روايات

رواية حطمت قلبي 2 الفصل العشرون 20 بقلم لولا

رواية حطمت قلبي 2 الفصل العشرون 20 بقلم لولا

رواية حطمت قلبي 2 البارت العشرون

رواية حطمت قلبي 2 الجزء العشرون

حطمت قلبي 2

رواية حطمت قلبي 2 الحلقة العشرون

اثناء سير مراد في الطريق ادم عدي من قدام عربيته فمراد داس فرامل بسرعه بس خبطه خبطه خفيفه وقع علي دماغه
مراد بحده يانهار اسود ايه الغباء ده حد يعدي الشارع والعربيات ماشيه ونزل يشوفه
مراد وهو بيضرب علي وشه اكمل بقلق انت يابني يابني فوق ضرب كف علي كف واكمل هو يوم باين من اوله وسنده ودخله العربيه وساق بيه علي المستشفي
مراد بقلق بسرعه يابني انت وهو في شاب معايا في العربيه دخلوا
الممرضين امرك يا دكتور
وفعلا دخلوا
مراد بقلق يارب يبقي كويس وميحصلوش حاجه يارب واكمل بضحك ده ايه ده ازاي كد الواد ده لو عشق شافته هتفكرني بخونها واكمل لما شاف الدكتور داخل كمال كمال شوف الشاب اللي جبتوا معايا دماغه نزفت كتير. الله يخليك
كمال حاضر يا دكتور عنيا ودخل
بعد شويه طلعله كمال
كمال هو حالته مش خطيره اوي بس مش هيفوق دلوقتي ومش هنقدر نحدد مضعافات الخبطه غير لما يفوق
مراد بنفخ اوووف طيب يا كمال هيفوق امتي
كمال ممكن بكره
مراد بتنهيده طيب تمام هجيله بكره حطه في عنيك يا كمال ارجوك خلي بالك منه انا خبطه من غير قصد
كمال من عنيا
ومشي مراد علشان عنده اجتماع في الشركه
———————————-

 

في اوضه عشق
ايلين بخوف ها يا ماما قالك ايه
عشق بصي يا ايلين ابوكي عنيد وراسه والف سيف ان ابن طارق لا بس لو مصطفي كان صادق في حبه وصمم عليكي هينتصر
ايلين بحزن يعني مرضيش
عشق لا مرضيش
ايلين بحزن طيب يا ماما عن اذنك رايحه كليتي
عشق بحب ربنا معاكي يا قلب ماما
وهي نازله سمعت اسيل بتتكلم مع اسر في اوضته فخبطت
اسيل فتحت واكمل ايه ياروحي
ايلين بحزن ممكن ادخل
اسيل طبعا ادخلي
ايلين بحزن عايزاكي في حاجه في البلكونه
اسيل تعاالي ادخلي
ايلين بعد ما اتاكدت ان اسر دخل الحمام اكملت عملتي ايه مع ابيه
اسيل بفرح وافق عيب عليكي يابت
ايلين حضنتها واكملت بجد بموت فيكي يا مرات اخويا ده ماما خوفتني قالتلي بابا مرضيش بس لو مصطفي صمم واثبت حبه هينتصر
اسيل بقلق مش عايزه اخوفك بس اسر قالي كده قالي مش هيأمنله بسهوله بردو
ايلين بتنهيده بس علي الاقل وافق ده بابا رفض خاالص وانا بحبه ومش هقدر اعيش من غيره بحبه يااسيل بحبه اوي
اسر من وراها يا بجاحتك ياقلب اخوكي وصل بيكي ان يجي اللي يخليكي عامله فيها احمد شوقي وواقفه تقولي عنه شعر في البلكونه

 

