روايات

رواية أحفاد المنشاوي الفصل الثلاثون 30 بقلم ندا الشرقاوي

رواية أحفاد المنشاوي الفصل الثلاثون 30 بقلم ندا الشرقاوي

رواية أحفاد المنشاوي البارت الثلاثون

رواية أحفاد المنشاوي الجزء الثلاثون

رواية أحفاد المنشاوي
رواية أحفاد المنشاوي

رواية أحفاد المنشاوي الحلقة الثلاثون

ساره بخبث /فردوس المنشاوى
جمال بصدمه /اييييه فردوس
سابها وطلع بره وهيا مربوطه جوة
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
في القصر كانت فردوس جالسه ويوجد فتايات تجهزها للحفل
وكانت فردوس ترتدي فستان باللون الأخضر بحمالات رفيعه للغاية يصل الي الركبه واسع من بعد خصرها

الفتاه /ما شاء الله حضرتك مش محتاجه ميكب بجد
فردوس ابتسمت قائله /حبيبتي تسلمي ممكن احط ملمع بس ممكن
الفتاه /تمام
فردوس اخدت المانع وبدأ تحط لنفسها /تمام بس كده
جهزت فردوس وكان قاسم منتظرها تحت
دق الباب
الخادمه /آنسة فردوس قاسم بيه مستني حضرتك تحت
اخذت فردوس نفسا عميقا وقالت /تمام نزلة ميرسي ليكوا يابنات
كان قاسم جالس على الكرسي ويشرب القهوة لكن انتبه لتلك الحوريه التي تنزل من علي الدرج كانت خطوات مشيها كأنها أوتار موسيقي على قلبه كان قلبه ينبض بشده من هيئتها فهو لم يكن في تخيله انها سوف تصبح اجمل واجمل فا الفستان هي من زادته جمالة وليس هو
فردوس بخجل /انا جاهزه
قاسم بتوهان وبلا وعي /اي الجمال دا كله انتي جميلة اوي اوي
فردوس بخجل وقد احمرت وجنتها /ميرسى
قاسم مد ايده لها /ياله
مسكت فردوس في ايده وهو رفع يداها وقبلها بعشق شديد
واخدها واتجهوا الي الحفلة
♥️🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
تاج /لو سمحت انس موجود
السكرتيرة /اقوله مين يافندم
تاج ابتسمت قائله /المدام
السكرتيرة /تمام يافندم اتفضلي
دخلت تاج
تاج /Surprise
انس بتفاجاه /تاج اي المفاجاه الجميله دي تعالي ياروحي
راحت تاج وقعدت علي المكتب وهيا بتهز في رجلها
تاج /انا هخلص بدري قولت اجي اقعد معاك
انس عقد حاجبه قائلا /جيتي مع مين
تاج /مع السواق
انس بحنيه /ياتاج طب متصلتيش بيا ليه وانا اجي اخدك بدل ما تيجي مع السواق لو سمحت متحصلش تاني
تاج بدلال /حاضر يابابي
انس بعشق /قلب بابي وشدها قعدها علي رجله
تاج بخجل /انس
انس /ياعيون انس انتى
تاج /حد يدخل علينا

 

 

 

 

 

 

انس دفن راسة في عنقه وقبلها بخفه /ياتاجي متخافيش وكمل بشتياق وصوت جياش ملئ بالحب انا مشتقالك اوي
تاج بتحاول تبعده /ياانس مينفعش… انس فوق احنا في الشركه
انس ما ذال على وضعه /اوف ياتاج متفكي كدة هو اي انا موحشتكيش
تاج بتفاهم /وحشتني
قاطعها انس /طيب يبقا اي
تاج /احنا في الشركه اتفضل كمل شغل
وبعده عنها وقامت قعدت على الاريكه بعيد عنه
زفر انس بضيق وكمل شغل
وكل خمس دقايق ينظر إليها ويتابع شغلة
بعد نص ساعه زفر انس بضيق من تلاعب تاج بمشاعره
انس /انا خلاص زهقت ياله نروح
تاج يتلاعب /ليه ياروحي لسه بدري دا حتي انت كنت بتقول هترج متأخر صح
انس /لا ما انا لازم اروح دلوقتي وكمل بمزح علشان الشركه متتفرجش عليها
تاج /ياله وبالمرة نروح عند بابي شويه
قال انس في سرة /عند ام*ك قال بابي
تاج /ماشي ياانس
انس بكذب /اة ياروحي متخافيش هوديكي
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

