روايات

رواية بداية جديدة الفصل العاشر 10 بقلم إسراء ابراهيم

رواية بداية جديدة الفصل العاشر 10 بقلم إسراء ابراهيم

رواية بداية جديدة البارت العاشر

رواية بداية جديدة الجزء العاشر

رواية بداية جديدة الحلقة العاشرة

الدكتور: للاسف حصله كسر في رجله وهو اتخبط خبطه قويه في دماغه ممكن تودي لفقدان في الذاكرة
سميره: يا حبيبي يا ابني
ياسين: اهدي بس يا ماما طب هو هنعرف امتي عنده فقدان في الذاكرة ولا لا
الدكتور: هو الوضع هيظهر اكتر لما يفوق
ياسين: طب ينفع ندخل نشوفه
الدكتور: اه اتفضلوا بس متضغطوش عليه في الكلام
بعد ما دخلوا بشويه كان فاق
يوسف: ااااااه انا فين
ياسين: يوسف انت كويس
يوسف: انا ايه اللي جبني هنا
ليلي وهي بتدخل: ايه اللي حصل يا جماعه
جومانا: يوسف عمل حاد*ثه هو واحمد
الدكتور: بعد اذنكو يا جماعه ممكن نسيب المريض يرتاح شويه
بعد ما الكل خرج

 

ياسين: دكتور انا شايف ان هو مش ناسي اي حد
الدكتور: لسه هنكتشف قدام وياريت لما يخرج تكون كل حاجه تكون طبيعيه
ياسين: تمام يا دكتور
عمر: انا هروح لي احمد يا جماعه
عند احمد عمر كان قاعد معاه
ياسين وهو داخل عليهم: هو خرج من العمليه
عمر: لسه خارج من العمليه والنز*يف وقف الحمدلله
ياسين: طب الحمدلله لما يفوق ابقي طمني
عمر: حاضر
بعد مرور اسبوع
كان يوم خروج احمد ويوسف
ياسين كان مسند يوسف علشان يدخلو العربيه
ياسين وقف عند بيت ليلي ويوسف
يوسف: اي المكان ده اي اللي جبنا هنا انا تعبان وعايز اروح
ياسين: يعني ايه اللي جبنا هنا ده بيتك انت وليلي
يوسف: بيتي انا وليلي ازاي

 

ياسين: هي مش ليلي مراتك يبني
يوسف: مرات مين ايه الهبل ده ليلي بنت عمي
ليلي: طب تعالي يا يوسف ندخل وهنحكيلك كل حاجه
في البيت كان يوسف وياسين بيتكلمو
يوسف: اتجوزنا امتي وازاي
ياسين: عادي يا يوسف كنتو بتحبو بعض و اتجوزتوا من ست شهور
يوسف: ايه الهبل ده مستحيل انا بعتبر ليلي اختي ازاي يعني حبينا بعض
ياسين: اختك اي يا جو ده انتم قصه حبكم تتكتب رواية يبني ده انتو بتموتوا في بعض وحتي هي حامل
يوسف: حامل كمان!! انا مش فاكر اي حاجه
ياسين: طب اهدي طيب وانا همشي دلوقتي ولما ارجع هبقي اقعد معاك قعده تانيه واحكيلك كل حاجه
ليلي: انت ماشي دلوقتي
ياسين: اه لازم اروح اشوف احمد
ليلي؛ ماشي مع السلامه
بعد نص ساعه
جومانا كانت بترن علي ليلي
جومانا: ايه يا ليلي عملتو ايه
ليلي: الحقيني يوسف نسي اننا متجوزين
جومانا: ايه ده بجد طب اتعاملي معاه كويس شوفيه لو محتاج حاجه

 

ليلي: انتي بتهزري صح هتعامل معاه ازاي انا انا بخا*ف منه يا جومانا
جومانا: معلش يا حبيبتي اضغطي علي نفسك هو دلوقتي مش فاكر حاجه
ليلي: حاضر هقفل انا دلوقتي اشوفه
ليلي عند يوسف: عايز تاكل او حاجه
يوسف: لا شكرا انا عايز انام بس هي فين اوضتنا
ليلي: اللي هناك دي اوضتك
يوسف: اوضتي ازاي هو كل واحد ليه اوضه لوحدو
ليلي: لا هي اخر فتره بس اللي كنا بنام في اوض مختلفه
يوسف: ليه خلاص علي العموم انا هدخل انام
تاني يوم الصبح ليلي صحيت لقت يوسف نايم جمبها
ليلي بزعيق: انت ايه اللي جابك هنا
يوسف وهو بيحاول يحضن*ها: اهدي بس مالك في ايه
ليلي بعياط: ابعد عني يا يوسف انت عايز مني ايه وقامت جريت علي الحمام

 

بعد شوية
يوسف: ليلي انتي كويسه
ليلي: اه كويسه بس اتخضيت شويه انت عارفني لما بصحي من النوم ببقي ناسيه كل حاجه سيبك مني تفطر اي
بعد شويه ليلي كانت بتكلم ملك وساره
ليلي: مش عارفه يا جماعه اتعامل معاه وهو بيتعامل عادي
ساره: حاولي تتعاملي معاه عادي واديلو فرصه يمكن يتغير
ملك: لا طبعا اوعي تتعاملي معاه واوعي تنسي اللي عملو فيكي
ليلي: في اي انتم الاتنين انا مكالماكم تتخا*نقوا ولا تشوفولي حل المصي*به دي جماعه غوروا يوسف بينده
يوسف: بقولك يا ليلي كلمي ياسين ياخدني علي المستشفي علشان اغير علي الجر*ح
ليلي: لا هغيرهولك انا
يوسف: طب ياريت
في بيت احمد كان قاعد هو وعمر
عمر: ما تفك بقا ياض اقولك انا هاخد اجازة اسبوع ونخر*بها
احمد: لا ملوش لزوم روح انت شغلك وانا ام محمد معايا
عمر: مالك يبني بجد في اي
احمد: بصراحه بقا صعبت عليا نفسي يا عمر صعبت عليا اوي لما شوفتهم كلهم واقفين مع يوسف يوسف ما شاء الله عيلته كبيرة اوي والاهم من ده ابوه ومامته جمبه وانا لما فوقت ملقتش غيرك جمبي انا بابا وحشني اوي وكان نفسي مامتي تحبني كان نفسي ميطلق*وش واتفرق عن اختي الوحيده اللي هي اكيد بتكرهني
عمر: اي ياض يا احمد انت عندك د*م

