روايات

رواية بنت الصعيد الفصل السابع 7 بقلم رنا أحمد

رواية بنت الصعيد الفصل السابع 7 بقلم رنا أحمد

رواية بنت الصعيد البارت السابع

رواية بنت الصعيد الجزء السابع

بنت الصعيد
بنت الصعيد

رواية بنت الصعيد الحلقة السابعة

في فيلا الجبالي….
كان واقف فهد وعزت وعامر وهما بيبصوا لبعض بصدمه ونظرات غضب وجحيم ل رقيه الي هي المفروض عارفه كل حاجه وملك الي منعت دموعها بصعوبه لأنها فهمت من نظراتهم أن رقيه عارفه الي بينها وبين فهد شافت في عينيها انها شيفاها رخيصه بس السوال الأهم هي ليه بتعمل كده ليه نظره الكره الي في عينيها ايه السبب ؟؟؟؟
عامر بغضب جحيمي/جرا ايه ي بت ي عديمه الربابه ايه الي بتقوليه ده .
رقيه بغل وغيظ/أنا قولت ايه ي جدي هي مش دي عوايدنا برضك ولا ايه.
عامر بغضب جحيمي/لا مش عوايدنا ي بت واتلمي لقطعلك لسانك احنا معندناش حريم يحصل معاهم كده .
زهيره بحده وغيظ /احنا بنتنا اشرف من الشرف ومستعده احط شرفها في عين التخين.
لتبدأ الحديث بين الجميع لتخرسهم رصاصه فهد الذي أطلقها من سلاحه بغضب جحيمي.
/أنا مش عايز اسمع اي كلام فاهمين ملك مراتي وملكه عائله الجبالي والي هسمعه بيقول نص كلمه هتكون رصاصتي في قلبه وانتي ي بت اطلعي فوق واقفلي خشمك بدل مدفنك مكانك اطلعي فوق طلعت رقيه بغل وحقد وانا بقول الرجاله استنوا البشاره بعد دقائق من دلوقتي .
حمل ملك بكل رقه وحنان لفوق .
****************.
في جناحهم …
دخل فهد حط ملك علي السرير وجاب المنديل واضاف تلك اللون الاحمر ليخلع جاكيته ويتجه الي الشرفه ليلقيه عليهم لتتعتالي اصوات الزغريط وضرب النار ليسير الي الداخل ليرا ملك في حاله انهيار قرب منها بلهفه .
/مالك فيه ايه اهدي قسما بالله مهعمل الي عملته قبل كده ولا عمري هخدك غصب بس اهدي علشان خاطري .
ملك بدموع ومراره/حتي رقيه كمان طلعت عارفه الي حصلي حتي الي ممكن في يوم من الايام تكون مرات اخويا بقت عارفه فضيحتي .
فهد مسكها بحده /متقوليش علي نفسك كده فاهمه انتي عمرك مكنتي فضيحه انتي مرائتي علي سنه الله ورسوله اول مره لمستك فيها كنتي حلالي فاهمه ي ملك أما رقيه فأنا بقا الي هربيها .
ملك بدموع ومراره/أنا ادمرت ي فهد بقت حاسه ان الكل ماسك عليا ذله وبيذلني .
فهد باس راسها بقوه /معاش ولا كان الي يذلك ده انا امحيه من علي وش الأرض كفايه دموع بقا ده اليله المنحوسه دي ي حظك ي فهد .
فجاه ضحكت ملك علي طريقته بصلها بابتسامه عمرها مشافتها من حد واتكلم برومانسيه غريبه عليه اول مره تظهر ليها هي وبس .
/ايوه كده خالي الشمس تتطلع والدنيا تتضحكلي .
ملك بصدمه واستغراب /فهد أنت مش طبيعي .
فهد بابتسامه خبيثه/يمكن اكون مجنون وعلاجي علي ايديكي .
فجاه الباب خبط فتح فهد وكانت رقيه ماسكه العشاء بغيظ شديد.
فهد بحده /أنا مش عايز منك حاجه وحسابك معايا بعدين .
رقيه بغيظ شديد/أنا مش طالعه علشان سواد عيون ست الحسن جدي الي غصب عليا .
فهد باستغراب /انتي فيكي ايه بالظبط ملك دي مش هي الي قلبت الدنيا عليا علشان الي حصلها ليه بتعملي كده .
رقيه بمراره وحقد وغل /ودلوقتي بقت بكرهها كره العماء وخليك عارف ي فهد اني مش هقبل البت دي في حياتنا ابدا .