 

 

 

 

 

 

عند مالك وخديجة كانت نايمه علي صدره وهو بيلعب في خصلات شعرها الفحميه
مالك بحنان /خديجه
خديجه وهيا علي وضعها /همممم
مالك /نقوم بقا
تشبكت به خديجه اكتر ومسكت في التيشيرت
مالك بحنان وهو يربت علي ظهرها /خلاص ياروحي براحتك خلاص
خديجه وهيا علي وشك البكاء /متسبنيش
مالك /ياحبيبتي اهدي بس والله ما هسيبك انتي روحي وحياتي وحبيبتي وبنوتي اللي ربتها على أيدي مع ان سننا قريب لبعض بس انا ابوكي التاني اللي هيربيكي اكتر من العمر اللي قضتيه مع ابوكي
اوعي تبكي ياخديجه انا حضني مفتوح ليكي علي طول حته لو مين واقف حضني ليكي انتي وبس
رن فون مالك مد ايده يجيب الفون بصعوبه لان خديجه مسبتهوش
مالك /الو
يوسف بعصبيه /اي اللي حصل دا يامالك ممكن اعرف
مالك عضب جدا انه عرف /ياعمي دي بنت بتوقع بيني وبين مراتي وانا هحاسبها متشغلش بالك
يوسف بقلق /خديجه يامالك هيا فين كويسه
ضمها مالك لحضنه اكتر واكتر بتملك
مالك /خديجه طول ما هيا في حضني كويسه
يوسف بغيره وغيظ /وهيا في حضنك
مالك بخبث /مبتخرجش منه ياله باي يا چو ورايا مشاغل وقفل الفون خالص
مالك عانقها بتملك /اي ياروحي مرتاحه كده
اومئت له خديجه براسها دون كلام
مالك /جعانه
خديجه /لا عاوزه انام
مالك بحنان /نامي براحتك
نامت خديجه في حضن مالك وهيا تقول /متسبنيش
مالك /عمري
بقلم ندا الشرقاوى
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

 

 

 

 

 

دخل قاسم وفردوس الحفلة وأيده علي خصرها يعلن للجميع انها ملك القاسم
فردوس /قاسم
قاسم /نعم ياروحي
فردوس بتوتر /شيل ايدك انا مش عارفه امشي
قاسم /عادي بس انتي ملكي
فردوس /ياقاسم هو انا هجري
قاسم /خلاص وشال ايده
قاسم /تشربي اي
فردوس /ممكن عصير
قاسم /فرواله صح
فردوس ابتسمت قائله /صح
جاء احد رجال الأعمال وزوجته
زوجته/اهلا مستر قاسم
قاسم بعمليه /اهلا يافندم
الرجل اسمه منير /مين الانسه الجميله دي ياقاسم
قاسم بغيرة ومسك ايد فردوس بتملك /دي فردوس المنشاوى خطبتي
منير /بنت رجل الأعمال رعد المنشاوي
فردوس /اه حضرتك
زوجته بدلال /بيبي عاوزه ارقص
منير /مش في المود خدي قاسم
قاسم /احم اصل ياباشا
فردوس بقوة /معلش ياطنط اصل انا كمان محتاجة ارقص فا هرقص مع قاسم
قاسم ابتسم علي غيرة صغيرته/عن اذنكوا
واخد فردوس وبداوا يرقصوا بطريقه جميله جدا عجبت جميع الحاضرين
فردوس /وانت بقا رقصت معاها قبل كدة
قاسم بنفي /ابدا والله
فردوس /ماشي ياقاسم
قاسم /اي يادوسه بس انتي قمر خالص
خجلت فردوس
قاسم بخبث /بكره ادوق الفراوله دي
فردوس/ممكن تسكت بقا
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

