روايات

رواية حرب العشق الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم هالة أحمد

رواية حرب العشق الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم هالة أحمد

رواية حرب العشق البارت الرابع والعشرون

رواية حرب العشق الجزء الرابع والعشرون

رواية حرب العشق الحلقة الرابعة والعشرون

اسر: هنعمل اي يا حمزه هنتصرف ازاي
حمزه قعد ع اقرب كرسي ومسك دماغو وقال: مش عااارف يا اسررر مش عااااارف
محمد: انا اسف يفندم بس انت عارف ودارس القانون كويس وعارف ان ده من حقناا
حمزه بخنقه: عارف يا محمد عارف انت عاوزها ع فين
محمد: النيابه يفندم علشان هيتحقق معاها فورآ
حمزه صرخ بعصبيه وقال: نياااابه اييييه دي تعبانه اوي ومش مجمعه افكارهااا ازاي هتوقف وتتكلم وتبرئ نفسها
محمد بتوتر من عصبيتو: والله يفندم انا مليش ذنب انا بنفذ الاوامر
حمزه: تمام تمام انا هجيبها في عربيتي مش هينفع تركب البوكس ده
محمد: بس يا فندم
حمزه قاطعو بحده: لو عاوز تكمل ايامك في الشرطه ع خيرر امشي استناني برا ونفذ الاوامر
محمد: حاضر
محمد اخد العساكر وطلع برا..
اسر: هنعمل اي يا حمزه

 

حمزه بعصبيه: طلعوووو اللي اسمو امجد ده وخليه يجيب اوراقو الاساسيه يعني اسمو الحقيقي وكمان شوفو شهاده الوفاه اكيد طلعلو شهاده وفاه
اسر: حاضر اطلع انت بس قول لعشق واتصرف بهدوء معاها وحاول تخليها متخافش
حمزه تنهد وقال: ربنا يسهل
حمزه طلع اوضتها وهيا جريت عليه حضنتو وقالت بخوف: كنت خايفه عليك اوي الحمدلله انك قدامي ومحصلش حاجه
حمزه شدها لحضنو اكترر وقاال بحنيه: عشق ملكه قلبي قويه ومبتخافش من حاجه صح
عشق باستو من خدو وقالت ببتسامه: معقوله اخاف وانا مرات حمزه الفيومي دي تيجي برضو
حمزه بصلها بحزن وقال: انا هفضل جنبك وهسندك وهدعمك دايما بس علشان خاطري تخليكي قويه ونقابل اي حاجه جايه علينا بهدوء ماشي
عشق بصتلو بستغراب وقالت: في ايه يا حمزه قلقتني طريقتك غريبه
حمزه قرب با*سها من شفا*يفها بوسه طويله اوي كأنو خايف تروح منو او يحصلها حاجه وتبعد عنو….. وبعد شويه بعد عنها علشان تقدر تاخد نفس…
حمزه تنهد وبدأ يحكيلها كل حاجه..
عشق بدموع وخوف: يعني اي يا حمزه مش فاهمه يعني هتحبس!!
حمزه حضن وشها بأيدو وقال بسرعه قبل متنهار: لا لا لا يا عيون حمزه مش هسمح ب ده ابدااا بس هنحتاج شويه وقت ع ما الاجراءات تخلص بس معاكي شهاده وفاتو ولا لا
عشق مسحت دموعها وقالت: ايوه معايا انا حطاها في الدولاب
بس المفجأه ان عشق ملقتهاش قالت بستغراب: ازاي انا والله كنت حطاها هنا بس في واحده تانيه في فيلا سليم
سليم غمض عينو بعصبيه وقال: فين مكانها دي
عشق: عند *******

 

حمزه: تمام البسي بس يالا وانا هستناكي برا ماشي
عشق بخوف ودموع: متسبنيش يا حمزه علشان خاطري انا خايفه
حمزه بصلها بحزن وشدها لحضنو وحضنها بكل قوتو كأنو عاوز يخبيها بين ضلوعو وقال: مش هسيبك والله لو ع موتي فاهمه
وسابها وطلع وبعد شويه طلعتلو…
اخدها من ايديها ونزلو…
قابل اسر في طريقو وقاال: مش عارفين نوصل لحاجه معاه وكمان مش لاقي شهاده وفاه بأسمو نهائي
عشق عيطت وقالت: يعني اي… هتحبس
حمزه بعصبيه: خد العنوان ده****** وروح وخد معاك قوه وخد ادهم وفتشو الفيلا حته حته فااهم
اسر: تمام حاضر
حمزه كان لسه بيركب بس ندهت عليه جميله..
جميله بقلق: في اي يا ابيه كل حاجه كويسه صح
حمزه: متقلقيش يا حبيبتي خدي بالك بس من البنت وصفاء ماشي
جميله: حاضر
وحمزه ركب وطلع بلعربيه…

 

