Uncategorized

رواية ملكة قلبي البارت الأول 1 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

 رواية ملكة قلبي البارت الأول 1 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

رواية ملكة قلبي البارت الأول 1 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

الشخصيات

فارس أحمد العامري لديه من العمر ٢٥ عاما دكتور جراحه للقلب يعمل في لندن عينيه بلون القهوه ورثها من جده  وشعره بالون البنى بشرته بين الامحاويه والبيضاء لديه لحيه خفيفه طبيب مشهور جدا في الشرق الأوسط يمتلك عدده فلل ولكن عائلته تعيش في مصر طيب القلب لديه ابتسامه تخطف القلوب
هند العقل هذا هو اسمها الحقيقي لكنها معروفه باسم هند العامري عيونها فيروزيه وشعرها بالون الأسود وبه بعض الخصل البنيه بشرتها بيضاء ولديها بعض التجاعيد لديهم من العمر ٥٠ عاما تهتم بجمالها كثيرا تعشق ابنها حد الموت تغار عليه كثيرا تتمنى رجوعه طيبه القلب ولكنها لديها غرور كبير وتكبر
احمد العامري يمتلك من العمر ٥٥ عاما ولكن من يراه يظن أنه في عقده الرابع لشده وسامته عينيه بلون الازق ولكن شعره بلون الأبيض والأصفر طيب القلب يعشق ابنه ويتمنى منه أن يرجع
اسيل أحمد العامري جريئه جدا تحب اياها ولكنها لا تحب امها كثيرا لأنها لا تهتم بها لون عيونها ازرق ورثتها من والدها شعرها مموج بلون الأصفر والبنى تلبس دائما نظاره كبيره تخفي ورائها جمالها ولكنها تريدها جمالا تخفي سرا لا يعلمه أحدا إلا اخاها بئر اسرارها 
ملك صقر لديها من العمر ٢٢ عاما لديها أطيب قلب في العالم بريئه جدا ورثت عيونها من جدتها لديها عينين تسحر من يراها شعرها بالون البنى طويل جدا يصل إلى ما بعد ظهرها بكثير بيضاء البشره خدودها بالون الوردي وعندما تخجل تتحول للزهري تعيش في بيت صغير هي وجددها فقراء جدا
نعيمه صقر تمتلك من العمر ٧٥ عاما لديها القلب ولكنها فقيره جدا لذلك حفيدتها تحاول أن تدبر لها مالا لعمليتها عيونها زرقاء ورثته ملك منها شعرها ابيض من كامل طيبه القلب ولكنها تخفي سرا كبيرا تخاف أن تعرفه حفيدتها تخاف كثيرا على ملك وتتمنى أن تراها عروسا في بيتها قبل موتها..

رواية ملكة قلبي البارت الأول 1 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