 

 

 

 

 

خلص اليوم ومالك قاعد في الفندق مروحش هو وخديجه وبلغ رعد
تاني يوم
مالك رن الفون
مالك /ألوو
جمال /اي يامالك قافل تلفونك ليه
مالك /معلش ياعم جمال انت عارف اللي حصل
جمال بتوتر /مالك البنت نطقت وقالت إن فردوس هيا اللي ورتها الصور
مالك بصدمه /اي
جمال /ايوه هو دا اللي حصل
مالك /طب اقفل وقفل قبل الرد
خديجه /اي يامالك في اي
مالك مش عارف يقول اي /حبيبتي خليكي في الفندق انا عندي شغل كام ساعه ورجع وبعتلك حد بهدوم جديده
خديجه بخوف ورعشه /هتسبني
مالك وهو يقبل راسها /ياروحي متخافيش هرجع علي طول خليكي قوة مرات مالك المنشاوي متخافش ابدا سامعه وبعدين هسيب حرس علي باب الجناح اي حاجة بلغيهم
خديجه /تمام
غادر مالك المكان
بقلم ندا الشرقاوى
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

 

 

 

 

 

 

مالك /ألوو انتي فين يافردوس
فردوس بستغراب من لهجته /انا في الكافيه
مالك /تمام ابعتي اللوكيشن بسرعه وقفل
استغربت فردوس طريقه كلامه وبالفعل بعتتله اللوكيشن
وفي ربع ساعه كان مالك قدمها
مالك بحده /تعالي معايا
فردوس /في اي يامالك
مالك /اتفضلي ياله
غادر مالك وفردوس واتجهو الي المخزن
فردوس بخوف /مالك احنا رايحين فين
مالك ببرود /ممكن تهدي علشان انا علي اخري وياريت لما نوصل تتكلمي بكل صراحه وانا هصدق اي حاجه انتي هتقوليها لأنك اختي ومن دمي
وصلوا ودخلوا
فردوس بخوف جريت على ساره
فردوس /ساااره مالك اي دا
مالك /تعرفيها
فردوس /اه اه صحبتي
ساره بدموع مصتنعه /فردوس اخوكى جابني هنا وانا معرفش حاجة
مالك مسكها من شعرها /بقا انتي يازبا*له متعرفيش حاجه مش انتي اللي فبركتي صور لمراتي وهيا في حضن راجل غيري
شهقت فردوس بصدمه
مالك /فردوس البت دي بتقول انك انتي اللي بعتلها صور خديجه
هزت فردوس راسها بنفي /لا والله محصل ابدا

 

 

 

 

 

مالك بغضب /انطقي يابت جيتي الصور منين
ساره بخوف من هيئة مالك /انا فردوس سابت الفون…. معايا ودخلت التواليت وانا اخدت صور خديجه لأنها كانت ورتني صورتها
وروحت لحد محترف….. حط وش خديجه علي جس*م وحده تانيه
مالك بجنون /ياولاد*********
فردوس ببكاء /مالك والله مليش دعوه….. والله مكنتش اعرف انا مصدقني صح
أقترب منها مالك بهدوس وهيا ترجع للخلف
شدها مالك لحضنه يطمنها
مالك /انا عارف اختي علي اي كويس بس كان لازم اتأكد ياحبيبتى ياله بينا
مالك للحرس /البت دي ترجع لابوها ومن بكره الصبح أسهم الشركه تقع للارض يبيع برخص التراب سامعين
الحرس /تمام يامالك باشا وغادر مالك وفردوس
في العربيه
مالك رن علي خديجه يقولها تجهز وهو بعتلها فستان بالنقاب
فردوس /مالك
مالك بتوهان /نعم ياحبيبتي
فردوس مسكت ايده تطمنه /متخافش ان شاء الله خير وكل حاجة هتعدي
مالك /خديجه اتظلمت اوي يافردوس
فردوس /وانت هتعوضها وانا متأكده
مالك بوجع /يافردوس خديجه ضعيفه اوي دي زي البيبي لما جت تتحامه في حضني حسيت انها مش قادره انها مفيش قوه تقاوم خديجه بريئه لدرجه متنفعش مع المجتمع دا
فردوس /معاك انت يامالك هتقدر متقلقش مفيش حد بيدخل العيله ويكون ضعيف
مالك /ان شاء الله خير وصلوا عند الفندق نزل مالك علشان يقابل خديجه طلع مالك الجناح ودخل كانت خديجه لبسه
فستان بينك ونقاب اسود وساعه وشنطه لونها اسود وشوز ابيض ووكانت جميله اوي

