء أسود وساعته ويخرج الي الخرج حيث توجد الحافل 
وكان يقف مع رجال الاعمال والصحافه ولفت نظرو تلكه الحوريا التي خطفت الانظار كل من في المكان والتي خطفت قلب وعقل جاسر 
جاسر أغضب من نظر الناس اليها واتجه اليها 
جاسر :  اهلآ مراد بيه 
مراد : اهلآ بيك 
جاسر :  اذيك يا انسه مريم 
مريم ببتسامه : تمام الحمد الله 
جاسر سرح في جمالها :  منوره 
مريم : بنورك 
وكان مراد ينظر في كل اتجاها لغيط اما رأه التي خطفت قلبي بجنونها ونظر لها بنبهار لتلكه الملك التي تقف امامه بفستنها البيبي بلو وحجبها الجميل وملمحها البريأه ومكچها الرقيق 
مراد في نفسه : انا شكلي وقعت محدش سما عليا هههه 
مراد : طب عن اذنكو انا 
جاسر : اتفضل 
ونظر اليها ووجهه لا يوحا بلخير : ايه الي انتي حطا دا وايه البس ده
مريم برعب من شكلو بس اتظرت بلقوه : وانت مالك اصلآ انت مين علشان تقولي كده 
أحمد : جاسر حبيبي 
جاسر برفع احد حاجبه : نعم 
أحمد وهو يمد ايده ليسلم علي مريم : انا أحمد صاحب جاسر 
مريم وهي بتمد ايديها لي أحمد اتلقت ايد سبقتها ومسك أيد أحمد جامد 
جاسر : اصلها مش بتسلم علي رجاله ونظرله نظره ارعباته 
أحمد وهو يبلع ريقه بصعوبه : عن اذنك انا يا باشا 
وذهب احمد ونظر جاسر الي مريم ومسك اديها جامد وخدها واتجهه الي الفيلا الي الداخل 
مريم :  استنا اااه سيب ايدي انت بتوجعني اوعه 
جاسر نظره لها نظره حاده كفيله لتخرصها واتجهه الي الداخل 
مريم بغضب : انت يا اخ لمو اخذه انت مين علشان تشداني كده ايه ساحب جموسه 
دلف الي احد الغرف وقفل الباب وراه خافت مريم كتير 
مريم :  ااا انت ج جبتني هنا لي انت بتبصلي كده لي 
جاسر : ايه مالك قلبتي قطه لي كده ما انتي من شويه كنتي عامله زاي الاسد 
جاسر فضل يقرب ليها وهي تبعد لوره لغيط اما التصقت في الحيطه نظرة وراها بخوف واخد انا تهرب بس يد قويه مسكتها من خصرها وشداها اليه والتصقت في صدرو شهقت مريم بقوه 
مريم وهي تبلع رقها : ااااا ابعت ل ل لوسمحت 
ولم تكمل كلمها حتا تفجأه ب جاسر التي التهم شفتها في قبله عنيفه وكانت تمانع وتدرابه في صدرو بس لا جدو لمن تنادي هيا قطه قصاد نمر لا يقدر عليه احد وفي النهايه استسلمت لهه وبعد عنها عندما احس انها تحتاج الي الهواء 
مريم كانت مصدومه من الي حصل والدموع تجمعت في عيناها وكانت علي واشق الهبوط 
جاسر :ا انا ب ح ب ك 
مريم صفعته علي واجهه : انا بكراهك 
واتجهة الي الخارج 
مراد : مساء الورد علي احله بنت 
حنين بخجل : اذيك يا استاذ مراد 
مراد : استاذ ايه بقه خليها مراد كده من غير القاب
حنين : حاضر 
مراد بحب  : حنين
حنين  : نعم 
مراد : تتجوزيني 
حنين عينها الخضرتان التي ورثتهما من اخيها الكبير اوسعت وفتحت فمها من الصدمه ولا تصدق التي تسمعه 
مراد بضحك علي صغيراته : ههههههه اقفلي بقق لحسان الدبان يخش 
حنين وجهه احمر من كتر الخجل 
