روايات

رواية أحببت قوية الفصل الثامن 8 بقلم نور أحمد

رواية أحببت قوية الفصل الثامن 8 بقلم نور أحمد

رواية أحببت قوية البارت الثامن

رواية أحببت قوية الجزء الثامن

أحببت قوية

رواية أحببت قوية الحلقة الثامنة

يوسف جه…..
يوسف: انتي ليه اتأخرتي يا ام لسان طويل انتي
هند ومصطفى استغرابو
ريم: انا من ساعه 7وانا هنا
يوسف: برضو متأخره مش انا قولتلك تيجي الساعه 6يا ست هانم انتي وبعدين ايه جايه الساعه 7دي ده انا لسه شايفك داخله من خمس دقايق
ريم:يا عم انت ايه مش مستني حد يقول حاجه
مصطفى: خلاص مش من اول يوم تتخانقوا
هند: في ايه ياجماعه اهدو شويه
ريم ويوسف زي كأنهم في حرب

هند: احنا هنقعد كده كتير متخلينا نشوف شغولنا يا استاذ مصطفى
………….بقلم نور احمد…………
مصطفى: احمم يلا يا انسه هند انتي والانسه ريم على شغلكم
ريم:مش نعرف فين الاول
مصطفى:اه………..ونده على المواظفه
مصطفى:خدي الاستاذتين دول لشغلهم
المواظفه:حاضر
اخدت المواظفه هند وريم على شغلهم
مصطفى:في ايه يااخي
يوسف:مفيش
مصطفى:اومال ليه بتقولها ام لسان طويل
يوسف:اسكت مش.عايز افتكر

مصطفى:في ايه
يوسف:ده دي لسانها اد كده
مصطفى:قول في ايه وخلصني
يوسف:انت لسه شوفت منها حاجه ده دي.وراها بلاوي
مصطفى:احكي ايه اللي حصل
يوسف:لا مش هنا تعالى في المكتب
مصطفى:ماشي
وراحو على المكتب

يوسف:قابلتها امبارح……وبدا يحكي لمصطفى اللي حصل
………..عند هند وريم ………..بقلم نور احمد……..
ريم: ايه القرف ده
هند: ياحلوه انتي مالك من اول ما سبناهم شغاله تدعي عليه وتتقرفي فيه ايه الحكايه
ريم: بيضايقني خالص وبيستفيزني جدا
هند: الدعاوي اللي انتي بتدعيها دي مش هتستجاب
ريم بردح: ليه إن شاءلله
هند: عشان انتي شريره وغير كده انك بتتمني الشر لغيرك
ريم: غوري من هنا لحسن اقتلك ولا اديكي بـ جزمه عشان انا مش طيقاكي انتي كمان
هند بستهزاء: هه ماشي

ريم: غوري ربنا ياخدك انتي وهو يااااارب
………. عند مجهول………..
مجهول: نفذ الخطه دلوقتي
الشخص: حاضر يا باشا
مجهول: اياك تحصل حاجه كده ولا كده تبوظ الخطه
الشخص: لا متخافش يا باشا
مجهول: انا عايز كل حاجه تمشي تمام 👌
الشخص: حاضر يا باشا
مجهول: يلا روح نفذ
الشخص: اه….

ومشي
مجهول: اخيرا هتبقي ليا يا ريم ياااااه (وضحك ضحكه شريره) ……….بقلم نور احمد………..
………..عند يوسف و مصطفى………
مصطفى:هههههه ده ايه الصدفه دي
يوسف:حاجه غريبه
مصطفى:اه واالله
يوسف:بس انا اللي ضايقني ان خالتي قالتلي خلي بالك منها
مصطفى:وفيها ايه دي
يوسف:انا مبحبش اخلي بالي من حد
مصطفى:عادي دي زي اختك برضو

يوسف:بس انا عايز البنت دي تبقا قدامي عشان مش طايقها
مصطفى: متخفش هتعتاد عليها
يوسف: مش عايز
مصطفى: ماشي بس هتعمل ايه في حكايت الورق
يوسف بثقه: انا هلقيهم بأذن الله
مصطفى: إن شاءلله
وقعدو يتكلموا على الشغل
…………. عند ريم وهند………
ريم بقلق: هند انا ليه حاسه اني مش مرتاحه خالص
هند: متخفيش فتره وهتعدي و هتعتادي على الشغل
ريم: انا مش على الشغل

هند: اومال ايه
ريم بقلق: مش مرتاحه وخايفه على ماما وحاسه ان في حاجه غلط واني مش هشوفها تاني
هند: ليه بتقولي كده…. بعد الشر عليها ومتقلقيش ان شاءلله هتروحي تلاقي امك مستنياكي
ريم: إن شاءلله
بعد شوي
هند: انا رايحه الحمام
ريم: ماشي
ومشيت هند وقلب ريم مقبوض على امها
تلفون ريم رن
ريم: الوو
الشخص: امك عملت حدثه وهي دلوقتي في المستشفى
ريم بقلق: امي..! اعععع قولي في اي مستفشى هي
الشخص: مستفشى…………… وقالها العنوان
ريم ببكى: ت تمام
وقفلت معاه التلفون

ريم: رايحه تمشي قابلت يوسف
يوسف: رايحه فين يا هانم
ريم بقلق كبير: انا رايحه لماما
يوسف: ايه..! انتي قلبتي شخصيه جديده ولا انتي كل شويه بشخصيه مره شخصيه بريئه ومره ام لسان طويل
والامره دي طفله عايزه تروح لامها ايه الحكايه
ريم بقلق:بالله عليكي سبني اروح لماما
يوسف:مينفعش تسيبي الشغل وتروحي لامك
ريم:اوعااا ووسع كده يا عم
ريم راحت جريت ويوسف جري وراها
يوسف:انتي يا مجنونه رايحه فين

ريم:رايحه لماما
يوسف:والله شكلك مجنونه صحيح خودي يابت تعالي هنا
…… عند هند……… بقلم نور احمد………
هند راجعه علي شوغلها
مصطفى: انسه هند
هند: نعم
مصطفى: كنت عايزك…… وقطعه المواظف
المواظف: يا استاذ مصطفى الاستاذ يوسف بيجري ورا بنت في الشركه
مصطفى جري وهند جريت وراه مصطفى شاف ريم بتجري ويوسف بيجري وراها
يوسف: وقفي يا مجنونة
ريم خرجت من الشركه ووراها يوسف اللي بيجري ومش عارف نفسه بيجري ليه ومصطفى وهند راحوا ركبو في عربية مصطفى ومشيو وراهم لحد ما ريم وصلت المستشفى ودخلت ويوسف وراها ومصطفى وهند وريم وقفت مكانها زي الصنم ومصطفى وهند ويوسف واقفو من الصدمه……..

يتبع …

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على ( رواية أحببت قوية )

اترك رد

error: Content is protected !!