Uncategorized

رواية لأني أحبك يا ليلى الفصل الثاني 2 بقلم دهب مبروك

 رواية لأني أحبك يا ليلى الفصل الثاني 2 بقلم دهب مبروك

رواية لأني أحبك يا ليلى الفصل الثاني 2 بقلم دهب مبروك

رواية لأني أحبك يا ليلى الفصل الثاني 2 بقلم دهب مبروك

_مروان…  اول ما شفها فالحاله دي ميقدرش يمسك نفسوه فيقع علي الارض ودموعه تنزل!! 
_ويتكلم كلام مش مفهوم .. عملت كداا لاني بحبك يليلي ومستحيل اخليكي تعيشي حياتك معايا انا كداا بدمرلك حياتك… هكون اناني لو معملتش غير كداا يليلي 
_الدكتور… يخرج
__مروان… يقوم يجري عليه…. وبصوت ضعيف ومهزوز… هـ هـ  هي  ك ك كويسه  ص صحح 
_الدكتور… لحدم ما حالتها مستقره ادعيلها 
_مروان… ممكن ادخلها.. مش هطول… ارجوك يدكتور
 _الدكتور… تمام بس متطولش 
_مروان… اتعقم ودخلها وبصلها بحزن باين فـ عيونه اوووي
_ واتكلم… عارفه يليلي.. انا بحبك انتي ومـ حبتش غيرك ولا قلبي يقدر يحب غيرك فكره ايامنا ولا اما جيت اتقدمتلك وقولتلي عايزه اشتغل رقاصه علشان تطفشيني… كانت خطوبه صالونات بس قلبت بحب… وعشق وادمان عارفه انا عندي سرطان الارومي وده نوع من انواع اورام اللي بتكون في المخ.. وان القشره الجزعيه اللي بتربط الخلاية العصبيه ببعضهها   …بتتلف.. ومن اصعب الاورام المخ.. ولو حصل اي حاجه غلط  هدخل فغيبوه وممكن اموت ومفقش منها و عارفه العلاج الاشعاعي والكميائي مش هيفيد هيضر هيموت الخلايا العاديه مع الخلايه السرطانيه ولو في جراحه هعيش  ٣ تلات بنسبه 10%..بس المرض متمركز في مكان الجراحه هتكون صعبه اووي فيه… يعني كلها سنه وأموت… 
“انا شرحت عن نوع الكانسر علي قد ما عرفت… شابوووو ليا ????????” 
 … انا عايش وعارف اني وقتي قرب انا سبتك علشان متكونيش ارمله… وهخطب وهي عارفه كداا بس كثمثيل قدامك بس هسيبها فـ الاخر  وعملت  كداا علشانك.. عشان تنسي وتكرهيني وتفكري فـ حياتك علشان عارف انا بالنسبالك اي واتتي بتحبيني.. عملت ده لاني بحبك يليلي ويمسح دموعه اللي نزله شلال ويخرج يحاسب علي المستشفي ويدي للدكتور رقم والدها زياد ويتصل بيه الدكتور والاب يجي …..
______________________♡’ 
_مروان… هو ليه بيحصل معايا كداا انا..انا بحبهاا اكتر من اي حاجه..  اكتر من نفسي،ده عمري ما عداا يوم من السنه والشهرين والا لازم اشوفها ديه بتوحشني وهي قاعده معايا… كنت بتمني انني اكمل حياتي معها واعيش الباقي من عمري معها بس…بس انا فـ الاخر هموت ومسح دموعه الحمد لله علي كل حال… 
_______________________♡’
_فـ المستشفي…
_زياد..دكتور بنتي كويسه طمني 
_الدكتور… حالتها مستقره الحمدلله ساعه وننقلها اوضه عاديه تكون فاقت 
_زياد… شكرا يدكتور 
_الدكتور… علي ايه ده وجبي… 
_زياد… ربنا يشفيكي يبنتي انا مليش غيرك فـ الدونيا…يارب… يارب 
وبعد ساعه كانت ليلي فاقت…
_ليلي… انا فين وايه اللي حصل… وبتبص لزياد انت مين… هو حضرتك مين…
_الدكتور… المريضه فقدت الذاكره ومش فاكره اي حاجه توقعي طلع صح… 
_زياد… قرب منها انا ابوكي يضنيا…انا زيزو
_ليلي…  اها يعني حضرتك بابا بس فين باقي اهلي 
_زياد…  احنا ملناش الا بعض ومامتك ماتت من زمان
_ليلي… اها ماشي 
_زياد…  مالك يبنتي 
_ليلي…  ممكن نروح لو سمحت 
_زياد…  ماشي يبنتي هروح للدكتور واقوله 
_زياد راح للدكتور  والدكتور قال ان لازم تفضل يومين علي الاقل…  ويقول ليلي وتوافق 
_ليلي….  قاعده وسرحانه في اللا شئ وهي في عالم تاني خالص وتفكر هل اللي عملتوه ده صح ولا غلط وفـ نفسها…  علشان انسي لازم امثل اني ناسيه يمكن التمثليه تقلب جدا وانسي يمكن وتنام 
____________________♡’ 
_يوم جديد..  
_يدخل مروان ليلي بعد ما يتأكد انها نسيت وفقدت الذاكره وزياد ميكونش موجود بيجيب لها هدوم من البيت… 
_مروان… يخبط ويدخل 
_ليلي… انت مين 
_مروان… احنا صحاب… وانا مروان 
_ليلي.. متأكد 
_مروان… هه.. اها متأكد 
_ليلي…  انت خاطب  مرتبط بتحب كداا يعني.. منا لازم اطمن علي مستقبلك مش صحبي برضوا 
_مروان… بصي يستي انا بحب بنت واتخطبنا وسبتها رغم اني بحبها بس عملت كداا علشان بحبها وفي نفسه يغبي مهترجعلها الذاكره  وتفتكر الكلام اللي بتقوله، ده انت بتعك الدونيا مش بتصلح وعايزها تنساك كداا 
_ليلي… اها بس انت كداا كسرتها اوووي علفكره.. بس ايه السبب 
_مروان…لاني بحبها يليلي…. حقها بجد علي قلبي بس لازم ده كان يحصل اصلا المهم انت كويسه 
_ليلي.. وهي بتبصلوه..  اها جداً… جداً خصوصاً بعد معرفت الحقيه 
_مروان.. حقيقه ايه..  مـ فاهم حاجه 
_ليلي… مش لازم تفهم حاجه علشان هتتعب صدقني 
_مروان… ماشي وجي يمشي 
_ليلي… انا مش فقده الذاكره انا بمثل يمروان…!!
مروان يبصلها بصدمه و…. 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!