روايات

رواية حب غير مشروط الفصل الخامس 5 بقلم لولا

رواية حب غير مشروط الفصل الخامس 5 بقلم لولا

رواية حب غير مشروط البارت الخامس

رواية حب غير مشروط الجزء الخامس

حب غير مشروط
حب غير مشروط

رواية حب غير مشروط الحلقة الخامسة

منه بخوف شديد وتوتر ااادم
ادم ضحك بسخريه واكمل تخيلي ..وانتي بقي من كتر ما المفاجاه عجبتك فونك وقع في البحر من فرط السعاده
منه بخوف وعياط ادم .. ادم والله انا
ادم مسك دراعها جامد واكمل بعصبيه انتي بتعملي ايييه هناا يا منه
منه بتعيط وساكته
ادم بعصبيه لمااااا اكلمك تررررردي علياااااا
منه فضلت تعيط وجسمها اتتنفض من صوته واكملت بعياط انا .. انا مكنتش هاجي والله بس ..بس
ادم ضغط علي ايديها اكتر واكمل بعصبيه بس ايييه بس ايييه انتي اتجننتي يا منه انتي بتضحكي عليا ومفهماني انك تعبانه ونايمه في بيتك في القاهره وانتي في دهب ياااا منـــــــــــهه
مالك بخوف اهدي يا ادم عصبيتك مش حل هتفرج علينا الناس مش كده صوتك جايب لاخر الدنيا
ادم بعصبيه مالك لو سمحت مش وقتك خااالص
منه بعياط وخوف وحياتك يا حبيبي انا مكنتش هاجي والله ماكنت هاجي حتي اسأل تاليا بس قولت مش عايزه اقعد لوحدي في البيت
ادم بعصبيه لا والله وانتي شايفه ان ده سبب يخليكي تكدبي عليااا … منه متحرقيش دمي اانا علي اخري قسماابالله بلقلم وعلي وشك لو ماتكلمتي عدل وقولتي كلام مقنع هو انتي لو عايزه تتنيلي علشان متفضليش لوحدك في البيت متعرفنيشش انا ليييه هااا بتعملي كده من ورااااياااا لييه وتكدبيي عليااااا
منه بعياط وخوف قولت انك مش هترضي
ادم بعصبيه اااه فاتقومي تسافري من ورا الحيوان اللي في حياتك وتكسري كلمته ماهو مش راجل ولا بيعرف يحكم واكلمك انك في بيتك اتفاجئ بيكي قدامي حلو والله متربيه ومحترمه
منه بعياط واالله ابدا متقولش علي نفسك كده بس انت فعلا مش فاهم انا عملت كده ليه طب استني اشرحلك انا جيت علشان
ادم بعصبيه مش عايز اسمع من اهلك ولاااا كلمه هي خلصت خلاص ومسك اطراف شعرها واكمل بحده وبعدين هو انا قولت علي ده ايه هاا
منه هزت راسها ب اه كتير واكملت بعياط وخوف حاضر حاضر هلمه والله
ادم بعصبيه هو اصلا في كلمه اتسمعت من كلامي علشان كان ده يتلم بس ماشي يا منه مااااشي ومسكها من دراعها جامد واكمل بحده لو بابا بقي بيسافر ومش فاضي ونسي يربي فانا موجود واقسم بالله ماهتعدي بلساهل يا منه علشان لا عاش ولا كان اللي يحط كلمتي في الارض ويكسرها
منه بعياط والله انت مش فاهم انا جيت بسبب
ادم بعصبيه هششششش هو انا مش قووووولت مش عاااااايز اسمع صوووتك نهااائي اي كلام هتقوليه هيعصبني اكتررر وساعتها هتلاقي رد فعل اوحش من كده بكتير فاسكتي احسنلك مفيش سبب يخليكي تكدبي عليا وتكسري ثقتي فيكي وتيجي من ورايا غير انك متربتيش بس عادي انا بقي هربيكي من اول وجديد يا منه