 

 

 

 

 

مالك /اي الجمال دا
جريت خديجة لماله ودخلت في حضنه كأنها عثرت ملجائها
خديجه /وحشتني
ضمها مالك لحضنه /وانتي كمان ياديجه ياله ياروحي علشان العيله قلقانه عليكي ياقلبي والموضوع
ارتجفت خديجه بين حضنه
مالك /اهدي الموضوع خلاص خلص مفيش اي أثر ليه هنكمل حياتنا عادي
رجعوا علي القصر وكان الجميع في الانتظار
دخلوا
يوسف بلهفه /خديجه
عانقهاوبشده كان روحه كانه يفتقدها
مالك /ما خلاص ياعمي يوسف كفايه لاحظ انها مراتي
يوسف /وبنتي
مالك بغيره /مراااتي تعالي هنا وشد خديجه لحضنه بتملك
يوسف يتوعد له /ماشي يابن رعد
وفاء واحمد /حمد الله على السلامة ياخديجه
خديجه /الله يسلمكوا
اميره /ياله بقا نتغدا ونسهر سوا
رعد /وانا كلمت قاسم علشان يكون معانا
وبالفعل اتجمع الكل في القصر
اميره ورعد وخديجة ومالك وتاج وانس وجنه واوس وقدر ووفاء واحمد ويوسف ومرام وتميم وأمير وتيام وياسمين وأكرم وفردوس وقاسم وهدي وسامية

 

 

 

 

 

 

واعتذر والد اوس ووالدته علي عدم الحضور
رعد /انا حبيت والعيله كلها متجمعه اقول انكوا احسن عيله بجد
اميره انتي احسن زوجه في العالم كله لو طولت اديكي حقك اني اجبلك حته من القمر قليل عليكي شلتي حمل كبير اوي من وانتي صغيره وكنتي قد الحمل دا ربيتي 5عيال وكانت تربيه صعبه وقدرتي تنجحي طلعتي جنه ظابط يحترمها الجميع هيا ومالك وفردوس اشطر فنانه في مصر وانس مهندس ممتاز وتميم دخل كليه علوم وغير كده نجحتي في شغلك
بجد شكرا ليكي علي كل دا انا عمري ما خجلت اني اعبر عن حبي ليكي قدام الناس مع ان الراجل الصعيدي كلامه في قلبه بس انا بحبك اوي اوي يااميره
امي تسلمي علي كل حاجه عملتيها علشانا انتي بجد ست عظيمه
اما بقا ياسمين انتي بنتي الاولي وحضني ليكي مهما كبرتي
أكرم ويوسف عمري ما كنت ولد وحيد في وجودكوا
زوجات عيالي انتوا نورتوا العيله كلها
اوس انت ابني بالظبط اعرفك وجنه في الحضانه او بمعني أصح لما جنه حلمت بيك
ضحك الجميع
قاسم نورت عيلتنا بجد وانت شخص محترم انا اديتك بنتي يعني حته من قلبي حافظ عليها
مرام انتي وحده مننا غلاوتك من غلاوه ياسمين
مرات عمي وحماتي انتوا غالين اوي عليا
عمي أحمد ابويا التاني ربنا يخليك ليا
………. /اااااااااااه
اوس بخضه /جنه
رعد ركض لعند جنه/جنه مالك
جنه بعصبيه/سناني بتوجعني بولد بوووولد
اوس/لسه شهر

