Uncategorized

رواية عشق المراد 2 الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم فاطمة جودة

  رواية عشق المراد 2 الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم فاطمة جودة

رواية عشق المراد 2 الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم فاطمة جودة

رواية عشق المراد 2 الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم فاطمة جودة

ليليان .. الو يا عاصم 
عاصم .. اي يا حبيبتي 
ليليان .. انتو مش هتيجيو تتغدو بابا وأخواتك جم 
عاصم .. لا حبيبتي اتغدو انتو احنا هنتغدي برا 
ليليان .. ماشي 
****
عاصم .. يلا نروح لسليم 
عهد .. بتحبني بجد 
عاصم .. بموت فيكي وبعشقك 
عهد ابتسمت 
راحو لسليم المستشفى 
سليم .. ها عاملين اي 
عاصم .. بحبها 
سليم ابتسم .. انا عارف من الاول بس كان لازم انت اللي تعترف من نفسك .. طب وانتي يا عهد حبتيه 
عهد بصت لعاصم بعيون لامعه .. ايوه 
سليم .. يعني  الحمدلله اعترفتو باقي خوفك صح 
عهد .. ايوه 
سليم .. عاصم ممكن تنتظر برا 
عاصم .. لا انا عايز اسمع اكني مش موجود 
سليم .. خوفك من اي يا عهد 
عهد .. أن مش عارفه خايفه شويه أو مكسوفه معرفش 
سليم .. كسوف عادي والا اوڤر 
عاصم .. اوڤر
سليم .. حددي خوفك من اي 
عهد .. يسيبني لو كل حاجه اتحلت 
سليم .. عاصم قولها حاجه تثبت انك مش هتسيبها 
عاصم نزل علي ركبته ومسك ايديها .. والله العظيم بحبك ومش هسيبك انا بقيت عايش عشانك انتي بقيتي روحي اللي من غيرها هموت 
سليم .. يا عهد انتي اللي في ايديك تتغلبي علي خوفك 
عهد .. اعمل اي 
سليم ضحك .. اتعاملي معاه عادي هو حبيبك وجوزك انتي مريتي بتجربة فاشله قبل كده 
عهد .. لاء 
سليم .. حبيتي من طرف واحد 
عهد .. لاء بردو 
سليم .. اومااااال اي 
عهد ضحكت .. متتعصبش هو انا بتكسف اوڤر منه 
سليم .. يعني مش خايفه 
عهد .. احم .. لاء 
سليم .. يلا زي الشاطره كده قوليله بحبك يا عاصم 
عهد .. بحبك يا عاصم ومستعده اسيب الدنيا كلها عشانك و اضحي بحياتي فداك 
عاصم دمع وحضنها 
سليم سقف .. هايل برافو 
عاصم .. يعني هي كويسه خلاص ونقدر نعيش عادي 
سليم .. ايوه عادي جدا
عهد .. خلاص يعني 
عاصم مسك ايديها .. خايفه 
سليم .. عهد انتي مكسوفه مش اكتر 
عهد رمت نفسها في حضن عاصم 
سليم ابتسم لعاصم .. عيشو حياتكو 
عاصم بص لعهد بعيون لامعه .. يلا 
عهد هزت رأسها 
سليم .. مبروك عليكم عايز بيبي عشان ألعب بيه 
عهد ضحكت ومشيو  
*****
Fatma goda 
زين وهيدي وصلو البيت 
مرام .. وانا بقول البيت نور لي 
هيدي .. حبيبتي 
مرام حضنتها .. مالك يا روحي شكلك تعبانه 
هيدي .. شويه هبات معاكم انهارده 
مرام .. احلفي لولولولولولولي 
زين حط ايدو علي كتف هيدي .. لا هي انهارده بتاعتي 
مرام .. خنيق الواد دا 
هيدي .. خنيق بس مز 
زين باس ايديها .. كده 
هيدي .. بحبه اوي يا مرام 
زين .. وانا بموت فيكي يا قلبي 
مرام .. خشو لأسر عقبال ما اعمل العشا 
دخلو لأسر 
اسر .. حبيبت قلبي اهلا يا حبيبتي 
هيدي .. عامل اي 
اسر .. بخير الحمدلله 
زين .. هيدي هتبات معانا 
اسر .. هي صاحبت بيت 
هيدي .. ربنا يخليك ليا 
زين .. تعالي معايا 
دخلو اوضة زين 
هيدي .. زين انا بجد مضايقه اوي 
زين .. خش في حضن اخوك يا فواز 
هيدي .. حضنك مختلف بطمن وانا معاك اكتر ما بكون مع اي حد 
زين .. انا اعمل اي حاجه عشانك 
هيدي قبلته في خده .. ربنا يخليك ليا 
زين .. حور طبت علي يوسف في المكتب وهو مع يارا 
هيدي .. اختك مجنونه 
زين .. نفسي حد يحبني زي مهي بتعشق يوسف 
هيدي .. هو انا مش ماليه عينيك 
زين .. انتي قلبي علي ما اعتقد لو حبيت حد عمري ما هحبه زيك 
هيدي .. تعالي نقعد علي السرير عشان ضهري في ذمة الله 
زين قعد وهي نايمه علي دراعه .. علاقتنا مش اي حد هيفهما 
هيدي .. اللي عايز يفهم يفهم واللي مش عايز يتفلق 
زين .. احكيلي سليم عمل اي 
هيدي .. كل ما اكلم كريم يفضل يتحشر ويتعصب 
زين .. هو بيحبك والا اي 
هيدي .. سليم .. معتقدش 
زين .. يا بت عليا 
هيدي .. انا لو هخبي علي الدنيا كلها مش هخبي عليك صحيح سليم قريب مني هو و ليد بس مش زيك 