فهد ضغطت علي درعها بغضب /بقولك ايه ي بت انتي شكلك كده دعلتك بما فيه الكفاية لازما تعرفي أن ملك مراتي والي يدوس الي طرف ليها ادوس علي رقبته وانا تقريبا كده عرفت سبب حالتك دي ايه مراد مش كده .
رقيه بصدمه ودهشه /قصدك ايه.
فهد بجديه/أصله أنه شكلك كده مديكي الوش الخشب من ساعه مسافر مع حضره الظابط إياها مش بعيد تكون عجبته أنا شوفتها كام مره بصراحه البت صاروخ متتفاتش .
رقيه بغيظ شديد/عجباك انت كمان ايه الي فيها البت دي علشان تعجبك وسي مراد يريل عليها كده .
فهد بنظره خبيثه/ي عني كلامي صح أنا قصدت اوقاعك لاني كنت حاسس ودلوقتي اتاكدت علشان كده عايزه تنتقمي من ملك بس ده بعدك ي رقيه طول عمرك عاشقه سي مراد بمزاجك ودلوقتي لازم تتقابلي الي عمله غصبن عنك هاتي الاكل .
خدت منها الاكل وقفل الباب راحت جناحها بغضب وغل وتوعد ازداد أضعاف أضعاف .
فهد بابتسامه /يلا علشان نتعشاء .
ملك بابتسامه باهته /ماليش نفس .
فهد بابتسامه ساحره /لا معلش الاكل هنا مش بالكيف وبعدين أنا جعان جدا افتحي نفسي .
ملك بابتسامه/حاضر ثواني هغير بس .
دخلت ولمح آثارها بابتسامه وهمس .
/ربنا يباركلي فيكي واقدر أكفر عن الي عملته .
**********************.
في شركه الرشيدي ..
كان قاعد علي بيمضي بعض الأوراق فجاه سمع صوت عالي بره اقتحم شعبان الباب بغضب جحيمي.
علي بغضب /انت مين ي حيوان انت وازي تخش عليا كده .
شعبان بحده /أنا جوز امي عليا الفاجره الي راحت معاك وعايشه معاك في شقتك في الحرام كل حاجه وضحت قدامي .
علي بغضب /اخرس قطع لسانك عليا مرائتي علي سنه الله ورسوله الحمد لله ربنا خلصها من شيطان زيك .
شعبان بصدمه /ايه مرائتك واحده زيك يتجوز الزباله الي اسمها عليا.
علي بغضب جحيمي/اخرس قطع لسانك انت الي راجل زباله عارف لو فكرت تيجي هنا تأني قسما بالله هحبسك فااهم .
******************.
في جناح اسد ورحمه …
كان اسد واقف بغيظ شديد قرب من باب الحمام .
/مالك ي رحمه فيه ايه متتطلعي أنا كده هنام .
رحمه وهي تبص علي القميص الي لبساه بخجل /حاضر ي اسد بس مكسوفه اوي الصراحه من اللبس ده .
اسد بابتسامه ساحره/ي روحي تتكسفي مني ده انا حبيبك افتحي ده انا هموت عليكي والله .
خرجت رحمه وهي في قمه جمالها ام اسد واقف قصادها بابتسامه خبيثه.
/يلهووي ي أما علي الجمال ايه البت الحلاوه دي .
رحمه بخجل وارتباك/بس ي اسد بتكسف .
اسد شالها وغمزها بابتسامه /تعالي بقا وانا هشيل منك الخوف ده وانتي في حضن حبيبك الي هيموت عليكي بحبك ي رحمه .
رحمه بعشق/وانا بموت فيك ي روحي.
*******************.
في لندن ….
في تلك الكافيه .
كانوا قاعدين مراد ومران وهما خلاص علي وشك تنفيذ المهمه .
مران بابتسامه ساحره/ممكن تبطل للقلق الي انت فيه ده أن شاء الله ي حبيبي هنعدي منها علي خير .
مراد ماسك ايديها بقلق شديد/المهم خالي بالك من نفسك فاهمه أنا مش هستحمل يجرالك حاجه.
مران وهي تقبل يده بعشق/أنا بخاف عليك اكتر من روحي ي مراد بحبك ي مراد بحبك .
مراد بابتسامه/وانا كمان ي حبيبتي .
*******************
في جناح فهد …
