روايات

رواية وحش الصعيد 3 الفصل الثالث 3 بقلم زهرة اللوتس الجزار

رواية وحش الصعيد 3 الفصل الثالث 3 بقلم زهرة اللوتس الجزار

رواية وحش الصعيد 3 البارت الثالث

رواية وحش الصعيد 3 الجزء الثالث

رواية وحش الصعيد 3 الحلقة الثالثة

الصبح
كانو عل الفطار
اوس… صباح الخير وراح باس ستو وامه ورودي وقعد
االكل… صباح الخير حبيبي
سهر… امال فين العقر*به قصدي ندي
اوس… بلا مباله… معرفش صحيت الصبح ملقتهاش في الاوضه
اوس… امال انس ولين فين
رودي… لسا نايمين دول مابيصحوش بدري زينا
سيف… وه ماتسيبو العيال تنام براحتها هتبقو عليهم انتو والزمن
مصطفى… اوس… لين لسا متعرفش صح
اوس.. ساب الاكل… اه ياعمو لسا
سهر… اني خايفه من رد فعلها لما تعرف
رودي بخوف… اوعو حد يقول قدمها حاجه
هناء.. بس يولاد ميصيرها تعرف
رودي… بس اكيد مش خبطه واحده
اوس كان قاعد حزين 😔وخايف من ال جاي
سكتو لكلهم لما لقو حازم واياد نزلين
اياد كانت عيونه حمره
حازم… هاي
الكل… هاي
رودي بقلق… ايدو مال عيونك حمرا كدا لي
اياد… مفيش بس سهرت انبارح عل الفون اتلقيها من كدا متخفيش
مصطفى بغضب… الزفت دا هيضيع نظرك واهو عيونك عامله ازاي
سيف… اهدي يامصطفي دي عيل لسا
مصطفى… عيل اي دا شح*ط عندو 22سنه مش عيل ولما يضيع نظروا نبقي نقول عيل
اياد… كان مخنوق وهو قاعد
اوس… عمو اهدي لوسمحت هو اكيد مش قصدوا صح ياايدو
اياد… اممم انا اسف وقام خرج
هناء بغضب… اكده ياولدي ضيقتو وهو باين عليه زعلان اصلا
اوس وهو بيداري عليه… اكيد زعل انا هروح اصلحو واجيبه
اوس قام ورا لقه قاعد في الجنينة
اوس… اياد
اياد… اوس لوسمحت سيبني لوحدي
اوس قعد جانبه… لا مش سايبك
اياد… هو ليا مش بيقدر يفهمني حتي لما قولتلو عل لينا قالي لما اشوفك راجل هجوزهالك
لدرجه دي مابيحبنيش
اوس… انت اهبل اي العبط دا يعني لما ابوي جوزني ندي غصب عني مكنش بيحبني واديك شوفت انا عملت ايه مش سيبت ليكم البيت ومشيت ولما رجعت لقيتو بيقولي اعمل حسابك كتب كتابك عل ندي بليل قدرت افتح بقي
واهو احنا الاتنين مش طايقين بعض بس بنمثل قدامكم اننا ونعمه الزوجين انت عارف ان ندي كل مصالحتها مني انها تركب احدث انواع العربيات وتشتري احسن المركات وبس انا بحس نفسي مش مهم عندها زي فستان من بتوعها وكمل بحزن… انت تعرف لما لين قالت انها بتغير عل حازم انا اضيق ندي عمرها مغارت عليا عمرها محسستني اني ليا لازمه في حياتها
اياد… طيب اهو دمروا حياة اتنين واحد مستفيد والتاني مش مستفيد حتي واهو عاوزين يدمروا حياتي انا كمان
اوس اخد تنهيده… انا وضعي غير وضعك يااياد عل الاقل اي واحده هتقبل بيك اما انا لا مش اي وحده هتقبلني وانا كدا
اياد…. مالها حالتك مانت زي الفل اهو ياض متقولش كدا تاني ولله ازعل منك وحضنه
❤❤❤❤❤❤❤
عند لين صحيت من النوم دخلت الحمام
اخدت دوش وخرجت تلبس كانت مطلعه فستان بس كان قصير افتكرت كلام اوس ليها انبارح راحت مدخله الفستان ومطلع بنطلون وبلوزه بس البلوزه كانت عريانه من عند الكتاف
ولبستهم وسرحت شعرها ونزلت
لين ببتسمه… هايات
وقعدتت… الله امال فين ايدو
رودي بحزن… بره
لين بستغراب.. في اي
سهر… هو وابوه اتخانقو
لين… بصت لمصطفي بعتاب… لي كدا ياخالو
مصطفى بصلها لانها اول مره تقولوا خالو
وقامت راحت لاياد
خرجت بره لقتهم حضنين بعض