تاليا بتبص علي منه لمحت من بعيد ادم فاتصدمت واكملت لجيسي بتوتر بقولك ايه هروح التويلت ها
جيسي هزت راسها ب تمام
وجريت راحت عندهم
تاليا اتصدمت من منظر صاحبتها وشكل ادم فاكملت بتوتر ادم والله
ادم بحده متدخليش انتي يا تاليا علشان متزعليش مني وخليكي في حالك مش دورك عملتيه وقالتلك تقوليلي انها تعبانه خلصت خلاص
تاليا بخوف لالا والله هي مقالتليش اقولك حاجه انا اللي قولتلك كده من نفسي والمصحف
ادم بحده مفرقتش كتير كدبت عليا وخلاص وكسرت كلمتي وثقتي فيها وصغرتني ومعتبرتش ان في راجل في حياتها ليه حكم عليها و بيحبها وخايف عليها وطلما عملت كده يبقي هي اللي نهت كل حاجه
منه فتحت عنيها بصدمه واكلمت بوجع ودموعها واقفه علي احرف عيونها بتقطع يعني .. يعني ايه يا ادم انا مش فاهمه
ادم وهو قاصد يضايقها اكمل بحده يعني اللي تكسررر كلامي متخصنيش تاني كل حاجه بينا انتهت لحد هنا يا منه ولو كنتي فاكره ان علشان بحبك هتلغي رجولتي وتيجي عليا ، وتكسري كلمتي وثقتي فيكي ، وفي كلامك وتعملي اللي علي كيفك في الاخر ، ومتحترميش كلامي ، وتفضلي في حياتي علشان بحبك فاضطر استحمل ده تبقي بتحلمي انسي الكلام ده انا مفيش واحده اتخلقت ولا هتتخلق تعمل كده ولا حتي لو علشان بموت فيها
منه بوجع ودموع لالا انت اكيد بتهزر صح
ادم بتنهيده لا مبهزرش ربنا يوفقك في حياتك يا منه ومش هدخل تاني في حياتك ولا ليا دعوه اصلا … مبروك انتي حره من اللحظه دي عن اذنكم
عمر بصدمه ادم انت بتقول ايه
ادم عمر لو سمحت خلاص ورايح يمشي مسكت ايده منه واكملت بعياط لالا انت اكيد بتهزر طب والله قولتلك مش هتقرر تاني حقك عليا يا ادم
ادم نزل ايديها عنه بهدوء واكمل سبق وقولتلك لو فضلتي في عنادك وطريقه حياتك دي هتخسريني وانتي خلاص اختارتي وانا بنفذ اختيارك بس
منه بعياط لالا خلاص يا حبيبي مش عايزه حاجه غيرك والله طب هرجع دلوقتي ومش مهم اي حاجه يلا والله هرجع مش هقعد بس متزعلش مني يا ادم
تاليا بدموع ادم علشان خاطري هي فعلا غصب عنها
ادم مسح دموع منه واكمل بتنهيده ممكن متعيطيش واهدي
منه بوجع ودموع معيطش ازاي وانت بتقولي كده انت عايز تسبني يا ادم انت متخيل انت بتعاقبني ازاي ومسكت في قميصه واكلمت بدموع انا .. انا قولتلك اني مليش غيرك مالي حياتي انت ليه بتعمل فيا كده يا ادم وبعدين مش انت بتقولي اني بنتك وحبيبتك هو في حد يبعد عن بنته وحبيبته
ادم بحده لما تبقي مش مقدرة كلامي ولا بتحترمه وتكسر ثقتي فيها يبقي ااه يبعد
منه بعياط والمصحف ماهقررها تاني بس متعملش كده وتعاقبني العقاب ده
ادم بحده منه لو سمحتي انا تعبان ومش قادر اتكلم وبعد ايديها عنه ومشي
منه بعياط ادم ادم استني ارجوك وبتمشي وراه
