روايات

رواية اين زوجي الفصل السابع 7 بقلم ايه عطيه

رواية اين زوجي الفصل السابع 7 بقلم ايه عطيه

رواية اين زوجي البارت السابع

رواية اين زوجي الجزء السابع

اين زوجي
اين زوجي

رواية اين زوجي الحلقة السابعة

طرقت زينه علي غرفه شهد و استمعت الي اذن الدخول فتحت الباب

كانت شهد تجلس علي المقعد امام المرأه سعيده بما حدث اخرجها من شرودها صوت زينه الذي تمقته

زينه/شهد ممكن اتكلم معاكي

التفتت لها شهد و علي وجهها ابتسامه شماته

شهد /تتكلمي معايا……. تتكلمي معايا في ايه…… متهيقلي مفيش حاجه بيني و بينك نتكلم فيها

زينه /لا في يا شهد….. خالد

شهد /خالد……. و ايه اللي عندك يخص خالد

زينه /جوزتك من خالد مش ممكن تكمل

نظرت لها شهد بغضب

شهد/جوازت مين اللي مش هتكمل…… اوعي تكوني فاكره اني ممكن ارفضه لمجرد انه كان جايلك انتي في الاول…. لا يا ماما و لا يفرق معايا

زينه /حتي لو عرفتي انه مش مظبوط

نظرت لها شهد في البدايه باستغراب ثم تحولت الي هستريت ضحك

استغربت زينه قليلا و ظلت تنظر الي شهد حتي انتهت

شهد /ههههه مش مظبوط ازاي بقه يا ست زينه

زينه /انا بتكلم جد علي فكره بطلي ضحك و اسمعيني

شهد /اهو يا ست بطلت اشجيني

زينه /خالد دا مش كويس و مشيه بطال و بيعرف بنات كتير جدا و بياخد من البنت اللي بيعرفها اللي هو عايزه بعد ما يعشمها بالجواز و بعد كدا يسبها

شهد /يا نهار ابوكي اسود انتي بتشوهي سمعه الراجل منك لله كل دا علشان فضلني عليكي

زينه /فضلك عليا ايه يا متخلفه انتي انا كان لا يمكن اقبل بيه و خايفه عليكي جدا

نظرت لها شهد قليلا تفكر في شيئا ما ظنت زينه انها صدقت حديثها و سوف تفكر في الخلاص منه

شهد /ثانيه واحده كدا…….. انتي عرفتي الكلام دا منين

زينه /كان في واحده صاحبتي معايا في الجامعه السنه اللي فاتت اختها اتعرفت عليه و …….

فلاش باك

زينه /مالك يا جنه في شكلك مش تمام

جنه /مفيش يا زينه

زينه /انتي من امتي و انتي بتخبي عليا مشكلك اتكلمي قولي في ايه يمكن اقدر اسعدك

جنه /اختي بقالها فتره مش طبعيه و كانت دايما بتيجي متاخر بعد الشغل و كانت بتقفل علي نفسها بالساعات تتكلم في التليفون و كنت اسألها بتلكمي مين تقولي دي واحده صاحبتي لحد من اسبوع كان شكلها تعبان و مرهق قوي و لما سألتها قالتلي انها واخده دور برد بس بعدها بيومين سمعتها و هي بتتكلم في التليفون و بتقول للي بتكلمه اتصرف انا حامل في الشهر التالت و رحت للدكتور انزله قالي انه في خطر عليا و ممكن اموت…. انا لما سمعت الكلام دا رجلي مشالتنيش و قعدت علي الارض اعيط و مش عارفه افكر لحد ما لقتها لبسه و خارجه و مشفتنيش و انا جمب الباب في الارض قومت من مكاني و مسحت و شي و مشيت وراها لقتها دخلت عماره و طلعت الدور التالت و انا وراها وقفت قدام الباب مش عارفه اعمل ايه اتصرف ازاي و خصوصا ان احنا ملناش حد بعد ماما و بابا الله يرحمهم و لحد دلوقت مش عارفه اعمل ايه

