Uncategorized

رواية عشقي الجزء الثاني الفصل التاسع 9 بقلم ياسمين مصطفى

 رواية عشقي الجزء الثاني الفصل التاسع 9 بقلم ياسمين مصطفى

رواية عشقي الجزء الثاني الفصل التاسع 9 بقلم ياسمين مصطفى

رواية عشقي الجزء الثاني الفصل التاسع 9 بقلم ياسمين مصطفى

دخل قاسم ينام ودخلت معاه عشق… ورعد 4 ساعات صحي قاسم… وملقاش عشق جانبه لكن لقي جاسر صاحي…. بيتحرك بس مبيعملش صوت……
قاسم قرب منه: صباح الخير…. جاسر ضحك….
قاسم: هي صباح الخير بتضحك….
ضحك جاسر….
قاسم: بص بقا يابني انت تكبر بسرعه عشان تشيل المسؤليه… وتبقي راجل….
ضحك جاسر
قاسم: اضحك يا اخويا اضحك….
ضحك جاسر تاني….
قاسم: لا انا قاايم…. وقام قاسم واخد الهدوم اللي عشق محضراها وبعدين دخل اخد دش وخرج بعدها…. ولبس البدله عشان رايح الشركه وكدا…..
قاسم راح عند جاسر وشاله
قاسم بايه من خده: تعالي نروح نشوف ماما بتعمل اي….
وجاسر بيضحك….
قاسم نزل ومعاه جاسر وراح المطبخ… ولقي عشق واقفه بتغني..
قاسم:بقولك اي ياعشل هو الواد دا عبيط….
عشق:ابني مش عبيط….انت عبيط ياجسوره….
جاسر عيط…..
قاسم:هههه…حد يدلع واحد راجل ويقوله ياجسوره….
عشق:هات جاسر ياقاسم…
قاسم:لا خليه وروحي البسي بسرعه البسي بسرعه…عشان نروح المستشفي….
عشق:طيب…الفطار جاهز اهو افطر لما اجي…
وراحت عشق وفعلا لبست بسرعه ورجعت لقاسم لقته لسه م اكلش وبيلعب مع جاسر….
عشق:انت لسه مأكلتش ياقاسم….
قاسم:من امتي واحنا مش بنفطر مع بعض يالا….
ابتسمت عشق وراحت قعدت قصاده واكلت وهو كمان اكل…..وطبعا جاسر علي رجل قاسم…بعد ماقاسم رفض ان عشق تاخده….
عشق:الحمد لله….
قاسم:تمام يالا…..
وحطت عشق الاطباق ف غساله الاطباق وراحت عند قاسم….
قاسم:جاهزه….
عشق:ان شاء،الله….
جاب عم محمد العربيه….
عم محمد:صباح الخير يابيه….
قاسم:صباح النور ياراجل يا طيب…
وركب قاسم ورا وركبت جانبه عشق….وطبعا قاسم لسه شايل جاسر…..
عشق:مة تجيبه بقا ياقاسم انت تعبت….
قاسم:انا لو تعبت من الدنيا كلها مستحيل اتعب من.ابني….وبعدين هو مش تقيل اووي…سبيني بقا افرح ….
عشق:ربنا يديمكوا لياا…ياارب….
قاسم:ويديمك ليا ياحبيبتي….
__________________
ف المستشفي وصل قاسم هو وعشق ونزلوا من العربيه وراحوا عند اوضه رسيل ب التحديد…..
عشق:السلام عليكم….
رسيل بفرحه:عشق….
دخلت عشق ودخل بعدها قاسم بعد ما اتأكد ان رسيل لابسه حجابها…
قاسم:احم…عدي فين….
عدي دخل من الباب:انا اهوو….
قاسم:كنت فين…
عدي:كنت بشوف حاجه….
عشق:فين النونه….
رسيل:هنا….وشاروت لها علي مكانها…وراحت عشق واخدتها
عشق:بسم الله الرحمن الرحيم…تبارك الله…هتسموها اي….
رسيل وعدي:فرح….
عشق:الله اسمها جميل….واخدتها وراحت عند قاسم…..
جاسر بصلها وضحك….
