Uncategorized

رواية عوضني بالأجمل الفصل الرابع عشر 14 بقلم حبيبة محمد

      رواية عوضني بالأجمل الفصل الرابع عشر 14 بقلم حبيبة محمد

 رواية عوضني بالأجمل الفصل الرابع عشر 14 بقلم حبيبة محمد

 رواية عوضني بالأجمل الفصل الرابع عشر 14 بقلم حبيبة محمد

يارا:شكلها كدا مش هتتحل و…..
ومكملتش كلامها لانها كانت اتشدت في العربية وخدروهاا…
اسماء:باين كدا فونها فصل
بعد 3 ساعات رجع جاسم البيت ملقهاش…
جاسم:انا هكلمهاا
رن بس الفون مغلق…
جاسم:انا لازم اروح المستشفى
وذهب جاسم اللى المستشفى…
جاسم:بقولك ياانسة كان في واحدة هنا اسمها يارا محمد هيا خرجت ولا نقلتوها اوضة تانية
الممرضة:لا حضرتك هيا خرجتك بعد ما حضرتك خرجت
جاسم:خرجت ازاي
چاسمين في الفون..
چاسمين:الو ياجاسم في حاجة ولا اي قلقتني
جاسم:يارا عندك
چاسمين:يارا لا اومال هيا فين
جاسم:مش عارف هيا تعبت وادتها المستشفى وسبتها وياريتني ماسبتها وبعد كده روحت البيت بعديها بفترة ملقتهاش والممرضة بتقولي خرجت من بدري
چاسمين:طب بص اسماء هيا اللي كانت بتكلمها من حاوالي 4 ساعات كده
جاسم:طب سلام وانا هكلمها
اسماء في الفون..
اسماء:الو ياجاسم
جاسم:بقولك يااسماء يارا عندك
اسماء:لا هيا موصلتش البيت لسا انا كلمتها وكانت بتعيط وبعد كده لقيتها مبتردش قولت يبقا فونها فصل او حاجة
جاسم:طب خلاص ماشي انا هتصرف
وذهب جاسم اللى قسم الشرطة…..
في صباح ثاني يوم…
فاقت يارا على صوت زعيق ولقت نفسها في غرفة فاخمة….
يارا:انا اي اللي جبني هناا وبتبص لقت هدومها اللي كانت لابساها على الارض ولقت نفسها لابسة بنطلون چينس وبادي كات..
يارا:يالهوي انا اي اللي لبسني كداا
حسام دخل في اللحظة ديي
يارا:بقا انت يازبالة اللي عملت فيا كدا انت فاكر جاسم هيسيبك ده هيقتلك
حسام بستفزاز:والله
يارا:باين عليك مستهون باللي هيحصل فيك
حسام:تعرفي انتي هنا من امبارح مشوفتش خبر حتة نزل على السوشيال ميديا انك مخطوفة هو اصلا مش سائل فيكي ياحبيبتي بس انا انا جبتك هنا باحترام ومردتش ابهدلك عشان بحبك بجد بس هو لا هو مش بيحبك
يارا:اخرس ده اكتر واحد بيحبني ومش انت اللي هتيجي تقولي مين بيحبني ومين لا
حسام بعصبية:انا معرفش انتي مخدوعة فيه اويي كدا ازاي طب حتة بصي وجابلها صور لليلان وجاسم ومكتوب عليها تاريخ مزيف..
حسام:بصي ياحبيبتي سابك مخطوفة وقعد مع صاحبتوا او يمكن اكتر من صحبتوا
يارا بصدمة ويديها على رأسها..
يارا:ازاي لا يمكن يعمل فيا انا كدا انت كداب
حسام:طب اي رايك نكلمها في الفون
ورن على ليلان….
ليلان:الو مين معايا
حسام:حضرتك كنتي نشرا صور ليكي انتي ودكتور وعامله منشن ليه صح اسموا دكتور جاسم الصور دي قديمة ولا جديدة