 

احمد بعياط: مش بهزر يا عمر انا بجد كان نفسي اكبر وسط عيله زي عيله يوسف مكنش ده هيبقي حالي
عمر: اهدا طيب ممكن هكلمهم في الشغل اخد اجازة واجي نتكلم
احمد وبيمسح دموعه: ماشي
عمر: الو ازيك يا فاطمة
فاطمة: ازيك يا عمر خير متصل بدري كده ليه
عمر: معلش يا فاطمة هتعبك معايا ممكن تخلي المدير يمضيلي اجازة علشان صاحبي بس عمل حادثة ولازم افضل جمبه
فاطمة: تمام يا عمر الف سلامه عليه
عمر: الله يسلمك شكرا
فاطمة: العفو يلا هطير انا بدل ما اتاخر علي الشركة واتنين يتخصملهم
عمر بضحك: يلا ربنا معاكي سلام
فاطمة: سلام
عند فاطمة
كوثر(مامت فاطمة): طب اقفلي يا ام محمد انا هاجي
فاطمة: ماما انا نازلة الشغل
كوثر: لا ورانا مشوار
فاطمة: مشوار اي

 

كوثر: هنروح لاحمد اخوكي
فاطمة: انتي بتهزري صح
كوثر: لا مش بهزر هو ابني زي ما انتي بنتي غير انه عمل حاد*ثة
فاطمة بعصبية: ابنك ماشي روحيلوا انا مش رايحه ولا اقولك جبيه يعيش معاكي واغور انا
كوثر بزعيق: فاطمة انا قولت كلمه واحده هنروح لاخوكي يعني هنروح انتي جايبة القسوة دي منين
فاطمة: انا اللي قا*سية هو متربي مع ابوه اكيد نسخه منه وعنصر*ي زيه
كوثر: ابوكي ما*ت خلاص انسي بقا
فاطمة: لا مش هنسي فاكرة ازاي كان بيضر*بك فاكرة عمل فيا اي
كوثر: واي ذنب احمد
فاطمة: ذنبه انه ابنه انه ولد احمد لو مكنش موجود ابويا اكيد كان هيحبني مكنش هيضر*بني انا عارفة
كوثر: فاطمة هنروحلوا برضو كفايا اني بقالي سنين بعيده عن ابني وبراقبه من بعيد لبعيد كمان يبقي بيتوجع وانا قاعدة عادي
فاطمة: ماشي يا ماما اللي تشوفيه
بعد ساعه
في بيت احمد
ام محمد: احمد في ضيوف عايزين يشوفوك
احمد: مش عايز اشوف حد
عمر: عيب يبني ماشي دخليهم
كوثر بدموع: احمد يحببي يبني وحشتني

 

احمد: انتي اي اللي جابك
كوثر لسه هتتكلم فاطمة قاطعتها: هو اي اي اللي جابك هي ذنبها انها خافت عليك وكانت عايزة تطمن عليك
احمد بانفعال: وهي جايه تخاف عليا دلوقتي بعد ما عدا خمستاشر سنه
فاطمة لسه هترد قاطعها عمر: فاطمة تعالي عايزك ثانيه
فاطمة: اي ده عمر انت بتعمل اي هنا
عمر: تعالي معايا سبيهم يتكلموا
في البلكونه
فاطمة: انا مش فاهمة برضو انت بتعمل اي هنا
عمر: ده صاحبي اللي قولتلك عليه عمل حادثة
فاطمة: اي ده انت تعرف احمد منين
عمر: صحاب من زمان
بعد شويه عمر وفاطمة خرجوا عند احمد وكوثر
احمد بعتاب: انتي عارفة لما سبتيني انا عانيت قد اي
كوثر: غصبا عني يبني

 

احمد: غصبا عنك!! انتي سيبتيني 15سنه وانا كنت محتاجك
كوثر بعياط: سامحني يبني وانا هعوضك عن كل اللي اللي فات والله مكنش بايدي
احمد: لارد
فاطمة: خلاص يا ماما يلا بينا انتي عملتي اللي عليكي احنا مش مرحب بينا هنا ومشيوا
بعد مرور شهرين
يوسف: ليلي يلا اجهزي النهاردة معاد كشفك
ليلي: حاضر
عند الدكتور
يوسف: هي كده كل حاجه طبيعيه يا دكتور مفيش اي مشكلة
الدكتور: لا هي كده تمام ونبضات الجنين طبيعيه وحالته كويسة جدا
يوسف: طب في اي تحاليل نعملها او اي اكل معين مثلا او ادوية تمشي عليها مع الادوية اللي عندها او هتلغي اي دواء مثلا
الدكتور: لا متقلقش نفسك يا استاذ يوسف كله تمام
بليل
يوسف كان برا ولسه بيفتح باب الشقة سمع صوت صريخ ليلي

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية بداية جديدة)

اترك رد

error: Content is protected !!