لين… اي دا اي دا مليش في الحب جانب
اوس واياد فتحو دراعتهم ليها وهيا داخلت في حضنهم وكانت قاعده في وسطهم الاتنين ودا دايق حازم اوي لان كان واقف وشيفهم كدا
اوس كان متبت اوي فيها وزق اياد
من حضنها…
اياد… بستغراب… في اي
اوس كان واخدها في حضنه… متقربش تاني منها
اياد… انا اخوها
لين… اي يااوس هو زيو زيك
اوس… مين الكبير انا ولاهو
لين واياد… انت
اوس… خلاص انا ال احضن بس وانت لا
اياد… اشمعنا انت مانا كمان عاوز احضن
اوس… روح احضن الين مش لين لين نووو
اياد… بخوف… طيب خلاص وقام وسابهم
لين… بغيظ… لي عملت كدا
اوس ببتسمه… مزاجي كدا
لين… اوس مابحبش طريقتك دي
اوس بتصنع الدهشه…. طريقتي
لين… اممم طريقة الغرور بتاعتك دي بتعصبني
كانت لين يعتبر قعده في حضنه
اوس… انا مغرور دا نا كيوت وغلبان
لين… اممم وبتاكل لبان كتير ابعد عني ياض
اوس بغيظ… في بنت بتقول ياض
لين بستفزاز… مش انا قولت
اوس… اممم
لين… يبقي فيه
اوس… مانتي عندك لبس متحشم شويه اه امال لازم لبس الاطفال ال انتي كنتي بتلبسه
لين… انا لبسي لبس اطفال
اوس بستفزاز… اه
لين اخدتت كتاب من اال محطوطين عل التربيزه وضربتو بيه
اوس بوجع… اه يابت بيوجع
لين.. احسن تستاهل
اوس… كتفها واخد منها الكتاب
لين كانت عاوزه تجيب الكتاب تاني بس هو كان مكتفها
ندي دخلت عليهم
ندي… هاي
اوس ولين بصولها وبعدين بصو لبعض
ندي بسغراب… اي مالكم
لين…. بضحك… مش انا لوحدي ال بلبس لبس اطفال ههههه مراتك برضو
اوس كان مضايق من الفعال ندي
ندي كانت لبسه فستان فوق الركبه وكاشف كتفها وعمله شعرها لون شعر لين يعني كانت بتقلدها
اوس بضيق… اي ال انتي عامله دا
ندي قعدتت وحطت الاكياس ال في ايديها… اي ياقلبي عمله اي مش عجبك اللوك بتاعي الجديد
اصل بصراحه عجبني اللوك بتاع لين وقولت ابقي انا وهيا
لين… حلو عليكي عل فكره
ندي بغرور… عارفه
لين بهمس لاوس…. هيا مغروره زيك عشان كدا حبته
اوس بصلها وبعدين بص لندي بضيق
ندي… انت مسكها كدا لي
اةس كان لسا ماسك ايد لين
لين… اوس سيب ايدي
اوس… ساب ايديها سابهم ومشي بضيق
لين… عل فكره اتعصب
ندي… واي يعني
لين… اي ال اي يعني دي انتي مش بتحبيه
ندي… هههه احنا قدام الكل بنحب بعض بس انا وهو مبنقبلش بعض
لين بدهشه…. لي
ندي بلامباله… متجوزين غصب اصلا
لين… بصدمه… غصب
ندي وهيا بتلعب في الفون… اممم
لين… ومين بقا المغصوب فيكم
ندي… مين في رايك انتي شايفه قدامك مين ال مغصوب
لين…. اوس
ندي… برافو عليكي مانتي شاطره ولماحه اهو
لين… طيب تفضلي مع واحد مش بيحبك لي
ندي… يمكن عشان المصلحه
لين… مصلحه اي دي ال تخليكي تعيشي مع واحد مش طيقك
ندي… عشان بابا بيكون شريك اوس في الشركه
وبعدين اوس مش اي واحده ترضه بيه
لين اتعصبت… احترمي نفسك اي الكلام ال انتي بتقولي دا اوس تتمني الف بنت
ندي بضحك… هههه شكلك متعرفيش
لين… معرفش ايه
ندي… ان اوس وقطعهم اوس لما ندا عل ندي
اوس… بصوت عالي.. ندي
ندي ولين بصو عليه
اوس… تعالي عاوزك
ندي قامت وسابت لين بين افكارها
❤❤❤❤❤❤
في اوضتهم فوق
اوس بغضب… انتي كنتي بتهببي اي تحت
ندي بلامبالع… كنت بتكلم انا ولين عادي كلام بنات
اوس بغضب… قسما بالله ياندي لو سمعتك بتتكلمي عن الموضوع ده تاني مش هتعرفي اي ال هيحصلك انت فاهمه
اوس سابها وخرج ورزع الباب ورا