زينه /كلدا يا جنه انتي شيلاه لوحدك

جنه /تفتكري دا حاجه سهله تتحكي

زينه /طب و بعدين هتعملي ايه

جنه /مش عارفه بس انا فكرت اكلم عمامي هما ممكن يلاقو حل

زينه /يا نهار اسود انتي اتحننتي يا جنه… ازاي عايزه تكلمي عمامك و تقوللهم علي المصيبه دي دا ممكن يقتلوها و يقتلوكي

جنه /طب اعمل ايه

زينه /العمل عمل ربنا هو قادر يحلها من سابع سما

جنه /يارب يا زينه

اوقف حديثهم رنين هاتف جنه اخرجته جنه من الحقيبه و نظرت به وجدت ان المتصل ليس الا شقيقتها

زينه /مين

جنه /جميله

زينه /طب ردي عليها

جنه /ايوة يا جميله

الطرف الاخر /انا اسفه انا مش جميله… جميله اخت حضرتك في العمليات دلوقت و هي اللي ادتني الفون اكلمك بتقولي اقولك ادعلها و سمحيها

كل ذلك و جنه تستمع بدون رد و شلالات من الدموع تهبط بسرعه عاليا مما جعل زينه تاخذ منها الهاتف و تتحدث بدلا عنها

زينه /الو في ايه

الطرف الاخر /مدام جميله في العمليات

زينه /عمليات… ليه ايه اللي حصل

الطرف الاخر /مدام جميله جت و عندها نزيف شديد و دهلت العمليات و كلبت مني ابلغ اختها

زينه /عي في مستشفي ايه

الطرف الاخر /مستشفي(……..)

زينه /و النبي خالي بالك منها احنا مسافه السكه و هنكون عندك

و اغلقت الهاتف و هي تبكي هي الاخر و لكن لا وقت الان للبكاء لابد من الذهاب المستشفي من اجل الوقوف بجانب جميله… نظرت الي صديقها وجدتها كما هي الدموع تنهمر من عينها في صمت….. ظلت تحركها بقوه الي ان استوعبت ما حدث و اخذتها و تحركا للخارج من اجل الذهاب الي جميله و هم في طريقهم الي الخارج تقابلا مع ميار التي ذهبت خلفهم بدون معرف شيئ و هم في السياره الاجري التي تنقلهم الي المستشفي علمت ان جميله شقيقه جنه مريضه

و عند وصولهم امام غرفه العمليات كان الباب يفتح و يخرج منه الطبيب بأسي…. تحدثت ميار التي لا تعلم غير ان جميله مريضه و لا تعلم ما علتها

ميار /لو سمحت يا دكتور جميله… جميله السيد احنا سألنا عليها تحت و هما قالو انها في العمليات

الطبيب /انتي اختها

ميار /لا دي اختها

تحدثت و هي تشاور علي جنه

زينه /خير يا دكتور هي غامله ايه طمنا عليها

الطبيب /للاسف جميله تعيشو انتم

حل الصمت في المكان لعده دقائق يحاول الجميع استيعاب ما قاله ذلك الطبيب حتي فاقو علي حديث الطبيب الذي اكمل علي الباقي منهم و جعلهم ينهارون بشده

الطبيب /الجثه هتتحول للمشرحه لانها جايه في اثار ضرب عليها فا ممكن تكون دي محاوله قتل

نظر ثلاثتهم الي بعضهم البعض و اول من تحدث بعد رسم الجمود علي وجهها كانت جنه

جنه /ايوة يا دكتور هي محاوله قتل و انا كمان عارفه مين القاتل

نظرت زينه و ميار الي بعضهم ثم اليها

الطبيب /هنشوف رأي الطبيب الشرعي ايه عن اذنكم

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية اين زوجي)

اترك رد

error: Content is protected !!