ادم لفلها واكمل بحده وتحذير اياكي تيجي ورايا مش عايز اشوف وشك خالص
منه بعياط يا ادم يااا ااادم استني
ولكن كان مشي من قدامها
تاليا حضنتها واكملت بدموع حقك عليا يا حبيبتي ياريتك ماسمعتي كلامي بس والله انا خوفت عليكي
مالك بتنهيده انا مرضتش اتكلم قدامه هو سخن خلقه اصلا بس مكنش ينفع ابدا اللي حصل ده يا منه انتي مش عارفاه يعني
منه بعياط مالك انا غصب عني والله وغلاوه ادم غصب عني
عمر بنفخ استغفر الله العظيم يارب طب ايه .. ايه الحل دلوقتي نصالحكم ازاي مشوفتيش انتي شكله واحنا جاين في العربيه وبيحكي عنك وعن حبه ليكي وانك بتصونيه وتسمعي كلامه. وتخافي تزعليه هو اتصدم فيكي يا منه وحقه بصراحه لان كسره الثقه وحشه اوي بجد
تااليا بدموع بس هي مش قصدها يا عمر وانا االي اتحايلت عليها والله مكانتش راضيه
ذياد اتحايلتي او هي راحت من نفسها النتيجه واحده الكلام ده مش هيغير حاجه
مالك مسك ايد منه واكمل طب اهدي طب متعيطيش وجاب كراسي وقعدها علي الشط وقعد معاها واكمل قوليلي في ايه وانا هحاول اساعدك
منه بتوتر ودموع لو قولتلك هتقول لادم ??
مالك طبطب علي ايديها واكمل عيب عليكي في بير بس مش عايزاه يعرف ليه
منه بدموع علشان هيتهور هو مش بيعرف يسيطر علي عصبيته وغيرته وانا مش عايزه مشاكل حاليا
عمر بتنهيده قولي ومتخافيش ولو ليكي حق هنقف جمبك
منه بدموع انتوا عارفين ان انا مش بزعل ادم خاالص وده واضح في طريقتي.. وفي لبسي حتي اني من يوم ماحبيته بقالي 4 سنين اهو قربت اكملهم بكره بلظبط اول مره اساافر من ساعتها متخيلين ? وبفضل اقول مش مشكله بيحبك وبيغير ومش مهم سفر متسافريش علشان تشوفيه دايما ولما نتجوز نبقي نسافر احنا سوا بس المره دي حصل معايا مشكله فاضطريت اسيب اابيت
مالك عارفين يا حبيبتي والله من غير ماتقولي وربنا يعلم بنشكر فيكي ازاي كملي
منه حطت عنيها في الارض واكملت بدموع هو .. هو مش عارفه اقولهالكم ازاي بس انا عندي ابن عمي
عمر بماقطعه مين حاتم ??
تاليا بضحك ده انت متابع بقي
عمر بضحك اصل ادم بيعزه اوي فبيحكيلي عليه دايما
تاليا بضحك الا بيعزه ولا اي معزه
منه بدموع اه هو زفت
مالك طب ماله حاتم ده بقي
منه بدموع هو بيحبني من زمان بس انا مبحبوش وقولتله كده 100 مره ومن يومين لما شافني لابسه قميص ادم شك اني ارتبطت وهددني بانه لو عرف ان في حد في حياتي هيخرب الدنيا عليا بس انا طبعا اديته فوق دماغه ومسكتش وكبرت دماغي كلعاده من كلامه بس انهارده الصبح عياطها زاد واكملت شدني وخبطني في الحيط حاصرني مابين ايديه وفضل يبصلي بصات كلها خبث وخوفتني اوي وهددني اني لو موافقتش عليه واننا نتجوز. ….وفضلت تلعب في ايديها بتوتر واكملت انه يعني هيخليني ارضي بيه غصب عني
عمر بصدمه يا نهار اسود يقصد انه هيقربلك علشان توافقي ?
