روايات

رواية لتكن ملكي الفصل الثالث 3 بقلم شهد

رواية لتكن ملكي الفصل الثالث 3 بقلم شهد

رواية لتكن ملكي البارت الثالث

رواية لتكن ملكي الجزء الثالث

لتكن ملكي
لتكن ملكي

رواية لتكن ملكي الحلقة الثالثة

مالك دخل نفس المكان اللي فيروز فيه بس ملقيهاش فجأه جت من وراه وهي ماسكه حته از**ازة وقربت منه ولسه هتضر**به لف ومسك ايدها وشدها بقت في حضنه وراح حاطط ايدها اللي كانت ماسكه بيها الازا**زة علي رقب*تها وقال:محدش علمك قبل كده ان متغد**ريش وتضر**بي حد من ضهره
فيروز ز*قته وقالت بز**عيق:انت مين وعايز مني ايه وجايبني هنا ليه
مالك قرب منها وقال:سبق وقولتلك جوزك عايز حد يعلمه آخره فين عشان ميغل*طش مره تانية
فيروز بز**عيق:انا مليش دعوة با البني آدم ده انت فاهم
فيروز ادته ضهرها وعيطت غص**ب عنها اما هو فسكت للحظه وقال:حتي انتي مسلمتيش من اذ**اه
فيروز لفت وبصتله وعيونها كانت حمرا وقالت:انا عايزة اخرج من هنا
مالك :عمل فيكي ايه
فيروز بز*عيق:وانت مالك انت
مالك قعد ببر**ود وقال:براحتك بس ورحمه امي مهتخرجي من هنا الا لما اسمع اللي عايز اسمعه
عند علي
علي رجع البيت ودور علي فيروز وبردوا ملقيهاش وقال:هتكون راحت فين بس
علي خد نفس وفجأه قال بخو*ف عليها:لتكون عملت في نفسها حاجة هي مجنو**نة وتعملها يارب انا عارف اني اذ**يتها بس واللهي مكنت اقصد ده
لازم القيها واشرح لها ،لازم اخليها تسامحني ،انا بحبها
في الإسكندرية عند فيروز
مالك كان لسه قاعد مكانه اما هي فكانت رايحه جايه بغض**ب لحد ما فجأة بصتله وقالت بز**عيق ودموعها غلبتها:عايز تعرف ايه ها اني مكنتش بخلف وكنت بتعالج طول الاربع سنين واليوم اللي عرفت فيه اني حامل بعد كل الت**عب ده عرفت فيه انه متجوز عليا ومراته بتولد
مالك للحظه بصلها بشفقة اما هي فحطت ايدها في شعرها وغمضت عينيها عشان متعيطتش تاني وقالت:وخس**رت اكتر حاجة امنيتها
فيروز قعدت مكانها علي الارض وسندت ضهرها للحيطة وقالت بعيا*ط:انت لو هتق*تلني ارجوك اعملها وريحني انا خلاس مليش حد وتع*بت.
مالك قام وقف وقال:انتي ضع*يفة
فيروز بصتله بعيونها الحمرا اما هو فقال:واحدة مكانك تقوم عشان تو**جعه وتثبت له انها قوية مش تبقي يا**ئسه ومستني المو**ت
مالك فتح الباب وسابه وقال:انا مستعد اساعدك ،انا هستني بره خمس دقايق لو هخرجتي هساعدك وهاخد حقي منه بسبب انه خس**رني بسر**قته لملف المشروع
مخرجتيش اعرفي انك ضع**يفة وتستاهلي اللي عمله فيكي
مالك خرج وسابها وقعد مستني في العربية
مالك و*لع سجا**رة وفضل مد**خن
عدي ست دقايق وهي مطلعتش
مالك دور العربية ولسه هيمشي اتفاجا باللي فتحت الباب وركبت
مالك للحظة ابتسم ورجع لجمو**ده وقال:بتفكري كويس
مالك طلع علي بيته وكل شوية بقي يبصلها اما هي فمكانتش مركزة وكانت باصه من الشباك والهواء بيحرك شعرها
عند علي
كان قاعد علي السرير وهو بيبص للعلبة اللي فيروز كانت جايبها يوم ما جات له المكتب وقال بعد ما مسك جزمه البيبي:مكنش هيحصل كل ده لو عا،*رضت امي
مكنتش هخس**رها
علي حضن الجزمه وهو بيفتكر
قبل اسبوع
علي حضنها من ضهرها وقال بهدوء:مالك ايه مز**علك
فيروز بعدته عنها وقالت:انت نفسك ز**علان كفاية تمثيل يا علي
علي بهدوء:تاني يا فيروز
فيروز فجأه ز**عقت وقالت:انا تع*بت يا علي انا عايزة اكون ام
انا تعبت من كل المحاولات ديه
علي بهدوء:لازم تصبري وبعدين لسه بدري احنا مش مستعجلين
فيروز دا**خت وكانت هتقع بس علي مسكها وقال بخو**ف :انتي كويسة
علي سندها لحد الكرسي واداها مياه وهي شربت
علي بت*عب:اهدي يا فيروز وبلاش عص*بية عشان متتعبيش
فيروز قربت منه وهو ضمها بهدوء وقال:انا مش هتخلي عنك انتي ليا يا فيروز
باك
علي قام وهو مقرر انه هيدور عليها تاني
في اسكندرية
مالك وقف قدام بيت قدام البحر وقال:انزلي وصلنا
فيروز نزلت ودخلوا لجوه
اول ما دخلوا مالك قرب من جدته وبا*س ايدها وقال:معايا ضيفة
نهال بابتسامة:تعالي يا بنتي
فيروز قربت منها ونهال مسكت ايدها وبصت لمالك وقالت:حبيبتك
مالك كش*ر وقال:ايه يا نهال الكلام ده
نهال ابتسمت وقالت:هي حلوة وهتبقي من نصيبك
فيروز كانت واقفة ومش سامعه همسهم لحد ما نهال قالت:اسمك ايه.
فيروو:اسمي فيروز
نهال:وانتي حلوة زي اسمك زي فيروز
فيروز ابتسمت ابتسامة با**هته ونهال قالت:هخلي إسراء تجهزلك أوضة شكلك تعبا*نة ومحتاجة ترتاحي
فيروز بتعب:لا قوليلي بس فين وانا هضبطها
نهال ابتسمت وقالت:اطلعي اول أوضة علي اليمين سيبيها وادخلي التانية
فيروز هزت رأسها بهدوء ومشيت وفجأة حست بت**عب ووقعت مكانها……..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية لتكن ملكي)

اترك رد

error: Content is protected !!