Uncategorized

رواية عوضني بالأجمل الفصل الثالث عشر 13 بقلم حبيبة محمد

     رواية عوضني بالأجمل الفصل الثالث عشر 13 بقلم حبيبة محمد

 رواية عوضني بالأجمل الفصل الثالث عشر 13 بقلم حبيبة محمد

 رواية عوضني بالأجمل الفصل الثالث عشر 13 بقلم حبيبة محمد

وفجأة…
كان لسا المجهول هيشدهاا لكن…
جاسم:اي ياحبيبتي مشيتي لي منغير مااجي اخدك
يارا:ملحقتش بردوا
جاسم:ملحقتيش اي
يارا:اعملك المفاجأة بس يلا مش مشكلة هعملها بردوا
المجهول في الفون…
المجهول1:ازاي مقدرتش تخطفها المهمة صعبة لدرجادي
المجهول2:والله يافندم ملحقتش جوزها جيه في اللحظة اللي كنت هشدها فيها
المجهول1:جوزهاا ده انا عايزوا بكره هو ومراته فاهم خد معاك كام واحد من الرجالة وانا هحاسبهم
المجهول2:حاضر يافندم وقفل
وفي الجهة الاخرى…
ليلان:اي جبهوها ولا لسا
المجهول2 اللي هو….
حسام:ملحقش جاسم جي ووقف في السكة ومعرفش يجبها
ليلان:انت عارف لو عملت حاجهه لجاسم انت اللي عليك تاخد حبيبتك وسيبلي انا حبيبي انا هعرف اتصرف
حسام بكدب:لا لا مينفعش احنا اتفقنا اني مجيش جمب جاسم يبقا مجيش جمبوا
ليلان:وانا واثقة ان انت مش هتخلف بالاتفاق
حسام بشر:اكييد
وقفل الخط…
حسام لنفسه:انا اللي ضيعتك وانا اللي هرجعك واللي هيقف في سكتي مش هسيبوا ياا يارا
وفي الجهة الاخرى…
ليلان:انا مقدرتش اوصلك في الاول ياجاسم بس هوصلك دلوقتي
نرجع لـ يارا وجاسم…
يارا:انجز ياجاسم كل ده في الحمام الاكل هيبرد
جاسم:معرفش انتيي بتحبي تاكلي الاكل مولع كده لي بس عشان تستريحي طلعتلك اهو
يارا:اومال ناكل الاكل بارد يعني ياجاسم ده انت غريب
جاسم:انا بردوا اللي غريب كلي يا يارا كلي
وفضلوا يضحكوا وخلصوا اكل…
جاسم:اي اومال فين المفاجأة ياست يارا
يارا:استنى الاول هخش الاوضة اعمل حاجه واطلع
جاسم:ماشي انا مستنيكي اهو يلا انجزي
بعد فترة من الوقت طلعت يارا وكانت شبه الاميرات كانت لابسة فستان اسود تحت الركبة شوية وفردة شعرها وكعب عالي…
يارا:اي رايك
جاسم:اي ده لما بننضف بنحلو اهوا
يارا:مش هرد عليك عشان مبوظش كل اللي انا عملته استنى بقا اربطتلك الشريطة على عينك
جاسم:دي مفاجأة كبيرة بقا
يارا:اومال
وغمت يارا عين جاسم ومسكت ايديوا وذهبوا اللي الغرفة…
يارا شالت الشريطة من على عين جاسم..
جاسم:اي الجمال ده بجد
يارا:شوفت انا مش اي حد برغم ان المفروض انت اللي تعمل كده بس يلا
جاسم:لا منا بردوا جايب هدية انا مش قاسي يعني وبفهم في الحاجات دي اويي
يارا:بجد جايبلي هدية
جاسم:استى اجيبها
وجاب الهدية وكانت حاجه زي الديكور كده من الخشب ولونها سيلڤر بيلمع وعليها صورة يارا ومكتوب تحتيها عوضي الاجمل…