مراد : بيقولو انا السكوت علمت الرضه 
حنين : كلم ابيه جاسر ورادي من رادو 
مراد بفرحه : حالآ اكلمو ده انا هظغرط لولوليييلولو 
حنين :ههههههههههه مش قدره هموت ههههههه
مراد بنظره حب : بعد الشر عليكي يا روحي 
حنين : عن اذنك هشوف صحابي 
مراد : قمر 
وذهب يدور علي جاسر وراء مريم تقف لوحديها فذهب اليها 
مراد : الجميل مكشر لي 
مريم ببتسامه مصطنعه : لا مفيش انا كويسه 
مراد : امال جاسر بيه فين 
مريم برتباك : معرفش هعرف منين 
مراد : خلاص 
مريم: اهو هناك اهو 
مراد نظر خلفه : خلاص ماشي انا ريحلو 
مريم : ماشي 
وذهب مراد الي جاسر 
مراد : جاسر بيه كنت عاوزك في موضوع مهم 
جاسر : اتفضل 
مراد : انا طالب ايد اختك الانسه حنين 
جاسر ببتسمه : معنديش مانع تقدار تيجي يوم الخميس الجاي الصعيد وتطلب الطلب ده لان انت عارف ان امي هناك 
مراد بفرحه : ان شاءلله اكون موجود عندكو 
وينتهي الحفل ويتجه كل من مراد ومريم الي منزلهم 
( في منزل عيله السيوفي )
ينزل من السيارت مراد ومريم ويدلف الي الداخل 
مراد : مفيش تصبح علي خير 
مريم : تصبح علي خير يا ابيه 
مراد برفع احد حاجبه : ايه الاحترام دا كلو 
مربيم بضحك : الاحترام موجود يا باشا 
مراد : لا كده البنت سرسجيه ????
مريم : مقبوله منك يسطا 
مراد : يسطا 
مريم : تصبح علي خير 
مراد : وانتي من اهلو 
ويتوجه الي الاعله كل من مراد ومريم ويدلفه الي غرفهم 
مريم تقف امام المرأه وهي تتذكر قبلت جاسر وتحسس بيدايها علي شفيفها ببتسامه وتذهب الي المرحاض وتأخذ حمامآ وتخرج بعد فتره ترتادي منشفه وتذهب الي غرفت الملبس وتخرج بيچامه كرتونيه علي رسمت بربي وتتجه الي السرير وتغوص في احلمها البريئه 
اشرقت أشعت الشمس علي الارض 
في مكان جميل أوووي كلو ورد أحمر وأصفر وابيض وازرق وورد الياسمين كان مكان ولا كأنو جنه 
كان تحت في المطبخ بيجهز في الاكل بكل حب 
خلص وأخد نقأله الاكل في إيديه ودخل أوضه السفره وفيه ست في الخمسين من عمرها دخلت أوضه  في القصر كان كل اللي فيها بنبي ستاير بيضه وسرير بنبي ورسمات كرتونيه كل ركن برسمه مختلفه وكانت في قمه الروعه والخيال 
دخلت  وفتحه  الغرفه واطلقتها  نائمه مثل الملاك 
الداده : مريم مريم 
 مريم وهي تفتح عيونه ببتسامه : صباح الورد علي احله ورده شفتها في حياتي وتقبلها علي احد خديها 
الداد : صباحك انتي الي ورد ببتسامتك الجميله دي يلا قوم مراد عمل الفطار انهارده 
مريم بستغراب : بجد 
الداده : ههههههه بجد يا روحي يلا قومي 
مريم بنعاس : لا خليني انام شويه 
الداده : لا يا حبيبتي قومي يلا علشان تصلي الفجر قبل الظهور 
مريم : حاضر قمت اهو 
وتذهب الداده الي عملها وتذهب مريم الي المرحاضو وتلبس وتوأدي فريدتها وتذهب الي الاسفل 
مريم وهي تجلس علي احد الكراسي  : صباح الخير 
مراد : صباح النور يلا افطاري 
مريم : حاضر 
وبعد تناول الفطار.
مراد : مريم جهزي نفسك علشان مسفرين بعد بكره 
مريم بستغراي : مسفرين لي وهنروح فين 
مراد ببتسامه : هنروح الصعيد علشان اطلب ايد حنين اخت جاسر 
مريم بفرحه :بجد بجد هتتجوز الله وتخلف بقه وتجيب نونو صغانن والعب بي بس استنا كده انا مينفعش اسافر الصعيد الان انا لو رحت هناك عمي هموتني 
مراد : لا مش هيقدار يعملك حاجه وبعدين انتي هتبقي في العربيه ولما نروح هتبقي في البيت فمحدش هيعرف انك هناك 
مريم : اه صحيح خلاص ماشي هروح معاك 
مراد : مريم هو انت مشفتيش الي علي الكمودينو 
مريم : لي هو في ايه 
مراد : اطلعي شوفي 
مريم وهي تذهب مسرعن : اوكي 
مراد: ههههههه مجنونه 
عااااااااااااااااا لا لا عاااااااااا بجد بجد ده بتاعي 
مراد : يا مجنونه 
مريم : الله جميل اوووي مرسي جدآ علي الفون 
واسنإء حدثه تلفنها رن برقم متسجل بي حنين 
مريم : هو انت لحقت تاخد رقمها لا وكمان ميديها رقمي شكل مدلوق يا عين امك ????????
حنين : لو صباح الخير 
مريم : صباح النور 
حنين : اخبارك ايه 
مريم : تمام وانتي 
حنين : تمام بقولك هعدي عليكي كمان ساعه هخدك ونروح المول نشتري فستين لي الخطوبه 
مريم : اوكي ماشي مستنياكي 
وتقغلق حنين مع مريم وتبتسم ابتسامت شر : انا هوريك يا جاسر بيه هخليها عمله اذاي علشان تبقه تقول تاني انا مش بتاع حب 
وتذهب الي الداخل ترتادي بنطال أسود وبلوزه كشمري مورده لي ابيض قصيره وطرحه من الون الابيض وكتش اببض واستعملت مسحيل التجميل 
وتوجهت الي الاسفل والي المكتب تحديدآ 
طخ طخ 
جاسر : ادخل 
حنين : صباح الخير 
جاسر ببتسامه : صباح النوري عرسوتنا ريحه فين 
حنين : ريحه المول انا ومريم علشان نجيب الفستين 
جاسر ببتسامه : ماشي يا قلبي باي 
حنين : باي 
كانت تقف امام المرأة تدع ملمع شفايف وتلفنها يرن 
مريم : لو انا نزله اهو 
ثم تغلق الخط وتذهب الي الخارج امام الفيلا  وتركب السياره 
مريم : يلا 
ويذهب الي المول ويشترو الاغراض وتذهب مريم الي منزلها وحنين الي منزلها 
وياتي المساء وكانت تقف في الهواء الصافي وتنظر الي النجوم ويقطع شوردها رنين تلفانها وتظر الي المتصل بستغراب لان المتصل بدون اسم 
مريم : لو 
_ احله لو سمعتها في حياتي 
مريم : ولا مبحبش  شغل المحن بتاع البنات ده ولو رنيت علي الرقم ده هتزعل اشطا يابا واغلقت الخط في واجه المتصل 
مريم : بلاوي علي المسأ
ويعود هتفهه برن تاني 
مريم بغطب : عاوز ايه تاني 
جاسر : ههههههه اهدي اهدي وصلي علي النبي كده انا جاسر 
مريم : نهار اسود اكلمو اذاي ده تاني ياربي علي الكسوف احم  عاوز ايه يا استاذ جاسر 
جاسر : ههههههههههه بتطأمن عليكي في مانع 
مريم : ايوا في منع الان انا بنت وكمان ميصحش ترن علي واحده الساعه 11 ونص بليل 
جاسر : امممم علي العموم يا ستي انا اسفه 
مريم : ولا تتأسف ولا حاجه حصل خير 
جاسر : هشوفك بكره 
مريم : بأذن الله
جاسر : تصبحي علي خير يا قلبي 
مريم : وانت من اهلو سلام 
جاسر : سلام 
مريم بعد ما اغلقت الخط : الله ده قلي قلبي ايه ده انا بقول ايه عادي يعني ده هتلقيه عارف بنات كتير يووو وانا مالي انا انام  احسن
يتبع ……
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!