منه بدموع اه
مالك بحده نعمم ومش عايزاني اعرف ادم ده ااكلام ده ميتسكتش عليه يا منه
منه بدموع مالك ارجوك افهمني بابا بيحب حاتم جداا وموافق بيه اوي ولو ادم عرف مش بعيد يفضل يضرب في حاتم لحد مايدخله المستشفي
تاليا فضلت تضحك
منه بحزن انتي بتضحكي طب والله بتكلم جد
مالك بضحك عندها حق علي فكره مبيروحش جيم من فراغ ده يابنتي لما يزهق التسليه بتاعته تكسير العضم
تاليا بضحك يخربيت كده بجد بتعملوا من احزانكم نكت وبعدين بيقولك تكسير عضم وعايزه تتجوزيه يابت راجعي نفسك ده ممكن في مره لما تتخانقوا يرزعك قلم يتففك سنانك مش عايزين نلف عليكي في المستشفيات يابنتي وفضلت تضحك
منه بضحك بطلي بواخه بقي بجد خلتيني اضحك وانا دموعي منشفتش اصلا
عمر بضحك هو ده الشعب المصري
منه بضحك حقيقي عارفه انه عصبي وكان علي عينه يتففني سناني انهارده بس مسك نفسه ومهونتش عليه
مالك بضحك حسيت
منه بتنهيده كلها حزن بس فا لو ده حصل بقي اعرف ان ادم بابا كرهو ليوم الدين لان حاتم عند بابا حاجه كبيره اوي واصلا بابا عايزني ليه بحكم انه ابن اخوه وياما رفض عرسان وانا عرفت اخوك ان هيتعب مع بابا اوي وحاتم كمان مش سهل يعني لو قولت لادم ليه جايه انهارده مش بعيد كان هو بنفسه قالي مش هتقعدي في الفيلا دقيقه وسافري لحد مابوكي يرجع بس كنت هدفع ااتمن كبير اوي وهي معاديه بابا وحاتم لادم وهنا هبقي فعلا خسرته
عمر بتنهيده فاهمك بس انتي كده مبتخسريهوش ?
منه دموعها نزلت وفضلت تفكر شويه واكملت بدموع تعرف بكره عيد اعترافنا بحبنا الرابع زي بكره ادم قالي انه بيحبني معتقدش لما احاول اصالحه وخصوصا يوم زي ده قرب هيزعلني
مالك بتنهيده تعرفي انا هقولك كلمتين هو بيموت فيكي ولو هتموتي دلوقتي بعد الشر هياخد الرصاصه بدالك عادي بس مش هيكلمك دلوقتي خالص ادم طول ماهو متعصب سيبيه يهدي خالص انما هو اكيد مش هيسيبك ده كداب هو بيعرف يعدي يوم من غير مايكلمك ويشوفك علشان يسيبك
منه بدموع المشكله انا عارفه انه صعب بس انا مابين نارين يا مالك كنت اعمل اييه يارب طيب
تاليا حضنتها واكملت بدموع والله هتتحل ادم بيموت فيكي انتي عارفه ومهما طال الوقت هتتكلموا
عمر بضحك طب انا عندي فكره
منه بلفهه الحقني بيها ارجوك
عمر بخبث ادم ايه اللي بيعصبه
منه بتلقائيه انا
كلهم فضلوا يضحكوا عليها
تاليا بضحك بيقولك ايه اللي بيعصبه تقوليله انتي والله انتي عايزه الحرق يقصد حاجه بتحصل بتعصبه
منه اااه خلاص فهمت بس فعلا انا بعصبه المهم اجابه سؤالك بقي يا عمر بلنسبالي اكملت بتفكير وهي بتعد علي ايديها لما مبسمعش كلامه لما بفرد شعري لما بلبس قصير لما بيغير لما اللي قدامه يتاجهله اه ومره اتعصب لما رقصت في فرح صاحبتي و ولما بحط ميكاب تقيل لما بضحك بصوت في وسط مجموعه من الناس واكملت بضحك ولما بقف اكلم اي حد من جنس ادم عموما بس مش ادم اللي حارق دمي فوق ده لا ادم ابو البشر
مالك بضحك فاهمين طبعا
