روايات

رواية أكرهك أخي الفصل الخامس 5 بقلم زهرة عصام

رواية أكرهك أخي الفصل الخامس 5 بقلم زهرة عصام

رواية أكرهك أخي البارت الخامس

رواية أكرهك أخي الجزء الخامس

رواية أكرهك أخي الحلقة الخامسة

– يلا اكنسي البيت انا عوزاه بيلمع انتي فاهمة
استبرق بصت ليها بدموع كانت مفكره إن الحياة بدأت تضحكلها لكن حصل عكس كدا تماما
– انتي لسه هتبصيلي و تعيطي اخلاصي اكنسي و تغسلي المواعين دا انتي متوصي عليكي أوي أوعي تكوني مفكراني اخدتك علشان سواء عيونك لا دي كلها خطه أصلا يلا اعملي اللي قولت عليه و نص ساعة و هجيلك تكوني خلصتي اللي طلبته منك أحسن ما اقلب عليكي
إستبرق بقت بتعمل الحاجات اللي طلبتها و دموعها على خدها و بتقول حسام انا بكرهك و هفضل أكرهك طول عمري
بقت تشتغل و هي بتفتكر ايه اللي حصل معاها
فلاش باك
تاني يوم الصبح خرجوا اللي بيمسح عربيات واللي بشحت عشان يرجعلها بفلوس
عبقرينوا أخد إستبرق معاه و قلها اقعدي هنا و أنا هلف شوية اجيب فلوس ليا و ليكي و هرجع
إستبرق بخوف: لا خدني معاك اخاف اقعد لوحدي هنا
عبقرينوا: طب تعالي و بالمره احكيلك حكايتي
إستبرق: ماشي
عبقرينوا ماشي جمبها و قال: بصي يا ستي أنا ابن عيله مش هقولك غنيه لا عيله كلها رُتب منهم اللي ظابط واللي لوا واللي محامي كبير يعني ليها مكانه كبيره
إستبرق: ايوه بس ايه اللي جابك هنا
عبقرينوا: انا يا ستي كنت في المدرسة و راجع في الباص عادي لكن طلعوا علينا بلطجية و كانوا عارفين هدفهم كويس اللي هو أنا طبعاً اخدوني انا لوحدي من دون صحابي علفكرة انا مسميش عبقرينوا
إستبرق بفضول: اومال اسمك ايه

 

 

 

عبقرينوا: أُويس اسمي أُويس
إستبرق:أُويس اسمك جميل و غريب
أُويس: هبقي احكيلك على قصته بس مش دلوقتي
إستبرق: ماشي كمل إزاي بقي اسمك عبقرينوا
أُويس : المهم يا ستي انا كنت بحاول أهرب منهم بس كتفوني جامد و جابوني على المكان اللي احنا فيه دا بس كانوا مغطيين وشي طول الطريق
إستبرق: و بعدين
أُويس : رموني في اوضة ضلمه تحت البيت
إستبرق: كنت خايف
أويس: اكدب عليكي إن قولتلك لا كنت مرعوب و خصوصاً إن كان فيها جثـ*ـث
إستبرق شهقت و حطت اديها على بوقها و أويس طبطب عليها و قال: انا شوفت دكتور و هو بيخرج أعضا”ئهم
إستبرق برقت و قالت بخوف: هما ممكن يعملوا فيا كدا
أويس: متقلقيش مش بيعملوا كدا غير لما حد من الناس الكبار يحتاج لابنه أو حد قريبه و هيجلهم من وراه مبلغ كويس
إستبرق: و بعدين ايه اللي حصل معاك
أويس: كنت مزهول من اللي حوليا لكني كنت بقنع نفسي إن حد من أهلي هيلقيني هما زي ما عرفتك رتب و كانت امنتيتي إني أطلع زي واحد منهم
إستبرق: و حد منهم لقاك

 

 

 

 

أويس : استني متسبقيش الأحداث و كمل لحد ما دخل عليا حد و كان شكله أقل ما يقال عنه أنه مرعب عرفت بعدها إنه الدكتور اللي بيعمل العمليات يعني بيرعب الأطفال بشكله قبل ما يموتوا
إستبرق: بس هما خطفوك ليه يا أويس
أويس: عشان واحد كان له تار عند أبويا.. عشان أبويا بيحار*ب الفسا*د و قبض على حد عالي عندهم فقرروا انهم يحرموه مني
إستبرق: بس أنت عارف كل حاجة اهو اومال مرجعتش ليهم ليه
أويس: قولتلك متسبقيش الأحداث و كمل كان جاي يا*خد اعضائي بس لما عرف أنا ابن مين رفض يعمل اي خدش فيا فالمعلمة قررت انها تضمني لفريق العمل بتاعها
إستبرق: بس انت كبير يا أويس مروحتش لأهلك ليه
أويس: مكانتش هتسبني امشي دا لحد امبارح معينه عليا مراقبة غير كدا اني بمثل عليهم إني فاقد الذاكرة
إستبرق بفضول: إزاي
أويس : وقعت و اتخبك في راسي و لما صحيت قولتلهم مش فاكر حاجة و من يومها و هما بينادوني عبقرينوا علشان ذكي شوية بس
إستبرق: اممم طب و انت هت*تنتقم منها إزاي بقي
أويس بخبث: هقولك
باااك

 

 

 

– انتي لسه مخلصتيش واقفة سرحانه ولا علي بالك انا عرفك ازي متسمعيش الكلام و نزلت فوقها ضر*ب
إستبرق بصراخ: لا حرام عليكي مش معملتش حاجة هخلص كل حاجة دلوقتي والله
– انا هعرفك إزاي الكلمه اللي بقولها مش بتتسمع و ضر*بتها تاني لحد ما تعبت بصتلها بقرف و قالت: كل حاجة قولت عليها تخلص في نص ساعة فاهمة
إستبرق بخوف : حاضر
———- إذكروا الله——
حسام راقض على السرير في المستشفى و بيحاول يقوم دخل عليه حد و قال: انت بتعمل ايه يا حسام ارتاح
حسام: لازم اقوم يا يحيى لازم ادور على إستبرق
يحيي اهدي بس انت خارج من الموت لازم على الأقل راحة أسبوع
حسام بقهر: أرتاح إزاي و انا مش عارف اختي و بنتي الأولي فين ولا بيحصل معاها ايه
يحيي بتفهم : بس دا غلط عليك انا لما شوفت الباب مفتوح و ندهت عليكم محدش رد فدخلت لقيتك سا*يح في د*مك هو ايه اللي حصل
حسام بشرود: اللي حصل اني فوقت بس للأسف متأخر أوي
الباب خبط و حسام اتصدم من اللي دخل و قال: ….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية أكرهك أخي)

اترك رد

error: Content is protected !!