روايات

رواية أحفاد المنشاوي الفصل الثامن عشر 18 بقلم ندا الشرقاوي

رواية أحفاد المنشاوي الفصل الثامن عشر 18 بقلم ندا الشرقاوي

رواية أحفاد المنشاوي البارت الثامن عشر

رواية أحفاد المنشاوي الجزء الثامن عشر

رواية أحفاد المنشاوي
رواية أحفاد المنشاوي

رواية أحفاد المنشاوي الحلقة الثامنة عشر

استيقظت جنه علي اشعه الشمس وتنظر لاوس النائم بجواراها
وتتعامل في ملامحه
كان يوجد تيشرت اوس بجانب السرير حصلت عليه ولبسته وتسللت من علي الفراش
لكن لحق بها اوس وامسكها من خصرها
جنه بخصه/ياماما
اوس ويرجع خصلات شعرها للخلف قائلا /اي ياقطه اتخضيتي قايمه من جمبي زي الحرميه كده
بس حاسس اني في جنه فعلا حاسس اني امتلكت الدنيا كلها
جنه بخجل /ممكن تسبني
نظر إليها اوس غامزا /اسيبك دا انا لما صدقت
جنه /عاوزه اخد شاور
شالها اوس قائلا /وماله ياروحي ناخد
جنه /لاااااااااااا
Nada Elsharkawy
💞💞💞💞💞💞💞😜💞💞💞💞💞
رعد /انا قلقان علي جنه معرفش هيا فين بقالها شهرين
(قلقان علي اي ياعم رعد خلي الطابق مسطور 😂😢)
أكرم /وبعدين المشكله مفيش حد دخل تركيا اسمه جنه في الفتره الاخيره
مالك /جنه هترجع متقلقوش بس هترجع لما تخلص المهمه
اميرة /ان شاء الله هترجع هيا واوس
مرام /حفله التخرج أمته يامالك
مالك بابتسامه هاديه /كمان 5شهور ان شاء الله
ياسمين /ايوه بقا فاكرين حفله تخرج اميرة
الجميع /طبعا

 

 

 

 

 

 

ياسمين /طب فاكرين لما انس كان عاوز يبو*س تاج وهيا كانت غضبانه
انس بخجل /ولي قله القيمة دي بقا كنت صغير ياعمتو اسكتوا
يمرام /ولا مالك لما
قاطعها مالك /مالك اي اهدي كده
ياسمين بضحك /تثمحيلي بالاقصه دي ياديجه (تسمحيلي بالرقص دي ياديجه)
مالك /ما خلاص ياعمتي بقا انتي بتفتكري اي
أكرم بضحك /لا مش قادر
مالك بخبث /طب قلنا بقا يااكرم انت نمت علي الكنبه ليله فرحك
أكرم /بس ياحيوان اسكت مين قالك كده
انس /عمتي
ياسمين بدهشه /انا لا انا قولت نمت في اوضه الأطفال
أكرم /ماشي ياياسمين
أكرم عارف ان انس بيقرب من تاج
أكرم /تاج حلوه السلسله اللي انتي مبتقلعهاش من يوم عيد ميلادك بس ياترا اي اللي جواها
شرق انس وهو بيشرب
انس بتوتر /انهي سلسله
أكرم بخبث /اللي تاج لبساها
تاج بلا مبالاه /ما انس اللي جايبها
انس عارف انهم هيحفلوا عليه قام بسرعه واخد مفاتيح العربية
انس /طيب الكليه بتو*لع سلام وجري
ضحك الجميع علي أفعال انس
ومالك بص علي خديجه بحزن انت مش عارف يقرب منها زي انش وتاج بس حس ان ربنا شايل الأحسن
Nada Elsharkawy
💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞

 

 

 

 

 

 

مارك /سوف يتم تسليم الشحنه بعد يومان ومن يعثر علي جنه المنشاوي يقتل*ها
الحرس /تمام
Nada Elsharkawy
💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞
وصل جواب لرعد وصلته احد الخادمات
رعد /لسه حد بيبعت جوابات
وفتحه
وقرا بصوت عالي
مارك /انا مارك التي تنوي ابنتك علي قتله لكن سوف ارجعها لكم في تابوت جث*ه هامده جنه كنت أريد ان اقضي معاها ليله لكن الحظ لكن اوعدك ايها الرجل المشهور سوف ارجع لك ابنتك جث*ه هامده هيا وزوجها ولكن من الممكن أن يختلف الوضع وتاخد زوجها وانا اخد جنه أسيره
رعد بصدمه /جنه
اميره ببكاء/عاوزه بنتي يارعد مش هستني لحد ما بنتي ترجعلي زي ما بيقول انا هحجز علي تركيا حالا
رعد /تروحي تعملي اي في تركيا بنتك نازله باسم حد تاني واحنا منعرفش عنها اي حاجه الجواب دا لازم يروح للواء أمجد ولازم نعرف جنه فين او هيا تتصل
وبالفعل الجواب وصل للواء أمجد
Nada Elsharkawy
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
قعده جنه في حضن اوس
جالها مكالمه
جنه /مرحبا
الرجل /مرحبا وحش الدخلية مارك سوف يسلم الشحنه بعد يومان في المينا احذري لان مارك طالب جث*تك او تكوني أسيره عنده
غضبت جنه قائله/جنه المنشاوي لا تكون أسيره عند خنز*ير وقح
وقفلت