ايلين اتخضت ووقفت ورا اسيل واكملت بخوف انت جيت امتي يا ابيه اعتبر مسمعتش حاجه
اسر هو علي اساس اسيل هتحميكي مني يعني ?? طب اوعي يا اسيل
اسيل بضحك اسر بطل رخامه منا فهمتك متزعقلهاش
اسر بحده اوعي يا اسيل
اسيل بصت لايلين المتوتره جدا وخايفه واكملت بهمس قولي اللي جواكي ومتخافيش
اسيل لاسر وحياتي متعملهاش حاجه ومشيت من قدامها
اسر بضحك ادي اسيل يا ست ايلين مشيتها من قدامك ايه هتنطي من البلكونه بقي ??
ايلين بدموع ابيه انا عايزاك تفهمني انا
اسر بمقاطعه انا عارف انك بتحبيه وعارف انه بيحبك وطارق لما هدد بابا واثق انه ميقصدش مصطفي بس مش هقدر اطمنله بسهوله سبينا نرفضه يا ايلين ولو بيحبك صح مش هيزهق
ايلين بدموع يعني هتقنع بابي
اسر بابتسامه هقنع بابا ياستي بس لو لقيت انه بيحبك فعلا
ايلين حضنته بفرح واكملت ربنا يخليك ليا يا احلي اسور في الدنيا
اسيل بضحك مكاني ياجزمه
ايلين بضحك طلعت لسانها واكملت اخويا يا حبيبتي
اسيل حبيبي قبل مايكون اخوكي
ايلين بضحك في دي عندك حق

 

اسر بحب انتي متخيله اني هخليكي تتوجعي يا ايلين يابت دونا عن اخواتك انتي بنتي مش اختي وبحبك وبخاف عليكي اوي وعايز اشوفك اسعد واحده في الدنيا ولو سعادتك مع مصطفي ويستاهلك مش هتردد احارب معاه علشانك
اسيل بفرح بجد انا بحبك اوي ووالله العظيم مصطفي كويس اوي وهيثبت انه بيحبني
اسر بحب وانا مش عايز غير ده ويلا علي كليتك
ايلين بفرح ماشي باي وباست اسيل واكملت تسلميلي يا مرات اخويا يا قمر انتي عقبال مانفرح بيكم
اسيل ابتسمتلها وايلين نزلت
اسر بغمز ايه رايك
اسيل بستغراب في ايه
اسر يفرحوا بينا
اسيل بخجل اااه قولتلي طيب هشوف
اسر بضحك مش عايز استعباط بقالي سنه كاتب الكتاب كفايه
اسيل بخجل مش عارفه ابقي حدد وعرفني وانا اقولك مناسب ولالا
اسر باس راسها واكمل ماشي يا ست البنات يلا علشان الفطار
———————————–
في الشركه
مراد خلص اجتماعه وقاعد بيراجع حاجه وماشي
عشق رنت عليه
مراد ايه يا حبيبتي
عشق لو خلصت تعالي ناكل سوا لسه مكلناش اهو
مراد حاضر يا عشق جاي بس ابدئو متستنونيش
عشق ماشي بس بسرعه يلا باي
مراد باي

 

السكرتيره دكتور مراد
مراد ايه يا سهير في حاجه
سهير بتوتر في واحد عايز يقابل حضرتك بره
مراد بستغراب واحد واحد مين
سهير بتوتر بيقول انه اسمه مصطفي طارق السيوفي
مراد طيب دخليه ومدخليش حد علينا
سهير بارتياح انه متعصبش فا الجميع يعرف ماذا فعل طارق بمراد بسبب اسمه المعروف اكملت تمام
وفعلا دخل مصطفي
مراد وقف واكمل اهلا اتفضل
مصطفي عمي انا مش جاي اتفضل انا جاي علشان عايز حضرتك تفهمني وتسمعني
مراد تعرف اني كنت مستنيك
مصطفي بستغراب اكمل ازاي يعني انت عرفت منين اني هاجي اصلا
مراد بابتسامه مش مهم المهم اني كنت عارف انك جاي
مصطفي طب حلو تبقي بردو عارف اني بحب ايلين
مراد بص يا مصطفي انا وابوك اتربينا مع بعض من صغرنا تخيل لما كان حد يضربه انا كنت بموت اللي يضربه ده علشان كلم ابن عمي وبسبب فلوس وخلفات ملهاش لازمه كسر ضهري وواجعني وقتل ابني تقدر تقولي اثق فيك ازاي وانت ابنه وهو اللي مربيك
مصطفي باحراج انا مش عارف اودي وشي من حضرتك فين بس اقسملك انه عمري ماكلمني عليك في حاجه انا كنت بسمع تشاش كده ومكنتش بهتم وانت حقك يا دكتور مراد انا لو مكانك مش هوافق اما الغدر جالك من اللي اتربي معاك هتثق فيا ازاي بس انا تاخد روحي ومتاخدش مني ايلين
مراد بابتسامه للدرجه دي