في النيابه….
عشق بخوف: انا خايفه يا حمزه
حمزه ببتسامه: متخافيش.. عارفه وكيل النيابه اللي جوا ده صاحبي وحبيبي وهيتساهل معاكي متقلقيش
وخبطو ودخلو وعشق كانت ماسكه في دراع حمزه بخوف
قام سيف من ع المكتب وقال بضحك: بقا كده يااا واطي متسالش عليا اكتر من 3شهور وبعدين خد هنا ياض مجتش فرحي ليه ده انا بعتلك اكتر من مره
حمزه ضحك وراح سلم عليه وقال: اعذرني يا حبيبي والله بس انت عارف مشاغل واخوك مطحون في الشغل والله
سيف: ايوه عارف ان عندك قضيه كبيره وبتحاول تحلها بقالك شهور
حمزه: يلا ربنا معانا بقا
سيف: اقعدي يا مدام عشق متقلقيش
عشق قعدت بتوتر وقالت: شكرا
حمزه: الحل اي يا سيف
سيف بجديه: جوازها منك باطل يا حمزه لان جوزها الاول موجود ولو عاوز يرفع عليها قضيه كمان ويسجنها هيعمل كده امال هيا من حقو وخصوصا انها كمان عندها اطفال منو صح كدا
حمزه: ايوه عندها
حمزه حكالو ع كل حاجه وان الجواز ده بشخصيه تانيه خالص وان هو كان كدب عليها وقال انو ما*ت..
سيف: انا دماغي تاهت مني يعني دلوقتي في الحاله دي هو اللي يتعاقب مش هيا بس طبعا انت عارف ان لازم نثبت كل ده بلورق والدليل

 

حمزه: طبعا عارف انا بحاول اجبلك شهاده الوفاه وهو بنفسو هيجي يعترفلك ب ده
سيف: يبقا تمام اوي
بعد شويه دخل سليم ودخل امجد واسر…
حمزه قام بعصبيه ومسك في هدوم سليم: انت ليك عين تيجي وتوريني وشك يا حيوان يا ابن ال****ده انا هدمرك ده
اسر بعد حمزه وقال: اهدا يا حمزه مش كده
سيف: اقعد يا حمزه لو سمحت ده مش في صالحنا
عشق كانت واقفه بتعيط بصوت مكتوم..
قعدو كلهم وسيف قال: هاا اي اللي عندك يا امجد
امجد ببرود وتمثيل الضحيه: الست دي مراتي يا باشا وانا مموتش ولا حاجه انا قدامك اهو كويس جدا ودي بطاقتي وشهاده ميلادي وده جواز السفر ويثبت انو الشهور اللي فاتت دي انا كنت في لندن لشغل تبع سليم بيه
عشق بصراخ: يا ولاد الكل**** يا كدابين دمرتوني حرام عليكو والله متصدقهمش انا كان معايا شهاده وفا*تو سليم ده ضر*بو بر*صاص قدام عيني
سليم ببرود وسخريه: هل ده يعقل يا سيف باشا مش معقوله يعني انا جاي بنفسي وبقولك ان الست دي كدابه وشكلها مجنونه

 

حمزه قام ضر*بو بلبو*كس وقال بعصبيه: هيا مين دي اللي مجنونه يا ****
سيف بزعيق: مينفعش كده يا حمزه اهدا وسيطر ع اعصابك لو سمحت علشان نقدر نكمل التحقيق
امجد: انا معرفش حاجه عن الكلام اللي هيا بتقولو ده يا باشا وقدامك كل الاوراق اللي تثبت صحه كلامي
سيف بص لحمزه وقال: كل الدليل ضدها يا حمزه
حمزه بصلو بتركيز وقال: يعني ايييه
سيف: بلمختصر المفيد يبطل زواجها من حمزه احمد الفيومي لان زوجها الاول وهوا امجد محمد حسام حيا يرزق وبدليل
حمزه بصدمه: انت بتقول اييييييه
سيف: ده كلام القانون مش كلامي يا حمزه زواجها منك مش جواز كده يعتبر بااطل
سيف: تحب ترفع قضيه ع مدام عشق يا امجد لزواجها الثاني وتزييف مو*تك
امجد بتمثيل: لا يا باشا ده ام بناتي برضو انا هخدها ع بيتي ونعيش كعيله والحمد الله ع كده
عشق صرخت وقالت: حرام عليكو صدقوووووني ده مش جوزي والله ما جوزي
حمزه قام طلع مسد*سو ورفعو في وش امجد وقال: عمرها مهتكون ليك يا امجد من تاني وانا هقتلك وهاخد عقابي وبلقانون برضو بس ان عشق تبقا معاك في مكان واحد ده اللي مستحيل…
عشق بدموع: لا يا حمزه ونبي لااا
حمزه مكنش سامع حد وكل اللي كان مركز فيه هوا ان امجد مياخدش عشق وفجأه داس ع الزناد والسكوت والقلق والتوتر عم المكان وووو…….

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حرب العشق)

تعليق واحد

اترك رد

error: Content is protected !!