روايات

رواية الملكة والامبراطور الفصل السابع والعشرون 27 بقلم أسماء عبدالوهاب

رواية الملكة والامبراطور الفصل السابع والعشرون 27 بقلم أسماء عبدالوهاب

رواية الملكة والامبراطور البارت السابع والعشرون

رواية الملكة والامبراطور الجزء السابع والعشرون

رواية الملكة والامبراطور الحلقة السابعة والعشرون

نزلت هذه الكلمة على مراد كالصاعقة كيف لا مستحيل ان تتركه حبيبته كيف له ان يحيا بدونه ان تركته سيموت بدونها فهى النفس بالنسبة له هى كل شئ بالنسبة له لا يجب ان يخبرها انه يحبها ويعشقها ترك الطبيب والجميع ودخل على غرفتها بأعناية وجدالممرضون يقومون بتغطيتة وجهها صرخ بهم ان يتركوها نزل على ركبتيها ودموعه تغرق وجهه يتلمس وجهها بيديه ويترجاهاان لا تتركهه لا يستطيع بدونها يحكى لها عن عشقه لها كان الكل ينظر لهم بدموع لايصدقون انها تركتهم فهى كانت نعم الاخت والصديقة كانت تفكر بالجميع قبل نفسها رغم انها تظهر انها قاسية وصارمة ولكن مع عائلتها هى الحنونة البريئة الطيبة ظل يبكى ويترجاها كان يضرب على صدرها بقوة لعلها تسمعه وترحمه من هذا العذاب اقترب منه فهد وياسين يحاولون تهدئته
ولكنه صرخ بهم : اطلعوا برة مش عاوز اشوف حد فيكم هنا انتوا سامعين يالامن غوروا من وشى
خاف الجميع من تهديدهه هرولوا هارين من هذا الاسد الجريح حتى لايفتك بأحدهم
تك تك نعم هذا الصوت هو صوت دقات قلبها رفع رأسه نظر الى جهاز القلب الذى بجانبه رأى دقات قلبها تعلن عن رجوعه له رأى اهتزاز جسدها لم يصدق نفسه فى بداية الأمر هرول الى الاطباء لعل احدهم يخبره انه لا يحلم اتى الاطبعاء مسرعين الى الغرفة بعدما اخبرهم مراد بمارأى فعل الاطباء مايلزم وتم نقل عشق الى غرفة عادية وأعطوها بعض المخدر لأنها كانت فى غيبوبة افتعالية (يعنى بمزاجها هروبا من الواقع)
نتيجة لما تعرض له عقلها من كثرة الصدمات فى المرحلة الاخيرة فرح الجميع بهذا الخبر وظل مراد بجانب عشق حتى تستيقظ قام مراد من جانبها واجرى اتصالاهاتفيا حتى يعلم من الذى حاول قتل عشقه فهو علم من الطبيب انها ليست حادثة عادمية وانما حادثة مدبرة
بعد ساعة اتصل به احد رجاله وأخبره ان احد رجال سلينا كلف رجل للقيام بذلك فقدعلم مراد من اللواء سامح بقتل البرت وهروب سلينا من السجن غضب مراد لذلك فتوعد لسلينا بعقاب شديد على ما فعلته بحبيبته عشق
💟💟💟💟💟💟💟💟💟💟💟
على الجانب الاخر بالجونة
كان يعيش هؤلاء العشاق بسعادة يعوضون مافاتهم من ايام وشهور وسنين من العد كان يتجولون بكل مكان فى الجونة بنشغلون باللون والفسح والشوبنج ويأكلون كل مالذ وطاب
بداخل جناحهم كان حسام وجورى يجلسونعلى فراشهم
حسام بفرح: فرحانة ياجورى معايا
جورى بسعادة وكأنهاطفلة حصلت على لعبة جديدة : قوى فوق ماتتخيل حاسة انى طفلة وكل احلامى اتحققت انا كنت بحلم ان حب طفولتى بس يحبنى ولو ربع مابحبه بس انت خيبت ظنى وكنت بتحبنى من زمان قوى زى ما انا كنت بحبك تعرف لما كنت بتيجى لمراد كنت باجى اتصنت عليكم واشوفكم بتقولوا وايه واشوف حركات ايدك وانت بتكلمه واعمل زيك لما كنت بتشتغل فى الشركة مع مراد كنت باجى مخصوص واقول انى جاية لمراد علشان متسألنيش جاية لايه علشا مكونتش هقدر اقولك انى جاية اشوفك انت حبيبى لماكنت بتيجى البيت كنت بتهرب منك لإنى لوكنت قعدت كانت عنيا هتفضحنى وتقولك انها بتحبك شفايفى كانت هتخونى وتقولك وحشتنى كل ذرة فى جسمى كانت بتنطق بحبها ليك