 

مصطفي بحب واكتر يا دكتور انا معرفش عنك كتير بس ايلين كانت بتحكيلي قد ايه ان ابوها وامها قصه حب كله بيحكي فيها وان ابوها وامها مهما تمر السنين حبهم ثابت بل بيزيد فواحد زي حضرتك فاهم كده مش قادر تعرف انا كداب ولا صادق بس مع احترامي ليك هترفضني هاجي تاني وتالت لحد ماتزهق وتجوزهاني
مراد بضحك ده انت فاضي بقي واكمل بجديه بص يا مصطفي اصدقك في دي لاني فعلا ابوك نفسه لما كان خاطب بنت غير مامتك قولت انه محبهاش وطلع صح انا نظرتي متخيبش وعلشان كده قولتلك عارف انك هتيجي بس موقفي صعب ايلين دي اخر العنقود ودلوعه البيت طايشه وشقيه شويه فلو اتكسرت واطفت انا ممكن اعمل اي حاجه تتخيلها للشخص اللي واجعها
مصطفي وانا بقولهالك يا عمي اخسر روحي ومخسرش ايلين مش اوجعها انا بخاف عليها وبحبها لدرجه متتخيلهاش فمستحيل اعمل كده
مراد بضحك لاحظ ان دي بنتي اللي بتحب فيها قدامي
مصطفي حقك عليا بس انا بكلمك من جوايا
مراد بتنهيده طب يا مصطفي انا اوعدك اني هفكر في كلامك كويس اوي بس ليا شرط
مصطفي بفرح اشرط زي منتا عايز
مراد بضحك لا هو شرط واحد ايلين متعرفش بلقاعده دي دلوقتي انا لسه هشاور اخوها هو بردو ليه حق يقول رايه
مصطفي بتوتر بس حضره الظابط محبنيش خالص
مراد بس بيعشق ايلين واهم حاجه عنده سعادتها ابني نسخه مني فكل حاجه حتي تفكيري فمتقلقش من الناحيه دي وانا هشوف وهقولك حاضر
مصطفي بفرح قام سلم عليه واكمل بشكر حضرتك جدا انك سمعتني عن اذنك
مراد بابتسامه اتفضل
مراد لنفسه ازاي ده ابن طارق الواحد كان متخيل انه هيبقي قاسي ومعندوش قلب سبحانه الله فعلا صوابع ايدينا مش زي بعضها وخد حاجته ونزل يروح الفيلا
——————————–

 

في اوضه مكه
مريم بعصبيه يعني بردو مصممه
مكه لا طبعا انا بقولك قولتله ميفكرش فيا كده تاني احنا صحاب وزمايل وبس وانا هروح حفله عيد ميلاده علشان هو عزمني وعزم ناس كتير مش انا بس وبعدين انا خلاص فوقت لنفسي انا بحب سليم وهحاول اصلح علاقتي بيه
مريم بعصبيه يابت انتي هبله ده صايع ومش كويس
مكه. بحده قولتلك كصحاب بسس يا مريم ده عيد ميلاد عادي
مريم انا لسه عند قراري اني اثبتلك انه مش كويس
مكه بحده ودي هتعمليها ازاي
مريم ميخصكيش موافقه ولالا
مكه موافقه
مريم خلاص هروح بدالك واتفرجي بقي هعملك ايه هوقعه بلكلام وهثبتلك كويس اوي انه شمال
مكه تروحي بدالي ازاي كانك مكه يعني
مريم بلظبط كده
مكه بحده ولو اثبتي انه كويس
مريم بضحك ساعتها قولي عليا هبله بس مش هيحصل
مكه بتحدي تمام موافقه
مريم هاتي هلبس بطريقتك بنطلون جينز وبلوزه
مكه اوبس نسينا حاجه