ليلان:ايوا ده دكتور جاسم والصور جديدة امبارح الفجر ودي حاجه متخصكش وقفلت السكة…
حسام:سمعتي بنفسك
يارا:اااا انا مش عارفه انا انا
واغمى عليها من الصدمة..
حسام:هخليه علاقة الحب الجميلة دي تبقى خيانة من الناحيتين
نروح عند جاسم…
جاسم:عرفت مكانها
رجل من رجال ابو جاسم…
الرجل:اه يافندم العنوان………
جاسم:انا رايح حالا
صبري:قولتلك يابني انشاء الله هتلاقيها روح يابني هاتها انت مبطلتش عياط من امبارح
ذهب جاسم اللى العنوان الذي اعاطاهه اياه الرجل وكان بالفعل العنوان الصحيح…
دخل جاسم الڤيلا بخفة وبدون اي صوت وكانت رجالته محاصرة الڤيلا منغير ما اي حد ياخد بالو
وتتسل لحد ماوصل للغرفة الكبيرة في الڤيلا ودخل شاف منظر يارا وهيا على السرير اتصدم وغاطاها يالچاكت بتاعه وشالها بس في اللحظة دي دخل حسام ..
حسام بصوت عالي:اقف عندك مش عيب تدخل بيت حد منغير متستأذن وكمان تاخد حاجه بتاعته
وفاقت يارا على صوته…
يارا تنزلت من على اي جاسم…
جاسم:اهدي ياحبيبتي ده انا
يارا:ماانا عاارفة ان انت بس انت جاي بعد اي بعد ماقضيت الليل كله مع صحبتك ست ليلان ولا مش صحبتك وحاجه اكبر من كدا
جاسم:انتي بتقولي اي
يارا على بعياط وزعيق:بقول الحقيقة انت خونتني معاها عشان انا مبخلفش
جاسم:انا طول الليل اصلا بدور عليكي انتي تتخيلي اني اسيبك عشان مبتخلفيش
حسام:تسيبها عادي بس تعرف انا مش هسيبها
جاسم:اخرس انت يازبالة اكيد انت اللي وصلتلها الافكار الزبالة دي صح وبعدين انت هتعرف تاخدها عشان تسيبها اصلا
يارا:شدت فون حسام من ايدو وجابت الصور..
يارا:اومال اي الصور دي
جاسم:دي فعلا صوري انا وليلان بس دي صور قديمة اصلا والتاريخ ده مش حقيقي
يارا:طب انا كلمتها وقالت فعلا ان الصور دي امبارح الفجر
جاسم:وانتي صدقتي اكبر عدوين لينا وبتكدبيني انا
وفي اللحظة دي رنت ليلان على فون حسام ..
يارا ردت وفتحت الاسبيكر…
ليلان:ها ياحسام خدتها وسافرت ولا لسا انا عايزة اخلص مش قادرة ابعد عن جاسم اكتر من كده نفسي اشوفوا ويبقا ليا ونرجع زي الاول
جاسم:سمعتي ياست يارا مش دول اللي تثقي فيهم
يارا بعياط:انا بجد اسفة بس انت اتأخرت لي كده
جاسم:انا اللي اسف والله بس غصب عني عقبال ماجبت اللوكيشن
يارا حضنته….
جاسم:اما انت بقاا فاانت حسابك عسير يااعصام تعالا خد الكلب ده من هناا
حسام:بس انا مش هقع لوحدي اللي قايلالي كمان اخطفها وجابتلي الفكرة تبقا ليلان
جاسم:ليلان تحت مع الرجالة بس مش انا اللي هحاسبكم الحكومة بقا هيا اللي هتحاسبكم بتهمة الخطف تخدولكوا كام سنة كدا حلوين
والرجالة خدتهم للقسم ورجعت يارا وجاسم البيت اهلها اتطمنوا عليها واتحكم عليهم بـ15سنة…
وجيه يوم فرح چاسمين ومراد……
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!