Uncategorized

رواية إنتقام عاشق الفصل الثامن 8 بقلم حبيبة الشاهد

 رواية إنتقام عاشق الفصل الثامن 8 بقلم حبيبة الشاهد
رواية إنتقام عاشق الفصل الثامن 8 بقلم حبيبة الشاهد

رواية إنتقام عاشق الفصل الثامن 8 بقلم حبيبة الشاهد

جاسر : غبي غبي انت ازاي تعمل فيها كده 
عقله : متنساش اخوها عامل ايه 
قلبه :  بس هي ملهاش زنب في حاجه 
عقله : متنساش ابوها هو السبب في موت ابوك واخوها هو الي موت  اختك
جاسر : يووووو انا انام احسن 
وذهب الي النوم وبعد سعات من الوقت استيقظ علي رنين هاتفه 
جاسر بنعاس :  لو مين معيا 
مراد : لو انا مراد يا جاسر عامل اية 
جاسر : تمام الحمدلله وانت وحنين عملين ايه 
مراد : احنا كويسين ومريم عامله ايه انا برن عليها مش بترود 
جاسر برتباك : اصلها نيما 
مراد : ماشي بس هي خدت العلاج ولا لا 
جاسر بستغراب :  علج ايه ده 
مراد بقلق : انا كنت عارف انها مش هتقولك 
جاسر بقلق حقيقي : مراد انتطق علاج ايه 
مراد :  مريم عندها رومطزن في رجليها ودرجات القلب سريعه ومعندهاش سيوله في الد  وهي بتاخد كل شهر حقنة علشان رجليها 
جاسر : لا انا معرفش بس متقلقش انا هتصرف سلام ثم اغلق الفون في وجه مراد 
وذهب الي الاسطبل وفتح الباب وصدم بشده مما رئ 
فكانت مريم ممده علي الأرض كالجثه الهامده ووجها مغرق بالدماء وانحا جسداها 
اقترب جاسر منها وحاول افاقتها ولكن فشل 
فحملها وتوجه الي السياره وتوجه الي المشفه 
____________-♡-___________
  في المستشفي
جاسر : يارب ونبي يارب 
ثم اخرج الطبيب من غرفة مريم وتوجهه اليه جاسر 
جاسر بخوف : يا دكتور هي كويسه 
الدكتور : هي الحمد الله بقت كويسه بس هي اتعرضت لحاله اعتصاب شديده عملتلها نزيف في الجهاز التناسلي وهي معندهاش سيوله في الدم وعلقنلها دم ده غير حالتها النفسيه وحشه ولازم تروح لدكتور نفسي 
جاسر : طب هي فاقت 
الدكتر : فاقت بس رفضه تتكلم مع حد 
جاسر : طب هو انا ينفع اشوفها 
الدكتور : ربع ساعه وهدخلك ليها 
جاسر : انا ازاي اعمل كده هي ملهاش زنب في حاجه وفق كده تعبانه وجيت عليها 
وتوجه الي داخل غرفتها وهي اول ما رأته فضلت تهز رأسها بهستريا وحضنت رجليها وفضلت تعيط 
جاسر : مريم اهدي انا مش هعمل حاجه اهدي وتقدم اليها 
مريم وهي بترجع الي الخلف وتبكي : لا ونبي متقرببش ونبي ابعد لاااااااا ابعددددوووو عنننيييي حد يلحقني هيموتني 
لااااااااا ابعدددد 
جاسر :  اهدي ي…. 
دالفه الدكتور وهو الممرضه واعطوها حقنه مهدئا 
جاسر بخوف :  هي مالها يا دكتور 
الدكترو :  المفروض انا الي اسألك جايبلي مراتك حد معتدي عليها ومسببلها نزيف وشرج في الحوض واول ما شفتك جلها انهيار عصبي عاوزني اقولك ايه سكت عشان انا عارف حضرتك رغم ان المفروض اصلآن ابلغ البوليس
جاسر  : بره 
الدكتور  : نعم 
جاسر غضب  : اطلع بره 
خارجه الدكتور وبعد وقت فاقت مريم وجدت جاسر بجانبها 
جاسر : انتي كويسه 
مريم :  اها الحمد الله 
جاسر هو يقبل يديها : أسف يا مريم سمحيني انا والله كان غظب عني اديني فرصه تانيه
مريم : جاسر انت عارف انا عمري ما حبيت حد قدك وكنت شيفاك انك اماني من العالم الوحش الي بره الي ماما وبابا وسبوني فيه انت تعرف بعد ما بابا وماما واخويا ماتو عمي خدني وكان حبسني في مخزن في البيت وكان قاطع الاكل والشرب وكان بيدربني كل يوم علشان امضي علي تنازل بكل ورثي بس انا لو مضيط هبقه في الشارع وانا لوحدي بس انا خليت فاطمه بنت عمي تجبلي فوني ورنيت علي خالتي وقلتلها وهي جت خديتني وكملت دراسه وي عمي رجع خدني تاني وكان عاوز يجوزني واحد من ويلد حصابه الان هو معندهوش صبيان  وهربت يوم الفرح  وقبلتك وحبيتك حبيتك اوي انت كنت اول حب ليا وبعديها اتجوزنها وقلت اخير الدنيا بقت  حلوه بس صحيت علي كبوس انت عارف انت كسرتني… ازاي لما رميت في وشي الفلوس وقلتلي دي حق اليله الي قداتها معاكي حسيت اني رخيصه اووي ولما عرفت الحقيقه اتكسرت اكتر…. ان اخويا يعمل كده وبابا وماما انت عارف انا كرهتهم اوي لان زاي ما عمله هيتعمل فيهم بس هما مفكروش وادي اهو اتعمل فيا اكتر من الي اتعمل في اختك وانت عندك حق في الي انت بتعمله بص انا مش هكمل..   طلقني…. يا جاسر طلقني…