عمر بضحك ادي فايده العشره يا جدع طب بالله لو سبناكي للصبح هتكملي يخربيتك ده انتي حفظاه جداا
منه بضحك لا داعي للتسفيق بس لاني تقريبا جربتهم كلهم وانا فعلا ليا النسبه الاكبر في اني احرق دمه بتصرفاتي
عمر بخبث ضحك واكمل وماله نجربهم تاني
منه بصدمه بتهزر انت عايزه يمد ايده عليا المره دي بقي
عمر بصفته ايه يعمل كده
منه يعني ايه بصفته ايه يا عمر انت هتجنني
عمر هو مش قدامك قالك كل حاجه بينا انتهت
منه بحزن اه
عمر بضحك خلاص عيشي حياتك
تاليا بتفكر في ايه انت
عمر بخبث انا عارف صاحبي كويس اوي لما تعملي كده مش هيسكت وساعتها هيهزقك
منه بحزن اوووف تاني
عمر بضحك يابت افهمي يا جاموسه المره دي هتكون غيره قوليله ببرود وانت غيران ليه مش احنا سيبنا بعض هيقولك انه بيحبك بس وهو متصعب شويه كده فانتي قوليله طلما انت بتحبني وبتغير سامحني ومتعاقبنيش كده وكلميه بقي بطريقتك
منه. قامت واكملت بفرح خلاص حلو اوي يلا بينا نشوف هنبدا ازاي
عمر مسك ايديها قعدها واكمل اتهدي واسمعي للاخر كده في مشكله
تاليا خير في ايه تاني
عمر بتنهيده ولما يقولها جيتي ليه هتقوله ايه ادم مش هيعديها طبيعي يسأل لما الامور تهدي بينهم
منه بحزن ياربي فعلا هيسال طب ايه اعمل ايه
مالك اقولك انا قوليله عمو مش في البيت مفيش غير حاتم فمحبتش اقعد معاه لوحدنا لانك بتغير عليا ومانعني منه بس كده
منه بفرح والله انتوا جامدين ربنا يخليكم ليا يارب
مالك بحب ويخليكي لينا يامرات اخويا
منه رفعت ايديها بفرح واكملت بحب اللهم امين يارب يا مالك ابقي مرات اخوك مع انه حارق دمي بس بردو بموت فيه
عمر بضحك ربنا يخليكم لبعض يا حبيبتي
تاليا حبيبتي ?
فكلهم بصولها فاكملت بضحك يعني لو ادم سمعك تكسير العضم الجاي هيبقي انت
عمر فرح اوي انها كانت غيرانه عليه واكمل بحب لا عادي متقلقيش هو عارف انها اختي مش كده يا منمن
منه ضحكت بخبث واكملت كده طبعا يا برو
مشرف الرحله تعالوا يلا علشان قاعدين كلنا مع بعض
عمر حاضر جاين وراك
المشرف تمام
عمر هطلع انا اجيب ادم ها روحي انتي ومتعمليش حاجه دلوقتي اقعدي بس
منه تمام يلا يا تاليا ومشيوا
ذياد ايه مش هتروح معاهم
مالك لا مليش نفس عايز اقعد لوحدي
ذياد مالك يا صاحبي فيك ايه
مالك بتنهيده مليش بس عايز افصل شويه
ذياد طب هسيبك لوحدك لانك شكلك محتاج ده
مالك ابتسم واكمل ده حقيقي شكرا يا ذياد
ذياد بحب ربنا يطبطب علي قلبك يا حبيبي ومشي
مالك وهو قاعد علي الشط مسك توبه صغيره وحدفها في البحر واكمل بتنهيده حزينه شكله مش باينله يا ذياد وقام يتمشي علي البحر وبنت جايه ناحيته و باصه في الفون ومش واخده بالها وهو بردو مكنش باصص فراحت خبطت فيها ووقعته ووقعت معاه في البحر
مالك وقع وشهق بخضه واكمل بحده يخربيتك مش تبصي قدامك
جيسي رفعت شعرها عن وشها واكملت بحده مخدتش بالي اكيد هو انا هقصد اوقعك واوقع نفسي لييه يعني
مالك بصلها بحب واكمل هو انتي عروسه البحر واختلط عليا الامر صح ?