كان يجلس فهد ليبتسم من جمالها الذي لم يراه من قبل لينفي من عقله تلك الليله المريره ليقترب منها بابتسامه ساحره.
/معقول الجمال ده ملكي أنا .
ملك بابتسامه حزينه /ده علي اساس انك اول مره تشوفني .
فهد بحزن شديد/أنا مش عايز افتكر الي حصل قبل كده ي ملك ممكن ابوس ايدكي انسي الي فات وافتحيلي قلبك وانا هسبتلك اني اتغيرت وهتشوفي .
ملك بابتسامه/يلا ناكل ..
بعد الاكل…
كانت تشعر ملك بالتعب الشديد كانت تريد النوم ليبتسم فهد بابتسامه ساحره/نامي انتي علي السرير أنا هنام علي الكنبه .
ملك بابتسامه/تصبح علي خير.
فهد بنظره آسف /ملك يريت تتديني فرصه أكفر عن كل الي عملته وعد هتشوفي فهد جديد .
ابتسامه ابتسامه اطاحت بقلبه وعقله البعيد ليغفوا الاثنان وعلي وجهوهم سعاده تملا الكون .
*****************.
في شقه علي …
دخل اتفاجا ب عليا الي بتبكي بوجع والم اسرع إليها علي بقلق بالغ.
/في ايه ي عليا مالك .
عليا بدموع ومراره/أنا اسفه ي علي بيه أنا عرفت الي عمله جوز امي النهارده في الشركه ابوس ايدك متسبنيش علشان الي حصل انا مقدرش اعيش من غيرك ابدا.
علي وهو يحتضنها بحنان /اهدي ي عليا مين الي قال إني ممكن اسيبك انتي خلاص بقيتي مراتي .
رفع وجهها ليه بص في عينيها الساحره المخلوطه بالدموع واتكلم بهمس .
/دموعك دي مش عايز اشوفها متنزلش ابدا انتي خلاص بقيتي مرات علي الرشيدي مينفعش تكون بالضعف ده .كان بيكلمها وأيده بتفتح سحاب فستانها بهدوء لتذهب معاه في عالمهم الخاص بهم .
*******************
صباااحا ..
في فيلا الجبالي…
كانت تفتح ملك عيناها لتعتاد علي الضوء لتنظر الي فهد النائم باستكانه لتحدث نفسها بهمس .
/ايه ي ملك معقول قلبك يدق ل فهد هتنسي الي عمله فيكي بس واضح أن كلام جدي عامر كان صح شكله فعلا بيعشقني وشكلي أنا كمان هقع في العشق ده قامت بهدوء نزلت للتحت .
**************.
في الاسفل ..
كانت قاعده رقيه بضيق شديد قربت منها ملك بارتباك شديد.
/ازيك ي رقيه .
رقيه بغيظ شديد/اهلا ي مرات اخوويا صباحيه مباركه ي عروسه بس معلش متاخره شويه مانتي قضيتي دخلتك من زمان يلا ربنا يستر علي ولايانا .
ملك بحده /قصدك ايه ي رقيه .
رقيه بغضب /قصدي واضح ي اختي طبعا مصدقتي فهد ميترفضش وما شاء الله شكله هو كمان واقع فيكي ي بختك لقيتي الي بيحبك بجد .
ملك بغيظ شديد/وانتي مش لاقيه الي يحبك نسيتي مراد .
رقيه بضحكه عاليه مليانه دموع /ههههه اه انتي شكلك كنتي مع فهد بقلبك وعقلك ومش واخده بالك من الي بيحصل اخوكي خلاص بقا واقع في عشق حضره الظابط اخوكي خلاص باعني بالرخيص أوووي بعد كل الي الحب الي حبتهوله .
ملك بابتسامه وجع /اه علشان كده عايزه تتدمر حياتي انا مش كده بتنتقمي مني ي رقيه .
رقيه بغيظ شديد/ده لسه الي جاي ي ملك اوعدك اني هفرقكم بايديا دول وزي ما مراد سبني انتي كمان هتسيبي فهد وهتشوفي اني هخليه يرميكي بره حياته زي ماخوكي رماني بالظبط .
**********************.
في المستشفي ..
كانت قاعده مران جنب مراد بدموع ومراره.
مراد بابتسامه/في ايه ي مران دي رصاصه في كتفي والحمد لله جات سليمه .
مران بدموع /أنا كنت مرعوبه عليك ي مراد اول متصابت كنت هموت .