 

 

 

 

 

جنه بوجع /ابنك بقا نعمل اية مشوا الراااااجل دا من قدامي
في أقل من الثانيه كان رعد شايل جنه وبيجري بره القصر
وكانت دموع رعد على وشك النزول فصغيرته تتألم وهو لا يقدر علي شئ
والجميع يركض خلفهم وفي سرعه شديده وصلوا مستشفي اميره الشامي
دخل رعد بجنه ودخلت غرفه العمليات
والجميع ينتظر في الخارج
رعد يقف بعيد عن الانظار فهو خائف بشده لم يكن مع اميره في ولاده صغاره لكن حضر ولاده تميم وكانت اميره تتألم مثل جنه
واوس يقف يدعي ربه ان جنه تقوم بالسلامه هو والمولود
اميره قلبها ينبض بشده بعد مرور 23سنه جنه تلد مرت السنوات مثل سرعه البرق
بعد مرور اكثر من ساعه
طلعت الدكتوره وهجم عليها الجميع
الدكتوره بدهشه من عددهم/الحمد الله هيا كويسه والبيبي كويس
رعد واوس بلهفه /نقدر نشوفها
الدكتوره /نص ساعه بس يافندم ننقلها غرفه تانيه
بعد مرور نص ساعه كانت جنه فاقت ودخل الجميع
رعد بلهفه عليها /جنه عامله اي
جنه بتوهان من البنج /سليم…. سليم
هدى بستغراب /سليم مين يابني
رعد/مش عارف ياأمي بتحلم باابويا ولا اي
ابتسم اوس قائلا /لا هيا عاوزه البيبي
اميره /اي علاقه سليم بالبيبي
رعد بدهشه وصدمه /تقصد أن جنه هتسمي سليم
اوس /اه ياعمي
رعد بفرحه كأنه طفل ذا 8 أعوام /بجد

 

 

 

 

 

بعد عشر دقائق
فاقت جنه /ااااه
اوس /جنه انتي كويسه
جنه /اه الحمد لله وقالت بقلق قدر يااوس قدر فين.
ابتسم اوس قائلا/في البيت مع المربيه متخافيش
جنه /والبيبي
اوس /بيلبس وهيجبوه
دخل طفل جميل للغايه ياخذ ملامح قريبه من جنه واوس وبعض من جده سليم المنشاوي
احتضنته جنه بحب واستنشقت رائحته /سليم
بقلم ندا الشرقاوى
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
عدا اسبوع كانت جنه طلعت من المستشفي علي قصر رعد ودي كانت رغبه رعد علشان يهتموا بيهم وواوس وافق
دق رعد الباب
رعد /جنه انتوا صاحيين
جنه /اه يابابي اتفضل دخل رعد وعيونه تنظر لكل ركن في الغرفه
رعد /جنه عاوز قدر او سليم مش هتفرق
جنه بمرح /طب مينفعش جنه
رعد بمزح/ياريت
اوس /طب ما تاخد الاتنين ياعمي اى رايك
رعد /انا فاضي ممكن اخد قدر واسيب سليم لانه لسه صغير
اخد رعد قدر ودخل الجناح بتاعه
ونام على الفراش وقدر علي صدره
عقدت اميره حابها وعبثت بغضب طفولي
رعد /تعالي ياأميرتي
أسرعت اميره ودخلت جوه حضنه
رعد /لو حد قالي اني هشوف السعاده دي كلها عمري ما كنت هصدق ابدا
اميره مسكت وشه بين اديها /ليه ياروحي
قبلها رعد في باطن يداها /علشان متوقعتش يكون معايا الناس الجميله دي كلها وحبيبتي في حضني وحفدتي
اميره /ربنا يخليك لينا يا رعدي
رعد /خليكي في حضني ياأميره انا بحبك اوي انا اتخطيت مرحله الحب
فضلت اميره في حضنه وقعدوا يدردشوا سوا وقدر معاهم وهو مستمتعين بالقعده معاها
بقلم ندا الشرقاوى
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

