روايات

رواية رد قلبي الفصل الأول 1 بقلم نورا فريد

رواية رد قلبي الفصل الأول 1 بقلم نورا فريد

رواية رد قلبي البارت الأول

رواية رد قلبي الجزء الأول

رد قلبي
رد قلبي

رواية رد قلبي الحلقة الأولى

تتجوزني يوم و نطلق
لارا بعصبية: انت مجنوننن صح جواز ايه انت
مراد ببرود : اقعدى الناس بتتفرج علينا بلاش شوشرة و اقعدي
لارا قعدت: ياريت تلخص لانى مش فايقة لى هبل حضرتك
مراد ببرود: خلينا نعمل اتفاق مع بعض نتجوز شهر هستفاد ان اخلص من لح اهلي عليا و انتي تخدي اللى عايزاه
لارا ضربت ايديها على التربيزة بعصبية: انا مسمحلكش تتكلم معايا بالطريقة دى تاني انا لارا الحسيني بنت محمد الحسيني صاحب اكبر شركات سياحية في الشرق الأوسط يعني تتكلم معايا بأدب
مراد نظر ليها بسخرية: ده بجد اكيد بتهزري قولي ان نفسك عزيزة مش تكدبي و تقولي انكي بنت محمد الحسيني بنتو ازاي لا شكلك ولا منظر لبسك يدل انكي بنتو العبي غيرها يا شاطرة ده الكارت بتاعى وقت لم تقرري كلميني سلام يا قطة
و مشي مراد لارا شلت النظارة مسحت دموعها و لبستها تاني و بعد شوية وصلت لى القصر بتاعها و راحت على غرفتها
لارا: اتفضل
الام : مالك طالعتي من غير ما تتكلمي مع حد في ايه
لارا: مفيش ماما أنا بس تعبانة شوية
الام : انتي كويسة يا حبيبتي
لارا هزت راسها: اه يا ماما انا كويسة جدا بس تعبانه شوية
الام بقلق: مالك يا حبيبتي اجبلك دكتور
لارا: أنا كويسة بس انام شوية و ها كون بخير ارجوكي يا ماما
الام بصت ليها بحزن : برحتك يا حبيبتي
و خرجت الام و لارا انهارت في العياط لحد ما نامت أما في شركة الدمنهوري في مكتب مراد
مراد : الو يا زفت
شريف: انت فين يا عم هو ده مش ها تيجي
مراد: مفيش مجاي ولا زفت
شريف: ليه بس يا معلم
مراد و هو بيدور بالكرسي المكتب: لان زى ما انت عارف ابويا مدبسني في شغل الشركة
شريف: اوبا هو ابوك مالو شكلوا عايزك تخيب طب منتقابل بليل و معايا جنيتين ايه رايك
مراد: شريف شريف بجد انا تعبان و مش فاضي لى الكلام ده
شريف: صحيح عملت ايه في الموضوع اياه
مراد : رفضت
شريف: ليه بس كده
مراد : شايفة نفسها على ايه مش عارف دى ل شكل ولا منظر و الا ايه بنت الحسيني ازاي معرفش
شريف: هو فعلا عندو ولد و بنت بس مش بتظهر
مراد: مش عارف فكك مني يا شريف النهاردة لانى مش فايق ليك بجد
شريف: تمام يا معلم
و قفل مراد مع شريف و في المساء لارا في قاعة كانت لارا بتبص على حبيبها و خطيبها السابق و هو في ايديه واحدة تاني لبسه فستان زفاف كانت بتبص عليه و اد ايه هو فرحان و بيرقص لارا فضلت تبص عليهم من بعيد و من غير ما حد يخد بالو لارا مشيت لحد مكانها السري اللى بترمي فيه كل اوجاعه
لارا بى انهيار اااااااااااااه حا ااااااااااااااااااه هههههههه حا هههههههههههه هههههه حا يعني اوهمني بالحب و وقفت جانبه وقفت قدام الدنيا كلها عافرت علشانه في الاخر يسبني طب ليه عملت ايه لكل ده طلامة مش بيحبني خطبني ليه
لارا وقعت على الارض و قعدت تعيط بقهرة و وجع
و في اليوم التالي في الكافي
مراد : كنت عارف انكى ها تكلميني بس مش بالسرعة دى
لارا بثبات: انا موافقة
مراد : على ايه
لارا: على جوزك مني بس بشرط
مراد ببرود: مش مراد الدمنهوري اللى يتشرط عليه
لارا كانت ها تقوم لكن مراد مسك ايديها لارا سحبت ايديها بسرعة و عصبية
مراد : اقعدي بس الكلام اخد و عطا اسمع بس الشروط الاول حقك برضو
لارا: جوزنا ها يكون شهر علشان الكلام و كده تاني حاجة الجواز يكون صوري تالت مش بحب اللى يتحكم فيا و في حياتي يعني شغل رايحة فين و جاية منين مش عليا رابع حاجة مش عايزة فرح
مراد نظر ليها بصدمة: كلل ده ثم اخاف عليكى بتاع ايه انا اصلا ها تجوز صاحبي ده مش شكل بنت اصلا
لارا: مش شغلك كفاية انى عجبة نفسي و راضية عنها و في شرط كمان
مراد : يا صبر.. اتفضلى و يارب نخلص
لارا: مش عايزة حد يعرف بجوازنا غير لم نتجوز
مراد

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية رد قلبي)

اترك رد

error: Content is protected !!