Uncategorized

رواية ملاكي الفصل الثالث 3 بقلم نيللي ياسر

 رواية ملاكي الفصل الثالث 3 بقلم نيللي ياسر

رواية ملاكي الفصل الثالث 3 بقلم نيللي ياسر

رواية ملاكي الفصل الثالث 3 بقلم نيللي ياسر

اميره: هو انت.!
حازم: اه انا… اتفضلي
ملاك: احنا اسفين جدا علي اللي قولناه تحت 
حازم بغرور: انتي مقولتليش حاجه بتعتذري لايه
   **** ونظر الي اميره****
اميره بخجل: اا.. انا اسفه 
حازم ببرود: اتفضلو اقعدو
♥️♥️♥️♥️♥️♥️عند ادهم♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
  ** كان يجلس و يفكر في كلام جمال الاسيوطي**
Flush back..”
ادهم: جي لايه يا جمال
جمال: طب مش تشوف اشرب ايه
ادهم: خلص يا جمال انا معنديش وقت
جمال: طيب ادخل في الموضوع على طول
ادهم: يا ريت
جمال: طيب شوف يا ادهم انا كنت جي عشان**
    ** قطع حديثهم صوت طرق الباب كانت كاميليا **
ادهم: ادخل
كاميليا: القهوة يا مستر ادهم
ادهم ببرود: حطيها عندك واتفضلي
كاميليا: حاضر يا مستر ادهم
ادهم: ها كنت عايز ايه يا جمال
جمال: عايز اشارك معاك في الشركه الجديده 
ادهم بغضب: وانا قولت لا قبل كده الشركه دي انا اللي نعملها بنفسي ومش عايز شركا
جمال: ايوه بس انت عارف ان شركتي في النازل من ساعت ما ابوك الله يرحمه سابها وقرر يشتغل لوحدو
ادهم: الله يرحمه بقي… وهو اكيد سابك واشتغل لوحدو عشان سبب وانت السبب ده 
جمال: يا ادهم انا بيتي هيتخرب 
ادهم ببرود: مش شغلي
جمال: كده يبقي متزعلش علي امك بقي
ادهم: انت اتجننت بتلوي دراعي بمراتك
جمال: وأمك.. مراتي وامك ولا انت نسيت
ادهم: اه نسيت ومش عايز افتكر اطلع بره
Back..”
ادهم: أنت نهايتك قربت اوي يا جمال
♥️♥️♥️♥️♥️♥️عند زينب♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
              **يطرق الباب في بيت زينب**
زينب: ايوه جيه اهو
زينب: تامر .. ازيك يا حبيبي عامل ايه
تامر بتوتر: انا الحمدلله…كنت عايز حضرتك في موضوع
زينب: خير يا ابني
تامر: كنت.. كنت عايز اطلب ايد ملاك من حضرتك
زينب: تاني يا ابني انت مش لسه طالب أيدها من شهر وهي مش موافقه
تامر: ايوه بس انتي قولتيلي هحاول معاها
زينب: وهي مش موافقه
تامر: انا مش عارف هي بتكرهني كده لايه
زينب: يا ابني الحجات دي قسمه ونصيب
تامر بغضب: وهي ليه متبقاش نصيبي
زينب: معلش يا بني أن شاء الله تلاقي اللي احسن منها
تامر: بس انا عايزها هي
زينب: وانا معنديش حل الموضوع ده
تامر: ماشي .. عن أذنك
زينب: اتفضل يا ابني.. ربنا يهديك يا تامر يا رب
♥️♥️♥️♥️♥️♥️عند حازم في المكتب ♥️♥️♥️♥️
ملاك: يعني انا هشتغل سكرتيره مستر ادهم صاحب الشركه
حازم: بالظبط
اميره بتصنع الحزن: طب وانا..!!
حازم: ملكيش مكان عندنا
اميره: نعم ازاي يعني احنا مينفعش نسيب بعض
حازم: والله هي معندهاش مانع ( حازم وهو يغمز لملاك) صح
ملاك بضحك: اه… اه طبعاً معنديش مشكله
اميره بغضب: والله .. طب عن أذنك
  ** استوقفها صوت حازم وهو يقول**
حازم: استني لقيت ليكي شغلانه
اميره بسخريه: ايه هتشغلني في الحمامات
   ** ظل حازم يضحك وهي سرحت في ضحكته**
حازم بضحك: هو انتي دايما لسانك طويل كده.. ههههه
اميره: لا بعد الظهر بس
حازم: خلاص .. انا هشغلك سكرتيره عندي
اميره: بجد..!!
حازم: بهزر معاكي يعني
اميره: متشكره جدا انا مش عارفه أشكرك ازاي
حازم بابتسامة: تشكريني بأنك تعملي شغلك كويس وابعدي لسانك ده عني
اميره بضحك: حاضر عن أذنك .. يلا يا ملاك
   ** خرج كلا من اميره وملاك وظل حازم يفكر في اميره**
*”وصل كلا من اميره وملاك *”
اميره: انا هطلع انا بقي 
ملاك: لايه تعالي اقعدي معايا شويه
اميره: معلش يا كوكي بس والله تعبانه اوي
ملاك: ماشي هكلمك
اميره: ماشي باي
ملاك: باي 
(بينما ملاك تركض علي سلم عمارتها احسن بأن أحد ما يركض خلفها .. التفتت لتكن الصدمه)
ملاك بتوتر: انت ***
يتبع..
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية المسمومة للكاتبة كوكي سامح

اترك رد

error: Content is protected !!