 

 

 

 

قاسم /ينفع اللي حصل انهارده دا
فردوس /اي ياقاسم
قاسم بعصبيه /في الافتتاح يعني اي واحد يجي يقولك انتي رسمك جميل اوي ممكن صوره
فردوس /عادي ياقاسم
قاسم بعبصيه وغيره /لا مش عادي يافردوس لما خطيبك يكون واقف وواحد يطلب كده اكون انا مش راجل يعنى
فردوس بعصبيه مماثلة /انت بتزعق فيا انا ليه يعنى هو انا اللي قولت ليه تعال مثلا خلاص موضوع وعدا ياقاسم
قاسم /تمام سلام
فردوس /قاسم ….. قاسم
بس قاسم قفل الفون
فردوس /اوووف بقا اي الرخامة دي
وبدأت ترن علي قاسم تاني وفي الاخر رنت علي امنيه
امنيه /الو اي يادوسه في حاجة
فردوس بحرج /امنيه ممكن تدخلي الفون لقاسم دقيقه
امنيه بستغراب /حاضر وبالفعل دخلت امنيه عند قاسم بس كان متعصب
قاسم /اييييي في اي
امنيه بخوف منه /مفيش دي فردوس عاوزاك ضروري
قاسم بعيون مثل الصقر /هاتي واطلعي بره
جريت امنيه من قدامه
قاسم /نعم عاوزه اي
فردوس /انا اسفه
قاسم /علي اي
فردوس /اني مقدرتش موقفك
قاسم ابتسم قائلا/اولا متعتذريش تاني ابدا احنا واحد ثانيا غيرتي مقدرش اتحكم فيها يافردوس نار جوايا نار لو حد قرب منك انتي حبيبتي
فردوس بكسوف /ماشي ياحبيبي
قاسم بفرحة /يااي
فردوس /حبيبي وروحي وحياتي وتصبح علي جنه وقفلت الفون
ضحك قاسم بصوت عالي علي خجلها
بقلم ندا الشرقاوى
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

 

 

 

 

في جناح انس وتاج
كانت تاج ترتدي فستان طويل حرير لونه ابيض وشعرها منسدل علي ظهرها وتضع مساحيق تجميل
طلع انس من المرحاض واندهش من هيئتها الجميلة
انس بحب وعشق /اي الجمال دا وقبلها بجانب شفتيها بحب
تاج بخجل /بجد عجبك
انس /عجبتيني بس دا انتي جننتيني وكمل بغمزه واي المناسبه
اقتربت منه بدلال ويداها على صدرة /هو يعني لو عاوزه اقعد مع جوزي حبيبي في هدوء يبقا لازم مناسبه
انس /لا ياروحي بس
تاج /بس اي يانوسي
انس /انا بقول كفايه كلام
وشالها
تاج ضحكت بصوت عالي
انس /باس وطي صوتك هو انا عملت حاجة وكمل بخبث دا انا حنين اتحط علي الجرح يطيب
تاج /اه وماله
نزلها انس علي الفراش وبدأ يقترب منها ببطئ
تاج /انس عاوزه اقول حاجة
انس بيحاول يزيل الفستان /حاجة اي بكره بكره
تاج /انس انا حامل
انس وهو لم يبالي لأي شئ /اه اه مبروك نشوف الموضوع دا بكره
ودفن راسه في عنقها
لكن رفع راسه فاجاه قائلا /انتي قولتي اي
تاج لفت يداها حول عنقه /بقول حامل يانوسي يعني هيكون عندنا بيبي
انس بفرحه كبيرة /بجد….. بجد
وقف ونزل من علي الفراش وظل يمشي في الجناح ذهابا وايابا ويده علي شعره يشد خصلات شعره بتوتر
تاج بخوف وقلق /انس…. انس
انس راح علي تاج ومسك اديها /انتي بتتكلمي جد يعني هنا في حتة مني ومنك وأيده علي بطنها
تاج عانقته بحب /اة ياقلبي
نزلت دموع انس من الفرحه
تاج وهيا بتزيل دموعه بابهامها /ليه الدموع
انس بدموع /فرحان اوي اوى
انس بجنون /انا…. انا لازم اعرف بابا وماما واخواتي
تاج /الساعه 12 بليل يامجنون
انس /لا لا هقولهم
تاج مسكت ايدة /لا بكره نقول بلاش نقلقهم
انس بطاعة /ماشي ماشي
واحتضنها بحب وهو يقبل كل انش في وجهها
بقلم ندا الشرقاوى
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

