روايات

رواية معالجتي الفصل العاشر 10 بقلم منة عاطف

رواية معالجتي الفصل العاشر 10 بقلم منة عاطف

رواية معالجتي الجزء العاشر

رواية معالجتي البارت العاشر

رواية معالجتي الحلقة العاشرة

فتحت اميره الباب علي مراد
اميره…انت بتعمل ايه هنا
مراد. ايه ي اميرتي
اميره بتعمل ايه
مراد…انا كنت بدور علي حاجه هنا
اميره..طب تعالي يلا ننزل تحت
مراد…حاضر ي اميرتي
اخدتو ونزلوا علي تحت
مالك…اخيرا جيتو
الحج…تعالي ي حبيبي
سعاد….تعالي ي مراد هنا
مراد…لا مش عايز اقعد جمبك
سعاد..تعالي ي حبيبي
مراد…لا
اميره …خلاص ي مراد كده عيب روح اقعد
مراد..حاضر وراح قعد
جمبها
ملك….حبيبي عامل ايه
مراد…..
ملك…مش بترد عليا ليه
مراد….
الحج…كده عيب ي مراد
مراد…ي جدو انا مش عايز ارد
ملك…ولا يهمك ي جدو هو بس علشان مش متعود عليا
الحج…هيتعود
فضلو يتكلمو كتير علي الساعه ١٠لغايه لما استاذنو
ومالك استغل الفرصه وراح مسك ايد اميره
مالك … انا سعيد جدا اني اتعرفت علي انسانه جميله ورقيقه كده
اميره بابتسامه…ميرسي
مراد …ايه ي عمو هما مشيو مش هتمشي معاهم
مالك باحراج…اه اتمني ان احنا نقابل بعض تاني
اميره..إن شاء الله
خرج مالك من البيت
وركب العربيه معاهم ومشيو
وصلو البيت
ملك…شوفتي اميره عامله ازاي
سعاد…اه دي بيئه اوي
محمد…بالعكس انا شايف انها لطيفه جدا وكفايه انها بتتعامل بحب مع الناس بشخصيتها الحقيقيه مش مزيفه
ملك…انت قصدك ايه
محمد…قصدي ولا مش قصدي
انا قايم انام قالها محمد وهو قايم
مالك…اه وانا كمان
دخل كل واحد اوضتو
ملك…شوفتي بابا قال ايه
سعاد…شوفت يبنتي دي طلعت مش سهله
ملك..ابدا
______//////_____
عند اميره
لو سمحت ي حج انا عايزاك في حاجه مهمه
الحج…ايه تعالي ورايا المكتب
اميره…حاضر ودخلت وراه
الحج…عايزاني في ايه
اميره…حضرتك مش ملاحظ اي حاجه في مراد الايام دي
الحج…لا انتي ملاحظه حاجه
اميره…الصراحه اه
الحج…ايه
اميره…النهارده ومن كذه يوم
الحج…احكي
اميره..حاضر وحكتله كل حاجه
الحج…انا هتكلم مع الدكتور
اميره..تمام
الحج… انا عملت كل الأوراق الخاصه بيكي للامتحانات اللي هتدخلي بيها كليه
اميره..شكرا جدا
وحضنتو
الحج بابتسامه…احنا عيله مفيش شكر بينا
اميره خرجت من حضنو
اميره…تصبح علي خير
الحج…وانتي من اهل الخير
خرجت اميره وهيا مبسوطه
وطلعت علي فوق
اميره…مراد انت فين
مراد… انا اهو وخرج من الحمام وه لابس بنطلون بس
اميره…كده عيب وغمضت عنيها
مراد…مش المفروض انتي مراتي ي اميرتي
اميره…ادخل البس يلا وراحت عند الدولاب وبدأت تدور علي هدوم وهيا مكسوفه
اميره..اتفضل تعالي البسك ده
مراد.. حاضر
قعدت وقعد جمبها
اميره..اوف طب البسك ازاي وقامت علشان تلبسو
ولبستو التيشيرت
اميره بتوتر..كده احسن صح
مراد.. صح احكيلي قصه
اميره حاضر
راح مراد نايم في حضنها
اميره بكسوف. …وبدأت تحكي
لغايه لما نام وهيا نامت جمبو