جيسي بحده تصدق انك حيوان وسابته ورايحه تتحرك اكتر من البحر معرفتش وكانت هتغرق لتحت اكتر لكن ايد مالك اتلفت حواليها واكمل اهدي هطلعك
جيسي بشهقه ايه ده ايدك .. ايدك يا حيوان
مالك بحده استني بقي علشان نخرج مش انتي السبب فكل ده
جيسي غمضت عنيها بكسوف لانها كانت غيررت لتشيرت كت مبين نص بطنها وايد مالك كانت علي بطنها ومعاه جيبه لحد الركبه
جيسي بحده طب اخلص ومتمسكش فيا اوي كده وبتبعده عنها شويه
مالك طلعها وطلع وبصلها من فوق لتحت واكمل بتنهيده بلاش كده
جيسي بحده بلاش ايه
مالك بصلها واكمل جسمك ده مش رخيص علشان تبينيه بلطريقه دي وانتي كده بتاخدي ذمب كل عين تشوفك
جيسي بحده وانت مال اهلك كنت جوزي ولا خطيبي
مالك بحده احترمي نفسك يابت انتي وانا لو جوزك ولا خطيبك كنت اكسر رجلك لو عدت باب الاوضه كده مش البيت
جيسي بحده انت مين انت اصلا علشان تدخل في حياتي بقولك ايه خليك في حالك ومش عايزه نصايحك
مالك حقيقي انا اللي غلطان اني بنصحك بس عموما فكري فيها وشوفي مصلحه نفسك اي شب هيشوفك كده هيبصلك نظره مش حلوه وممكن حد مش كويس يأذيكي عادي جداا لان لبسك بيقوله تعالي اعمل كده
جيسي رفعت ايديها علشان تضربه بلقلم واكملت بحده انت ازاي
بس مالك مسك ايديها واكمل بحده لااا ده في احلامك انشاء الله يوم ماتفكري ترفعي ايديك عليا انا يا سكر ورمي ايديها بعيد ومشي
جيسي وقفت واكملت بحده حقيقي حقير ومشيت متصعبه جداا
في اوضه الشباب
ادم جهز شنطته وبيفتح الباب لقي عمر
عمر بصدمه لا متهزرش
ادم بتنيهده وههزر ليه فاضي يعني اوعي ياعم عديني خليني امشي
عمر مسك شنطته واكمل لالا متستعبطش ودخل حطها واكمل مفيش مشيان من هنا غير بكره
ادم بحده خلص يا عمر وهات الشنطه
عمر بضحك عليا الطلاق من تاليا مفيش مشيان من هنا
ادم بضحك جوزت البت وطلقتها يا عمر منك لله
عمر بضحك خلص بجد بطل بواخه وتعالي ننزل وهتتصالحوا والله
ادم بحده مش عايز اصالح حد
عمر بتنهيده غلطت وانا معاك بس اسمع اسبابها
ادم برفعه حاجب تفتكر هيبقي مقنع
عمر ممكن جدا بنسبالك يبقي مقنع
ادم بصله بتركيز واكمل قول اللي عندك يا عمر
عمر بضحك قفشتني يعني
ادم اه حاجه زي كده
عمر ابتسم واكمل عموما دي حاجه تخصكم وهي هتقولك بس اسمعها
ادم بحده خلصنااا خلاص يا عمر مش عايز اسمعها ومش عايزها تاني ربنا يوفقها في حياتها
عمر بخبث تمام يا صاحبي يبقي يلا ننزل بقي ونكمل سفريتنا طلما هي مش فرقالك
ادم ولو ده اللي هيثبتلك فا تمام يلا ننزل
ادم في سره بضحك اكيد مش هتنزل اصلا زمانها قاعده مضايقه
في اوضه البنات
تاليا يابت هو مش عمر قالك متعمليش حاجه يللي تتشكي
منه ده هو روج احمر لانه بيكرهو ودريس عادي نص كم ولحد الركبه عملت ايه يعني
تاليا وشعرك اللي سيباه ?