 

 

 

 

خديجه /مالك
مالك /عيون مالك
خديجه بتلقائيه /انا بحبك اوي يامالك
مالك /ياعيون مالك انتي وانا بعشقك
خديجه /عارف نفسي في اي
مالك انتبه بكلامها قائلا /اي ياديجه
خديجه بفرحه /نفسي اروح الملاهي وكمان نفسي انزل البحر اوي يامالك انت عارف انا مكنتش برضي انزل بس انت معايا صح
مالك /بس كده من عيوني في الصيف نعمل احلي رحلة وتحققي كل حاجه
خديجه /يارب يامالك
مالك بحب /يارب ياعيون مالك نامي بقا علشان الوقت اتأخر وجنابك هتصحي للفجر واعملي حسابك هسمعلك انهاردة سورة فاطر
خديجه بتحدي /ماشي وانا هسمعلك يس
نامت خديجه في حضن مالك وهيا تشعر بالحنان والحب
بقلم ندا الشرقاوى
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

 

 

 

 

 

بعد مرور سنه كانت تاج ولدت بنت سمتها قمر
لكن خديجه للأسف محصلش حمل ودا أثر جدا في نفسيتها
مالك مهتمش بالموضوع كان اهم حاجه عنده خديجه فرحانه وقولها احنا لسه صغيرين وقدمنا العمر كبير
فلاش باااك
مالك /خير يادكتورة
الدكتوره /للأسف يافندم المدام عندها مشاكل شويه في الخلفه بس مع الادويه ان شاء الله تقدر تخلف
خديجه /مالك عاوزه اروح
مالك /ياديجه
خديجه ودموعها على وشك النزول /لو سمحت يامالك عاوزه امشي وبالفعل مشوا
مالك /خديجه اهم حاجة عندي انتي علي فكره انتي حبيبتي وبنتي وكل حاجه ليا
وانا لو عليا مش عاوز أطفال انا عاوزك انتي وبس وبعدين انتي مؤمنه بالله وعارفه ان دا بأيد ربنا وان شاء الله ربنا يوعدنا ياديجه
Fact
مالك /اي ياروحي مالك
خديجه ببكاء /زهقت يامالك
مالك /من اي ياعيون مالك دا حته انهارده فرح فردوس
خديجه /تعبت وانا شايفه في عينك لهفه وانت شايل قمر لا سليم ولا قدر شايفه في عيونك حاجه انا مش عارفه اعملها ليك
مش قادره
مالك بحزن عليها /ياحبيبتي انتي عندي بالدنيا كلها
خديجة /لا يامالك انت من حقك تكون اب احنا متجوزين بقالنا سنة ونص
مالك /وانا راضي بقضاء ربنا ياديجه انا راضي
خديجه ببكاء /وانا مش راضية يامالك مش راضيه علشان كده طلقني يامالك
مالك /…………

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية أحفاد المنشاوي

تعليق واحد

اترك رد

error: Content is protected !!