عشق:خلاص عشان ضحكت هجوزهالك….اي رأيك يا قاسم….
قاسم بضحكه:انا.. معنديش مانع….
عدي:لاا حوش ابنك عن بنتي….انا هخدها اخبيها مش هجوزها اصلا….
جاسر عيط….
عدي:اي دا انتي بتعيطي يابطه….خلاص عشان خاطر الدمعتين دول انا مش موافق بردوو….
ضحكوا كلهم معادا جاسر اللي بيعيط….
قاسم:مبرووك لينا ياصاحبي…اخيرا…ارتاحنا…..
_________________________
وبعد مرور 3 سنوات….في فيلا قاسم….
عسق بتمشي بسرعه ف الجنينه اللي ف جناح قاسم….وهي حاطه اديها علي بطنها
عشق بتعب:ااه…خد بقا ياجاسر تعبتني….
جاسر ضحك وهو لسه بيجري…
دخل قاسم…وشاف عشق وهي تعبانه والولد وهو مغلبها….
قاسم بحده:جااسر…تعالي هنا….
راح جاسر حري عند ابوه…وحط راسه ف الارض….
قاسم رفع راس ابنه:راسك مرفوعه اوعي تنزلها ابدا…انت معملتش حاجه غلط….شوف ماما تعبانه ازاي…يعني يرضيك كدا…تتعب ماما اكتر ماهي تعبانه….يالا روح اسمع كلامها….
راح جاسر عند مامته وقال بحزن…
جاسر:اثف ياماما….
عشق بحنيه:ياحبيبي…انا مش زعلانه منك خالص…انا بس اخوك..تعبني اوي..
جاسر:سلامتك ياماما….بس انتي من كتر حبك فيه بلعتيه…
قاسم:هههه….لااا مش معقول….
عشق:قااسم….لا ياحبيبي انا مبلعتوش ولا حاجه…
جاسر:عايز اشوفه…
عشق:كمان شهر كدا ولا حاجه ياحبيبي….ويجيي وتحبه….
جاسر باسها من خدها:حبه اوي يامامي….عن اذنك….وراح عند ابوه
جاسر:وانا بحبك يابابا…مكنش قصدي اتعب ماما عن اذنك…
وخرج جاسر وراح ل اوضته بسرعه….
عشق:مكنش المفروض تزعق ياقاسم…
قاسم:لازم يعرف الصح من الغلط…لازم يعرف انه مينفعش يتعب حد….ويسمع الكلام…
عشق:بس هو لسه صغير….
قاسم:لحد مايكبر هتقولي هو لسه صغير…..الابن مهما كبر بيفضل ف نظر اهله طفل…..
عشق:عندك حق….
راح قاسم ومسك بطنها:اكيد تاعبك الولد دا شكله هيبقي مشااغب….
عشق:ااه والله معاك حق….المهم احنا عازمين عدي ورسيل ع الغدا النهارده….
قاسم:مالك شكلك تعباانه….
عشق:مش عارفه حاسه بوجع جامد…
قاسم:طيب تعالي نروح المستشفي…
عشق:لا هما قايلين لسه شهر…ااااااه…
قاسم:اسمعي الكلام ياعشق….وشالها ونزل تحت….
قاسم بصوت عالي:جاااسر…جااسر…
جاسر:نعم يابابا….
قاسم:تعالي ياحبيبي….
جاسر نزل من ع السلم براحه…ووقف قدام قاسم….
قاسم:بص ياحبيبي ماما تعبانه شويه روح عند عمو عدي وكمان شويه هجيلك….
جاسر:حاضر يابابا…..
فتح قاسم باب الفيلا وخرج جاسر جري لفيلا عدي…..وقاسم راح بعشق للمستشفي….
___________________♕
في فيلا عدي….
فتحت رسيل الباب…..
رسيل:تعالي ياجاسر….
جاسر:اذيك ياخالتو فين فرح….
رسيل:ههه انت مستعجل ليه…فرح نايمه….
جاسر:طيب صحيها…
رسيل بضحكه:حااصر…تعالي….
وراح جاسر هو ورسيل ل اوضه فرح….
رسيل:فروحه…فروحه حبيبتي اصحي يالا….
صحت فرح….
شالتها رسيل….
فقال جاسر….
جاسر:لا لأ نزليها ع الارض….
رسيل بضحكه:حاضر….بس تعالي تحت….
واخدت رسيل ونزا وراها جاسر….لتحت….
رسيل:فين ماما ياجاسر….
جاسر:ف المستشفي….
رسيل بخضه:ليه…
جاسر:بابا قال انها تعبانه شويه….
مسكت رسيل الموبايل ورنت علي عدي….
عدي:الو ياروحي…
رسيل:الو عدي….هي عشق راحت المستشفي ليه…رن كدا علي قاسم….
عدي:المستشفي…طيب طيب…
وقفلت رسيل مع عدي….اما عند عدي ف هو رن علي قااسم…..
عدي:الو…قااسم…
قاسم:ايوا ياعدي….
عدي:انت فين…
قاسم:ف المستشفي عشق بتولد….
عدي:بتولد….طيب انا حايلك….
قاسم:لا خليك مكانك…
عدي:ياعم هخلي نائب المدير يقوم ب الشغل…جاي اهوو….
قاسم:ماشي ياحبيبي….
خرج عدي من مكتبه ورن علي رسيل…
عدي:الوو رسيل…
رسيل:الو ياعدي…ها عشق مالها….
عدي:عشق بتولد…جهزي فرح وجاسر واجهزي هعدي عليكي ونروح لها….
رسيل:طيب….هجهز حالا…..
وقفلت مع عدي…لقت ان فرح وجاسر،لابسين لبس حلو….ف طلعت لبست هي بسرعه….ونزلت….
رسيل شالت فرح وخرجوا وراها جاسر….
عدي:ازيك يابطل….
جاسر:كويس….
عدي:ايه مش عايز تشوف اخوك…
جاسر بفرحه:هو فين عايز اشوفه….
عدي:طيب اركب ورا….يالا بسرعه….
وركبوا كلهم متوجهين للمستشفي…
______________________♕
ف المستشفي…..
قاسم مسك تليفونه ورن علي مراد….
قاسم:الو مراد….
مراد:خير يا ابو نسب…
قاسم:مراد عشق بتولد…ف مستشفي الجوهري حاليا….
مراد:اييه بتولد…طيب طيب…انا جااي حالا….
وصل عدي هو ورسيل عند المستشفي ونزلوا بسرعه وشال عدي بنته وكانت رسيل ماسكه ف ايديها جاسر….
جاسر:بابا…..
قاسم بص للصوت:جااسر…
وراح بسرعه عندهم….:ليه ياعدي جيت….مكنش ليه لزوم….
عدي:بس ياقاسم…المهم انه ربنا يقومها ب السلامه….
رسيل:يااارب….
وبعد شويه سمعوا صوت النونو…..
وخرجت الممرضه وهي فرحانه..
الممرضه،:اتفضل ياقاسم بيه…المدام جابت ولد زي القمر…..
اشتاله قاسم وكبر ف ودنه….وعطاه ل عدي….ورسيل….وبعدين الممرضه اخدته تاني….ودخل قاسم بسرعه ل اوضه عشق….
قاسم:عشق عشق انتي سمعاني….
عشق:ااه…انا كويسه جدا…ابني
..عامل اي…
قاسم:متخافيش ياحياتي ابننا كويس….
عشق:الحمد لله…..
ودخل رسيل وعدي بعد ما غطت عشق شعرها….ودخل جاسر…
جاسر:ماما…
عشق:جاسر حبيبيي..
جاسر:ماما انتي موجوعه….
عشق:لا باحبيبي انا كويسه….
دخلت الممرضه ومعاها الطفل….
عشق:شكرا ليكي….
رسيل:هتسموه اي….
جاسر:يزن….
عشق بضحكه:واشمعني يزن…..
جاسر:عشان بحبه….اووي…
عشق:اي رأيك يا قاسم….
قاسم:والله الاسم حلوو وانا موافق….واخد الكفل من ايد عشق…وقال ف ودنه بهمس….
قااسم:اهلا بيك في مملكتي يا يزن قاسم الجوهري “
يتبع …..
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

تعليق واحد

اترك رد

error: Content is protected !!