في عروس البحر المتوسط (اسكندريه) تمشي
 ملاكنا في الشارع والدموع تنزل من عينيها
 لا تعلم ماذا تفعل
ملك وهي تجلس أمام البحر وتبكي:يارب
هعمل ايه انا خايفه تيتا محتاجه العلاج
 وانا مش لاقيه شغل خالص
تنهدت بحزن
وجدت فجاءه ملك من يضع يديه على كتفها
ولم تكن إلا المراءه في عقدها الرابع ولكنها 
كانت تلبس ثياب راقيه
المراءه:مالك يا بنتي
ملك وهي تمسح دموعها:ها لا ابدا
جلست بجانبها المراءه
المراءه:اسمك ايه يا بنتي
ملك بخوف فلقد سمعت خطف الناس 
وسرقة أعضائهم ولهذا خافت:م م ملك
حنان:وانا حنان اهدي متخافيش
ارتاحت ملك لهذه المراءه الطيبه
حنان بحنان:مالك يا بنتي
ملك ببكاء كالاطفال:مش لاقيه شغل
حنان:انتي معاكي مؤهل ايه طيب
ملك بخجل:معنديش
حنان بتفكير:انا عندي ليكي شغل يا ملك
بس مش عارفه انتي هتوافقي ولا ايه
ملك بدون تفكير:موافقه
حنان:حيث كدا العنوان وبكرا تعاليلي 
ماشي يا بنتي وخدي دول واخرجت
 مبلغا من شنطتها 
ملك بخجل:لا طبعا انا مش شحاته 
حنان:لا يا حبيبتي دا تيجيبي بيه طقم حلو 
والباقي ليكي اعتبريه مقدمه ولو اترفضتي
 ابقى اديهوملي تاني 
ملك بطاعه:حاضراخرجت المراءه ورقه 
وقلم وكتبت لها العنوان في ورقه
أخذت ملك منها الورقه بسعاده
حنان في نفسها:يا عيني عليكي
 يابنتي زي القمر مش عارفه هتقدري 
تشتغل الشغل ده ولا انا غلطت لما قولتلك
ذهبت ملك إلى البيت بسعاده
ملك بصوت عال وهي تدخل:تيتا يا تيتا
نعيمه بتعب:نعم يا ملك
ملك بحنان:لقيت شغل يا تيتا
نعيمه بفرحه:بجد يا بنتي
ملك:اه تيتا وهروح بكره
نعيمه:ربنا معاكي ويوفقك ويوقفلك ولاد 
الحلال ويجعلك في كل خطوه سلامه يا حبيبتي
ملك بحنان:ايه الدعوه الحلوه دي كلتي يا تيتا
نعيمه بكذب:الحمدلله يا بنتي
ملك بحنان:طيب يا تيتا هروح انام علشان
اصحى الصبح بدري
نعيمه بحنان:كلي الأول ونامي
ملك بكذب:انا كلت يا تيتا الحمدلله
نعيمه:يا بكاشه عارفه انك بتكذبي يا ملك
هتكذبي على تيتا
ملك بحزن:اسفه يا تيتا عن اذنك هروح
 انام بقى
نعيمه بإصرار:ملك
ملك:والله مش جعانه
نعيمه:بردو يا حبيبتي كلي
ملك بطيبه:متقلقيش عليا يا قلبي
لو جعت هاكل حاضر
تصبحي على خير يا حبيبتي
نعيمه:وانتي من اهله
أقفلت ملك الأنوار وغطت جدتها بغطاء 
خفيف وذهبت لغرفتها تفكر واخرجت
 المال الذي أعطته لها السيده الراقيه 
كما سمتها ملك في مخيلتها
جاء الصباح سريعا افطرت ملك جدتها 
وخرجت مبكرا لتشتري لها طقما لتذهب
 به إالي العمل الجديد الذي حتى الآن
 لا تعلم ما هو
اشترت ملك فستان جميل????
ولبست كوتش بالون الأبيض وتركت
 شعرها الطويل على ظهرها شعر ملك????
ذهبت ملك إلي العنوان وصدمت
 لأنها رائت فيله ضخمه جدا
دخلت ملك إلي الفيلا بخطوات بطيئه
 خائفه
ولكنها شعرا بيد أحدهم على شعرها
التفت سريعا رأت فتاه جميله
الفتاه بصوت خشن:يا مرحب يا شابه
 انا اسيل
ملك بخوف:وانا وانا ملك
اسيل:مالك خفتي كدا ليه كنت
 بهزهز معاكي
ملك براحه:هي مدام حنان فين
اسيل:انتي تبع حنون تعالي تعالي
ذهبت ملك خلف اسيل
 ووجدوا حنان
حنان بتوتر:اصلا ملك
ملك بخجل:اهلا بحضرتك
حنان:بصي يا ملك انتي مستعده
 تشتغلي اي حاجه
ملك بسرعه:اي حاجه
ملك باستغراب:بس هو انا
 هشتغل ايه هنا
حنان بتوتر:خدامه
ملك:…………
يتبع..
لقراءة البارت الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!