 

 

 

 

 

واوس ساكت
استغربت جنه هدوئه ثم قالت /اي متكلمتش يعني
اوس /مستني تهدي علشان نتكلم بهدوء
جنه /هديت اتكلم
قرب اوس وقعده علي رجله قائلا بحنان /هتروحي المهمه
جنه /اكيد
اوس /لو مارك عرف يغدر بيكى مش هسيبك
اقتربت منه ولفت يداها حولين عنقه قائلا بدلال /وانت هتسبني
اوس بتاثير /اضحي بعمري كله فداكي ياجنتي
جنه /المهمه كمان يومين
اوس /انا عريس ياجدعان
جنه بضحك /معلش
اوس /طب اجيب عيل وبعدين انزل المهمه
جنه /ياله يابابا علشان نشوف هنعمل اى ولازم يجيلي قوات هرن علي اللواء أمجد
Nada Elsharkawy
بعد عشر دقايق كانت جنه رنت علي اللواء أمجد
جنه /سياده اللواء
أمجد بغضب /اهلا بالي بتعمل اللي في دمغها علي طول انتي يابت بتخدي أوامر من مين
عقدت جنه حاجبها قائله /بت
امجد/حرامى عليكي هترفعيلي الضغط
جنه /طب اهدي بس انا عاوزه قوات بكره
أمجد /نعم ياختي بكره اي انتي محساني انك بتقولي عاوزه اروح الملاهي ابعت الحرس بكره ياجنه
جنه بعمليه /المهمه بعد يومين هتبعت القوات ولا اقوم بيها لوحدي
امجد/لوحدك اي يابنتي انتي راحه تلعبي جوزك عامل اي
جنه /كويس الحمد لله
أمجد /القوات هتكون عندك بكره ان شاء الله ترجعي سليمه ياجنه علشان ابوكي حالف لو مراجعتي هيقفلي المكتب وانتي عارفه وحاولي تطمنيهم عليكي علشان قلقانين اوي
جنه /تمام في حفظ الله باي
وقفلت
Nada Elsharkawy
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

 

 

 

 

 

 

في القاهرة
كان رعد يرتدي ملابسه ليذهب الي اللواء أمجد
وارتدي بدله من اللون الرمادي مع جزمه باللون البني الفاتح
وساعه
اميرة بغيظ /يعني متشيك وكل دا علشان رايح عند اللواء أمجد
رعد ضحك بصوت عالي /امال اعمل اي اروح بالشورت والتيشيرت
اميره /البس كاجول
رعد بنفاذ صبر /قولتي الكاجو بيصغرني ولميتي الهدوم ودتيها اوضه عيالك اعمل اي
اميرة /خلاص انزل هخاف من اي يعني انت كبرت اصلا
رعد بخبث /تمام تمام انا ماشي
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
دخل رعد المديرية وكان الجميع حاضر
اللواء أمجد /اهلا رعد بيه
رعد /بنتي فين ياسيادة اللواء
اللوء أمجد /يارعد احنا منعرفش حاجه عن بنتك اتفضل اقعد ونتفاهم
جلس رعد وكان جميع الظباط موجودين
اللواء أمجد /دلوقتي بنتك من اكفئ الظباط عندنا وانت عارف مبيهمناش راجل من ست اهم حاجه شغله وبنتك اثبتت دا في 3سنين بس غير أن ملفها في الكليه سليم ومحافظه علي كل حاجه وطلعت المهمه دي علشان تثبت نفسها اكتر وعلي فكره معايا قرار جنه مضيع عليه اكيد محدش يعرف ان لو لقدر الله مرجعتش مفيش تعويض مادي بس بنتك الخطه قلبت معاها واتكشفت للأسف مع انها اول مره تصل وجنه المنشاوى تنكشف
اغمض رعد عيونه بحزن لان اميره السبب
اكمل كلامه قائلا وكمان الفندق اللي في رجلتنا وعارفين كل حاجه وجنه نازله باسم ماريا هيا لغت الحجز من اكتر من 2ونص هيا واوس وكمان عرفت انها اختفت نهائي
كلمتني انهارجه عاوزه قوات بكره يعني بتبلغني في وقت ديق جدا والمهمه كمان يومين وجنه مش هتلجع غير لما تعلم على مارك بتسموه فى الصعيد تار
قاطعه رعد بستغراب /تار اي
أمجد /اسف مقدرش اقول
رعد بعصبيه /أمجد تار اي محدش عندنا ليه علاقه بالنار كلنا ناس متعلمين وجنه اكيد مش هتاخد حق غير لو هيا ليها الحق
أمجد بيحاول يهدي رعد /اهدي يارعد مينفعش كده الناس قعده
رعد /ميهمنيش اي حد انا سلمتكوا بنتى
قاطعه أمجد /شغلنا ميقدرش يديك ضمان ان بنتك ترجع العمليه بعد يومين بالظبط لو تمت يبقا اسبوع وجنه تكون في مصر هيا وجوزها
طلع رعد من المديريه وهو مش فاهم اي حاجه شرد بتفكيره دي مهمه ليه جنه عاوزه تاخد حق يعني هيا بتسلمه وخلاص او بتعلم عليه اما حق دا ليه عملها اي مارك دا
Nada Elsharkawy
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

