روايات

رواية حب بعد عداوة الفصل الرابع 4 بقلم دنيا محمد

رواية حب بعد عداوة الفصل الرابع 4 بقلم دنيا محمد

رواية حب بعد عداوة البارت الرابع

رواية حب بعد عداوة الجزء الرابع

رواية حب بعد عداوة الحلقة الرابعة

نسمة قامت من مكانها بعصبية ضر’بت سارة ب القلم
سارة بتوسيع عين وصدمة ولسه نسمة هتمد ايديها علي سارة تاني راحت سارة ماسكة ايديها
سارة بقوة: انتي لو مديتي ايدك عليا تاني هوريكي وش عمرك ما شوفتيه انا من ساعت مجيت وبعاملك كانك. امي. واخدمك لاكن تمدي ايدك عليا ده انتي بتخلمي وهخليكي تتاسفي مني قدام كل الشارع
نسمة بزعيق: انتي اتجننتي يابت انتي ده انا اكسر راسك دي
سارة بتحدي: هتشوفي ي حماتي المصونة
مشيت سارة واخدت قمر ودخلت علي اوضتها واتصلت بشخص حكت ليه كل حاجة
الشخص: طيب انا جاي حالا وهحبسهالك والله
بعد شوية يوسف رجع من شغله امه بمسكنة
_ شوفت الي حصل يابني مراتك الكويسة بهدلتني قدام صحابي ومسكت ايدي جامد
يوسف بعصبية: ازاي ياعني
نسمة بتمثيل: والله معملتهاش حاجة هي جت وهزقتني ونا عشاان ست كبيرة سكت ومردتش احرجها
دخل يوسف بغضب اوضة سارة ولسه هيزعق الا انو اتفجأ بصوابع ايدين علي خد سارة وخدها محمر من اثر الضرب
يوسف بغضب: انتي ازاي تمسكي ايد امي وتعامليها بطريقة دي انتي. اتجننتي
سارة ببرود: وهي ازاي تمد ايديها عليا قدام. الناس كاني خدامة عندها ولا هي متعلمتش الاصول؟
يوسف لسه. هيمد ايده علي سارة تراجع اول مشاف خدها وارم وقال
_ ياعني هي الي عاملة فيكي كده؟
سارة بسخرية: عشان تعرف ان كل الكلام الي انت قولته وانها مش هتتعرضلي تاني كدب كل حاجة كدب. حتي انت لسه عايز تضر’بني
يوسف زعل من نفسه ومن موقف الي حطته فيه امه
وبعد شوية الباب خبط بتاع الشقة يوسف راح فتح. ودخل ظابط واتنين عسكري
الظابط: فين سارة
سارة خرجت واول ما هيثم شافها وشاف الي ع وشها اتجنن
هيثم بعصبية: مين الي عمل فيكي كده ي سارة
سارة بقوة: الست الوالدة دي هي الي عملت كده لا وكمان اي شتمتني ومش عاجبها لما دافعت عن نفسي
هيثم بص ل نسمة بغضب وبعدبن بص ل يوسف
هيثم: انا الي يمد ايده علي سارة يستاهل الحبس ونا هحبسها وب القانون وبشوية توصية مني هتتعلم ازاي تمد. ايديها علي بنت خالتي
يوسف بصدمة: نعم انت ابن خالتها
هيثم بسخرية: سارة دي امانتي لو مكنتش انت اتنيلت اتجوزتها كنت هتجوزها انا ع اقل احميها مش اجبلها واحدة تهزق فيها اوعو تكونو فاكرنها ملهاش راجل ف ضهرها دنا امحيكم
سارة كانت بتبصله بفخر
( هو بعا هيثم خاطب بس بيقول الكلمتين دول استفزاز ل يوسف ومدافعة ل سارة) ..
يوسف بخوف ع امه: لا طبعا تحبسها لي هي عملتلها اي دي امور عائلية
هيثم بقوة: والامور دي مش عائلية دي قانونية وهعمل ل سارة محضر سب وقذف والتعد’ي عليها وببساطة امك هتبات ف الحبس
يوسف بص ل سارة بجمود وقال: امي مش هتعملك حاجة تانية بس تخرجي الاستاذ ده برة
سارة بتحدي: لما والدتك تعتذر مني قدام كل الناس واصحابها هوافق
يوسف بصلها بغيظ وقال ل امه: اعتذريلها ي امي
نسمة بقرف: لا طبعا اعتذر لمين دي جربوعة
هيثم بقرف: شايف حتي لسانها يستحق الحبس
يوسف بجمود: اعتذرلها ي ماما
نسمة من تخت سنانها: انا اسفة
سارة بقوة: لا قدام الشارع كله
نسمة بغيظ: لا ده انتي اتجننتي بقا
سارة بتحدي: ده الي عندي
نزلو كلهم ونسمة اعتذرت ليها قدام الناس
وهيثم طلع وقال: تمام كده ي سارة عابزة حاجة
سارة بحب اخوي: لا تسلم ي رجولة
هيثم قرب ولسه هيحضنها حضن اخوي لقي يوسف بيبعدو جامد عن سارة
يوسف بقرف: اي ياعم ابعد كده انت جاي تحضن مراتي
هيثم ببرود: دي بت خالتي
يوسف بعصبية: ومحرمة عليك
سارة بصت ل هيثم وشكرته وقالتلو يقفل ع موضوع
هيثم قبل ما يمشي: الي هيقرب من سارة تاني قسما بالله ل يبات ف الحبس طول عمره
وهيثم مشي يوسف بصلها ببرود ودخل اوضته وامه مشيت
من غيظها
وسارة دخلت تحضر الغدا وقررت تحسن علاقتها هي ويوسف وتتاسف ليه سارة حضرت الغدا وخبط علي اوضة يوسف
يوسف ببرود: نعم
سارة من برا الباب ينفع ادخل
يوسف بتنهيدة: خشي
سارة دخلت وكان يوسف قالع التيشرت وببنطلون بس
سارة اتكسفت وخدودها احمرت من الخجل
سارة بهدوء: الاكل محطوط برة اتفضل عشان تاكل وكمان عايزة اتكلم معاك
يوسف قاعد وقال: اتكلمي
سارة بتنهيدة طويلة: دلوقتي انا عارفة انك زعلان مني وجدا كمان بس هل انت راضي ان امك تعمل فيا كده
يوسف لسه هيتكلم قاطعتو
سارة: وهي مثلت عليك دور ان انا الي ظلماها مع اني معملتش حاجة غير اني وقفتها عند حدها معايا راحت تمثل عليك وتقول اني عملتزكل ده فيها ونت دخلت وكنت ناوي تضر’بني من غير حتي ما تعرف لانك مش هتصدق انها بتكدب
يوسف بهدوء: خلاص ب سارة اناا اسف عارف اني عذبتك كتير بس حقيقي حب نور معلق معايا نور كانت كل حياتي وبحمد ربنا ان ليا بنت منها
سارة بصتلو بابتسامة جميلة انو بيحب مراتو بدرجة دي
سارة بحنان: الله يرحمها
يوسف: كل طلباتك. هتبقي مجابة واي حاجة عايزها هعملها
سارة طبطبت عليه وقالت: متخطش نفسك ف ضغط واتعاما بهدوء ونا مش محتاجة حاجة غير الاحترام والتقدير
وطلعت من الاوضة ويوسف اتنهد
عند والد يوسف ونسمة
محمود بقرف: بجد احسن لانك علطول بتعامليها كده كانها من الشارع مش بنت ناس
نسمة بقرف: عشان هي مفكرة نفسها هتاخد مكان نور الله يرحمها ونا مش هخلي ابني يحبها
محمود: لا هيحبها والله العظيم لو حاولتي تخربي عليهمزهكون مطلقك
نسمة بصتلو بصدمة كبيرة وغيظ وقالت: بقا كده ماشي
دخلت نسمة اوضتها وكانت بتفكر ف انتقام ل سارة
عند سارة ويوسف بليل كان يوسف نايم بعمق
________________________________________________
سارة كانت لقية قمر سخنة مولعة وبتعيط
اتخضت وراحت تصحي يوسف
سارة بدموع: يوسف قوم قمر سخنة جدا
يوسف قام بخضة وخوف
وشال بنتو بسرعه ولبس وسارة لبست ونزلو المستشفي وبعدين

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حب بعد عداوة)

اترك رد

error: Content is protected !!