منه بضحك كبري دماغك يلا بينا
تاليا طب تصدقي وتامني بايه
منه بالله
تاليا تستاهلي اللي هيجرالك واللي جرالك
منه بضحك ماشي يا جزمه اشوف فيكي يوم مع اللي في بالي
تاليا بضحك احترمي نفسك هاا
منه بضحك مش انتي اللي مفضوحه وباينه
تاليا بصدمه بتهزري هو واضح عليا بجد
منه بضحك اه اوييي والمصحف
تاليا باحراج يخربيتك مش تنبهيني
منه بضحك المره الجايه يلا بينا
ولقيوا جيسي داخله متعصبه اوي
منه بخضه بسم الله في ايه مالك ياختي داخله شايله طاجن ستك ليه
جيسي بحده اطفوا النور عايزه انام
صافي طلعت من الحمام واكملت بستغراب ايه ده مش هتنزلي
جيسي بحده لا هنام
منه بستغراب حصل ايه ياابنتي انتي مجنونه
جيسي بحده محصلش انا نفسي انام ممكن تسبوني وتمشوا
تاليا خلاص يا جماعه يلا علي راحتها يلا سبوها تهدي اعصابها شويه
منه بتنهيده علي راحتك يا جيسي
ونزلوا
جيسي بصت لنفسها علي المرايه واكملت بعياط انا والله مش وحشه كده ولا عمري كانت نيتي اني اغري الشباب زي ما الحيوان ده قالي انا اصلا دي طبيعتي ومتعوده علي كده ومش هغيرها علشان حد يفهم اللي يفهمه وسكتت ثواني واكملت بوجع لا وبيقولي اني حلوه وعروسه بحر والوحيد اللي حبيته وعملت كل ده في نفسي وبلبس وبحط ميكاب وبهتم بنفسي لاجل انه يشوفني حلوه او يحس بحبي ليه ووجودي في الدنيا اصلا … مستخسر فيا الكلمه الحلوه ومحبنيش خالص من اساسه واكملت بوجع ودموع طب هو انا وحشه ولا حلوه اتحب ولا متحبش انا حقيقي تعبت نفسيا تعبت يارب
تحت في التجمع الشباب والبنات عاملين دايره
وادم كان سرحان في دنيا تانيه فاق علي صوت منه وهي بتقول اتاخرت عليكوا ?