يارا:انا بجد مش عارفه اقولك اي انا بحبك اويي اويي
وحضنته…
جاسم:عجبتك مش كده
يارا:اويي عجبتني اويي بجد بس انت اي رايك في الجو الجامد ده ورد وشموع
جاسم:احلى واحدة تعمل مفاجأت بلا مجهود بس تعالي حاجهه اللي مقولتهاش الصبح ديي
ونسيبهم مع بعض شوية…
بعد مرور ايام كلنا عارفين تفاصيلها نفس الروتين العادي….
يارا خرجت من الحمام..
جاسم:مالك ياحبيبتي كلتي حاجه خلتك تتقيئي كدا
يارا:لا وبعدين انا حاسة اني دايخة اويي وهوب اغمى عليهاا…
جاسم خدها للمستشفى..
جاسم للدكتورة …
جاسم:ها يادكتورة طمنيني بس دي اعراض حمل عادي صح
الدكتورة:حمل ازاي يااستاذ المدام اصلا مبتخلفش وجت هنا من فترة لانها حست بالنفس الاعراض وعملت تحاليل والتحاليل اثبتت انها مش هتخلف
جاسم بصدمة:انتي بتقولي اي اكيد غلطانة اكيد كانت قالتلي
دكتورة:جايز……
وملحقتش تكمل كلامها…..
جاسم دخل الغرفة على يارا
يارا:في اي ياحبيبي
جاسم:هيا بقا فيها حبيبي لي خبيتي عني انك مبتخلفيش
يارا وانهارت في العياط…
يارا:انا مردتش اقولك عشان متزعلش مني انا بردوا فرحت لما حسيت بنفس الاعراض اول ما اتجوزت بس للاسف طلعت مش هخلف في حياتي ومردتش اكسر قلبك زي ماقلبي اتكسر وخوفت تسيبني
جاسم:اسيبك انتي اتخيلتي اني هعمل كدا ياا يارا انا فعلا مش قادر اصدق انك خبيتي عني كدا
يارا:طب افهمنيي طيب
جاسم:بعد ازنك يا يارا سيبيني دلوقتي وعلى العموم انا دفعت حساب المستشفى ابقي اخرجي من هنا على البيت
وسابها ومشي وفضلت يارا تعيط وبعد كدا خرجت من المستشفى……
“Habiba mohamed????‍♀❤️”
چاسمين في الفون…
چاسمين:يعني الحمدلله فكيتي الجبس
اسماء:اه الحمدلله ده كان مزهقني
چاسمين:اه كنتي صعبانة عليا اويي
اسماء:كنت بعيط منوا وربنا
چاسمين:يلا الحمدلله انك شيلتيه بس بقولك
اسماء:قولي
چاسمين:في الفرح عايزاكي تشقطي الواد اسر اللي كان معانا ساعت لما اتخبطي
اسماء:ياشيخة اتكلي اشقط مين
چاسمين:انتي مشوفتيش نظراتوا ليكي كانت عاملة ازاي ولا اي
اسماء:اخدت بالي بس بردوا ممكن يكون خاطب او متجوز
چاسمين:لا ماانا سئلت مراد قالي لا
اسماء:انتي مجنونة بجد المهم انتي متعرفيش حاجه عن يارا
چاسمين:كانت عندي الاسبوع اللي فات
اسماء:اهه طب استني هكلمها بقاا
چاسمين:خلاص ماشي سلام
وقفلت اسماء مع چاسمين وكلمت يارا…
اسماءبخضة:مالك يا يارا بتعيطي لي
يارا:انا مش هخلف تاني في حياتي يا اسماء
اسماء:انتي بتقولي اي
يارا بعياط هستيري:زي ماسمعتي كدا وحكتلها كل اللي حصل
اسماء:طب اهدي طب هتتحل اكيد
يارا:شكلها كدا مش هتتحل و…..
ومكلمتش كلامها لانها كانت اتشدت في……
يتبع…..
لقراءة الفصل الرابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد