روايات

رواية أصعب حب الفصل الثالث 3 بقلم فرح القصاص

رواية أصعب حب الفصل الثالث 3 بقلم فرح القصاص

رواية أصعب حب البارت الثالث

رواية أصعب حب الجزء الثالث

أصعب حب

رواية أصعب حب الحلقة الثالثة

في الصباح ف الشركه الهارون
يوسف: خير يا بابا في اي
محمد: قررت اتجوز
يوسف بصدمه: مستحيلللل انت بتقول اي يابابا ازاييي تتجوز بعد ماما الله يرحمها
محمد: انا خلاص اخد قراري
يوسف: يابابا فكر ف ماما انت كنت بتحبها اوي ازايي هتقدر تتجوز عليها بالسهولة دي
محمد :الي عندي قولتو
يوسف بغضب: وانا مش موافق
محمد: ونا مش عايزه موقفتك
يوسف بغل:ماشي سلام
يوسف قام بغضب ومشي
_________________________

في بيت مليكه
مليكه: هروح المراجعات النهائيه ازاي دلوقتي
ديدا :م مهم المراجعات يابنتي المهم صحتك
مليكة :خلاص م هروح اليومين دول
ديدا: ايوه وانا كمان
مليكه : نعم يروح ا*مك اومال مين الي هيذاكرلنا
ديدا: شششش الاون لاين اثر ف حاجة!
مليكه: واللهي لولا اني تعبانه كنت جبتك من شعرك ببرودك دهه
ديدا: ليييي انا عملت حاجه الاه
مليكه بسخريه: لا بريئه يابت
ديدا بتمثيل: حصل اكمني مليش قريب ولا حبيب ولا غريب تعملو فيا كده
مليكه: شوففف البتت الغلبانةةة
ديدا: ربنا يخليكي ده من ذوقك
مليكه:المهم دلوقتي هنودي وشنا منهم ازاي
ديدا:يستي عاديي شوفتي شكلهم چنتل ازايي
مليكه بضحك: چنتل بتوعك دول خلوني برجل واحده
_________________________

في مكان اخر
احمد :ها الخطة ماشية تمم
سوازن : وبقي صباع في ايديا
احمد بضحكه كله شر : طب ياحلوه مستنيكي
سوزان : اوامرك يبيبي
___________________________

عند يوسف كان قاعد في كافيه
اسامه رحلوا علشان عارف انو هيبقي موجود هناك
اسامه بخفه دم :اي يبني بندور عليك في كل حته وانت هنا اطلبلنا حاجة نشربها بقي
يوسف بزهق :بقولك يا اسامه انا مش طايق نفسي سيبني في حالي
اسامه بقلق : مالك يلا
يوسف بهدوء: بابا عايز يتجوز
اسامه بفرحة : طب الف مبروك يعم
يوسف :امشي يااسامة
اسامه:يجدع في اي ما تفرح لابوك الله
يوسف بسخريه :افرح! نا مش قادر أصدق ازاي هيتجوز بعد ماما ازاي قدر يبص لست غيرها انت متعرفش بابا كان بيحب ماما قد اي
اسامه بحزن: م عارف اقولك اي يصحبي
يوسف :سيبني لوحدي ياسامة
أسامة مشي
__________________________

في بيت مليكه الساعة 06:00 م
مليكة: هيححح اخيرا خلصنا مذاكرةة
ديدا: ااااه تعبت يلا ناكل الواحد هموتت من الجوع
مليكة:اه ونا كمانن
ديدا :يلا قومي هاتلنا ناكل وهاتيي ايوي معاكي ارخم علية شوية
مليكة:رجلييي يمتخلفةة
ديدا :ياااااه نسيتتت خالص
ديدا :خليكي يختي كدهه
مليكة: هو نا الي خبطت نفسي اللله
ديدا : امك عاملةة طفح ايي ولا اقولك انا هروح اشوف بنفسي
_________________________

سوزان بحب : واحشتني
احمد بخبث: وانتي كمان
سوزان : طب كنت عايزه 40،000 جنية
احمد بضحك: كمان يومين وهيبقي معاكي مال هارونن
سوزان: لا يحبيبي هاتت الي 40،000 العربون
احمد :وا*طيةة طول عمرك
سوزان:عشان عرفتك يروحي
__________________________

ف المقابر بليل
يوسف بعياط :صدقيني ي امي انا مش مستوعب الي حصل من بعدك ونا مش حاسس بالفرحة كل حاجة بقت طعمها وحش .. ليي سيبتيني ليي وحشتيني اويي شوفتي يا ماما بابا عمل اي بابا خان وعدو ليكي .. بس انا هوعدك ياماما مش هخليها تتهنا بيوم واحد مع بابا
_______________________

مليكة وديدا خلصو اكل وفضلو يلعبو
ديدا :ايادد انت بتخم علفكرهه
اياد: نتي تسكتي بلاش اقول الدور الي فاتت غشيتي كام مره ثم قاطعه هاتفه
رهف : اهلا.. حبيت اشكرك ع الموقف
إياد بتوتر : مفيش شكر ده وجبي
ديدا بخبث وبتغير صوتها :يا ايوي بتعمل ايي يحبيبي
رهف :احم سلام
اياد:استني استني
بص لديدا بزهق
ديدا بغمزه :الحب ولع ف الدرة ولا ايي
إياد :ده انا الي هولع فيكي

ديدا :ههههه مين دي ي ايوي
اياد:ونتي مالك يرخمة
ديدا :ليا ونص م هتبق خطيبةة ايوي حبيبي
اياد:بت مش قولتلك بطلي تقوليلي ايوي دي وبعدين خلاص خطبيتهالي
ديدا :طبعا يبني نحن ف عصر السرعه
ضحك الجميع ع إياد وديدا وفضلو يلعبو لحد..
ديدا :اعع هنزل انا بقي عايزه انام
مليكة : طيب تصبحي ع خير
________________________

في الصباح ف فيلا
رهف:اسامهههههههههه
استوب
(رهف اخت اسامه عندها 20سنه دمها خفيف وشعرها بني مصفر وعينها عسلي )
اسامه بنوم:في اي يا رهف
رهف:قوم يا اسامه انا جعانه
اسامه:طب ماتكلي
رهف بزعل:انت عارف بحب افطر معاك انت
اسامه: ماشي يا رهف
رهف:يلا
اسامه:ماشي قومت قومت انزلي انتي ونا جي وراكي
رهف نزلت
اسامه قام خد شاور
‘__________________________

في بيت ديدا
والدته ديدا:ديدا ديدا
ديدا بنوم:امم
والدتها:يا ديداااااا
ديدا:خير في اي
والدتها:في حد بيكلم اهلو كده
ديدا بسخريه:صح اهل هم فين الاهل دول
والدتها:ديدا اظبطي كلامك
ديدا:تمام ماشي خير في اي
والدتها:يلا علشان تفطري
ديدا:ماشي روحي انتي وانا جيه وراكي
والدتها:ماشي
ديدا قامت و اخد شاور ولبست
والدتها:يلا عشان تفطري
ديدا:يلا
_________________________

ف شركة الهارون
محمد: اقعدي يحبيبتي
سوزان :ها ياحبيبي قولت ليوسف
(سوزان عندها 34سنة شعرها احمر أخبث خلق الله )
محمد: هاه ااه طبعا حتي وافق
سوزان بخبث وفرحة :بجد ياحبيبي
محمد بتوتر:بجد ياحبيبتي
الباب خبط وكان يوسف
محمد:ادخل
يوسف:ازيك يابابا اي ده عندك ضيوف اجيلك ف وقت تاني
محمد: لا لا تعالي اعرفك ع سوزان
يوسف :اهلا
سوازن بمياصة وبتحرك ايديها ع شعرو :ازيك ياحبيبي
يوسف شال ايديها بقرف :وللهي انا مش طفل
محمد:خلاص يايوسف اعرفك سوزان الي هتبقي مراتي
يوسف بزعل ان ابوه عمل الي في دماغو برضو
يوسف : احم طب همشي انا عندي درس عايز حاجة
محمد: لا خلي بالك من نفسك
_________________________

عند بيت مليكه
خصوصا في غرفه مليكه
مليكه كانت بتفكر ف يوسف قاطعها…
ديدا كانت عماله تنادي عليها
ديدا: مليكةةةةةةةةةةةةة
مليكه: اي في اي
ديدا: سرحانه في اي
مليكه: ها مفيش
ديدا: عيب عليكي انا فهماكي اكتر منتي فاهمه نفسك
مليكه: سيبك انتي المهم دلوقتي الامتحانات قربت ولازم نروح المراجعات النهائيه
ديدا: طب هتقدري تمشي
مليكة:اه دي خبطة بسيطه يعني مش هيحصل حاجة
ديدا :طب بكره في مكثف الكيميا نروح
مليكة :ماشي
ديدا :طيب تعالي نحضرو من دلوقتي
مليكة : تمم يلا
_________________________

احمد:يوسف لازم يحبك
سوزان:ودي اعملها ازايي
احمد:اتصرفي
سوزان:المقابل
احمد:اي يروح ا*مك ده نتي هتتجوزي محمد الهارون
سوزان:ايش ضمنك مش ممكن اتقفش
احمد بعصبية مسكها من شعرها جامد وزقها ع الارض و………….

يتبع …

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا 

لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على ( رواية أصعب حب )

اترك رد

error: Content is protected !!