زين .. اراهنك أنو بيحبك 
هيدي .. علي كام 
زين .. ماديه حقيره هديكي اللي انتي عايزاه 
هيدي .. هتعرف ازي 
زين .. تعالي نتصور صوره الاول 
هيدي .. هتخليه يغير 
زين .. اه 
هيدي .. وربنا لأوريه خلي اونكل يصورنا وانت حضني 
زين .. بابا .. بابا 
اسر .. اي يتجعر لي 
زين .. صورني انا وروحي 
اسر .. هبهرك من تصويري 
زين حضن هيدي وهي بتقبله في خده 
اسر .. خد حلوه 
هيدي .. تحفه يا اونكل 
اسر .. انا رايح اشوف مرام 
زين قعد وهي قعدت في حضنه .. هتعمل اي 
زين .. اصبري وبعت الصوره لسليم 
سليم شافها واتصدم رن علي زين 
زين .. سوري يا سليم كنت ببعتها لفون هيدي 
سليم بصوت محشرج .. اي دا 
زين فتح الاسبيكر .. اي دا اي 
سليم .. انت شايف انها تتصور معاك كده عادي وبعدين هي قالعه الطرحه 
زين .. اي المشكله انا بحبها وهي بتحبني 
سليم .. بتحبها يعني اي 
زين .. يعني بحبها وبعشقها كمان 
هيدي دمعت علي صوت سليم 
سليم .. انا مش هسمح انك تتجوزها 
زين .. لي هي مراتك 
سليم .. بحبها  قول عليا اناني اي حاجه بس مش هسيبهالك 
زين بص لهيدي .. انا بحبها يا سليم 
سليم دمع .. محدش هياخدها مني وانا متأكد انك بتلعب بيها زين والله العظيم هدمرك لو حضنتها تاني والا لمستها 
زين ضحك .. وحد الله وتعالي علي البيت 
سليم .. ماشي 
زين .. عرفتي أنه بيحبك 
هيدي عيطت .. زين 
زين .. اي روحي 
هيدي .. مهو هيمنعني عنك 
زين بصلها .. انتي بتحبيه 
هيدي .. بصراحه اه ولما كنت بكلمه علي أساس أنه اخويا مكنتش بحس غير مشاعر حب مش اخوه 
زين حضنها .. هياخدك مني يا جزمه 
هيدي .. اصبر لما يجي ونشوف هو انت بعت الصوره وشعري باين 
زين .. شخبط عليه بس باين انك قالعه الطرحه 
*******
Fatma goda 
حور .. وصلتها يا روميو 
يوسف .. بس بقي انتي بتشكي فيا لدرجة انك تيجي شغلي 
حور مسكته من لياقة قميصه .. والا انا كنت جايه عشان نخرج وقابلت زين وانا طالعه اشك فيك اي 
يوسف .. وحدي الله انتي هتموتيني كده 
حور .. كتك نيله وصلني البيت مش عايزه اروح في حته 
يوسف .. متزعليش 
حور .. ما انا مقهوره انزل هات ايس كريم 
يوسف ضحك بشده .. طفله والله طفله 
*****
سليم وصل وقعد معاهم بس مرام واسر سابوهم لوحدهم 
سليم .. انتي سمعتي المكالمه 
هيدي .. ايوه 
سليم .. بأي حق تتصوري معاه صوره زباله زي دي 
هيدي .. بحق اني أخته يا متخلف انا وزين راضعين مع بعض بس مش كلهم عارفين وهو صاحبي واخويا ويعرف عني حاجات بابا ميعرفهاش وبابا عارف اني بحضنه لأنه اخويا اللي امي مجبتهوش حبه في قلبي كبير بيحتويني علي طول مفيش مره لجأتله وخذلني مبحبش اعرف حد أن انا وهو اخوات ومحدش عارف اصلا غير الكبار هو الحلو اللي في حياتي الجزء المخفي اللي محدش يعرف عنه حاجه 
سليم .. يعني انتو اخوات في الرضاعه وفي مقام الإخوات 
هيدي .. ايوه زي ماما واونكل كيان ومراد 
سليم ضرب علي جبهته 
هيدي .. فهمت والا لسه
سليم .. انا اسف على اللي حصل مني بس .. بس انا  بحبك 
هيدي .. من امته 
سليم .. من فتره طويله شويه كنت فاكره حب اخوه بس انا بحبك بجد
زين .. وهي كمان بتحبك
هيدي .. زيييين 
زين .. والله بتحبك وعيطت لما كلمتك 
سليم قبل ايديها .. متزعليش مني علي اللي حصل بس اضايقت لما كريم كلمك وزين حضنك الدم غلي في عروقي 
هيدي .. طب و وعد 
سليم .. وعد قلبي دقلها تعاطف مع حالتها 
اليوم خلص بتفاصيله مع كل شخص وتاني يوم عدي عادي 
عاصم مش حابب يقرب من عهد احتراماً ليها بيحتويها  ويهتم بيها عشان يلغي خوفها خالص 
وادم هيموت ويتجوز ميرا 
وحازم اللي بيضايق جدا لو ولد كلم ليان في الجامعه وشكله بقي واضح قدام الطلبه أن في حاجه بينهم 
يوسف وجنانه هو وحور 
أما وليد بيكلم كارمن كل يوم ويضحكو ويهزرو 
أما زين زعلان أن في حد هياخد مكانه عند هيدي هو بيحبها حب كبير اوي زي حور أخته بالظبط والقاضيه هتنتهي 
تاني يوم يوم تسليم المخدرات 
يا تري هيحصل ايه علي فكره يارا معاهم ؟ 
هل سهر وعم عهد ممكن يعملو حاجه ؟ 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثلاثون : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!