 

مريم خيررر
مكه بضحك انتي اتخن مني سيكا يعني هيبقوا ضايقين عليكي علشان هما مقاسي بلظبط
مريم بنفخ اوووف انا اصلا مبحبش البسهم كمان ضايقين هاتيهم وخلاص اجرب
وفعلا دخلت لبست بس البنطلون جالها فعلا ضيق والبلوزه بلظبط عليها ومكنتش طويله اوي
مريم بعدم رضا قدم اامرايه اكملت حلو وخلاص يارب اطلع من هنا علي اني انتي ومحدش ياخد باله
مكه لا مفيش فرق متخافيش يلا اتكلي علي الله
مريم حاسه اننا مجانين بس مش مشكله وهثبتلك اني صح وانك هبله يلا هتصل بيكي لما اخرج وهتفضلي معايا فون ها هقول اني ك مكه عندي دلوقتي امتحان شفوي تمام
مكه بضحك تمام يلا اجري
مريم ابتدت تنزل السلالم طبيعي وكلهم قاعدين علي االفطار حتي مراد كان جيه
ايمان بحب تعالي يا مكه افطري يا حبيبتي
ليان اه يا كوكي الاكل حلو تعاالي
زين بص فاكمل بحده ايه اللي لابساه ده يا مريم دي مش مكه
مريم بصدمه في سرها يا نهار اسود حبكت مشاعرك تبان وتعرفني يا زين هيقتلني هيقتلني ربنا يستر
عشق بستغراب مريم ايه ده لابسه كده ليه
مراد هو انتي يابت من امتي بتلبسي كده مش بتلبسي دريسات شكله مش حلو عليكي
مريم بضحك مصتنع اخص عليكم علشان غيرت اللوك يوم متعرفونيش لا ملكوش حق
زين مسك اديها بحده واكمل عن اذنك يا عمي ودخل بيها الجنينه
زين بعصبيه شديده ايه القرررررف ده

 

مريم بخوف زين اهدي بتعلي صوتك لييه هو انا طارشه
زين مسك دراعها واكمل بحده من امتي انشاء الله وانتي بتلبسي كده وبعدين مكه ارفع منك ياهانم واللبس مش منظر لبس واحده محجبه اقلعي الحجاب احسن ده حاجه اخر قله ادب ومسخره البنطلون ضيق عليكي جدا والبلوزه هتفرقع ايييه هو من قله هدومك
مريم بدموع طب اهدي طب افهمك
زين بعصبيه تفهميني ايه وزفت ايه هي هرمونات بنات فااجاه كده عايزه تغيري لبسك ده حتي ابوكي قالك مش حلو اتكسف يقولك ضيق ايه مفيش عين تشوف
مريم بدموع اكملت بكدب بص عايز ااحقيقه
زين بحده اه ولو كدبتي يا مريم عقابك مش هيكون سهل ابدا خلصي لبستي لبس مكه ليه فكراني مش هعرفك مثلا
مريم بضحك ياروحي انت وعلي حبك القمر زيك ده عرفتني يا زينو معقول ده هما محدش استغرب حتي ولا شبه
زين بحده مبهزررررش
مريم بتوتر ايه اهدي بص يا سيدي مكه مذاكرتش نفسيتها تعبانه وانهارده معاد تسميعها الشفوي فهروح بدالها بسسس ليه بقي كل الحوار ده
زين بصدمه انتوا بتضحكوا علي الدكتور بتاعكم يا مريم
مريم بضحك يعني هو حبيبي وهيعرفني ? لا طبعا فعادي
زين بحده هو ايه ياروح امك ??