ندي اتخضت من رزعت الباب
❤❤❤❤❤❤❤
في الجنينه لين كانت قاعده
شافتو خارج
ندات عليه
لين… اوس
اوس وقف وغمض عينه وبعدين فتحها
لين راحت لاعنده
… عاوزه اتكلم معاك
اوس وهو مديها ظهروا… لين انا متاخر عل شغلي وقت تاني ومشي قبل مايسمع ردها
لين استغربت دا وراحت
❤❤❤❤❤
في تركيه
رعد بخوف كان بيتكلم مع حد في الفون
… اعمل اي حاجه والسر دا ماينكشفش
المجهول… السر بقالو كتير اوي متخبي انا معنتش قادر اخبي
رعد… قربت بس اكيد مش دلوقتي
المجهول… هاحاول
رعد… ماشي سلام
رعد حط راسو بين ايديه وكان قاعد بحزن
جميله حط ايدها كتفه…. متخفش هيا بين اهلها وناسها
رعد رفع راسو… عارف وعارف كمان ان لو السر دا انكشف لين مش هترجع تاني
بس قمر كل ميقرب المعاد تخاف اكتر وانا برضو انا خايف من رد فعلها اكيد هتكر*هني ومش هتسامحني
جميله… لي بنستبق الاحداث ونفترض البلا قبل وقوعو ها لي خالي املك في ربنا كبير وإن شاء الله مش هيحصل اكتر من المكتوب
❤❤❤❤❤
لين راحت عند اياد دخلت من غير متحبط
.. لين…. اياد
اياد بخضه…. شعفتني انتي دخله كدا لي يابت
لين… انتو مخبين اي عني
اياد اتوتر… مخبين هنخبي اي يعني
لين بغضب… اياد
اياد… انا مش عارف قصدك ايه
لين… اي ال في اوس يخليه يقبل بوحده متعج*رفها زي ندي دي
اياد.. اخد نفس وارتاح… لان كان مفكرها عرفت السر
… اوس
لين… اه اوس
اياد… اوس مش هو ال اختارها عمي هو ال اختارها ليه واجبره انه يتجوزها عشان هيا بنت شريكو بس محدش في البيت كلو بيقبلها ولاحتي عمي سيف
لين… امال خالو جوزها ليه لي
اياد… اعتقد هو يجوبك احسن
لين… لدرجه دي
اياد… اممم
لين… ماشي مايجيلي بليل
❤❤❤❤❤❤
عند اوس كان بيضغط عل نفسو في الشغل وكان بيطلع عصبيتو من ندي فيه وبيملاء وقتو عشان يروح ميشوفش وشها
❤❤❤❤❤❤❤
عند لينا
تيا… لينا يلا اصحي بقا بقينا الظهر
لينا كانت نايمه وبتحلم بحد بيجلها بس مش بتشوف وشه لانه بيبقي في غبابه عل وشه
وهيا مش بتشوفوا
بيجي ليها يقعد معاها يسمعها وبعدين يمشي من غير ولا كلمه
تيا…. لينا بصوت عالي
لينا… صحيت
تيا…. اخيرا
لينا بنوم… في اي يامامي عل الصبح
تيا بغيظ… قصدك عل الظهر مش الصبح يلا عشان اهل العريس جاين عشان تروحو تنقو الشبكه
لينا… اوكي
تيا خرجت من هنا ولينا نامت تاني
❤❤❤❤❤❤
انس… لين انا عاوز اعمل شوبينج تحبي تيجي معايا
لين افتكرت انها معندهاش لبس متحشم… اه جايه
لين… زومه تيجي معانا
حازم… بتاكيد جاي
اياد… رايحين فين
انس… نعمل شوبنج
لين… تعال معانا
اياد… اوك
الاربعه كانو في العربيه لين قعدت قدام مع اياد وانس وحازم ال كان بينفخ ورا
وراحو المحل
مع بعض
انس وحازم راحو ينقو لنفسهم
لين… ايدو تعال نقي معايا وسحبته من ايدو ودخلو
لين نقت فساتين كتير طويله وبناطيل وبلوزات بكم
❤❤❤❤❤❤
عند لينا العريس جه هو واهلو وطلب من فجر انه ياخد لينا معها يروحو ينقي الفستان الشبكه وفجر وافق وراح هو واخته ولينا
راحو المحل
اخته كانت بتنقي مع لينا نقت ليها كام فستان ولينا راحت تقيس خبطتت في حد وقعت الافساتين كلها

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية وحش الصعيد 3)

تعليق واحد

  1. آكشن تشويق وآثاره ومفاجآت جميله جدا وبتشد القارئ تسلمي عزيزتي زهرة اللوتس

اترك رد

error: Content is protected !!