مراد بابتسامه/الحمد لله المهم اننا قبضنا علي العصابه دي ي سااتر نجحنا ي مران .
مران بابتسامه ساحره/بفضلك ي حبيبي بعد ربنا .
اللواء جمال بابتسامه /حمد لله على سلامتك ي بطل ومبروك علي المهمه .
مراد بابتسامه/الله يبارك فيك سعادتك ويريت مبروك كمان ليا أنا ومران هنتجوز بس هنتجوز هنا في لندن لحد ماظبت اموري في مصر .
جمال بابتسامه /تمام مفيش الف مبروك ي ولاد .
******************.
ليلا ..
علي اليخت .
كانت تقف ملك بنبهار شديد من كل ماحولها وتلك اليخت المرصع عليه اسمها .
فهد بابتسامه ساحره/مبسوطه ي روحي .
ملك بابتسامه وسعاده /أوووي ي فهد مكنتش عارفه انك بتحبني كده .
فهد بابتسامه وهو يقبل يدها/أنا بحبك من زمان أوووي ي ملك عملت كل ده علشان تكوني ليا وهفضل طول عمري أكفر عن الي عملته .
ملك بإحراج شديد /انا اسفه ي فهد بس انا مش هقدر دلوقتي .
فهد وهو يقبل يدها بعشق/وانا مش مستعجل ي نور عيني المهم انك معايا ي ترا الملكه تسمحلي بالرقصه دي ..
كانت ترقص بين أحضانه بسعاده وفرح تشعر بشيء لا تشعر بيه من قبل ف فهد أصبح لها العشق الحمايه والحياه …
*************
بعد مرور شهر ونص ..
كانت تقف رقيه بحقد وغل يكفي العالم بعدما تزوج مراد ومران لتقترب منها نعمه الخدامه باستغراب .
/خير ي ست رقيه .
رقيه بغضب وشر /طبعا ي نعمه أنا عارفه انك تعملي اي حاجه علشان الفلوس صح .
نعمه بطمع وجشع /اكيد ي رقيه هانم مانتي عارفه أنا جوزي علي باب الله وبصرف علي كوم لحم .
رقيه بابتسامه خبيثه/أنا عارفه ي نعمه علشان كده جيبالك مهمه هتاكلي من وراءه الشهد بس طبعا لو فتحتي بوقك هدفنك بايديا دول .
نعمه بابتسامه /وانا اقدر برضه خير ي هانم .
رقيه بجديه /امسكي الفستان ده .
نعمه باستغراب /ده فستان ست ملك .
رقيه بابتسامه خبيثه /أنا عارفه انتي هتلبسي الفستان ده وبالعربي كده انتي وخلف تناوموا مع بعض انتي فهماني طبعا وكل ده يتصور والفيديوه يجيلي وملكيش دعوه بالباقي فاهمه .
نعمه بطمع وجشع وهي ترا الفلوس /فهمت ي ست هانم ساعه واحده والفيديوه.
وبالفعل وصل الفيديو ل رقيه ظبطته بحيث يبان من اللبس الخاص ب ملك خصوصا انها كانت في الجسم صوره طبق الاصل من نعمه فبالفعل ابتسمت رقيه بنظره خبيثه فذلك الفيديو أصبح مجهز لاقناع فهد بخيانه ملك له …
****************.
في عياده امراض النساء..
كانت تجلس ملك بفرحه لا توصف .
/بجد ي دكتوره حامل مش ممكن .
الدكتوراه بابتسامه /ايه الغريب في كده انتي مش متجوزه ايه الغريب .
ملك بإحراج شديد /الاستغراب ي دكتوره أن جوزي مسافر من شهر ونص سويسرا شغل محصلش بينا علاقه غير مره واحده بس قبل مايسافر بأيام .
الدكتوره بابتسامه /هو فعلا الحمل عمره شهر ونص وعادي أن الحمل يحصل من مره واحده ربنا يسعدكم يارب .
****************
في جناح فهد وملك ..
دخلت ملك بسعاده .
/فهد حبيبي حمد لله على سلامتك رجعت النهارده شكل قلبك كان حاسس بالخبر الي هيخليك تنط من مكانك قربت منه بعشق وباست أيده .
/أنا حامل ي فهد .
فهد بمراره ووجع وجرح /مين ابو الي في بطنك ي ملك ..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية بنت الصعيد)

اترك رد

error: Content is protected !!