روايات

رواية بائعة الورد الفصل التاسع 9 بقلم إسراء محمد

 رواية بائعة الورد الفصل التاسع 9 بقلم إسراء محمد
رواية بائعة الورد الفصل التاسع 9 بقلم إسراء محمد

رواية بائعة الورد الفصل التاسع 9 بقلم إسراء محمد

مجهول:زين بتوع المافيا عرفوا كل حاجه وعرفوا انك متفق معانا
زين :ايييييه
مجهول:اهدي ي زين متخافش احنا معاك بس انت كده ف خطر علي حياتك وعلي حياه شمس بالاكتر ي زين لازم تهرب برا مصر بسرعه
زين :ايوا معاك حق انا مش عاوز شمس تتاذي مش هياخدوها مني لا لا
مجهول:اهدي ي زين احنا معاك بس لازم تهرب بسرعه احجز تذكرتين لايطاليا وامشي وسبنا احنا نتعامل
زين:طيب ماشي سلام
مجهول:طيب سلام خلي بالك من نفسك
دخل زين الجناح وهو قلقان وخايف علي شمس وخايف تضيع منه فنعم هو حبها بل عشقها مش حبها وكمان مش عارف يقولها اي مش عاوز يقولها حاجه عشان متخافش بعد تفكير طويل زين نام
تاني يوم الصبح زين صحي قبل شمس دخل اخد شاور طلع شمس كانت لسه نايمه
عمل مكالمه
مجهول :اي ي زين هتعمل زي ماتفقنا
زين :اه اكيد وقفل
زين دخل يصحي شمس ،شمس حبيبتي اصحي
شمس:صباح الخير
زين :صباح النور
تسريع الأحداث اليوم عدي بسرعه وزين مراحش شغله وشمس كانت مستغربه أنه مراحش زين مراحش عشان خايف يسبها
في المساء زين قاعدين هو وشمس قدام التلفزيون زين حاضن شمس ومش عاوز يسبها وطول اليوم كذلك شمس مستغربه
شمس:زين
زين وهو مركز مع التلفزيون:امممم
شمس:هو انت مالك النهارده
زين بتوتر :مالي مانا كويس اهو
شمس:لا انت مروحتش الشغل وكمان طول اليوم ماسك فيا ومش عاوز تسيبني اكني طفله صغيره
زين:لا ي روحي ،يعني انا غلطان اني عاوز اقضي وقتي معاكي وقعدت من الشغل عشانك يعني انتي مش عاوزاني اقعد معاكي  وعمل نفسه اتقمص بجد وسابها وراح نام علي السرير
شمس ببراءه :لا والله انت زعلت متزعلش
زين:عامل مقموص ،لو سمحت ملكيش دعوه بيا وسيبيني عاوز انام
شمس ببراءه :زعلان طب انا هصالحك بصلي طيب
زين ضحك بخبث ومبصش
راحت شمس مدياه بوسه علي خده وقالتله متزعلش ي حبيبي
زين فاللحظه دي قلبه دق جامد وكان فرحان اوي فنعم فهي ليست حبيبته فقط بل هي حبيبته وعشيقته الذي عشقها وفالحظه زين لف شمس وشمس بقت تحت زين
زين:قولي ي حبيبي كده تاني
شمس بتوتر:زين أبعد عاوزه اتفرج ع الفيلم
زين:تؤتؤ مش هبعد وباسها من خدها ونزل علي عنقها وشمس فاللحظه دي كانت متوتره جدا
شمس:ز…زين أبعد
زين….لا رد ولسه مستمر فال هو بيعمله
شمس:ابتدت تتوتر اكتر وخلاص هتعيط زين أبعد
زين فاق لنفسه وبعد لما حس بخوفها وهو مش عايزها تخاف منه
زين:اسف ي حبيبتي مكنش قصدي انا بس اندمجت وباسها علي جبينها وقالها يلااا ننام وناموا
تاني يوم الصبح
مجهول١:هتنفذ امتي
مجهول٢:خلاص هنفذ بكره
عند شمس وزين
شمس صحيت قبل زين لقت زين نايم وحاضنها قعدت بصاله شويه وقلبها فرحان وحست أن ربنا عوضها خير باسته بوسه رقيقه من خده وقامت دخلت الحمام وخدت شاور ونزلت المطبخ عشان تحضر هي الفطار لزين حضرت الفطار واخدته وطلعت لزين لقته لسه نايم
شمس:زين يلا اصحي بقااا
زين :صباح الخير ،صاحيه من بدري كده ليه
شمس :مفيش صحيت اخدت شور لقيتك لسه نايم قولت احضرلك الفطار عشان تفطر وتروح الشغل
زين:لا ي حبيبي انا مش هروح الشغل النهارده عاوز اقعد اقضي الوقت معاكي ولاهتزعلي اني قاعد معاكي وفالاخر تيجي تصالحيني تاني زي امبارح وغمز
شمس بتوتر :لا لا خلاص خليك قاعد معايا ده انا ببقي زهقانه اوي
زين بضحك:هههه خلاص ماشي يلا عشان نفطر وفطروا وقعدوا مع بعض وزين جاتله مكالمه قالها دي مكالمه شغل ي حبيبي
طلع عمل المكالمه بره
مجهول:اي ي زين كله تمام متقلقش
زين:تمام هناخدها ونسافر بكره
مجهول:تمام متقلقش احنا معاك ومش هنسيبك لحد ماتسافر ونطمن انكوا بقيتوا فامان
زين :تمام سلام
مجهول:سلام وخلي بالك من نفسك وقفل
زين دخل الجناح
زين :شمس حبيبتي جهزي شنطه سفرك عشان هنسافر
شمس بفرحه :هنسافر فين
زين:هنسافر ايطاليا عشان نقضي شهر العسل ونتفسح ،زين مرضيش يقولها مش عاوز يخوفها فقرر أنه يقولها كده
شمس بفرحه : بجد وحضنتوا ودخلت تجهز الشنط
ابطالنا ناموا وعدي الليل
تاني يوم الصبح
زين:يالا بقي ي شمس اصحي هنتاخر ع الطياره
شمس بنوم:حاضر اهو اديناا صحينا وقامت دخلت الحمام زين جهز كل حاجه ولبس وشمس لبست ومشيوا ركبوا العربيه ووصلوا عند المطار ونزلوا كان لسه فاضل شويه علي الطياره
زين :اجيبلك حاجه تشربيها
شمس :أه هاتلي كووفي
زين :ماشي خليكي هنا
وراح يجبلها بعد ماراح جبلها
شمس شربت بس حاسه بدوخه بسيطه وبمغصه شديده ف بطنها
شمس بتعب:انا عاوزه ادخل الحمام
زين بقلق :مالك
شمس:مفيش ي حبيبي بطني وجعاني شويه ودخلت الحمام و هي مش قادره ودايخه ومحستش بنفسها الا وحد بيخدرها فالحمام وبيشلها
زين كان واقفلها عند الحمام عشان هو كان خايف وقلقان عليها جدا وفجاه دخل الحمام وملقهاااش بس شاف حلق بتاعها واقع فالارض صرخ باسمها شمسسس
فمكان تاني
مجهول:نفذ يالا
تحت امرك و………………
يتبع ……
لقراءة الفصل العاشر والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد