Uncategorized

رواية أحببت مشاغبة الحلقة الرابعة والعشرون 24 بقلم ناهد

 رواية أحببت مشاغبة الحلقة الرابعة والعشرون 24 بقلم ناهد 

رواية أحببت مشاغبة الحلقة الرابعة والعشرون 24 بقلم ناهد 

رواية أحببت مشاغبة الحلقة الرابعة والعشرون 24 بقلم ناهد 

قام جاسر من النوم مفزوع خد عربيته وبسرعه راح على بيتها 

على:ايوه جاي بتخبط كده ليه 

فتح على باب الشقه لقى جاسر بصله بغضب وقال 

على:خير جاي هنا ليه 

جاسر:ارجوك اسيل عاوز اشوفها 

على:يعني ايه 

جاسر بغضب:آسيل فين ياعلي 

على:انت مجنون ولا ايه اختى معاك ياجاسر هتكون راحت فين 

طلعت عزه على صوت على العالي 

عزه:اختك فين ياعلي بنتي فين 

على بتوتر:مافيش ياماما ده جاي بس يتكلم معايا شويه مش كده ياجاسر 

جاسر:ايوه فعلا انا جاي عاوزه ف موضوع 

بصتلهم بشك ودخلت خد على جاسر ونزل بيه تحت ف الشارع 

على بغضب:اختي فين ياجاسر اختى مش كانت معاك كانت ف حمايتك ياجاسر مش ده الي قولتهولي من يومين اختي فين انطق 

جاسر:انا الي جاي بسألك هى اتعاركت معايا وسابت البيت كنت مفكر انها هتيجي عندكوا ازاي مش موجوده 

على بصدمه:يعني ايه مش فاهم اختي اختفت يعني 

***********************تاني يوم 

آسر:ها ياخالد 

خالد:مافيش اي اخبار عنها لحد دلوقتي 

جاسر بغضب:يعني ايه آسيل راحت فين اتشقت الارض وبلعتها تيجيبوها حالا 

مدحت:اهدي يابني بقا بيعملوا كل حاجه عشان يجيبوها اهو 

*************(*(*(*(*(*(*(*(*(*(*(*(*(*(*(*(*(*(*(*(*(*(*(*(*(

على:ايوه يامازن كله تمام 

مازن:ايوه اخبار ابن السيوفي ايه 

على:هيموت عليها كل بالك لو حاجه باظت هتبوظ على دماغنا كلنا وهنروح ف داهيه 

مازن:متخفش مش مازن الي يغلط 

على:طيب نفذ الي اتفقنا عليه وانا رايح ادور معاهم عشان ميشكوش ف حاجه 

مازن:ماشي 

*********************_____________*************

داليا:ها عروستنا جاهزه 

ندى بخوف:انا خايفه 

داليا :من ايه بس انا معاكي وبعدين ماجد بيحبك 

ندى:مش بيحبني عارفه هو عاوزني ليه عشان شكل مراته واربي بنته مقابل اني اقعد معاكوا 

داليا:مش يمكن ف يوم يحبك فعلا 

ندى:عشان شبها مش اكتر ********

بلاش باك نرجع للماضي شويه 

ماجد :ملاك تتجوزيني 

ندى بصدمه:ايه 

ماجد:ارجوكي محتاجك جنبي رزان كمان محتاجاكي 

ندى:لايمكن انا معرفش حاجه عن حياتي انتي بتقول ايه مستحيل 

ماجد:ارجوكي رزان بنتي عندها توحد بعد اما مامتها ماتت اتصابت على طول اول مره اشوفها بتضحك غير وهى معاكي كنت براقبك وانتي معاها كانت حساكي فعلا انك مامتها 

ندى:مستحيل متنساش اني مش مامتها شبيهتها بس مش اكتر فاهمني 

ماجد مسك ايديها جامد:ارجوكي هنتجوز على الورق بس مش هاجي جنبك ابدا خليكي معانا على الاقل لما تخف بنتي وترجع زي زمان بس واوعدك كل الي عوزاه هعمله 