حسام بحب وعشق وهو يضمها الى صدره بحرارة من كلامها: اه ياجورى اه عملتى فيا ايه خلتينى عشقتك اكتر ما انا بحبك مش وحدك ياجورى مش وحدك اللى حبيتى انا كمان حبيت وعشقت وبقيت بتنفسك انتى بقيتى هوسى وجنونى غيرتى عليكى بقيت غيرة مجنونة ومش عارف ابطلها
جورى بحب وهى تقبل وجنتيه وتضم يدها على رقبته : وانا مش عوزاك تبطلها لأن انت لوبطلتها هعرف انك بطلت تحبنى ياحسامى
حسام بإستغراب من اللقب: حسامى
جورى بدلع: ايوة حسامى ايه مش عاجبك الاسم
حسام بمكر: لأعاجبنى بس الدلع ده عليه ضريبة ياحلوة
جورى بدلع: وانا موافقة على دفع الضريبة
حسام بخبث: استعنا على الشقى بالله تعالى بقى ياحلوة
جورى بدلع وضحك: ياشقى انت مش بتزهق
حسام بحب: حديزهق من العسلية برضو تعالى
رمها على الفراش وقام باعتلاها وقبلها (وتسكت شهرزاد عن الكلام الغير مباح هتموتوا وتعرفوا ياقلالات الادب😂😂😂)
💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘
فى المستشفى
بداخل غرفة عشق
كان مراد يجلس على الكرسى يقبل يد عشق الموصولة بالاسلاك ويقبل جبينها ويعتزر لها عن عدم وجوده بجانبها فى وقت حدوث الحادث كان يبث له حبه وعشقه وهيامه لها ويخبرها انه لا يستطيع بدونها فهى كل شئ بالحياة له ويخبرها ان الكل بحاجتها فهى الاساس كالعمود بداخل البيت احس مراد بتحريك يد عشق على يدها وكأنها تؤكدله حديثه بأنها لن تتركه فتحت عشق اعينها وجدت مراد بجانبها ينظر لها لايصدق انها استيقظت ابتسمت له ابتسامة باهتهةشاحبة
عشق بإبتسامةشاحبة: وحشتنى يامرادى
مراد بدموع وفرحة طفل جلب له والده ثياب العيد: انتى فوقتى صح حمد لله على السلامة ياعشقى كده كده كنتى عاوزة تسبينى ياعشقى وتبعدى هنت عليكى عاوزة تبعدى
عشق بحب: عمرى ابدى ما حسيبك يامرادى انت كل حاجة بالنسبة ليا انا كنت سمعاك وحاسة بيك بس مش قادرة اصحى واقولك انى جنبك حاولت على قدما اقدر وحبك ليا هو اللى رجعنى علشان احنابنكمل بعض يامراد زى ما انت ماتقدرش تعيش من غيرى انا كمان ماقدرش اعيش من غيرك
مراد بحب وهو يقبل جبينها : عندك حق ياعشقى احنا الاتنين مانقدرش نبعد عن بعض علشان احنا بنكمل بعض
عشق بسؤال: امال فين فهد وياسين والباقى فين
مراد ببساطة: طردتهم قولتلهم انى مش عاوز اشوف حدمنهم هنا وهماخافوا ومشيوا
عشق بيأس: مش هتتغير يامراد ابدا
مراد بفجأة: على فكرة انتى نستينى اخلى الدكتور يجى يطمن عليكى استنينى شوية وجاى
عشق بطاعة: حاضر
ذهب مراد حتى ينادى الطبيب ويخبره باستيقاظ عشق ذهب معه الطبيب واخبره انها اصبحت بخير وستظل معهم يوما حتى تتعافى جيدا ومن ثم تستطيع ان تغادر المستشفى اطمأن مراد عليها وطلب من الطبيب ان يجلب له ممرضة حتى تهتم بعشق فى حال خروجها من المستشفى وافق الطبيب على طلب مراد تحت اعتراض عشق المتكرر غادر الطبيب من الغرفة وظل مراد مع عشق حتى يهتم بها
💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓
عند سلينا
ازاك خوف : سلينا تم وعشق عملت حادثة بس لأسف مامتتش
سلينا بغيظ : ازاى ازاى مامتتش كده كل مخطاطاتى فشلت اسمع الراجل اللى انت كلفته بقطع الفرامل تتخلص منه قبل ما مراد يعرف ويفتن علينا فاهم
ازاك : حاضر سلينا
سلينا :اسمع ابعت فاكس لمخائيل حنا قولوا ان الكينج ناوى يتمم الصفقة الجديدة فى معادها
ازاك : امرك سلينا
سلينا فى نفسها: لحد امتى هتفضلوا انتى ومراد العقبة فى طريق اهدافى كل ما احاول اقتلكم تعيشوا زى القطط بسبع ارواح مسيركم هتموتوا تحت ايدى لو مكنتوش انتوا يبقى حد من عيلتكم وهما نقاط ضعفكم
💝💝💝💝💝💝💝💝💝

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية الملكة والامبراطور)

اترك رد

error: Content is protected !!