______
الساعه ١
عند مالك في اوضتو
عمال يفكر في اميره ومش عارف يبطل
مالك..بس هيا روحه جميله وكل حاجه الصراحه عنيها قصرها بشرتها العاديه دي كل حاجه حتي لبسها جميل وهادي
مالك…اله انا بفكر فيها كده ليه
رمي بنفسه علي السرير وفضل يبص في السقف
ويفكر في اميره
ملك عدت من جمب الاوضه شافت النور مفتوح
ملك…اله ايه اللي مصحيك لغايه دلوقتي
مالك..اتعدل …مفيش
دخلت وقعدت جمبو علي السرير
ملك.. بس انا لاحظت حاجه النهارده
.مالك..ايه
ملك…والله ده انت مشيلتش عينك من عليها
مالك …هيا مين
ملك.. والله طب انا قايمه بما انك مش مركز
تصبح علي خير
مالك..وانتي من اهلو
خرجت ملك وقام مالك اخد شاور وغير ونام
_____
الداده…كلهم نايمين دلوقتي
مجهول…طب كويس . ………
الداده…اه هو…….
مجهول…تمام سلام
الداده…سلام
___
عدي اسبوع من غير أحداث كتيره
اميره…اصحي ي مراد يلا
مراد…سبيني ي اميرتي انام كمان شويه
اميره..لا كده مش ينفع
مراد…حاضر
وقام
لبسو ونزلوا
مراد..احنا رايحين فين
اميره مفاجأه
مراد. الله
اميره…بس احنا هنروح للدكتور الاول
مراد…لا مش هروح
اميره..يبقي مفيش مفاجأه
مراد. ….خلاص انا موافق
اميره ..يلا
اميره دخلت المطبخ
اميره..خلصتي ي داده اللي طلبته منك
الداده…اه ي اميره
اميره.. هاتي ي داده وحطتهم في علبه ومشيت
اميره..هات ايدك يلا
مراد..طب جدو
اميره..جدو عارف من زمان يلا بقي علشان مش نتأخر وبعدين جدو هيروح معانا
مراد..ماشي
خرجو ركبو العربيه
وراحو المستشفي
الدكتور..تعالي ي مراد جدو مستنيك هنا من زمان
مراد..دخل
اميره..السلام عليكم
الدكتور….وعليكم السلام
تعالي معايا ي مراد
مراد قام ومشي وراه الدكتور عملو شويه فحوصات وخلص
الدكتور…مراد استني بره ي حبيبي
مراد..حاضر
الدكتور..بصراحه ي جماعه العلاج بدأ يجيب مفعول بعد اللي الحج حكاه وكده بدأ يبقي اني في تحسن بشكل مش قوي بس كويس
اميره..يعني في امل
الدكتور…اكيد في امل
الحج شكر الدكتور وخرج هو واميره
الحج…انا هروح الشغل
اميره..انا هاخده افسحه شويه
الحج..تمام
اميره..يلا ي مراد
مراد …يلا
اخدتو وركبوا العربيه
وراحو اول حاجه يشترو لعب
اشترو لعب كتير
وراحو الملاهي
وراحو أماكن كتير
علي العصر كده راحو جنينه
وقعدوا فيها
اميره …هات الفرشه دي ي مراد
مراد…تمام وجابها وقعدوا
حطت اميره كل حاجه
اميره..لقت المايه خلصت
اميره..هروح اجيب مايه خليك هنا
مراد..حاضر
قامت اميره
راحت لقت في شويه ولاد اتلمو حواليها
محمود…ايه القمر ده
أسر…بس جامده
اميره بتوتر..لو سمحتو اوعو كده
محمد…انتي مفكره..انك هتمشي كده
اميره.. امال
محمود. …..بضحك هتشوفه
اميره بدأت تزعق
مراد سمع صوت الزعيق
فقام يشوف ايه اللي حصل
لقي….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقرءة جميع حلقات الرواية اضغط على : (رواية معالجتي)

اترك رد

error: Content is protected !!