 

مريم بضحك والله اناديهالك
زين بحده طب خلصي بس وروحي غيري القرف ده
مريم بصدمه متهزرش انا فهمتك
زين بحده ميخصنيششش لتلبسي بنطلون واسع وبلوزه واسعه يا الدريس ويكون احسن
مريم لالا وعلي ايه هلبس واسع بس هي معندهاش بجد
زين بحده معرفش بس المنظر ده مش هتخرجي بيه
مريم طلعت من الجنينه علي فوق علشان تغير وزين دخل قعد باين عليه الغضب بسببها
مراد بحده انا زيك بصراحه مش لاقي سبب للقرف ده حد قالها ان جسمها. زي جسم مكه
زين علشان يداري عليها اكمل قولت واالله حاجه مرار انا مش فاهم اي طق في دماغها
عشق يا جماعه سيبوها ما مكه بتلبس كده
مراد بحده عشق مريم اتخن من مكه شويه فمش هنفضل نهري كتير اظن واضحه
عشق بفهم ااه طيب يا مراد براحتكم علشان بعد كده مبقاش انا اللي بدلع وتخربوها عليا اانا
مراد بضحك ايوه خليكي ساكته
في اوضه مكه
مكه ماقولتلك مفيشش يخربيتك خربتي الدولاب
اسيل بزهق اووف حبكت يا زين يعني تعرفني اقول عليك ايه بس وانا بحبك
مكه بضحك شوف البت خلصي هتروحي ولالا
مريم رايحه واكملت بتفكير لقيتها عندك تيشرت ابيض برقبه وبنطلون بوي فريند واسع اسود وشميز فوق التيشرت اسود
مكه اه بس ده كل حاجه منهم ليها طقم
مريم معلش انا عكاكه و هلبسهم علي بعض

 

مكه اما نشوف اخرتها معاكي
وفعلا مريم لبست البنطلون وكان بوي فريند واسع ودخلت التيشرت اللي برقبه جواه ولبست فوقه الشميز
مريم بفرح بس كده قمر ومش هقفل الزراير بتاعت الشميز كده اشيك
مكه باعجاب اه قمر اوي
وفعلا نزلت
مراد بحده هو انا ممكن افهم سبب التغير المفاجئ ده
مريم عادي يابابا هو يوم
اسر بحده اصله مكنش منظر يا مريم بصراحه الواحد ماسك نفسه عنك بلعافيه
مريم بضحك ماله ده انت هتطلع اي غضب فيا واكملت بثقه اظن كده زي الفل
زين وبلنسبه للتيشرت اللي جواه البنطلون ده مش المفروض الشميز يتقفل علشان المنظر ده ميبانش
مريم يووووه بقي انتوا بصراحه زودتوها
مراد بعصبيه صوتك ميعلاش وانا قاعد بعدين صح فتحاه ليه ماتقفلي وتتنيلي في يومك الاسود
اسر يا دكتور سبني عليها
مراد اسكت انت يااسر
اسر ايدي بتاكلني اربي بنت من بناتك بجد سبحان ما ماسك نفسي
اسيل بضحك اتلم وكل واسكت انت
مريم قفلته واكلمت اي اوامر تانيه
مراد متتاخريش

 

زين خالي بالك من نفسك
مريم ماشي ومشيت واتصلت بمكه تكلمها من برا زي ماتفقوا
وبعد شويه مريم كانت في اوبر وقربت توصل لان بيته يبعد عن بيتهم 10 دقايق بلعربيه بلظبط
مكه كانت في اوضتها فاتحه الاسبيكر ومعتمده ان كلهم تحت بياكلوا وبتتكلم وهي بتروق اوضتها وفي الاثناء دي كان طالع زين ووقفه صوت مريم الواضح من اوضه مكه اللي بابها مفتوح
مريم اهو وصلت لبيت يونس وهطلعله يا مكه بقولك هحط الفون في جيبي مش هسمعك ها
مكه ماشي ياحبيبتي وبتقفل دولابها اللي نظمته تاني وبتلف لقيت زين في وشها
مكه بخضه زين
زين داس علي كاتم ااصوت من الفون واكمل بحده من يونس ده يا حيوانه منك ليها وتكدب عليا وتقولي رايحه امتحان والله لهربيها من جديد ورايحه متزوقه كمان
مكه بعياط لالا انت فاهم غلط وللله
زين بعصبيه ايه الصح انطقي
مكه. بدموع حكتله كل حاجه
زين بعصبيه يخربيت اهلكم انتوا مجااااانين رايحه لراجل غريب في بيته علشان كده
مكه بدموع مش لوحدها والله
زين بعصبيه وانتوا هبل صدقتوااا االكلام ده قسما عظما يا مريم لهربيكي هاااتي العنوان اخلصيييي
مكه ادتهوله