********************جاسر مر على اختفاء آسيل تلات ايام بقا زي المجنون مش بينام ولا بياكل كل يوم ف الشارع بيدور عليها 

خالد :الو 

=حضرتك احنا لاقينا جثه ف البحر بنفس المواصفات الي انت قولت عليها احتمال تكون هى 

خالد بصدمه:انت بتقول ايه متأكد من الكلام ده 

=ايوه حضرتك ممكن تيجوا تتعرفوا عليها احنا جبناها المشرحه هنحقق ف سبب قتلها 

قفل خالد تليفونه وبص للكل بصدمه 

خالد :آسيل 

جري جاسر عليه ومسكه وقاله بضعف:لقتوها صح قولي انكوا لاقتوها كويسه مش كده اكيد كويسه صح رد عليا رد عليا 

آسر مسك جاسر وقال:بس ياجاسر ابوس ايدك ياخالد قولنا آسيل فين 

خالد نزلت دمعه من عنيه وقال:آسيل ماتت لاقوا جثتها ف البحر 

زق جاسر آسر على الارض وقع دماغه انفتحت اغمى عليه مسك جاسر خالد وبغضب الدنيا كلها قعد يضرب فيه 

جاسر بصراخ:كداب انت كداب هموتك ياخالد 

جري زين ومالك ومدحت يشيلوه عنهم راح زاققهم كلهم اتحول لطور مقدروش عليهم لحد اما انهار واغمى عليه 

ملك بعياط:آسر رد عليا ????????????????ليه كده ليه بيحصل كده 

الكل قعد يعيط كانوا وافقين كلهم حوالين جاسر وهو نايم على السرير 

الدكتور:للأسف جاسر دخل ف غيبوبه 

آسر:انت بتقول ايه 

الدكتور:جاسر داخل غيبوبه بكيفه ياآسر بيهرب من الواقع ف احلام جاسر مش عاوز يفوق ومش هيفوق غير لما يعوز كده لما يكون فيه سبب يخليه يرجع لارض الواقع تاني 

قعدت ملك تعيط خدها آسر ف حضنه الكل كان بيعيط وعلى وشوشهم علامات الحزن

********زين :عفارم عليكوا طلعتوا رجاله بجد متخفوش فلوسكوا محفوظه سلام 

بص قدامه لقى ساره مراته 

ساره لزين بصدمه:زين 

زين بتوتر:انتي بتعملي ايه هنا يلا روحي من هنا 

ساره:مش ماشيه غير لما تقولي بتتكلم مع مين وفلوس ايه انطق 

مسكها زين من شعرها وقال:انتي مالك اعمل الي عاوزه احسنلك ماشوفش وشك هنا ومتدخليش ف الي ملكيش فيه 

سابها ولسه هيمشي 

ساره:انت قتلتها مش كده 

اتصدم زين لما سمع الي قالته ورجع لها وعنيه مليانه غل 

زين:انتي قولتي ايه 

ساره:ايوه انت الي قتلتها مش كده تعملها يازين تعملها 

مسكها من وشها بكف ايده وضغط جامد عليها وقال :ايوه عملتها ياساره ومستعد اقتل اي حد يقف ف طريقي حتى لو كان انتي 

نزلت دمعه من عنيها وقالت:هفضحك هقول الحقيقه لجاسر 

زين:براحتك بس خليكي فاكره انك مش هتشوفي ابنك تاني قسدي ابننا هيتبخر هقتله وانا ميهمنيش اصلا 

ساره بصدمه:لايمكن إنت حقير زباله ********************************

مازن :بقيتي كويسه 

=ايوه 

مازن:شايفك حزينه 

=المشوار طول يامازن انا خايفه 

مازن:انا هنا جنبك هحميكي لو حتى بروحي 

خدها ف حضنه

يتبع..

لقراءة الحلقة الخامسة والعشرون : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية رأيتك صدفة للكاتبة لارا.

اترك رد

error: Content is protected !!