جاسر وهو يمسك ايديها : هشششش متتكلميش انتي دالوقتي تعبانه اهدي 
مريم ببكأء :  لا انا مش عاوزه اعيش معاك تاني طلقني انا بكرهك بكرهك يا جاسر ابعد عني سبني بقا الي انت عاوز تعملو عملوتو خلاص عاوز ايه تاني 
جاسر وهو يحتضنها :  اهدي يا قلبي انا مقدرش اسيبك انتي روحي انا من ساعه ما شفتك وانا روحي رجعتلي تاني انتي غيرتي فيا حاجات كتير 
مريم : انت كسرتني اووي 
جاسر ودمعه تفرق من عيناه :  مريم علشان خطري اديني فرصه 
مريم وهي تمسح دموعه : اهدي انا مش بحب اشوفك كده واحتضنته جامد كا طفله تتشبس في ابيها 
___________-♡-___________
بعد اسبوع في المستشفي 
مريم :  طب اهدي في ايه واخداني علي فين وفين جاسر 
 مراد : جاسر مش فاضي النهارده عنده شغل كتير 
مريم :  بس هو قالي انه هيجي ياخدني بنفسه من المستشفي عشان نفتح بيتنا الجديد 
حنين :  دي حقيقي بس هو مش فاضي طلعله شغل فجاء 
مريم :  اه ماشي طيب احنا هنروح فين دالوقتي 
مراد :  علي البيت هيكون فين يعني 
مريم :  بيتي انا و جاسر 
حنين :  لا علي البيت الكبير 
مريم :  اه ماشي 
مراد :  كده كل حاجه جاهزه يلا بينا 
مريم :  يلا 
___________-♡-____________
( في منزل الدمنهوري ) 
دلفه الجميع الي المنزل :  السلام عليكم 
ام جاسر :  وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته 
ام جاسر :  عامله ايه دالوقتي يا بنتي 
مريم :  تمام الحمدلله بخير يا طنط 
ام جاسر :  سمحيني يابنتي بس الي انا مريت بيه كتير يا بنتي وانتي ملكيش زنب وبلاش طنط دي قوليلي يا ماما 
مريم وهي ترتمي في حضنها و تبكي :  مسمحاكي يا ماما والهي انا بعتبرك ماما الي اتحرمت منها 
ام جاسر :  قلب ماما يلا يا عمري روحي ارتاحي في اوضتك 
مريم :  حاضر 
توجهت مريم الي الغرفه ودلفت وصدمت مم رأته 
كانت الغرفه متزينه بورد علي السرير وي شموع في انحا الغرفه وبلالين هيليم وصندوق علي السرير متذين بشكل جميل اتجهت اليه وفتحت واتسعت عيناها 
مريم :  يا قليل الادب
وشافت ورقه مكتوب عليها 
  «  سيدة ألنساء مريم 
إلي من أحببتها و بـ عيوني رسمتها إلي من قرأتها و سهرت ألليل بـ ملامحها إلي من تمنيتها و عشقت ألكون لأجلها إلي من قبلتني علي شفاهي و عزفت بـ قلبي شهدها إلي من داعبتني بـ ألحب و أدمنت حضورها إلي من غارت من شهيق خرج من دونها إلي من تنفست ألغياب و لم أغيب عن مدينتها إلي من أحبتني و غيابها سبب مرضي و جروحى إلي حبيبتي  مريم التي عاهدها قلبي علي شفاء جروحها إليك أنت يا سيدة ألنساء  مريم  قلمي يخجل بـ كتابة عينيك أنت ألقمر ألذي لا ينحني لأي حبر أنت من ماء ألذهب سيدتي أشتهي ٱمرأة لم تعرفها ألنساء أشتهي ٱمرأة كتبت عنها كل ألعصور ٱمرأة رقص لأجلها ألقمر أمرأة لم تغيب بـ مدينتها ألشمس فـ لو أنني أملك مفاتيح ألكون لـ جلبت إليك كنوز ألفضاء و لو أملك خاتم سليمان لأتيتك بـ إيوان كسرى و بنيت لك فوق ألسحاب قصور من ضياء و لو أنني يا سيدة ألنساء مريم أملك من ألآمر شيئاً لأتيتك بـ قلبي فوق إناء سـ أكون لك أقرب من ألنبض إلى قلبك سـ أكون عاشقاً لك وحدك سـ أحملك بين أحضاني و أطوف بك عالمي و سمائي و أعلن للكون حبك أميــــرتي.عنـــدمــا أرى عنقـــك المعبـــق.بـــرائحــــه اليـأسميـــن
تتشكـــل حـــروفــي وتصيـــــــح بحبـــــــــــك يا مريم  عندمـــا تتســـرب اطــراف اصابعــى للعبـــث بأصابــع يداكى أشعــــر بنبضــــات قلبــى تزداد وتتــراقص مع كــل لمســه منهــا حبيبتـــى
        جاسر……. ❤️  » 
يتبع ……
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!