فنفخ بعصبيه من وجودها
مروان واحد من الشباب اكمل باعجاب انتي اتاخري زي مانتي عايزه
تاليا بصت لعمر وهي بتحاول تكتم ضحكها
وادم اتعصب وكور ايديه بس مبينش
منه قعدت وربعت رجليها زيهم واكملت تاليا
تاليا قعدت جمبها واكملت ايه ياروحي
منه بكيد معلش ياروحي لو شعري ورايا طايل الرمله هاتيه قدامي علشان ميبتهدلش لانه طويل اوي
تاليا كتمت ضحكها واكملت اممم ياروحي بسم الله مشاء الله عليه اهو خليه قدامك احسن
ادم اتنفس بعصبيه ورايح يقوم مسك ايده عمر واكمل اقعد واسكت مش بتقول مش فارقلك
ادم بصله بتحدي واكمل تمام وقعد واكمل في سره ماشي يا منه مااشي علي طريقتك دي حاطه لون روج زي االزفت وشعرك اللي بتتباهي بيه ده هقصهولك قريب لو ماتعدلتيش بس الصبر
مروان بصوا بقي احنا هنلعب لعبه حكم او صراحه واللي هتيجي علي الازازه هو اللي عليه الدور
الجميع تمام
مروان لف جات علي منه فاكمل بضحك ها يا منه حكم ولا صراحه
منه بضحك حكم بلاش صراحه بقلق منها
ادم همس اممم منتي مش متعوده عليها طبيعي يعني
عمر فضل يضحك واكمل يخربيت الضحك بجد بس يا ادم واسكت
مروان بتفكير تمام
علي انا اقولك حكم غني اغنيه بتعبر عن شعورك حاليا
منه بمعني ?
علي انا سمعت ان صوتك حلو فاغني اغنيه فيها كلمات بتدل علي اي حاجه انتي حاسه بيها دلوقتي
ادم اتعصب جدا بس مسك نفسه من كلامهم عن منه
منه تنهدت بوجع واكملت المقطع اللي جيه في بالي فيه بنتين مش هعرف اغنيه بلدورين
مروان عادي غني دور واحد واي بنت حافظه ترد عليكي تكمل الدور التاني
منه تنهدت واكملت تمام وبدات فعلا تغني بصوت ابهر كل اللي قاعدين وكان مقطعها كلتالي اكملت بوجع ودموعها علي احرف عيونها وهي بتبص لادم (( وانا يااااماا حبيييت بقلبييي وشالتهم عيووووني وسااابوني في الحيييره افكررر همااا لييه ساااابوووني ) )
وردت تاليا عليها وكملت المقطع التاني وهي بتبص لعمر بحب (( وانااا زيك في العشششق دااايبه سهرررانه عيووووني طب اقولك ساعات بنسي ان تنام جفوووني ))
عمر ابتسم لها بحب وفرح كبير
اما عن ادم فعيونه اتجمعت فيها الدموع من كلمات منه واحساسها في الكلمات
كلهم سقفوا باعجاب شديد
فاكمل مروان عااش بجد ده انتي موهبه مدفونه يابنتي مبتغنيش ليه
منه بابتسامه حزينه عادي مبتجتش فرصه
علي سيبكم من كل ده انا ملفتش نظري قد مين اللي معندوش قلب ده اللي يقدر يسيبك
ادم اتعصب وغمض عنيه وكور ايديه بعصبيه
منه بابتسامه لو سمحت يا علي اتكلم باحترامك انا معتقدش ان من اسئله اللعبه اني احكيلك او انك تتعدي حدودك في حياتي وتقول كده عن حبيبي صح ولا ايه ?
علي باحراج تمام يا منه
المشرف شغل موسيقي هاديه اجنبي
فاكمل مروان بقولك يامنه
منه بصتله اممم
مروان الميوسق حلوه مش كده ?
منه باعجاب اممم حلوه جدا
مروان قام ووطي قدام منه ومد ايديه واكمل بحب طب تمام طلما حلوه تسمحيلي بلرقصه دي
ادم اتصدم من طلبه واتعصب جدا واكمل في سره لا يا منه كله الا دي لو سمحتيله يحط ايده عليكي ولا يلمسك هيكون فعلا اخر يوم لينا سوا
تاليا وعمر ابتسموا لبعض لانهم لاحظوا غيره ادم الشديده
منه ????

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حب غير مشروط)

اترك رد

error: Content is protected !!