 

زين بعصبيه قوليلها ماتطلعش واني عرفت وانتي كمان ليكي حساب كبير لما اجيلك وخد مسدسه وطلع يجري بسرعه البرق
ندي بخضه مالك يابني في ايه انت اتجننت
مراد بقلق بيجري ليه كده
اسر بخوف ايه ده صح في ايه
في اوضه مكه
مكه بعياط يابنت ردي يخربيتك زين هيموتك يا مريم ردددي يارتني ماخليتك تروحي
بس كانت مريم حطاه في جيبها وموطيه الصوت تحسبنا لو اي صوت طلع من مكه
وخبطت وفتخ يونس وكان باين انه شكله مش طبيعي وسكران والدنيا هدوء مفيش اصوات حد او اصوات احتفال
مريم بخوف فظيع دب في قلبها من منظره اكملت بتوتر ايه ده انت مش عازم حد ولاايه
يونس شدها ودخلها وقفل الباب واكمل لا ياحلوه انتيي بس علشان السهره تحلو
مريم بخوف انت اتجننت اوعي كده ورايحه تفتح الباب حط ايده قفله واكمل بخبث هو دخول الحمام زي خروجه يا كوكي
مريم بدموع ابعد خليني امشي عايز ايه
يونس بوقاحه عايزك يا كوكي
مكه من مكانها سمعت الموبايل ولطمت علي وشها واكملت بانهيار ياااانهارد اسود يارب زين يلحقها ياااارب يااااارب ارجوك عارفه اني غلطت بس مريم ملهاش ذمب
زين في عربيته بيطير زي الصاروخ ومتعصب منها جدا نفسه يشوفها علشان يربيها علي الموقف الغير اخلاقي اللي عملته وكمان كسرت ثقته فيها وكدبت

 

زين بعصبيه شديده ماااااشي يا مريم ماااااشي اشوفك بس
وزود سرعته اكتررر
عند مريم
مريم بدموع وخوف عايز مين انت اتجننت اوعي كده انت متعرفش انا بنت مين
يونس بخبث وهو بيقرب منها اكمل عارف وهكسر غرورك دلوقتي ياحلوه ووقعها علي الارض وهي بتقاومه وبتصرخ بكل قوتها وهنا موبايلها طفي لما وقعت فمكه انهارت عليها وعلي اخر حاجه سمعتها صوت صراخ اختها واكملت بعياط انا السبب انا اللي متربتش حقيقي وغلطت اووي يارب مايحصلك حاجه يا حبيبتي وامي واختي وتؤام روحي
مريم كانت بتضربه بكل قوتها وهي بتصرخ
يونس بحده اه يابنت ال**** ومسك شيمزها قطعه وكانت لابسه بس ااتيشرت االكوم برقبه تحتيه
بس في نفس الاثناء دي وصل زين وسال علي رقم شقته جيه يطلع بلمصعد شافه متعطل ضرب ايده بغل في الحيط وطلع جري علي الدور الرابع
مريم بصراخ اوعي يا حيوان يا ابن الك*لب ابعد عني ويونس ابتدي يشد طرحتها ولكن في الاثناء دي كان وصل زين وكسر باب الشقه بكل قوته وغضبه وشافه وهو بيحاول يعتدي عليها
مريم بدموع فرح وخوف في نفس الوقت اكملت بتعب وهمست زيين

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حطمت قلبي 2)

اترك رد

error: Content is protected !!