 

 

 

 

 

 

بعد يومان وكانت مهمة
صحيت جنه من النوم كان اوس ضاممها لحضنه جامد كأنه خايف تضيع منه ونايك وهو خايف حد فيهم يرجع من غير التاني
فضلت جنه ذي ما هيا وضمته لحصنها وتربت علي شعره وتلمس وجهه ولحيته الخفيفه ووجنته
جنه /مش عارفه هرجع ولا…..
عند هذه الجمله ضمها اوس وفتح عيونه سريعا قائلا /اوعي تقولي كده هنرجع سوا علشان اجيب منك عيال كتير اوي
جنه وهيا تربت علي ظهره/ان شاء الله ياروحي
اوس /ياخرابي علي الجنينه مش متعود علي حنيتك
جنه /طب لو قولت ياحبيبي
اوس /قومي يابت البسي كده مش هنروح المهمه
قامت جنه وبدأت تجهز واوس بدا يجهز
جنه /الساعه دلوقتي 2 بليل الساعه 5 هيكون تسليم الشحنه والبنات اكيد
اوس /البنات دي هنعمل فيها أي
جنه /هنسلمهم هنا للسفارة في تركيا واكيد هما هيتصرفوا لو حد عرف اهله هيرجع ونكون عملنا اللي علينا
اوس /تمام اتفضلي دا سندوتش
جنه /لا مش عاوزة
اوس بحنان /هو السندوتش دا بس لو سمحت
بدأت جنه تاكل علشان ميزعلش وخلصوا
وقفلوا الشقه ونزلوا

 

 

 

 

 

راحوا المكان اللي في القوات
جنه /كل التعليمات انا قولتها الا حاجه وحدة
اوس بستغراب /اي هيا
جنه بتفكير /مارك محدش يضر*ب نا*ر علي مارك مفيش خدش واحد في مارك سامعين
القوات /تمااااام يافندم
اوس قرب من جنه /يعني اي محدش يقرب من مارك
جنه ببرود /يعني مارك بتاعي انا انا اللي هجيبه واوعي تلحقني يااوس الشغل حاجه وحياتي الشخصيه حاجه تانيه خالص
اوس /جنه انا جوزك
جنه /اوس انا في مهمه وفي شغلي مبخدش اي أوامر من اي حد حتي لو ابويا بنفسه فا ياريت تسبني في شغلي علي مزاجي في بتنا انت الراجل وليك كل الحريه في اي حاجه انت عاوزها ممكن نتحرك فاضل ساعه علي العمليه
وبالفعل تحركوا على مكان العمليه
ودخلوا واحد تلو الاخر وكان بالفعل بيسلموا الشحنه والبنات في المخزن
جنه دخلت هيا والقوات وسلا*حها مرفوع /سلموا أنفسكم
رفع مارك سلا*جه ضاحكا بسخريه /اهلا حضرتك الظابط مرحبا
جنه /ارمي السلاح مارك
مارك /عاركيني اهلا مستر اوس صح ام خطات او الطلقه لم تجعلك جث*ه لكن اوعدك سوف تخرج من هنا جث*ه
وكان احد رجال مارك تبع جنه ضر*ب طلقه في الأرض وحصل الاشتباك وضرب نار من الطرفين

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية أحفاد المنشاوي)

تعليق واحد

اترك رد

error: Content is protected !!